Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2013, 21:18
somebody...
somebody... is offline
Hallo allemaal,
De laatste tijd gaat het niet heel erg goed met me, ik heb bijna geen emotie's meer. Voor mij is dit een hele rare tijd, het lijkt alsof er een knop bij mij is omgeschakeld in me hoofd dat mij niks meer kan boeien. Terwijl het op school enorm goed gaat. Ik haal hoge cijfers voor me proefwerken en S.O's , daar ben ik wel blij om

Maar het rare is dat ik op het meisje waar ik op was nu ik helemaal niet intereseer.. want ik heb nu een oogje op een vriendin van mij.

En bij mijn vrienden wisselt het enorm af, de ene dag is het leuk met ze en de andere dag niet. En telkens als het een dag niet goed gaat met mijn vriendschappelijke relatie's denk ik:'' Het zijn niet je echte vrienden."' Ik ben al druk opzoek naar andere vrienden, maar dat gaat nog niet erg soepel vanwege die gedachte dat niemand me meer boeit terwijl ik vroeger dat helemaal niet had want in de eerste was ik juist heel onzeker over mezelf en had de gedachte:''Wat zullen ze van me vinden?'' en nu kan niemand mij meer boeien. Dat heeft zo zijn voordeel en nadeel, want me onzekerheid is bijna weg, maar ik interesseer me helemaal niet in de meeste personen van waar ik vroeger wel dacht misschien is dat wel een leuke vriend / vriendin!

Ik praat nooit met anderen over mijn gevoelens. Ik heb me al een half jaar me zelf op slot gezet. Ik kan wel dan heel erg blij lijken maar dan ben ik dat toch echt nooit. Ik heb een soort uitingschild gekregen van binnen, ik kan niet echt meer verdrietig zijn of echt blij. Het enige wat ik wel kan is voor me zelf opkomen als mensen nare opmerkingen over mij maken en ik kan boos worden. Ik heb een grotere bek gekregen maar zo praatzaam ben ik ook weer niet.

Kortom het lijkt dat mijn interesse tegenovergesteld is geworden, eerst was ik bijna alleen en was onzeker was en kon zeer snel van emotie verwisselen, terwijl ik nu met redelijk wat mensen omga en soms niks meer kan schelen over mezelf en de personen waar ik mee omga, en ben totaal niet meer onzeker over mijzelf.

Ik voel me gewoon kut maar ook weer niet.. het is te wisselvallig , maar echt blij ben ik niet meer geworden.

Me eetlust is ook een probleem want dan wil ik iets eten, maar dan denk ik dat het niet echt heel lekker is en dat het niet de moeite waard is om het te pakken uit de kast of ik heb er gewoon geen zin in maar het is geen anorexia.

Ik hoop dat mijn gevoelens beter zullen gaan worden, hebben jullie misschien tips hierover om me beter te voelen?

bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2013, 21:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien voel je je wel zo verward omdat je alles probeert binnen te houden. Je hebt gevoelens en emoties en die willen soms gewoon naar buiten. Als jij ze krampachtig binnenhoudt en doet alsof ze niet bestaan kunnen ze je alsnog behoorlijk uit balans brengen. Het is misschien heel eng om dingen uit te spreken over hoe je je voelt, maar praten/ schrijven/ uiten op welke manier dan ook lucht gigantisch op!
Probeer tijd te steken in dingen die je leuk vindt en vergeet ook niet te genieten van de kleine dingen die je blij kunnen maken. Je hoeft jezelf niet te dwingen om altijd te lachen, maar je kunt jezelf wel aanmoedigen om bewuster blij te zijn met dingen waar je echt blij van wordt. Of juist om toe te geven aan verdriet of woede wanneer je je rot voelt. Durf emoties te hebben
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 10:44
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Zit je hoofd niet gewoon vol omdat je alles binnenhoud?
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 22:56
somebody...
somebody... is offline
Zou kunnen Ja, ik denk dat ik me gewoon zo down voelde dat ik dit topic schreef
Zoals vandaag Ben ik Gewoon heel blij geweest
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 23:07
VolvoFH750
Avatar van VolvoFH750
VolvoFH750 is offline
Schrijf alles op papier, dat hielp mij.
Daarna zet je het papier gewoon in de fik zodat je jezelf niet kwetsbaar maakt voor andere.
__________________
Zonder transport staat alles stil.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 12:27
Verwijderd
Zet het dan gewoon in een tekstbestand met een wachtwoord. Scheelt papier en schrijfkramp.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 17:27
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:
Zou kunnen Ja, ik denk dat ik me gewoon zo down voelde dat ik dit topic schreef
Zoals vandaag Ben ik Gewoon heel blij geweest
Maar dat zul je dan vast vaker hebben, want van een keer down ga je waarschijnlijk geen topic openen?

En het opschrijven wat hierboven getipt werd is misschien wel een idee. Dan maak je gewoon een bestand aan en dan kun je er van alles inzetten. Het hoeft niet logisch te zijn wat je er in zet. Het maakt niet uit wat waar komt. Het boeit niet als het niet abn is, want het is puur voor jezelf. Als je iets te binnen schiet wat je er in kunt zetten kun je dat doen, opslaan en klaar. Misschien geeft het voor jezelf wel wat overzicht en ben je die rommeligheid in je hoofd kwijt. Of tenminste wat minder.
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 20:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb destijds heel veel aan m'n Livejournal gehad. Tegenwoordig heb je heel veel van die blogsites. Misschien is dat wat? Je kan dan altijd selecteren met wie je het wil delen (alleen voor jezelf, voor 'vrienden' of openbaar).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 22:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je schrijft ook dat je vaak wel honger hebt, maar dan geen eten uit de kast pakt omdat je dat de moeite niet waard vindt. Je bent nog in de groei en weet waarschijnlijk goed dat je dat eten wel nodig hebt, om je te ontwikkelen tot een volwassen en gezonde man. Nu interesseert je dat soms wellicht niet, maar over een tijdje wellicht wel weer en je wil met zo min mogelijk schade door dit soort periodes heen komen toch? Dus probeer in elk geval regelmatig te blijven eten (drie maaltijden per dag en tussen alle maaltijden een gezond tussendoortje), ook als je er niet zo'n trek in hebt, want eten is niet een hobby voor erbij maar gewoon een brandstof die je lichaam nodig heeft. Je gaat ook niet op een lege tank rijden omdat je geen zin hebt om voor benzine te betalen!
Verder vind ik dat hierboven goede tips staan. Sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-hart-topic 169
darkfairy
500 07-12-2012 15:58
Psychologie Sociale klasse
Missy
63 10-07-2007 17:00
Psychologie depressief? Ik weet het zelf niet meer.
trophus
58 03-05-2007 10:48
Psychologie Wie kan me helpen...
-x-Sanne-x-
5 16-12-2006 23:11
Psychologie niet los kunnen laten
my iron lung
11 04-05-2006 20:51
Psychologie Negativiteit <-> realisme *?*
Verwijderd
22 01-04-2002 17:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.