Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2016, 14:37
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat vind jij vallen onder seks?

Is dat alleen penetratie? Of hoort pijpen en vingeren ook bij seks? En masturbatie? Iemands tepels aanraken? Aan iemands oor sabbelen? Hoe lang moet zoiets duren vooordat het seks is? Moet je er per se naakt zijn? Moet je per se klaarkomen? Wat als je twee uur volledig gekleed in bed ligt en langs elkaar kronkelt terwijl je je handen laat gaan? Telt iemand slaan met een zweepje, zonder dat er verder nog iets gebeurt, een seksuele handeling? Wat als je een fetisj hebt en je wordt alleen opgewonden van hoge leren laarzen: is aan zo'n laars likken dan ook seks?

En wat is ontmaagding?

Is het gewoon voor het eerst seks hebben? Is het iets wat je verliest? Wat verlies je dan precies? En verliezen jongens ook iets als ze ontmaagd worden? Of krijgen ze juist iets? En zo ja, kunnen meisjes ook een ontmaagding krijgen? Moet het altijd met penetratie en een scheurend maagdenvlies? Worden lesbische vrouwen alleen ontmaagd als ze een dildo gebruiken? Als iemand vaginisme heeft en geen anale seks wil, wordt diegene dan nooit ontmaagd? Wat als je maagdenvlies al is gescheurd door een tampon? Wat als je geen maagdenvlies hebt? Wat als je aseksueel bent maar wel van BDSM houdt? Wat als je na 20 jaar in een bijna-seksloos huwelijk gaat scheiden en daarna pas écht je seksualiteit gaat verkennen? Als je voor het eerst naar een gangbang gaat, is dat dan ook een soort ontmaagding, omdat je immers onervaren bent in die specifieke handeling?

En tot slot: wat is verkrachting?

Is dat altijd met penetratie? Altijd gewelddadig of kan de dwang ook voortkomen uit druk zetten met woorden/overtuigen? Als je dronken was en 'ja' zei en toen out ging, is het dan verkrachting als iemand doorgaat met jou neuken? Wat als je verkrachter je laat klaarkomen? Is vingeren ook verkrachting? Of telt die penetratie niet en kan het alleen met een penis/dildo/fallisch object? Kunnen lesbiënnes die niet van penetratie houden elkaar ook verkrachten? Wat als je door een plotselinge slechte herinnering geen zin meer hebt in seks, maar jouw 'stop' is te zacht, waardoor je partner je minutenlang niet hoort? Is dat een misverstand of ook verkrachting? Sluiten die twee elkaar altijd uit? Wat als je dol bent op penetratie, maar je haat orale seks, en je partner neukt je eerst heerlijk maar dwingt je daarna orale seks te ondergaan?

Bonusvragen:

Wat gebeurt er als mensen binnen één samenleving verschillend denken over deze vragen? Is het wenselijk dat iedereen het een beetje met elkaar eens is? En wat als je dat doortrekt naar wereldniveau? Zou je een relatie willen met iemand die er anders over denkt dan jij? Bespreek je deze dingen met je partner(s)? En zo ja, wanneer dan?

Groetjes,
uw seksfilosoof,
Dekaloog.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2016, 16:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Uitstekend topic! Ik vraag me dit soort dingen ook regelmatig af maar dekaloog verwoordt de vragen natuurlijk veel beter. Ik reageer hier zsm op. Dankjewel dekaloog!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 23:28
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Seks is bevrediging tussen één of meerdere personen.

Ontmaagding is de eerste keer seks met de andere persoon, waarbij penetratie voorkomt.

Verkrachting is dat iemand op seksueel en of intiem gebied te dicht bij de ander komt. Dat de persoon tegen over de ander grensoverschrijdend gedragingen/handelingen vertoont.

Dit is in het kort mijn mening hier over en verschilt per persoon wat je onder seks, ontmaagding en verwachting vind vallen. Daarnaast vind ik dat bij seksueel en intiem contact belangrijk is dat iedere persoon zijn/haar eigen grenzen kan/durft aan te geven.

