Oud 28-02-2018, 17:09
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Vrijdag begint de toetsweek (met twee examens erin) en van mijn ouders moet ik heel mijn sociale leven kappen. Ik mag niet werken en liever ook niet honkballen. Ik word er super depressief van. Ik kan me niet concentreren in de lessen en na school ook niet, ik moet nog een heel hoofdstuk samenvatten voor een toets die vrijdag is en thuis heb ik totaal geen steun.
Ze zeggen dat ik maar eerder had moeten beginnen (ik ben twee weken van te voren begonnen met leren, letterlijk in elke minuut vrije tijd) en dat ze geen medelijden met me hebben. Het enige wat ze doen is me afkraken.
Gisteren had ik een terugval met mijn zelfbeschadiging. Maar vandaag was het het allerergst. Letterlijk heel mijn onderarm is *knip*. Ik weet echt niet wat ik hier tegen moet doen, als ik het doe dan voel ik al mijn stress, verdriet, woede en eenzaamheid gewoon wegzakken en ik voel me dan een soort van verdoofd. Dit heb ik gewoon nodig om nu nog te leren voor de toetsweek.
Ik ga proberen om een slinger te maken van wit en gekleurd papier. Hopelijk werkt het, ik ga morgen ook met mijn mentor praten. Psycholoog afspraak is pas over een maand. Heeft iemand nog andere tips?
__________________
Without music, life would be a mistake

Laatst gewijzigd op 28-02-2018 om 19:26. Reden: Details eruit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2018, 18:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heel goed dat je met je mentor gaat praten. Sommige mensen kiezen er ook voor om bijvoorbeeld een elastiekje tegen hun huid te laten schieten, of om (op hun lichaam) te tekenen i.p.v. aan automutilatie te doen. Probeer een manier te vinden om je te uiten die niet zo schadelijk is, schrijven, tekenen, een vel papier vol krassen...

Probeer je ouders een beetje uit de weg te gaan, probeer bijvoorbeeld wat langer op school te blijven om daar in de bibliotheek te leren en zorg dat je op een andere manier toch het contact met je sociale omgeving behoudt. Misschien kan je elke avond even bellen met een vriendin om bij te praten, of kan je samen met een klasgenoot leren voor de toetsen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 18:50
Verwijderd
Wat naar dat je je zo voelt. Wat Eline al zegt, probeer een manier te vinden die geen littekens op je lichaam achterlaat. Schrijf je gevoelens van je af, gil hard in je kussen als je weer de behoefte voelt om jezelf pijn te doen. Ik heb zelf ook problemen met automutilatie gehad en ik herken wel wat je schrijft. Het was voor mij ook een manier om de controle terug te krijgen. Mijn psycholoog gaf me destijds ook de tip om een elastiekje tegen mijn pols te schieten. Ik heb geleerd dat ik ook zonder die pijnprikkel controle terug kan krijgen door andere afleiding te zoeken en me op een andere manier uit te laten. Sterkte ermee!

