Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2007, 20:46
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Tips? Jezelf zijn. Heel cliché, maar als je past binnen het ULC en jezelf van je beste kant laat zien op het gesprek, word je echt wel aangenomen. En zo niet, dan pas je kennelijk niet op het ULC.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2007, 13:52
Isabelleee
Isabelleee is offline
Ik zal het meenemen!

Proficiat Bob. Ik moet al op 8 Juni

Maar nu nog maar ff focussen op de examens.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 19:33
Isabelleee
Isabelleee is offline
Nou ik heb mijn gesprek achter de rug.

Ze vonden dat ik een goede brief had geschreven en dat het helder was waarom ik wil beginnen aan het ULC.

Maar verder vond ik dat ze echt enorm kritisch waren. Dit is natuurlijk ook logisch want anders zou de hele selectie zinloos zijn. Maar enfin, ik moest me steeds verdedigen en ze stelde tricky vragen. Op zich had ik wel het idee dat ik er goed op reageerde en dat ik duidelijk heb kunnen maken waarom ik het wil, en dat ik het heel graag wil. Maar verder kan ik er niet veel over zeggen omdat ik ook het idee heb dat ik niet genoeg heb laten merken dat ik het aan zou kunnen en dat ik er slim genoeg voor ben...

Het wordt dus afwachten..10 juli hoor ik pas weer iets dus dat duurt nog even.

Ik kan er dus eigenlijk niets over zeggen, sowieso niet omdat je niet weet hoe de andere kandidaten gereageerd hebben op hun vragen en hoe zij zich opgesteld hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 19:47
5803
5803 is offline
Met wie had je je gesprek?
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 11:49
Isabelleee
Isabelleee is offline
Hmm, ik weet geen namen meer. Een vrouw die hoogleraar strafrecht was, of iniedergeval iets deed met strafrecht. Nog een best jonge vrouw. En een man met krulletjes die iets met literatuur of letteren deed.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 12:56
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Eh.. rechtsfilosofie? Literatuur of letteren lijkt me sterk..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 13:58
Isabelleee
Isabelleee is offline
haha ja ik meende echt iets met literatuur of zo..hij was ook geen leraar aan ULC, maar hij was er wel sterk bij betrokken.

ik ben benieuwd! kan niet wachten tot 10 juli!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 14:33
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ooh ok. Dan kan 't wel kloppen ja.

Ja ik hoop voor je dat je wordt aangenomen! Zo ja, tot in september dan.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:50
Isabelleee
Isabelleee is offline
Dankjewel!!

Nog meer mensen die zich hebben ingeschreven en die op gesprek zijn geweest??
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 00:01
Bob89
Bob89 is offline
Vrijdag mag ik
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 12:39
Isabelleee
Isabelleee is offline
Nou Succes dan!! Laat maar weten hoe het bij jou ging!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 17:09
Verwijderd
Ben erover aan het twijfelen. Had een mail over instroom in het 2e jaar, en op zich denk ik dat ik wel toegelaten word. Maar zit een beetje te twijfelen over het aantal extra uren, ben je echt veel tijd meer kwijt? Of valt het wel mee?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 01:07
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hoeveel uur ben je nu kwijt dan? Qua studie zou je niet heel veel tijd extra kwijt moeten zijn, daar je als het goed is nu al een student bent die d'r werkgroepen en colleges goed voorbereid en enigszins serieus met d'r studie bezig is. De extra dingen kosten niet zoveel tijd dat je je leefpatroon erop aan moet passen. Denk aan een keer een borrel of training afzeggen i.v.m. een workshop of gastcollege. Verder is de rechtenopleiding niet zó intensief dat de extra activiteiten niet vallen in te passen. Je moet wel tijd willen vrijmaken om dingen te organiseren en volgen.
Maar als je nu al geen zin hebt om meer tijd in je studie te steken dan je nu doet, begin er dan niet aan, want dan is 't niks voor je en heeft het ULC ook niks aan jou.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 23-06-2007 @ 02:07 :
Maar als je nu al geen zin hebt om meer tijd in je studie te steken dan je nu doet, begin er dan niet aan, want dan is 't niks voor je en heeft het ULC ook niks aan jou.
Allereerst dat maar even recht zetten, ik heb natuurlijk wel zin om er meer tijd in te steken, anders zou ik er niet eens over nadenken. Maar ik ga vanaf september ook een tweede studie naast Rechten doen, dus vandaar dat ik wilde weten hoeveel tijd je ongeveer kwijt bent, omdat het wel allemaal haalbaar moet blijven

Citaat:
Femic schreef op 23-06-2007 @ 02:07 :
Hoeveel uur ben je nu kwijt dan? Qua studie zou je niet heel veel tijd extra kwijt moeten zijn, daar je als het goed is nu al een student bent die d'r werkgroepen en colleges goed voorbereid en enigszins serieus met d'r studie bezig is.
Mwah, ben nu 5 uur per week kwijt aan de normale werkgroepen enzo. Alle vakken gehaald, gemiddelde rond de 8.