Laatst gewijzigd op 23-07-2016 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 23:56
Obelise
Obelise is offline
Seks is mastrubatie als het eenzijdig is.
Het is sex als er word gesproken van 2 zijdige sexuele handelingen

Ontmaagding is als iemand ze maagdenvlies scheurd, argo the naam

Verkrachting is als er gedwongen op mentaal of physiek vlak sex word gepleegd

Bonus: iedereen heeft een gezameljjke rode draad
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 01:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Seks is mastrubatie als het eenzijdig is.
Het is sex als er word gesproken van 2 zijdige sexuele handelingen

Ontmaagding is als iemand ze maagdenvlies scheurd, argo the naam

Verkrachting is als er gedwongen op mentaal of physiek vlak sex word gepleegd

Bonus: iedereen heeft een gezameljjke rode draad
Wat is dan een seksuele handeling?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 04:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De definitie waarbij ontmaagding penetratie vereist vind ik best discutabel. Wordt een vrouw dan ontmaagd door penetratie met een vinger of speeltje? Of alleen door een penis in de vagina?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 06:41
Obelise
Obelise is offline
Vrouw word ontmaagd, hoe en waarmee zijn niet echt van belang.

Vrouw kan ook al 3 jaar (vaginale) penetratie sex hebben gehad, en nogsteeds maagd zijn...

Sexuele handelingen zijn best simpel te verklaren, als iets met als de intentie erotiek/sex/lust word uitgevoerd is t sexueel, dus ook je tanden poetsen of je kont krabben
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 07:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe zie je dat dan? Ben er alleen ontmaagd als het maagdenvlies scheurt? Dat zou in theorie ook al kunnen gebeuren door gebruik van een tampon, en daar is niets seksueels aan.

En wanneer is een man dan ontmaagd/ geen knaap meer?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 09:06
Obelise
Obelise is offline
Net als je eierstokken verliezen ook niet uitmaakt of je sex hebt gehad of zelfs waarmee, zo is t ook met een biologisch aantoonbaar vliesje

Je kan technisch nog maagd zijn(alleen spreekwoordelijk) terwijl je geen maagdenvlies hebt

Ik vind dat een gozer ontknaapt is als die zonder gedoe, stress, omkoping of hulpmiddelen je wijf kan plezieren en krijgen als vriendin
Dan neuk je als een gozer en klopt het dat je volwasse genoeg bent kids en sex te hebben
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 10:49
Verwijderd
Alleen een vrouw? Of kan een man ook ontmaagd worden door een andere man? En maagdenvlies kan ook scheuren door paardrijden, of een ongelukkige val. Ben je dan ook ontmaagd?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 10:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Je kan technisch nog maagd zijn(alleen spreekwoordelijk) terwijl je geen maagdenvlies hebt
Zinnige definitie heb jij van "ontmaagden".

Citaat:
Ik vind dat een gozer ontknaapt is als die zonder gedoe, stress, omkoping of hulpmiddelen je wijf kan plezieren en krijgen als vriendin
Dan neuk je als een gozer en klopt het dat je volwasse genoeg bent kids en sex te hebben
Wtf betekent "Dan neuk je als een gozer"
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:05
Obelise
Obelise is offline
De 2e was me mening.

Als een gozer 5 jaar elke dag sex heeft met een transgender "vrouw"
Maar hij weet het zelf niet
Telt dat dan als sex/vrouw

En ja dat is een zeer zinnige (en ook de maatschappelijke standaard) definitie
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En ja dat is een zeer zinnige (en ook de maatschappelijke standaard) definitie
Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:14
Verwijderd
Citaat:
De 2e was me mening.

Als een gozer 5 jaar elke dag sex heeft met een transgender "vrouw"
Maar hij weet het zelf niet
Telt dat dan als sex/vrouw

En ja dat is een zeer zinnige (en ook de maatschappelijke standaard) definitie
Ik weet oprecht niet wat je bedoelt met "transgender "vrouw."" En nogmaals - als een jongen homofiel is en nooit seks heeft met een vrouw en dus ook nooit bezig met met "een wijf kunnen plezieren en krijgen als vriendin", betekent dat dan dat hij in jouw ogen altijd maagd blijft?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
De 2e was me mening.

