Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2007, 15:15
DaaniQ
DaaniQ is offline
Hey,

Ik zit nu in 5HAVO en ik moet dus een studiekeuze maken.. Ik wil HBO Verpleegkunde gaan studeren maar nu weet ik niet of ik dit zal doen bij
Fontys of bij Avans... Iedereen zegt dat Avans een betere school is, maar
die zit nogal ver weg, vanwaar ik woon. Dan zou ik op kamers moeten, en ik ben dan net een maand 17.
En ik zou in de opleiding graag stage willen lopen in het buitenland, zoals Afrika. Ik weet dat dit bij Fontys wel kan, maar bij Avans weet ik het niet.

Wie zit er op Avans of op Fontys en kan mij helpen..(A)

XDQ
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2007, 16:20
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
net 17 zijn en dan op kamers moeten lijkt mij geen probleem, zeker niet als je ouders je daarin steunen. Verder denk ik dat je het beste bij Avans na kan vragen of het mogelijk is om daar in het buitenland stage te lopen. Anyway, succes met je keuze.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 16:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
net 17 zijn en dan op kamers moeten lijkt mij geen probleem, zeker niet als je ouders je daarin steunen. Verder denk ik dat je het beste bij Avans na kan vragen of het mogelijk is om daar in het buitenland stage te lopen. Anyway, succes met je keuze.
Het lijkt mij wel lastig. Op 't HBO gaan niet zoveel mensen op kamers, maar wonen ook niet alle mensen in de stad waar de Hogeschool staat. Het lijkt me dan ook wel minder leuk om daar op kamers te gaan. Zeker als het geen universiteitsstad is.

Ik zou bij allebei gaan kijken, vragen stellen en kijken naar de test van opleidingen in Elsevier.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 09:32
optimistic
optimistic is offline
De test van opleidingen in Elsevier inderdaad.

Daarin staat ook een lijst van beste hogescholen. Fontys staat er nog niet eens in en Avans volgens mij bovenaan.

Uit ervaring kan ik ook wel zeggen, dat Fontys niet al te best is..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 19:06
zusterviske
zusterviske is offline
Hallo DaaniQ,

Ik ben student aan de Fontys en ben zelf voor stage naar het buitenland gegaan. Ik ben niet bekend met Avans.
Binnen Fontys zijn er meerdere mogelijkheden om naar het buitenland te gaan. Er zijn meerdere landen waar je heen kunt, waaronder verschillende landen in Afrika. In je opleiding worden er colleges gehouden die je hierover informatie geven en dan moet je jezelf aanmelden bij de coordinator buitenland stage. Het traject dat je dan moet doorlopen is niet moeilijk en als je goed gemotiveerd bent om naar het buitenland te gaan zijn er geen problemen. Vanuit school wordt je dan ook voorgelicht.
Ik heb het zelf super gevonden om naar het buitenland te gaan. Je leert veel over de zorg in het buitenland, maar vooral ook over jezelf.
Verder heb ik zelf geen moeilijkheden ondervonden met de opleiding zelf.

Mocht je nog vragen hebben ofzo kom dan naar de open dag op 3 november in Eindhoven. Ik sta dan met een aantal andere medestudenten, die ook naar het buitenland zijn geweest, bij een stand en zullen dan zoveel mogelijk vragen beantwoorden.

Groetjes,
Petra
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 19:10
zusterviske
zusterviske is offline
En ow ja over het op kamers gaan. Ik was zelf 19 toen ik op kamers ging wonen en dat was best een grote stap. Het ligt eraan hoe zelfstandig je nu bent hoe dat zal gaan. Ik was de enige uit mijn klas die op kamers zat. En ook in het verdere jaar was ik een van de weinige. Het is een keus die je zelf moet maken, ik vind alleen 17 best jong. En denk ook aan alle financien die erbij komen kijken. Een kamer in Eindhoven ligt tussen de 250 en 300 euro gemiddeld en dat is meer dan je aan studiefinanciering krijgt. Als ik jou was, zou ik daar nog een paar jaar mee wachten.

