Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2009, 16:49
Koreyca
Avatar van Koreyca
Koreyca is offline
hey mensen!!
Ik ben op dit moment bezig met mijn laatste jaar aan het mbo4 op het NTI. Ik wil hierna graag een engelstalige internationale opleiding doen. Nl. iets van International business.
Ik vroeg me af of ik in Engeland wel aan de universiteit kan beginnen met een mbo diploma. Ik wil graag beginnen in januari 2010, omdat me dat in september 2009 niet meer lukt. engelse toets maken, engels verbeteren etc. alleen heb ik nergens geleze dat je wel of niet kan worde toegelate met een mbo diploma. als ik kan er ook een paar hbo vakken bijstudern via het nti. economie en engels enz. of heel mischien lukt het me om mijn propedeese te halen of de helft van de vakken dan als ik realistisch moet zijn.

Mijn vraag is dus .. kennen jullie of is een van jullie na de havo of mbo gaan studeren op een universiteit in het buitenland (engelstalig land) kan ook schotland.
Of na het behalen van een (deel van) je propedeuse???
Of zijn er anderen die het van plan zijn. of er verdere info hebben....
alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2009, 17:49
maxman2402
Avatar van maxman2402
maxman2402 is offline
ik weet niet of het met mbo 4 kan, maar met een HAVO diploma N&T/ N&G kan je op oxford terecht voor een opleiding. (weet niet of het voor alle opleidingen geld maar voor piloot iig)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 19:36
Verwijderd
met MBO kan je niet aan de universiteit studeren, met havo soms wel. ligt eraan welke opleiding. ik zou gewoon met de uni daar gaan kijken wat je mogelijkheden zijn, als die er zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 18:00
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
In het buitenland, dus ook Engeland, heb je verschillende type universiteiten. Sommige 'university's' staan dus gelijk aan een hbo-opleiding. Een hbo-opleiding kan je wel volgen met mbo niveau 4.
Een goede instap in Engeland op een 'university' of 'college' is te beginnen met een 'associate degree' of 'foundation degree'.
Voor jezelf kan je in Nederland wel hbo-vakken volgen of je propedeuse halen. Ik denk wel dat het behalen van je propedeuse in Nederland de toelating in Engeland kan versimpelen. Een 'halve propedeuse' zal niet uitmaken, want je hebt immers geen diploma daarvan, en stelt dus in principe ook niks voor.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:43
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Mijn broertje studeert sinds dit jaar in Engeland (Solent University Southampton). Hij heeft HAVO gedaan maar om toegelaten te worden tot de studie Yacht Architecture moest hij eerst een jaar HBO scheepsbouwkunde doen in Leeuwarden en minimaal de helft van zijn studiepunten halen. Hij heeft dus nooit zijn P gehaald maar is dit jaar, na het doen van een taaltest, toegelaten tot een tussenjaar in Southampton. Dat is speciaal voor buitenlandse studenten die bijvoorbeeld moeite hebben met de omschakeling van taal en zo. Hij mocht na 3 weken toch instromen in het officiële eerste jaar van de opleiding dus het was voor hem niet heel moeilijk. Maar goed, hij mocht dus pas naar die universiteit toen ie een jaar HBO had gedaan.
Ik denk dus niet dat je met een MBO diploma (zonder meer) toegelaten wordt in Engeland.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 20:29
Verwijderd
Is het niet een idee om een Engelstalige HBO opleiding zoals IBMS (http://www.hanzehogeschool.nl/home/I...ement+Studies/)

Je kan dan en je Engels verbeteren en redelijk makkelijk naar het buitenland om stages te lopen of vakken volgen aan een buitenlandse universiteit
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 16:49
Sjarlot
Avatar van Sjarlot
Sjarlot is offline
Je word in NL ook niet zomaar op elke HBOinstelling toegelaten met een MBO diploma. Bij mij op de PABO hebben veel ex-MBO'ers moeten bijleren en extra lessen in de vakantie moeten volgen....dus dan zal de UK ook wel moeilijk doen.....kun je niet ff nakijken op ibgroep.nl?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Je word in NL ook niet zomaar op elke HBOinstelling toegelaten met een MBO diploma. Bij mij op de PABO hebben veel ex-MBO'ers moeten bijleren en extra lessen in de vakantie moeten volgen....dus dan zal de UK ook wel moeilijk doen.....kun je niet ff nakijken op ibgroep.nl?
In principe kan je met iedere MBO4 opleiding toegelaten worden op een verwante HBO studie. Als je het niveauverschil toch te groot is KAN je bijleren en extra vakken volgen, maar dit kan een HBO school niet verplicht stellen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 11:29
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Je word in NL ook niet zomaar op elke HBOinstelling toegelaten met een MBO diploma. Bij mij op de PABO hebben veel ex-MBO'ers moeten bijleren en extra lessen in de vakantie moeten volgen...
Dit lijkt me onzin. Normaal gesproken wordt je met een MBO 4 opleiding gewoon toegelaten tot HBO. Soms stellen ze bepaalde eisen zoals wiskunde op een hoger niveau bijvoorbeeld. Maar de PABO is écht een opleiding waarbij er dus helemaal geen extra eisen worden gesteld om te starten met de studie.

Om maar wat voorbeelden te noemen:
Avans Hogeschool:
4-jarige voltijdopleiding:
Met een diploma vwo, havo, mbo (niveau 4) ben je toelaatbaar.

Hogeschool Rotterdam:
Om toegelaten te worden tot de opleiding Lerarenopleiding Basisonderwijs moet je beschikken over één van de volgende diploma’s:
Havo, vwo alle doorstroomprofielen toelaatbaar
Mbo, niveau 4

NHL Leeuwarden:
havo, vwo, mbo 4 - Er zijn geen profieleisen voor de PABO.

Als je MBO 4 Onderwijsassistent hebt of SPW mag je zelfs de verkorte (3 jarige) route doen.

Dus of die ex-mbo klasgenoten van je verzinnen zomaar wat of zijn hard genaaid bij de toelating.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Studeren in Manchester, UK
VincentFernande
72 18-05-2012 10:15
Studeren Hulp met Studeren in het buitenland
xmly__
2 15-05-2012 10:30
Studeren Geneeskunde studeren in Engeland
Corronne
1 05-03-2010 18:10
Studeren Studeren in Engeland / USA
elmoow
11 17-03-2009 16:14
Algemene schoolzaken Studeren in buitenland
MissesLena
17 15-08-2005 18:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.