Als een gozer 5 jaar elke dag sex heeft met een transgender "vrouw"
Maar hij weet het zelf niet
Telt dat dan als sex/vrouw

En ja dat is een zeer zinnige (en ook de maatschappelijke standaard) definitie
Wat bedoel je met die aanhalingstekens?
Als die transgender persoon identificeert als vrouw, dan telt ze als vrouw, als hij identificeert als man telt hij als man. Het idee dat je vijf jaar seks hebt met iemand die veel bezig is met zijn genderidentiteit en het daar nooit over hebt met die persoon. Het kan natuurlijk, maar gekke situatie. Wat is je vraag eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:17
Obelise
Obelise is offline
Een gozer is nooit maagd geweest
*facepalm*

Can't believe how you people can't read and research...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:18
Obelise
Obelise is offline
Of de gozer gay sex had or dat die sex had met een vrouw
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:19
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik ga dit volgen haha
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Een gozer is nooit maagd geweest
*facepalm*

Can't believe how you people can't read and research...
Je hebt het zelf net over 'een jongen is dan en dan ontknaapt'. Ontknapen en ontmaagden wordt door elkaar gebruikt, zo moeilijk dat niet te begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:19
Verwijderd
Dus mannen zijn nooit maagd? Tering, ik snap echt geen reet van watje zegt en vind het jammer dat je het blijkbaar ook niet uit kunt leggen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:23
Obelise
Obelise is offline
Jullie leggen t niet uit...

Spellings nazi's kunnen jullie zijn, maar de oorsprong en definitie van "maagd" googelen is weer te moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:30
Verwijderd
Ik heb al meerdere keren gevraagd wat je bedoeld met een opmerking, je reageert helemaal niet op wat ik vraag en nu moet ik gaan wat jij bedoeld? Ik haak af. Daaaag!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:32
Obelise
Obelise is offline
...

Maagd = vrouw met maagdenvlies

Nog duidelijker?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:35
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
...

Maagd = vrouw met maagdenvlies

Nog duidelijker?
Dus als je door een tampon je maagdenvlies scheurt ben je ontmaagd door een tampon?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:38
Obelise
Obelise is offline
Technisch gezien: (biologisch en bijbels! )

Ja.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:39
Obelise
Obelise is offline
Haha, en ook zeer practisch gezien *woosh*
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:40
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Maar een tampon heeft niks met seks te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:42
Obelise
Obelise is offline
Maagd zijn of maagdenvlies ook niet -_-

Het gaat over een biologische gebeurtenis
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:44
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ontmaagd worden wel
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 11:50
Obelise
Obelise is offline
*faceslam*

Nee... Dat is alleen als je tijdens de sex ontmaagd word...
Ontmaagden is niet vreemd om samen met sex te zienmaar veel mensen worden zonder sex met een partner ontmaagd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 12:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Een gozer is nooit maagd geweest
*facepalm*

Can't believe how you people can't read and research...
Bij een man die nog maagd is noem je knaap
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 12:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Technisch gezien: (biologisch en bijbels! )

Ja.
Ik ben wel benieuwd op basis van welke Bijbeltekst jij "ontmaagding" door een tampon bijbels vindt!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 13:01
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Ontknapen blijft toch wel het meest tenenkrommende Nederlandse woord.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 13:29
Obelise
Obelise is offline
En niemand weet precies wat t is -_-
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 13:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Technisch gezien: (biologisch en bijbels! )
Waar in de Bijbel staat dat een vrouw ontmaagd wordt door een tampon?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 14:01
Obelise
Obelise is offline
Gvd

God maakte je lichaam en een fucking openings strip voor de baby oven

Ik denk dat god en ik de zelfde mening hebben over ontmaagding! Vraag je priester maar
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 14:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gvd

God maakte je lichaam en een fucking openings strip voor de baby oven

Ik denk dat god en ik de zelfde mening hebben over ontmaagding! Vraag je priester maar
Ik wil graag een Bijbeltekst waarmee je je mening kunt onderbouwen of waar je je mening op baseert, zodat ik zelf kan bepalen aan de hand daarvan of ik dat ook zo zie.
Priesters zijn ook maar gewoon mensen en weten dus ook niet alles. Daarnaast ben ik protestant en heeft mijn kerk daarom geen priester, het bij mijn priester navragen is dus zowel onmogelijk als een slechte onderbouwing!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 14:10
Obelise
Obelise is offline
Ik heb t nooit gelezen, wel veel met die mannetjes in gewaden gesproken, ook de hogere

Verder vind ik het idd beschamend dat ik verdedig dat de bijbel correct kan zijn, ben wat zwakker geworden
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 14:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb t nooit gelezen, wel veel met die mannetjes in gewaden gesproken, ook de hogere
Dus als ik een jurk aan trek heb ik ook gelijk? Blijf wel een beetje kritisch en zorg dat je na kunt lezen wat je verteld wordt, zodat wat je verkondigd ook echt je eigen overtuiging is.
Spoiler
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 14:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Jullie leggen t niet uit...