Groetjes,
Petra
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 10:29
fib
Avatar van fib
fib is offline
Ik zit op Avans, op mijn 17e ben ik op kamer gegaan.
Op kamers gaan is misschien wel een grote stap maar uiteindelijk is het héérlijk. Ik denk dat het heel snel went. Ik zou nu echt niet meer bij mn ouders willen wonen. Verpleegkunde wordt alleen gegeven op de Breda locatie. Breda is een hele leuke hbo-studentenstad.

Ik heb ook ervaring met Saxion (in Enschede) maar ik vind Avans een hele prettige school.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 17:56
Verwijderd
Ik heb op Fontys in Tilburg gezeten en zit nu op Avans in 's-Hertogenbosch.
En ik moet zeggen dat Avans me een stuk beter bevalt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 15:45
Beautifulwords
Avatar van Beautifulwords
Beautifulwords is offline
Ik heb op fontys gezeten, niet altijd even goed geregeld maar het is allemaal goed te doen.
Ik zat tot een week geleden op kamers, was ook 17 toen ik vorig jaar op kamers ging, maar mij is het allemaal erg meegevallen, het ligt er gewoon aan hoe je zelf in elkaar zit, of je zelfstandig genoeg bent etc. en of je het wilt.
__________________
i've got nineteen stars that i give your name tonight
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 12:34
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Ik heb op Fontys in Tilburg gezeten en zit nu op Avans in 's-Hertogenbosch.
En ik moet zeggen dat Avans me een stuk beter bevalt.

Ik ga tegenover de avans in den bosch wonen . Verder heb ik gehoord dat het een leuke school is.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 11:48
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
En ow ja over het op kamers gaan. Ik was zelf 19 toen ik op kamers ging wonen en dat was best een grote stap. Het ligt eraan hoe zelfstandig je nu bent hoe dat zal gaan. Ik was de enige uit mijn klas die op kamers zat. En ook in het verdere jaar was ik een van de weinige. Het is een keus die je zelf moet maken, ik vind alleen 17 best jong. En denk ook aan alle financien die erbij komen kijken. Een kamer in Eindhoven ligt tussen de 250 en 300 euro gemiddeld en dat is meer dan je aan studiefinanciering krijgt. Als ik jou was, zou ik daar nog een paar jaar mee wachten.

Groetjes,
Petra

Dit vind ik geen goede rede, je kunt beter een fijne school hebben en wat meer moeten betalen.
Ik zit dan ook op het fontys Eindhoven. Maar ik vind de helft van de tijd dingen slecht geregeld.
Ook vind ik Eindhoven helemaal geen (leuke) studentenstad in vergelijking met Nijmege of Utrecht. Waarschijnlijk valt het je daarom een beetje tegen.

@TS

Ik zou nog even naar allebei de Hogescholen gaan kijken, en nu alvas een vragenlijstje samenstellen. je hebt nog een aantal maanden. Wél zou ik me alvast inschrijven voor een kamer. Dan heb je meer kans als je uiteindelijk tóch op kamers gaat.
Ik weet alleen niet of er een Eindhoven een Shh(E) is, ik woon in Roermond en dat is goed te doen met de trein.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Avans- of Fontys Hogeschool
xxxlottexxx
6 01-07-2012 12:08
Studeren Verschil tussen hbo
Yasino
2 25-04-2012 19:01
Studeren Avans of Fontys?
xMartine94
3 07-07-2011 09:56
Studeren Inholland slecht of goed??
<Kwaak>
12 23-06-2011 14:30
Studeren Moeilijkheidsgraad 2 studies
Captured2
2 10-08-2008 16:09
Studeren Social Work: welke hogeschool?
blacklotus
23 12-07-2007 13:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.