Je mag me best een berichtje sturen als je erover door wil praten.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 19:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb de details van het beschadigen verwijderd omdat het niet de bedoeling is om anderen op ideeën te brengen om te beschadigen. Leek me ook niet van enorm belang voor de rest van het verhaal
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 20:25
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Oh oke is goed Pluis.
Ik zal de volgende keer proberen om op mijn armen te tekenen, misschien dat dat afleid. Of gewoon even gaan douchen als ik de tijd heb (tip van een ander forum) en ik wil graag mindfulness gaan proberen
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 20:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Goed dat je ook professionele hulp zoekt. Alternatieven voor automulatie zijn natuurlijk een goede tussenoplossing maar het is uiteindelijk het prettigste als het helemaal niet meer nodig is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weten je ouders dat je automutileert? Misschien op een rustig moment eens met ze praten dat je juist in zo'n stressvolle periode behoefte hebt aan een uitlaatklep zoals sporten of een uurtje gedachteloos voor de tv hangen of met een vriendin bijkletsen. Van de hele dag alleen maar leren, blijf je ook niet scherp. Uiteindelijk neem je niets meer op. Misschien kan je een planning maken en aan je ouders laten zien zodat je laat zien dat je er echt wel serieus mee bezig bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 14:06
Xmeike_X
Avatar van Xmeike_X
Xmeike_X is offline
Zoek ook iets wat je leuk vind om te doen
Bij mij helpt bijvoorbeeld piano heel erg om rustig te worden
__________________
als ik gemekker wil horen koop ik wel een geit
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 18:27
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Wat mij heel erg geholpen heeft, is henna. Roze henna, bruine henna, wit, zwart. Elke keer als je je slecht voelt, zou je bijvoorbeeld een bloem kunnen maken, of iets heel geks.. dit heeft mij echt geholpen! Mijn armen zaten toen ik helemaal vol, dus ik stond er bekend om. Ook zou in je vinger bijten misschien kunnen werken.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Wat mij heel erg geholpen heeft, is henna. Roze henna, bruine henna, wit, zwart. Elke keer als je je slecht voelt, zou je bijvoorbeeld een bloem kunnen maken, of iets heel geks.. dit heeft mij echt geholpen! Mijn armen zaten toen ik helemaal vol, dus ik stond er bekend om. Ook zou in je vinger bijten misschien kunnen werken.
Wat een mooie manier heb je gevonden!

In je vinger bijten zou ik dan weer niet aanraden, daar kun je jezelf ook mee beschadigen als je het te hard doet en het is juist mooi als je een manier weet te vinden waarbij dat niet gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2018, 19:50
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Vandaag is het weer mis gegaan, maar toch is het anders dan normaal.
Ik ben ongesteld, dus dat betekent dat ik moodswings krijg van hier tot Tokio. Maar ik voelde me niet zo lekker dus zo ging het gesprek voor het eten

Ik: ik heb nket zo'n honger, ik voel me niet lekker
Moeder: of komt het omdat je net gegeten hebt?
Ik: ik heb helemaal niet gegeten (geïrriteerd)
Moeder: doe je zo omdat je ongesteld bent?
Ik (met stemverheffing): nee, omdat ik hoofdpijn heb en bovendien het gevoel heb alsof ik moet overgeven!
Moeder: misschien zou je dat maar eens moeten doen, zijn we er ook meteen van af.
(Ik weet dat ik beter anders had kunnen reageren maar de laatste tijd zeggen mijn ouders erg vaak vervelende en onnodige dingen, ook al is dit geen excuus)

Ik vind het zo stom dat ze zo'n opmerking maakt omdat ik juist de laatste week met mijn zelfbeeld zit. 'Ik zou willen dat ik moest overgeven. Dan zou ik tenminste sneller afvallen.' Dat is de gedachte die door mijn hoofd ging.
Ik heb dus weer gekrabt, ik kom niet echt iets anders want ik zat aan tafel en ik mocht niet weg. Ik was na het eten weer helemaal rustig en ik mocht toen wel naar boven en opeens begon ik weet te krabben. Niet om mijn emoties te onderdrukken of om controle te hebben. Gewoon omdat het fijn voelt, omdat ik het een fijn gevoel vind om naar mijn littekens te kijken (Ik heb geen idee waarom, en als ik het nu typ walg ik van mezelf)

