Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 20:20
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Wie doet of wil deze opleiding gaan volgen?

Ik heb me ingeschreven bij de KLM Flight Academy. Ik heb m'n eerste testdag gehad en ben door. Het ging allemaal best makkelijk. ik ging alleen totaal de mist in bij het hoofdrekenen. woensdag heb ik de 2e testdag.

Wie is er nu nog meer met de keuringen bezig? Vertel je ervaringen! Misschien kunnen we elkaar helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 21:15
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik ben ook nieuwsgierig; wat voor eisen heeft de klm flight academy eigenlijk ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 11:06
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
De KLM Flight Academy stelt hoge eisen aan (aankomende) verkeersvliegers, die aansluiten bij de eisen van luchtvaartmaatschappijen. Voordat je wordt toegelaten tot de opleiding doorloop je dan ook eerst een uitgebreide selectieprocedure. Om in aanmerking te komen voor deelname aan de selectieprocedure moet je in ieder geval aan de volgende algemene toelatingseisen voldoen:


Adviesleeftijd: maximaal 27 jaar en 6 maanden op moment van aanmelding
Minimaal 17 jaar bij aanvang van de opleiding
Nederlandse nationaliteit of die van een andere lidstaat van de Europese Unie
Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Verder worden specifieke kwalificaties gevraagd met betrekking tot vooropleiding en medische geschiktheid.

Medische geschiktheid

Je lichaamslengte moet minimaal 157,5 cm zijn en maximaal 203 cm.
Als je langer bent dan 190,5 cm, mag je beenlengte niet meer bedragen dan 130 cm.
Het is niet waar dat je geen piloot kunt worden omdat je een bril draagt. Wel moet je oogafwijking binnen de –/+5 grens liggen.
Kleurenblindheid is niet toegestaan, in welke mate dan ook.
Laserbehandelingen aan je ogen maken de kans dat je wordt goedgekeurd heel klein.

Bij twijfel omtrent jouw situatie raden wij je aan contact met ons op te nemen. We kunnen dan de meest actuele eisen aan je doorgeven en je eventueel doorverwijzen naar bureaus die de medische keuringen voor ons uitvoeren.

Vooropleiding

HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma met tenminste Wiskunde A12 of Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma “oude stijl”, met Wiskunde A of B, Natuurkunde
HAVO diploma “oude stijl”, met Wiskunde B, Natuurkunde
Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn
HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met WiskundeB1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
HTS of TU diploma
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:06
pino123
pino123 is offline
om het maar zo te zeggen: als je deze opleiding volgt en afmaakt, zou je een vliegtuig kunnen besturen?

en is deze opleiding duur/heeeel duur tov het standaard (1500)?
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 04-10-2005 @ 12:06 :

Laserbehandelingen aan je ogen maken de kans dat je wordt goedgekeurd heel klein.
Hoezo is dat?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-10-2005 @ 18:19 :
Hoezo is dat?
omdat de gevolgen van een laserbehandeling nog niet bekend zijn (over langere termijn), en omdat je ogen na een jaar of tien toch weer een redelijke afwijking zullen hebben, die gelijdelijk oploopt en dus ondertussen ongelukken kan veroorzaken.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 09:12
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
pino123 schreef op 04-10-2005 @ 18:06 :
om het maar zo te zeggen: als je deze opleiding volgt en afmaakt, zou je een vliegtuig kunnen besturen?

en is deze opleiding duur/heeeel duur tov het standaard (1500)?
kijk anders even op de website, daar staat het allemaal op.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:26
_mar
Avatar van _mar
_mar is offline
Hey,
ik ben nu ook bezig!
Ga volgende week maandag t/m donderdag naar Eelde voor fase 3, de simulatortest.
Eerste testdag viel mij ook reuze mee, ik had technisch inzicht alleen prut gemaakt, maar het compenseerde makkelijk gelukkig.
De tweede testdag vond ik ook nog wel meevallen, maar de groepsopdracht was wel lastiger, je moet goed samenwerken en ook leiden, dat combineerde niet helemaal lekker. Ik was kantje boord door volgens die mensen. Maarja, door is door.
Ik zie vol spanning op naar volgende week, het is maar afwachten geblazen.