Citaat:
Femic schreef op 23-06-2007 @ 02:07 :
De extra dingen kosten niet zoveel tijd dat je je leefpatroon erop aan moet passen. Denk aan een keer een borrel of training afzeggen i.v.m. een workshop of gastcollege. Verder is de rechtenopleiding niet zó intensief dat de extra activiteiten niet vallen in te passen. Je moet wel tijd willen vrijmaken om dingen te organiseren en volgen.
Oke, thnx!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 14:39
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Poggy schreef op 23-06-2007 @ 10:05 :
Allereerst dat maar even recht zetten, ik heb natuurlijk wel zin om er meer tijd in te steken, anders zou ik er niet eens over nadenken. Maar ik ga vanaf september ook een tweede studie naast Rechten doen, dus vandaar dat ik wilde weten hoeveel tijd je ongeveer kwijt bent, omdat het wel allemaal haalbaar moet blijven
Nee dat wilde ik ook niet suggereren hoor.
Een vriendinnetje van me die is nu dus ook 2ejaars ULC en studeert daarnaast nog Geschiedenis, dus het is wel te combineren.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 17:28
Verwijderd
Oh, oke, kwam wel een beetje zo over Maar dan heb ik niets gezegd. Iig heb ik alles rond nu, cijferlijsten (zowel Gym als 1e jaar) en motivatie zijn klaar en de aanbevelingsbrief wordt geschreven
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 20:17
Isabelleee
Isabelleee is offline
Ehm, ben je niet wat laat met aanmelden? Moest namelijk al voor 1 mei.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 20:50
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Poggy schreef op 22-06-2007 @ 18:09 :
instroom in het 2e jaar
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 09:00
Isabelleee
Isabelleee is offline
Nou ik ben iniedergeval al ingeloot voor de reguliere opleididing Maar dat is iedereen dan wel die zich voor 15 mei heeft aangemeld!

Nu nog wachten tot 10 julie op ULC
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 13:29
ilse123ilse
ilse123ilse is offline
Ik heb vandaag bericht gekregen dat ik ben aangenomen Nog meer mensen hetzelfde bericht gehad???
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 12:03
Isabelleee
Isabelleee is offline
Ik ben niet aangenomen

Jammer, maar ik weet zeker dat ik alsnog de beste advocaat ga worden
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Isabelleee schreef op 12-07-2007 @ 13:03 :
Ik ben niet aangenomen

Jammer, maar ik weet zeker dat ik alsnog de beste advocaat ga worden
Too bad.

Krijg je dan ook te horen waaraan het ligt of is het gewoon een standaard afwijzingsbrief/mail?
Ik moet nog meer dan een maand wachten
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 20:24
Bob89
Bob89 is offline
@Isabelleee: dat is jammer, ga je wel in Utrecht rechten doen?

@ilse123ilse: Gefeliciteerd! ^^

Ben zelf ook aangenomen (dus we komen elkaar vast nog wel eens tegen ). Heb er zin in!
Nu nog die kamer
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 09:33
Isabelleee
Isabelleee is offline
Standaardafwijzing..beetje irritant vind ik dat wel..maar ik ga wel vragen waar het aan heeft gelegen, hoewel ik dat zelf denk ik wel weet..

Kan ik er iniedergeval nog iets van leren

Ja ik ga zeker rechten in Utrecht doen. Heb kamer en alles al geregeld. Utrecht lijkt me nog steeds de beste universiteit, dus ook al ben ik niet aangenomen, blijft dit mijn keuze
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 12:44
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Gefeliciteerd aan alle aangenomenen (lekker Nederlands)! En allemaal aangemeld voor het introkamp mag ik hopen????

