Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2003, 20:02
jij
jij is offline
meisjes:

als je met je vriend uit eten gaat, vind je het dan normaal/verwacht je van hem dat hij de rekening betaalt of betalen jullie elk je eigen deel?

jongens:

vind je het vanzelfsprekend dat je als man voor beiden betaalt?


-wilde ik wel es weten-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2003, 20:05
Verwijderd
Ik verwacht dat we beiden voor onszelf betalen, tenzij vantevoren is afgesproken dat één van beiden de ander trakteert ter gelegenheid van een verjaardag ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 20:13
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 25-05-2003 @ 21:02:
meisjes:

als je met je vriend uit eten gaat, vind je het dan normaal/verwacht je van hem dat hij de rekening betaalt of betalen jullie elk je eigen deel?

jongens:

vind je het vanzelfsprekend dat je als man voor beiden betaalt?


-wilde ik wel es weten-
Nee dat verwacht ik niet. We hebben beiden niet veel geld, dus de ene keer betaal ik en de andere keer betaalt hij.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:06
**FrenchKiss**
**FrenchKiss** is offline
mijn vriend betaalt dus áltijd voor ons samen..

Ik heb geen rooie cent omdat ik niet werk enzo.. Terwijl hij gewoon een fulltime baan heeft.. 'k probeer zo vaak wat te betalen, maar waar ik 4 weken voor moet sparen is voor hem nog geen daggie werken
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:08
Verwijderd
Het hoort dat de jongen betaald hier, tenzij je gewoon als vrienden gaat o.i.d.
En ik betaal graag gewoon de helft.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:10
MoonWolf
Avatar van MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik zou er dan van uit gaan dat we allebei de helft betalen. Ik zou het wel leuk vinden als hij alles zou willen betalen maar zou het denk ik niet eens accepteren, maar het gebaar is leuk.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:19
Verwijderd
Ja ieder de helft; das wel zo eerlijk. En zoals boven ookal gezegd; tenzij het echt voor een verjaardag oid is; dan is het logisch. Maar anders gewoon eerlijk delen die rekening, das voor mijn eigen gevoel ook het beste
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:24
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
soms betaalt hij volledig, soms ik volledig, soms elk ons deel.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:51
Thomas
Thomas is offline
Nee, natuurlijk niet. Ieder betaalt voor zich, tenzij we anders hebben afgesproken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-05-2003 @ 21:05:
Ik verwacht dat we beiden voor onszelf betalen, tenzij vantevoren is afgesproken dat één van beiden de ander trakteert ter gelegenheid van een verjaardag ofzo.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 08:08
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
als ik geld heb wil ik graag mn deel betalen of alles.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 08:23
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Beiden betalen we ons eigen deel.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 08:24
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Als ik haar trakteer op een etentje betaal ik, maar als we gewoon uit eten gaan voor de gezelligheid dat betalen we beiden 50/50.
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 08:31
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
in principe is het de bedoeling dat we allebei evenveel betalen. Maar vaak wil hij iets leuks gaan doen, en dan zeg ik dat ik niet kan omdat ik geen geld heb. Dan zegt hij wel 's: "ik trakteer".
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 09:35
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Als ik met mijn vriend uit eten ga, dan is van tevoren meestal wel duidelijk wie er betaald. Als hij me als verrassing meeneemt, betaalt hij alles. Als ik hem trakteer, dan betaal ik het. We doen in ieder geval nooit allebei de helft.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 20:20
Buffy
Buffy is offline
ik heb op dit moment met een jongen die naar zijn eigen zeggen rijk wordt door nix te doen (hij is in opleiding bij de luchtmacht en wordt dus gewoon netjes elke maand uitbetaald door het rijk) en hij vind het dan logisch dat hij alles betaald omdat ik nog maar een arm studentje ben (ook weer naar zijn zeggen). ik probeer wel eens wat terug te doen door de bios te betalen, maar over het algemeen betaald hij alles. ik heb al zovaak gezegd dat ik dat niet telkens wil, maar ik hijs zoon nuchter persoon om dan te zeggen : geld moet rollen .

love, Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:59
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
ik heb op dit moment met een jongen die naar zijn eigen zeggen rijk wordt door nix te doen (hij is in opleiding bij de luchtmacht en wordt dus gewoon netjes elke maand uitbetaald door het rijk) en hij vind het dan logisch dat hij alles betaald omdat ik nog maar een arm studentje ben (ook weer naar zijn zeggen). ik probeer wel eens wat terug te doen door de bios te betalen, maar over het algemeen betaald hij alles. ik heb al zovaak gezegd dat ik dat niet telkens wil, maar ik hijs zoon nuchter persoon om dan te zeggen : geld moet rollen .

love, Buffy
ja precies dat vind ik ook, geld moet rollen!