Spellings nazi's kunnen jullie zijn, maar de oorsprong en definitie van "maagd" googelen is weer te moeilijk?
Citaat:
...

Maagd = vrouw met maagdenvlies

Nog duidelijker?
Ik hoefde het niet te googlen, maar speciaal voor jou. op google gezocht op 'maagd definitie':

Citaat:
http://www.woorden.org/woord/maagd
de maagd zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [maxt]
Verbuigingen: maagd|en (meerv.)

iemand die geslachtsrijp is en nog nooit seks heeft gehad
Voorbeeld: `als maagd het huwelijk in gaan`
Citaat:
https://www.dokterdokter.nl/encyclopedie/maagd/

persoon die nog geen geslachtsgemeenschap heeft gehad
Citaat:
http://www.woordenboeken.nu/betekenis/nl/maagd

maagd (de ~ | meervoud maagden)
persoon die (nog) geen geslachtsgemeenschap heeft gehad
Citaat:
http://www.betekenis-definitie.nl/maagd

zelfstandig naamwoord - iemand die nog nooit geslachtsgemeenschap heeft gehad
Voorbeeld: dat meisje is nog maagd
Dus wat is je punt nou eigenlijk? Blijkbaar heb je het zelf niet eens opgezocht...

Oh en niemand zeurt over je spelling (hoewel de manier waarop je schrijft inderdaad niet bijzonder goed is), mensen geven aan dat ze een uitleg van je verwachten en dat je die of niet geeft, of ontwijkt, of bijzonder slecht uitlegt.Of, zoals in dit geval, je gewoon ronduit ongelijk hebt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 18:56
Obelise
Obelise is offline
... Sheep...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 19:18
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
... Sheep...
Oh, nee, oke, als je dat zegt dan heb je wél ineens gelijk.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 02:02
Pervect
Pervect is offline
Ik tel dingen als oorknabbelen, friemelen aan tepels/billen of slaan met een zweepje niet echt seks, wel een seksueel getinte handeling. Het is alleen meer teasen dan echt "seks"
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 02:19
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Ik tel dingen als oorknabbelen, friemelen aan tepels/billen of slaan met een zweepje niet echt seks, wel een seksueel getinte handeling. Het is alleen meer teasen dan echt "seks"
En wat als het je fetisj is?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 17:58
Pervect
Pervect is offline
Dan nog. Ik vind bijv "voetenseks" pas "seks" als het verder gaat dan iemand die de voeten van een ander kust/streelt/likt. En ik heb 'toevallig' ook iets voor voeten.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 19:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik tel dingen als oorknabbelen, friemelen aan tepels/billen of slaan met een zweepje niet echt seks, wel een seksueel getinte handeling. Het is alleen meer teasen dan echt "seks"
Al deze dingen zijn alleen teasend als je ze teasend doet, ik vind met een zweep geslagen worden toch wel echt seksspelletjes en geen casual tease.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 23:48
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Goed topic tot Obelise langskwam.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2016, 12:47
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Goed topic tot Obelise langskwam.
Jezus inderdaad
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 19:48
Verwijderd
Ik vind dit leuke vragen en heb er best veel over nagedacht maar ik kom eigenlijk niet zoveel verder dan dat ik vind dat seks(beleving) ontzettend persoonlijk is. Voor mij is seks heel iets anders dan voor iemand anders en ik haal er ook heel andere dingen uit dan een ander. Ik ben op mijn werk fysiek best intiem met cliënten en dat zou door sommigen als iets seksueels gezien kunnen worden, terwijl het dit niet is. Dit wordt ook niet zo ervaren door cliënten, dus is het voor mij geen seks. Seks voor mij is niet per sé klaarkomen en naakt zijn.
Als iemand met een zweepje slaat zonder dat er iets gebeurt, is dat wat mij betreft geen seksuele handeling. Misschien voor die ander wel. Betreft de lerenlaarzenfetisj - als de likker het als seks ervaart, is het imho seks. Dat ík het persoonlijk niet als iets seksueels ervaar, staat daar los van. Ik weet niet hoe ik er over zou denken als ik degene ben die de laarzen aan heeft die gelikt worden.