Love,SweetLove, hoe is het gegaan?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 19:47
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Ik heb vandaag dus de 2e testdag gehad. En ik ben niet door Mijn motivatie en inzet zouden een probleem worden. Vooral omdat ik vorig jaar pas bedacht had dat ik dit wou gaan doen. Hierdoor weet ik nog niet veel/niets over vliegtuigen. De vragen die ze daarover stelde kon ik dan ook niet beantwoorden. Maar dat ik daarom niet gemotiveerd zou zijn vind ik een beetje kort door de bocht. Maarja, niet door dus
Ik denk dat ik het nog bij de martin air vliegschool ga proberen. Maar eerst maar eens het raport afwachten.

Veel succes _mar! Hopelijk haal jij het wel.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Love,SweetLove schreef op 05-10-2005 @ 20:47 :
Ik heb vandaag dus de 2e testdag gehad. En ik ben niet door Mijn motivatie en inzet zouden een probleem worden. Vooral omdat ik vorig jaar pas bedacht had dat ik dit wou gaan doen. Hierdoor weet ik nog niet veel/niets over vliegtuigen. De vragen die ze daarover stelde kon ik dan ook niet beantwoorden. Maar dat ik daarom niet gemotiveerd zou zijn vind ik een beetje kort door de bocht. Maarja, niet door dus
Ik denk dat ik het nog bij de martin air vliegschool ga proberen. Maar eerst maar eens het raport afwachten.

Veel succes _mar! Hopelijk haal jij het wel.
sterkte.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 14:14
_mar
Avatar van _mar
_mar is offline
Citaat:
Love,SweetLove schreef op 05-10-2005 @ 20:47 :
Ik heb vandaag dus de 2e testdag gehad. En ik ben niet door Mijn motivatie en inzet zouden een probleem worden. Vooral omdat ik vorig jaar pas bedacht had dat ik dit wou gaan doen. Hierdoor weet ik nog niet veel/niets over vliegtuigen. De vragen die ze daarover stelde kon ik dan ook niet beantwoorden. Maar dat ik daarom niet gemotiveerd zou zijn vind ik een beetje kort door de bocht. Maarja, niet door dus
Ik denk dat ik het nog bij de martin air vliegschool ga proberen. Maar eerst maar eens het raport afwachten.

Veel succes _mar! Hopelijk haal jij het wel.
Aah, jammer zeg!
Bij mij zeurden ze ook al over de motivatie, misschien ook omdat ik niet echt veel over vliegtuigen weet. Maar dat kun je toch juist in de opleiding leren?
Over het rapport, verwacht er niet te veel van, ik werd er haast depri van Alleen het laatste blaadje vond ik echt van belang; dit was ook het psychologisch rapport wat die psycholoog heeft uitgetypt. Daarin lijkt het tenminste allemaal nog positief.
Martinair vliegschool; staat die een beetje goed bekend? Ik geloof dat de DFA en de NLS ook nog wel aardig goed zijn, maar daar heb je geen garantiefonds e.d. Maar dat weet ik verder ook allemaal niet precies.

Nog drie dagen, dan zit ik in Eelde in de simulator.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 17:59
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Ik heb zojuist een brief thuis gestuurd gekregen waarin staat dat ik me pas weer opnieuw kan aanmelden als ik een hbo of wo diploma heb. Ik dacht dat ik me na een jaar weer aan kon melden? Ik heb op de site gezocht maar kan er niets over vinden? Op de open dag vertelde ze me ook dat ik het na een jaar nog eens kon proberen. Wie weet hoe het zit?

_Mar heb jij nu ook een heel boekje uit je hoofd moeten leren? Is het moeilijk? Wat staat er in? Veel succes in ieder geval! En als je je goed voorbereid hebt zal het wel lukken toch?