en daarom betaal ik ook meestal alles maar heb nu geen vriendin meer dus er valt nie veel te dokken
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:09
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
wij betalen altijd ons eigen deel. we zijn allebei studenten met niet veel geld, dus ik verwacht absoluut niet dat hij mijn eten ook betaald.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Buffy schreef op 26-05-2003 @ 21:20:
ik heb op dit moment met een jongen die naar zijn eigen zeggen rijk wordt door nix te doen (hij is in opleiding bij de luchtmacht en wordt dus gewoon netjes elke maand uitbetaald door het rijk) en hij vind het dan logisch dat hij alles betaald omdat ik nog maar een arm studentje ben (ook weer naar zijn zeggen). ik probeer wel eens wat terug te doen door de bios te betalen, maar over het algemeen betaald hij alles. ik heb al zovaak gezegd dat ik dat niet telkens wil, maar ik hijs zoon nuchter persoon om dan te zeggen : geld moet rollen .

love, Buffy
Ja, fijn, een beetje geld van de Staat verspillen Dus dat is het nut van die soldaatjes tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:15
Verwijderd
als je met je vriend uit eten gaat, vind je het dan normaal/verwacht je van hem dat hij de rekening betaalt of betalen jullie elk je eigen deel?
Als ik de vorige keer dat we samen ergens naar toe gingen heb betaald, dan betaalt hij, en als hij de vorige keer heeft betaald, dan betaal ik deze keer Als er daar onduidelijkheid over is, kunnen we de rekening delen, maar in elk geval nóóit allebei je eigen deel. Als de één voor 19 euro eet en de ander eet voor 21 euro, dan gewoon allebei 20 euro betalen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:41
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
ik vindt het NIET vanzalfsprekend dat je voor de vrouw betaald als je samen gaat eten reken je samen af tenzij ik heb gezegt dat ik ze op een etentje trakteer dan betaal ik
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:56
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 25-05-2003 @ 21:02:

jongens:

vind je het vanzelfsprekend dat je als man voor beiden betaalt?


-wilde ik wel es weten-
Ik zelf zou het altijd doen/willen/het in iedergeval aanbieden.

Maar als je een relatie hebt, of gewoon vrienden blijft/bent dan kun je best eens samen betalen hoor...vind ik...
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:56
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Maar, wat vind jij eigenlijk?
Teleurgesteld dat hij niet betaalde?
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:49
Orpa
Orpa is offline
Hij heeft 1x voor me betaald, maar ik voel me d'r zo lullig door, zeker omdat ik op dat moment dus geld van mijn moeder had gekregen om iets te gaan eten (iets met school waardoor ik niet naar huis kon), en dan wilde hij betalen.

Laat mij maar lekker de helft betalen, dan kost het me eens iets, nou en, hij geeft echt veel geld aan me uit en ik bijna niets.
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:02
Drizzt
Drizzt is offline
Ik trakteer graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 14:15
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
meisjes:

als je met je vriend uit eten gaat, vind je het dan normaal/verwacht je van hem dat hij de rekening betaalt of betalen jullie elk je eigen deel?

ehm wete niet.. van de ene kant zou ik verwachtten dat hij het zou betalen.. maar denk dat ik hem toch gedeeltelijk terugbetaal.. anders voel ik me weer schuldig
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:33
Verwijderd
Ik betaal meestal
ook omdat ik iets meer geld heb dan mijn vriendin, maar soms betaald zij ineens!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:32
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Mijn vriend neemt me vaak mee uit eten en betaald dan. Hij vindt het niet erg, heeft geld genoeg en verrast me graag.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:12
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Neej ik ga er niet vanuit dat de ander voor me betaalt.

Ik geef hem gewoon wat geld, vaak zelfs wat meer als nodig is.
Ik hou er niet zo van als anderen voor mijn dingetjes opdraaien. Daar krijg ik een schuldgevoel over.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 15:58
misssarcasmm
Avatar van misssarcasmm
misssarcasmm is offline
Als ik met vrienden ben hou ik er niet van als anderen voor mij betalen, tenzij het tijdens het uitgaan is ofzo.
Wanneer ik met een jongen afspreek en híj heeft mij uitgenodigd, vind ik wel dat hij moet betalen, net zoals ik zou moeten betalen als ik een jongen mee uit had genomen.
Wanneer ik met mijn vriend ben, ligt het aan het moment, de ene keer ik, de andere keer hij.
__________________
Life's a bitch, but so am I
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:23
Verwijderd
er altijd van uit gaan dat je zelf moet betalen. anders staat het zo stom, vinnik altijd. allebei zelf betalen tenzij er van tevoren gezegd word dat 1 iemand zal betalen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:38
Verwijderd
het maakt mij niet uit wie de rekening betaald... zolang we maar niet beiden voor onszelf betalen want dat vind ik toch zo krenterig, zo hollands nee... in dat geval betaal ik liever alles zelf
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:45
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-05-2003 @ 20:38:
het maakt mij niet uit wie de rekening betaald... zolang we maar niet beiden voor onszelf betalen want dat vind ik toch zo krenterig, zo hollands nee... in dat geval betaal ik liever alles zelf

idd.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:59
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik vind het niet meer dan normaal dat de heer op z'n minst aanbiedt om te betalen. Ik denk nog best ouderwets namelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 25-05-2003 @ 21:02:
meisjes:

als je met je vriend uit eten gaat, vind je het dan normaal/verwacht je van hem dat hij de rekening betaalt of betalen jullie elk je eigen deel?

jongens:

vind je het vanzelfsprekend dat je als man voor beiden betaalt?


