Oud 08-03-2018, 21:32
gertgertgert
gertgertgert is offline
Beste lezers,
Ik zit in de 3e van het vwo en moet dus een profielkeuze maken .
Ik wil graag of diergeneeskunde of geneeskunde studeren, daar heb je natuurkunde, scheikunde en biologie voor nodig. Ik vind deze vakken superleuk en interessant. Biologie is niet zo'n groot probleem, want ik stond er vorig jaar heel hoog voor en het advies om het volgend jaar als vak te nemen is goed. Maar dan ga ik nu over het probleem praten, ik sta voor scheikunde een 6.7 en voor natuurkunde een 6. het advies om deze vakken volgend jaar te kiezen is voor natuurkunde een onvoldoende (dan kan ik het nog wel kiezen, maar ze raden het heel erg af) en voor scheikunde een twijfelgeval. Ik vind dit heel erg jammer en ik ben bereid om er hard voor te werken. Ook sta ik voor wiskunde een 6.7, maar wil ik wiskunde B kiezen, omdat je er meer mee kunt bereiken en het is handig met nask, maar dat is ook niet zo hoog. Mijn mentor probeert me eraf te praten (niet zo leuk) en probeert me over te halen om aardrijkskunde te kiezen (wat ik veel minder interessant vind en waarmee ik later waarschijnlijk niet kan bereiken wat ik wil) of een 'light version''van N&G te kiezen, wat ik ook niet leuk vind.
Ik heb echt heel hard hulp nodig, het zou tof zijn als jullie me konden helpen.
alvast bedankt,
gertgertgert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2018, 21:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe komt het dat je nu deze cijfers haalt voor scheikunde, natuurkunde en wiskunde? Denk je dat je beter zou kunnen?

Want als je nu al hard moet werken voor een 6 of een 6,5 dan wordt het wel heel erg hard aanpoten in de bovenbouw! Als de basis er nu al niet lekker in zit, of als je gewoon weinig aanleg hebt voor deze vakken kan het je flink gaan tegenvallen als je deze vakken in VWO 4, 5 en 6 ook krijgt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 22:38
gertgertgert
gertgertgert is offline
Hallo,
Ik denk dat ik nog niet genoeg doe, ik denk dat ik het nu pas begin te beseffen dat ik veel meer mn best moet doen. Ik doe wel wat, ik leer wel hoor, maar ik kan gewoon niet zo goed plannen.
Maar ik weet dus niet of ik het volgend jaar kan halen.
Wat denkt u?
Want ik wil het heel graag en zou veel meer willen en moeten oefenen, want ik denk dat dat mijn probleem is, dat ik te weinig oefen.
Groetjes gertgertgert
Met citaat reageren
Oud 08-03-2018, 22:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je bereid bent vanaf nu tot je eindexamen keihard te werken, dan kan je het doen. Als je graag wil en veel oefent kan er een hoop, begin eens met harder werken en kijk hoeveel dat oplevert. Als je echt kei en keihard moet werken voor een 7 zou ik het persoonlijk afraden, dan heb je er weinig aanleg/ gevoel voor en kan het tempo in de bovenbouw te hoog voor je zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-03-2018, 15:01
Verwijderd
Als je bereid bent hard te werken is het inderdaad te doen, maar je moet dan wel vol blijven houden, consequent je huiswerk blijven maken(en niet ahh een keertje geen zin, je gaat al gauw achterlopen en des te meer je achterloopt, des te minder zin je krijgt om het in te halen) Vorig jaar werd er bij mij ook geprobeerd om me over te halen naar C&M te gaan, maar ik heb uiteindelijk gewoon voor N&G met wiskunde A, natuurkunde, economie, frans, scheikunde en bio gekozen. Ik sta momenteel geen onvoldoendes (ik doe wel havo), maar het is hier prima haalbaar. Mijn vriendin die wel vwo doet heeft wat meer moeite met natuurkunde, maar het enige verschil bij de methode die mijn school gebruikt is dat de stof wat sneller behandeld wordt. (2 wetten van Newton is op vwo het hoofdstuk 3 wetten van Newton, bijvoorbeeld). Als je erg twijfelt zou ik een bovenbouw docent voor desbetreffende vakken opzoeken en daar eens een gesprek mee aangaan en eventueel vragen of hij/zij aan de toetsen kan zien of het wat gaat worden, want je hebt echte fouten en niet geleerd fouten (:
Eventueel informeren bij de decaan of het nog mogelijk is je profielkeuze te wijzigen als het echt te zwaar wordt, moet je wel wat inhalen voor aardrijkskunde, maar als je nog kan wisselen, kan je het wel proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken ik wil na 5havo naar vwo maar met een ander profiel?
niekwever
7 29-05-2016 12:50
Studeren Vraag voor Natuurkunde-veteranen
midib
2 12-03-2011 20:18
Studeren Welk Profiel?
Verwijderd
19 02-12-2007 14:11
Studeren Twijfels over profiel en eventuele vervolg/inhaalmogelijkheden
Charl0tteee
20 11-03-2007 21:33
Algemene schoolzaken Beperking keuze vakkenpakket
Verwijderd
50 29-06-2004 16:41
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie profiel E&M
Geranium-Tulp
26 16-12-2002 16:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.