Mijn vraag is of iemand weet waarom ik dit doe? Waarom wil ik naar mijn littekens kijken en waarom voelt het zo goed om littekens te zien? Ik voel me amper nog schuldig, alleen tegenover mijn vriendje omdat hij ef verdrietig van wordt als hij nieuwe wondjes ziet. Ik weet ook niet hoe ik dit ter sprake ga brengen morgen.
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 04-04-2018, 20:23
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Nog een vraagje, ik loop de laatste tijd rond in t shirts. Ik denk niet dat dat erg gepast is komende tijd door de schrammen maar aan de andere kant heb ik het nooit verborgen voor mensen. Ik vind het belangrijk dat mensen durven uit te spreken dat ze bijvoorbeeld mentale problemen hebben en ik doe dat zelf in de vriendengroep ook gewoon. Daar hoort voor mij ook bij dat ik mijn littekens niet verberg. Maar dat betekent niet dat ik er aandacht voor wil. Ik ben bang dat als ik morgen korte mouwen aandoe, dat ik dan misschien heel erg overkom als een aandachttrekker en dat wil ik ook weer niet. Zou het ook triggerend kunnen zijn voor mensen als ze mijn schrammen zien? Want als dat zo is dan kan ik natuurlijk beter geen korte mouwen aandoen, ik word zelf niet snel getriggerd door iets dus dat kan ik niet inschatten.
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 04-04-2018, 22:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nog een vraagje, ik loop de laatste tijd rond in t shirts. Ik denk niet dat dat erg gepast is komende tijd door de schrammen maar aan de andere kant heb ik het nooit verborgen voor mensen. Ik vind het belangrijk dat mensen durven uit te spreken dat ze bijvoorbeeld mentale problemen hebben en ik doe dat zelf in de vriendengroep ook gewoon. Daar hoort voor mij ook bij dat ik mijn littekens niet verberg. Maar dat betekent niet dat ik er aandacht voor wil. Ik ben bang dat als ik morgen korte mouwen aandoe, dat ik dan misschien heel erg overkom als een aandachttrekker en dat wil ik ook weer niet. Zou het ook triggerend kunnen zijn voor mensen als ze mijn schrammen zien? Want als dat zo is dan kan ik natuurlijk beter geen korte mouwen aandoen, ik word zelf niet snel getriggerd door iets dus dat kan ik niet inschatten.
Ik vind het altijd wel een soort dapper als mensen hun littekens durven te laten zien, juist omdat er vragen kunnen komen. Soms doen ze het omdat ze het echt geaccepteerd hebben als deel van hun verleden, of omdat ze het onderwerp bespreekbaar willen maken, of op een bepaalde manier een hoopvolle boodschap willen overbrengen ("mijn verleden was niet makkelijk, maar ik ben er nog en schaam me niet voor mijn verleden"). Wanneer je echt verse wondjes hebt is dat natuurlijk wel wat anders. Ik denk dat dat sneller als schreeuw om aandacht kan worden gezien (zowel positief als negatief)... Het is bij jou namelijk nog heel actueel en dat zullen mensen zien...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-04-2018, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Nog een vraagje, ik loop de laatste tijd rond in t shirts. Ik denk niet dat dat erg gepast is komende tijd door de schrammen maar aan de andere kant heb ik het nooit verborgen voor mensen. Ik vind het belangrijk dat mensen durven uit te spreken dat ze bijvoorbeeld mentale problemen hebben en ik doe dat zelf in de vriendengroep ook gewoon. Daar hoort voor mij ook bij dat ik mijn littekens niet verberg. Maar dat betekent niet dat ik er aandacht voor wil. Ik ben bang dat als ik morgen korte mouwen aandoe, dat ik dan misschien heel erg overkom als een aandachttrekker en dat wil ik ook weer niet. Zou het ook triggerend kunnen zijn voor mensen als ze mijn schrammen zien? Want als dat zo is dan kan ik natuurlijk beter geen korte mouwen aandoen, ik word zelf niet snel getriggerd door iets dus dat kan ik niet inschatten.
Goed dat je hierover nadenkt! Ik zou doen wat jou het beste voelt. Als je echt nét heb gemutileerd zou ik het niet onbedekt laten.

Verder zoals Eline zegt, ik ken vrouwen en meisjes die littekens hebben. Er zijn mensen die dat aanstootgevend zullen vinden. Zelf vind ik dat niet. Maar ik vind ook dat de psyche en psychische problemen soms nogal zwaar onderschat wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik doe aan automutilatie, hoe kom ik hier vanaf?
HolaitsAnna
22 14-03-2017 22:58
Psychologie Automutilatie
butterbee
2 03-04-2006 16:37
Psychologie kan roken ook een lichte vorm van automutilatie zijn?
lithium
21 16-10-2004 17:27
Lichaam & Gezondheid kan men bloedvergiftiging krijgen door automutilatie?
Fantôme
34 04-12-2003 09:24
Psychologie automutilatie topics
Verwijderd
43 11-11-2002 17:15
Psychologie verschil: automutilatie- zelfkastijding
Optima
5 18-09-2002 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.