-wilde ik wel es weten-
ik vind het normaal de rekening te nemen, mijn vriendin zal ook niet horen hoe hoog (of laag) deze was, dat is mijn zaak.

Ze neemt mij ook wel eens uit eten, maar das meer per gelegenheid (daarom zeker niet minder waard natuurlijk) maar over het algemeen neem ik haar mee en betaal dus ook

A Gentleman thing....
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:43
jij
jij is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 27-05-2003 @ 12:56:
Maar, wat vind jij eigenlijk?
Teleurgesteld dat hij niet betaalde?

welja, euhm
zelf ben ik normaal ook meer voor de we-betalen-elk-voor zich afspraak, maar vorige week wilde hij me verrassen met iets, gevolgd door een etentje (ik wist wel waarheen, restaurant was mijn advies) maar om redenen viel die bijkomende verrassing weg maar ja ik dacht dat het toch onze speciale avond bleef enja, dat hij ging trakteren, nuja niet dus, hij had net genoeg geld bij voor zichzelf (gelukkig dat ik genoeg geld mee had..want khad het echt niet verwacht ) we hebben beiden niet veel geld en ik begrijp heel goed dat hij niet zomaar voor beiden wil betalen ofzo maja
slechte afspraak dus,

en dus wilde ik weten hoe het eigenlijk meestal gaat, ja!

bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2003, 15:36
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-05-2003 @ 20:38:
het maakt mij niet uit wie de rekening betaald... zolang we maar niet beiden voor onszelf betalen want dat vind ik toch zo krenterig, zo hollands nee... in dat geval betaal ik liever alles zelf
Idd. Daarom betaalt hij de ene keer en ik de andere keer. Maar ja, meestal betaalt hij, omdat hij al een baan heeft en best veel verdient en ik heb niet eens een bijbaantje. Oké er is één keer voorgekomen dat we ieder een deel betaalden, maar dat kwam omdat we allebei niet zo veel geld op zak hadden, maar samen nog nét genoeg om ons etentje te betalen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:03
KBrink
KBrink is offline
Ik pak altijd de rekening en er word daarna ook niet meer erover gepraat.
Dat gezeur daar altijd over, iemand doet het waarschijnlijk omdat hij je aardig vind. (kunnen ook andere bedoelingen achter zitten)
En het zijn in Nederland en de rest van de wereld statistisch gezien nog altijd de mannen die meer verdienen dus vind ik naast hoffelijkheid nog een reden.
Maar ja is maar een mening.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:26
WispereR
Avatar van WispereR
WispereR is offline
Als het de eerste date is, vind ik, ouderwets genoeg, dat de man wel mag betalen. Maar als je vaker iets samen gaat doen betaal je omstebeurt. Ligt er idd ook aan of de één studeert en de ander werkt enze.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:38
Verwijderd
Ik ga niet zo vaak uit eten met mn vriend, ik hou er net zo van..maar we zijn nu..ff denken, 4 keer geweest, in 10 maanden..

1x had hij een cadeaubon, van zn oude werk (makkelijk, als je leert voor gastheer... )
1x wast voor valentijn, een verrassing
en die andere 2x gingen we met mijn ouders en met zijn ouders uit eten.. maar als we gewoon uit eten gingen, zonder speciale reden, dan zou hij de ene keer betalen en ik de andere keer, daar sta ik op! Ik wil dan niet van hem profiteren...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:43
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 28-05-2003 @ 22:43:


en dus wilde ik weten hoe het eigenlijk meestal gaat, ja!

bedankt voor de reacties!
Uitmaken dan maar (tot in hoeverre het aan), dit gaat niet lang goed hoor.
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:04
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Gewoon ieder zijn eigen deel betalen of de rekening gewoon makkelijk splitsen. Vind niet dat de jongen alles zou moeten betalen...
Maar het is natuurlijk weer anders als het ter gelegenheid van iets is
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Uit eten in amsterdam
dennis018
14 14-04-2007 10:04
Eten & Drinken uit eten in Amsterdam
Breg
8 24-02-2007 20:41
De Kantine Uit eten in Scheveningen
Mackan
13 20-09-2005 16:34
Eten & Drinken uit eten?
waves
43 04-10-2004 13:48
Eten & Drinken uit eten
cyntha
28 02-06-2004 16:10
Eten & Drinken uit eten
coecie
16 14-03-2003 00:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.