Nog meer mensen die een opleiding tot verkeersvlieger volgen? Bij welke school? Waarom die?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 10:17
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Zaterdag ben ik naar de studiebeurs geweest. Daar heb ik even staan praten met studenten van de NLS en de EFTO(European Flight Training Organisation). Ik heb informatie boekjes aangevraagd.
Maar een ding is me nog steeds niet duidelijk. Bij welke school maak je het meeste kans op een goede baan? Bij Martin Air vanwege de bekende naam? Bij de NLs omdat ze al lang bestaan? Of zou de EFTO ook gewoon een goede keus zijn (alleen gekeken naar de kans op een baan)?

Ik wil graag weten hoe je het er van af brengt _Mar! Post je een uitgebreid verslag?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 15:01
Baka-san
Baka-san is offline
Opleidingskosten
De prijs voor de opleiding aan de KLM Flight Academy wordt jaarlijks vastgesteld. De huidige prijs bedraagt € 111.300. In dit bedrag zijn inbegrepen je volledige opleiding, inclusief de MCC/Bridge Course, een bijdrage in de selectiekosten en het Garantiefonds, je uniformkleding tijdens de opleiding en de reiskosten naar en je huisvestingskosten in de Verenigde Staten. Niet inbegrepen zijn je huisvestingskosten en je reiskosten tijdens je studie in Nederland en je kosten van levensonderhoud gedurende de gehele studieperiode.


Ik zou het ook wel willen doen maar voor die selectie moet je gewoon enige voorbereiding hebben gehad. Zon test is toch vaak een momentopname
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 15:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
OMG, dat is gewoon een klein vermogen!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 00:01
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-10-2005 @ 15:17 :
OMG, dat is gewoon een klein vermogen!
Ja dat is veel te veel geld om zelf te betalen. Daarom hebben ze ook het garantiefons zodat iedereen de opleiding kan betalen.

Op de site van de KLS staat:

Lening
De financiering wordt verzorgd door een aantal banken waarmee de KLM Flight Academy een relatie onderhoudt, namelijk ABNAMRO en de Friesland Bank. Deze banken financieren graag je studie voor je en wel onder buitengewoon aantrekkelijke voorwaarden. Een van de belangrijkste daarvan is misschien wel dat er voor het bedrag dat je leent geen enkele borgstelling is vereist, noch van jou, noch van je ouders of verzorgers. Deze borgstelling wordt verzorgd door het Garantiefonds van de KLM Flight Academy. Het Garantiefonds is een zelfstandige en onafhankelijke stichting.

Risicodekking
Naast de waarborg voor de lening staat het Garantiefonds ook nog voor een aantal andere zaken garant:


* Wanneer de opleiding aan de KLM Flight Academy buiten je eigen schuld voortijdig moet worden beëindigd, rekent het Garantiefonds de tot op dat moment opgebouwde studieschuld met de bank af
* Bij wachttijden langer dan een jaar tussen het moment van afstuderen en je aanstelling in je eerste baan als verkeersvlieger neemt het Garantiefonds vanaf dat moment met een maximum van 4 jaar de maandelijkse rentebetalingen over je studieschuld voor haar rekening, zodat de schuld niet verder oploopt
* Bij tussentijds optredende medische ongeschiktheid in de periode vanaf de aanvang van je studie tot aan het moment dat je in dienst treedt als verkeersvlieger bij een luchtvaartmaatschappij neemt het Garantiefonds jouw verplichtingen naar de bank v.w.b. je studieschuld over
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 06:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Maar je moet het dus wel terugbetalen? Dan is het nog gigantisch veel. Je zult wel veel verdienen als je klaar bent? Anders zou ik zoiets nooit doen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 22:54
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja, maar piloten verdienen dan ook weer genoeg dat ze die 100 000 euro wel weer kunnen afbetalen

tis niet zo dat ze met een start salaris van 1250 beginnen ( toch? )
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2005, 23:17
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 13-10-2005 @ 22:54 :
ja, maar piloten verdienen dan ook weer genoeg dat ze die 100 000 euro wel weer kunnen afbetalen