@ Isabelleee: jammer!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 17:56
5803
5803 is offline
Het introkamp is eng hoor! Lig je net lekker in je tentje te slapen, word je wakker geschreeuwd door Femic...
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 12:57
Bob89
Bob89 is offline
Natuurlijk, ik kan al niet bij de UIT zijn ( ) dus dat ga ik niet missen :')!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 21:59
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
5803 schreef op 11-08-2007 @ 18:56 :
Het introkamp is eng hoor! Lig je net lekker in je tentje te slapen, word je wakker geschreeuwd door Femic...
Hehe dan moet je opstaan luie hond! Maar idd, vorig jaar was het erg gezellig en met dit jaar wat meer comfort moet het weer een geslaagd weekend worden! Vind 't iig erg leuk dat ik 't weer mag organiseren. En die megafoon gaat idd weer mee hehe..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:03
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hoe is de introweek bevallen?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:01
Lethe
Lethe is offline
Die verhalen die ik hoor over mensen die op het ULC probeerden terecht te komen Van een jongen bij mij in de werkgroep bijvoorbeeld; hij had een gemiddeld cijfer van 7,5 gehaald op de middelbare school. Toen vroeg iemand van het ULC bij het gesprek: Een 7,5? Wilde je niet beter of kón je niet beter?
Wat een lullige vraag Wat is er mis met een 7,5!?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 22:09
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hehe ach ja.. De gesprekken kunnen soms hard zijn, maar goed, als je je daar dan doorheen weet te slaan, kun je extra trots zijn, lijkt me.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 22:15
Lethe
Lethe is offline
Dat is zeker waar. En zo pik je wel de voor ULC geschikte studenten eruit : )
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 22:33
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hoewel cijfers natuurlijk ook niet alles zeggen. Maar goed, gaat idd meer om de reactie op zo'n opmerking/vraag natuurlijk.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:18
Lethe
Lethe is offline
Ik doelde ook op het hard-zijn van de ondervragers.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 16:51
5803
5803 is offline
Volgens mij zitten er echt wel mensen op het ULC met een 7,5 of lager als gemiddelde hoor!

Ik stond een 7,9 gemiddeld en toen vroegen ze of ik daar veel moeite voor had moeten doen. Misschien wilden ze dat vragen maar formuleerden ze het een beetje raar .
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Een 7,5 of hoger gemiddeld is dan ook geen ingangseis.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 09:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Jeej, oud topic bumpen! Mag wel toch? Nieuwe jaargang gaat maandag weer van start in de introweek, nog mensen hier die daartoe behoren? Vrijdag 5 tot zondag 7 sept introkamp natuurlijk, leuk leuk! Laatste keer introkamp voor mij, aangezien ik m'n Bachelor er inmiddels op heb zitten en bijna geen ULC'er meer ben.. De eerste lichting ULC'ers studeert dit jaar af, hoewel een groot deel nog bezig is met buitenlanddingen. Zelf krijg ik m'n diploma ook pas einde van dit collegejaar, omdat ik eerst nog een jaar in Cambridge zit als Erasmusstudent.

Hoe dan ook: nieuwe ULC'ers in de house?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 17:50
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Ik ben me op het moment aan het oriënteren op welke rechtenstudie ik mogelijk ga doen, en het ULC lijkt me echt ontzettend leuk.

Ik zit alleen te twijfelen of ik wel een kans maak om door de selectie heen te komen, want ik weet wel zeker dat als ik me hierop ga focussen en ik kom er niet door dat dat een enorme domper zal zijn.
Ik heb het er met mijn decaan over gehad, en die zei dat het ULC op zoek is naar zeg maar ''speciale'' mensen, die al extra dingen doen op school en ander vrijwilligerswerk ed.
Nu doe ik zelf niet zulke dingen, ik heb er wel vaak over nagedacht het te doen, maar ik vond het altijd te ''eng'' om het echt door te zetten.
Ik speel op het moment in 3 orkesten en doe 2 kleine door de school aangeboden cursusjes, 1 over sterrekunde en 1 over de relativiteitstheorie en heb ik een standaard bijbaan van 3/4 avonden per week.
Verder zit mijn gemiddelde een paar tiendes boven de 7, wat ook niet erg speciaal is.
Nu vraag ik me af of dit ook enigszins onder de noemer ''speciaal'' valt of dat het niet echt opmerkelijk is.

Ik zou graag bij het ULC willen studeren omdat het kleinschalig(er) onderwijs is, omdat ik graag extra verdieping wil en omdat ik dus intensief contact met leraren fijn vind en nog een hoop redenen die ik zo niet kan bedenken

Maak ik dus een kans(je) of moet ik er maar meteen van afzien?
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 19:32
Verwijderd
Ik weet niet of je kans maakt, maar ik zou het zeker proberen. Als je het niet doet heb je later het gevoel "had ik maar wél die formulieren ingevuld" en dat gevoel moet je denk ik voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 14:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik denk zeker wel dat je kans maakt. Je hebt duidelijk veel interesses en zit niet alleen maar op je gat. Daarnaast is een 7,nogwat een heel aardig cijfergemiddelde.
Verder ben ik het met Evatjuhhhh eens dat je er later nog wel eens spijt van kunt krijgen als je niet voor deze kans gaat.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.