Ik las dat Dekaloog zei dat ze "seksdebuut" een beter woord vond. Ik ben dat met haar eens. Mijn ontmaagding was de eerste keer dat ik gepenetreerd werd, maar ik heb geen idee wat ik als ontmaagding zou ervaren als ik lesbisch was. Ook daar in denk ik dat het ontzettend persoonsgebonden is - ik vind vingeren misschien wel een ontmaagding bij lesbi's, maar als zij zelf dat niet vinden - dan is het toch niet zo. Als je al twintig jaar in een seksloos huwelijk zit, kun je imho opnieuw ontmaagd worden, omdat het zo kan voelen. Als je pas op je zestigste je seksuele identiteit ontdekt en het voelt voor jou alsof je opnieuw ontmaagd wordt, dan is dat toch zo?

Het maagdenvlies vind ik maar stom. Het is een of ander vaag verhaaltje en er zijn nare praktijken aan verbonden.

Verkrachting vind ik ook een moeilijk onderwerp. Ik weet dat de wetgeving verwacht dat het eemn zwart/wit iets is, maar volgens mij is het dat niet. Ik ben wekenlang seksueel geïntimideerd door een cliënt zonder dat hij ook maar een vinger uit stak. Toch voelde ik me héél erg onveilig. Feitelijk gezien deed hij niets, maar toch voelde het heel erg naar. Het was een groot grijs gebied, want ik kon niet precies aangeven waarom of wat hij deed, en tóch voelde ik me onveilig. Van uit die ervaring vind ik dat seksuele intimidatie niet per sé iets fysieks, en hoeft verkrachting niet per definitie met penetratie van wat dan ook. Als ik naar mezelf kijk, denk ik dat het als verkrachting zou voelen als iemand écht ontzettend hard over mijn grenzen zou gaan. Waar die grens ligt, weet ik niet zo goed - godzijdank, want ik ben er dus nog nooit achter hoeven te komen. Die grenzen werken wat mij betreft twee kanten op - dat er handelingen bij mij worden uitgevoerd die ik niet wil (al dan niet met penetratie van wat dan ook), of dat ik handelingen bij een ander uit moet voeren.

Voor nu is dit het even.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 22:46
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
...

Maagd = vrouw met maagdenvlies

Nog duidelijker?
Beetje leesvoer voor je

http://www.seksualiteit.be/voorlicht...m/maagdenvlies

Citaat:
Scheurt het maagdenvlies bij de eerste keer?
Nee. Er is geen sprake van een ‘vlies’ dat moet worden doorboord of moet scheuren als een meisje voor de eerste keer seks heeft. Als het weefselrandje wat stug is, dan kan een meisje een beetje pijn voelen, maar dat hoeft helemaal niet. Of de pijn komt gewoon omdat ze gespannen is. En het is niet zo dat je dochter bij de eerste keer seks per se moet bloeden. Sommige meisjes bloeden helemaal niet, ook al hebben ze nog nooit seks gehad.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maagdenvlies

Citaat:
Vijf hymenale mythen
Over het maagdenvlies doen een aantal hardnekkige mythen de ronde:

De hymen is een vlies.
Een intacte hymen bewijst dat er sprake is van maagdelijkheid en vice versa.
De hymen scheurt áltijd bij de eerste coïtus, met bloedverlies tot gevolg.
Na onderzoek van de hymen kan een arts een schriftelijk bewijs van maagdelijkheid afgeven.
Onderzoek van de hymen kan bij verdenking van een zedenmisdrijf seksueel misbruik bevestigen of uitsluiten.
Geen van deze beweringen is juist.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit wat is jouw reden?
littlebee
50 12-08-2007 21:58
Seksualiteit Wat is voor jou macht?
Thee Muts
26 03-05-2006 09:18
Liefde & Relatie Wat is liefde?
MikeLover
27 22-02-2004 20:23
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is nu eigelijk een sekte?
Upke
42 03-01-2004 21:09
Seksualiteit Is seks slecht?
Nona
35 30-12-2003 18:36
Seksualiteit De nieuwe definitie van seks
Tofke_H
62 23-05-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.