tis niet zo dat ze met een start salaris van 1250 beginnen ( toch? )
Klopt. Meestal heb je de schuld al na 15 jaar terug betaald.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 07:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 13-10-2005 @ 23:54 :

tis niet zo dat ze met een start salaris van 1250 beginnen ( toch? )
De gemiddelde hbo'er en wo'er begint ook niet met 1250 hoor...
Maar wat is dan wel de startsalaris als ik vragen mag?
Daarbij vind ik 15 jaar wel behoorlijk lang.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-10-2005 @ 08:52 :
De gemiddelde hbo'er en wo'er begint ook niet met 1250 hoor...
Maar wat is dan wel de startsalaris als ik vragen mag?
Daarbij vind ik 15 jaar wel behoorlijk lang.
15 jaar = 620 euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 08:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sophie schreef op 14-10-2005 @ 09:07 :
15 jaar = 620 euro per maand.
Dat is veel. Vind ik 15 jaar nog lang. Daarmee bedoel ik dat je er toch maar 15 jaar aan vast zit. Tegen je 40 heb je het eindelijk eens afgelost. En ik neem aan dat je toch ook wel een huis wilt kopen ed.

Maar ben wel benieuwd hoeveel je dan per maand verdient
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 14:13
_mar
Avatar van _mar
_mar is offline
Citaat:
Love,SweetLove schreef op 11-10-2005 @ 11:17 :
Zaterdag ben ik naar de studiebeurs geweest. Daar heb ik even staan praten met studenten van de NLS en de EFTO(European Flight Training Organisation). Ik heb informatie boekjes aangevraagd.
Maar een ding is me nog steeds niet duidelijk. Bij welke school maak je het meeste kans op een goede baan? Bij Martin Air vanwege de bekende naam? Bij de NLs omdat ze al lang bestaan? Of zou de EFTO ook gewoon een goede keus zijn (alleen gekeken naar de kans op een baan)?

Ik wil graag weten hoe je het er van af brengt _Mar! Post je een uitgebreid verslag?
Bij de KLS maak je in principe de meeste kans, aangezien de KLM alleen daar vandaan piloten mag halen. Ook is British Airways daar het meeste geinteresseerd in. De EFTO ken ik niet, maar bij de NLS haal je je brevet in modules, en die kosten elke keer weer veel geld. En dat moet je uit je eigen zak kloppen. Bij de vliegschool van Martin Air geldt hetzelfde, volgens mij.

Verder moest ik, om even op je andere comment terug te komen, een boekje leren ja. Hier stond een korte inleiding in over het vliegtuig (de verschillende assen, de verschillende toerentallen bij hoogtes/stijgen/landen e.d) en daarna de instrumenten met wat ze doen en hoe ze werken. Dit had je nodig voor de verschillende manoevres. Voor elke manoevre had je verschillende hoogtes, verschillende crosschecks (om de hoogte, snelheid, neusstand, koers, dwarshelling en slipkogel te controleren). Dit diende je allemaal uit het hoofd te weten, voor opstijgen, landen, horizontaal vliegen, bochten en nog veel meer.

Tenslotte mijn verhaal. Ik ben na drie van de vier dagen weggegaan. Ik had toen 4 van de 7 vluchten gehad, maar ik maakte te weinig progressie, en die mensen zagen het niet zitten dat het nog ging lukken. En dat gevoel had ik zelf ook. Dus voor mij loopt het hier nu ook spaak. Ik ga me op een andere studie richten, en ik denk dat ik het daarna nog een keer probeer. Het lag nu namelijk ook aan mijn leeftijd. Verder was het echt een unieke ervaring, het was best leuk om te doen (eerst niet echt, later wel), en wij hadden een superleuk groepje.

Love, sweetlove, wat je zei klopt inderdaad, je moet eerst een andere opleiding gevolgd hebben, voor je het weer mag proberen bij de KLS. Hoe dat zit met andere scholen weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 14:15
_mar
Avatar van _mar
_mar is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-10-2005 @ 09:15 :
Dat is veel. Vind ik 15 jaar nog lang. Daarmee bedoel ik dat je er toch maar 15 jaar aan vast zit. Tegen je 40 heb je het eindelijk eens afgelost. En ik neem aan dat je toch ook wel een huis wilt kopen ed.

Maar ben wel benieuwd hoeveel je dan per maand verdient
Een beginnende piloot verdient (als je 2nd officer bent bij een grote maatschappij) ongeveer tussen de 38.000 en 45.000 per jaar. Dus reken maar uit
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 07:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
_mar schreef op 14-10-2005 @ 15:15 :
Een beginnende piloot verdient (als je 2nd officer bent bij een grote maatschappij) ongeveer tussen de 38.000 en 45.000 per jaar. Dus reken maar uit
Ow dat is op zich wel leuk

Edit: netto of bruto?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 11:07
Verwijderd
En vanaf welke leeftijd vang je die ~40k dan?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 16:02
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
_mar schreef op 14-10-2005 @ 15:13 :
Bij de KLS maak je in principe de meeste kans, aangezien de KLM alleen daar vandaan piloten mag halen. Ook is British Airways daar het meeste geinteresseerd in. De EFTO ken ik niet, maar bij de NLS haal je je brevet in modules, en die kosten elke keer weer veel geld. En dat moet je uit je eigen zak kloppen. Bij de vliegschool van Martin Air geldt hetzelfde, volgens mij.

Verder moest ik, om even op je andere comment terug te komen, een boekje leren ja. Hier stond een korte inleiding in over het vliegtuig (de verschillende assen, de verschillende toerentallen bij hoogtes/stijgen/landen e.d) en daarna de instrumenten met wat ze doen en hoe ze werken. Dit had je nodig voor de verschillende manoevres. Voor elke manoevre had je verschillende hoogtes, verschillende crosschecks (om de hoogte, snelheid, neusstand, koers, dwarshelling en slipkogel te controleren). Dit diende je allemaal uit het hoofd te weten, voor opstijgen, landen, horizontaal vliegen, bochten en nog veel meer.

Tenslotte mijn verhaal. Ik ben na drie van de vier dagen weggegaan. Ik had toen 4 van de 7 vluchten gehad, maar ik maakte te weinig progressie, en die mensen zagen het niet zitten dat het nog ging lukken. En dat gevoel had ik zelf ook. Dus voor mij loopt het hier nu ook spaak. Ik ga me op een andere studie richten, en ik denk dat ik het daarna nog een keer probeer. Het lag nu namelijk ook aan mijn leeftijd. Verder was het echt een unieke ervaring, het was best leuk om te doen (eerst niet echt, later wel), en wij hadden een superleuk groepje.

Love, sweetlove, wat je zei klopt inderdaad, je moet eerst een andere opleiding gevolgd hebben, voor je het weer mag proberen bij de KLS. Hoe dat zit met andere scholen weet ik niet.
[kick] Als je op de simulator bent afgevallen bij de KLS kan je bij Stella Aviation GRATIS de simulatortest over doen. Dit stelt niks voor heb ik gehoord: je hoeft niet eens op te stijgen, gewoon een paar bochtjes maken (het duurt dan ook maar een uur ofzo). Voor meer informatie: www.luchtvaartschool.com (zorg wel ff dat ze weten wat je situatie is, maar dat spreekt voor zich ). De kans dat je het hier wel haalt ie erg groot, ze laten niet voor niets afgekeurde KLM mensen gratis langskomen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Piloot Worden
deking23
19 03-09-2010 12:31
Algemene schoolzaken kamer
spiffier
31 30-12-2004 13:33
Werk, Geld & Recht met lenzen bij de luchtmacht
DG
21 29-12-2004 23:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De waarheid over de vs!!
Verwijderd
163 09-03-2004 13:21
Algemene schoolzaken Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek
Alexandros
11 01-02-2004 23:06
Psychologie tips om een vriend te helpen?
Verwijderd
5 27-04-2003 14:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.