Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2003, 00:38
Hou 'm hard
Hou 'm hard is offline
Goeienacht allemaal !

Ik kan weer niet goed slapen Dus ik dacht laat ik jullie maar eens vertellen waarom....

Ik zit met een vervelend dillemma! Een tijdje terug was ik gaan stappen en had ik mijn paspoort in mijn broekzak laten zitten.... Toen ik thuis kwam was ik dronken en pleurde ik me broek in de was. Dag erna was ik alweer vergeten dat me paspoort erin zat en had hem met mijn stomme kop gewassen.

Toen was me hele paspoort verne*kt. Ik zou dit jaar naar Thailand gaan en was echt vet boos op mezelf en moest zo snel mogelijk weer een nieuw paspoort aanvragen.

Ik vol moed naar de gemeente toe... Geven ze niet omdat ik toestemming moet hebben van me ouders. Terwijl ik zelf nog een geldig paspoort had tot 2006 ! Dus ik was een beetje boos aangezien ik mijn MA al 2 jaar ruzie mee heb me zeker weten niet wilde helpen. ( Mijn ma heeft namelijk nogal een klote vriend ! )

Anywayz, ik kreeg het dus niet voor elkaar en er ging een goeie vriend van mij mee ( Max19 ) En hebben heel veel moeite gedaan om het voor elkaar te krijgen maar ter vergeefs. De vriend van me moeder had alles geprobeerd om mijn moeder in zijn macht te houden. ( Die vriend van haar is een enorme burgerlul want als ik vlakbij zijn huis kwam zei hij altijd "DIT IS MIJN TERRITORIUM ! "

Maar goed die gast is gewoon gek.... Me pa werd er ook helemaal panisch van en besloot langs te gaan.... Dat liep helemaal uit de hand en kregen binnen korte tijd al een vechtpartij.....

Allemaal gezeik daarachter na en vervolgens moesten we toch weg op vakantie want het was tijd en aan me moeder had ik geen ene flikker !

Ik kom bij de douane En ze zeiden GODzijdank : Volgende keer nieuw paspoort ! Want dit kan echt niet meer.

Ik was met moeite over de thaise grens heen gekomen maar daarna wel de vakantie van mijn leven gehad. Ik ben inmiddels al 3 x geweest naar thailand... en kan echt niet meer zonder.

Nu wil ik alleen weer gaan boeken naar Thailand alleen krijg ik nog steeds geen paspoort aangezien mijn ma nog steeds geen toestemming wil geven. Nu moet ik na al deze ruzies het voogdijschap voor me moeder op gaan zeggen waar ik echt totaal niet meer mee om wil gaan !

Alleen een proces duurt veels te lang want ik wil in februari weg

Ik werk nu tegenwoordig bij dynabyte computers en verdien wel aardig geld om het zelf te redden maar ik zal het niet redden met zo'n moeder....

Wou dat ik in me recht stond..... want me vader is het wel geheel met mij eens en die wil mij wel naar thailand laten gaan En hij gaat zelf niet mee Dus zou een zeer groot feest worden !

But Anywayz wilde effe vertellen hoe erg het is als je geen rechten hebt als je bijna 17 jaar bent en vond het wel in dit forum passen Want er zijn vast wel meer mensen die of een hele vervelende moeder of vader hebben die al het goed-recht ontneemt van een jonge jongen die de wereld wil verkennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 00:55
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Hou 'm hard schreef op 24-11-2003 @ 01:38:
... want me vader is het wel geheel met mij eens en die wil mij wel naar thailand laten gaan En hij gaat zelf niet mee Dus zou een zeer groot feest worden !
.
maar... als je toestemming hebt van 1 ouder krijg je toch al een nieuw paspoort????
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 00:57
Hou 'm hard
Hou 'm hard is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 24-11-2003 @ 01:55:
maar... als je toestemming hebt van 1 ouder krijg je toch al een nieuw paspoort????
Helaas niet Daar ging ik ook altijd van uit....

Mijn ouders hebben na de scheiding nog steeds gezamelijk voogdij daarom vind ik het ook onrecht.

Snap niet dat de vriend van me moeder en zij zelf mij zo dwars willen zitten.

Helaas is voogdijschap opzeggen de enigste mogelijkheid.

maar hoorde laatst wel dat er een toeristenpas bestaat die geldt voor een aantal landen maar denk niet voor Thailand...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Hou 'm hard schreef op 24-11-2003 @ 01:57:
maar hoorde laatst wel dat er een toeristenpas bestaat die geldt voor een aantal landen maar denk niet voor Thailand...
Alleen voor landen in Europa, met uitzondering van de meeste voormalig oostblok landen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 09:37
Verwijderd
Je kunt dus eigenlijk niet meer met je moeder (en haar nieuwe vriend) door éen deur? Is het dan nog wel een goed plan om met haar door te willen gaan? Ik zou zo niet durven zeggen wat je voor mogelijkheden hebt, maar als je het niet meer ziet zitten om met haar verder te gaan zou je toch kunnen denken om gerechtelijke stappen te ondernemen.

Je zou ook in kort geding iets kunnen vragen, hoewel ik me afvraag of op vakantie willen daar een geldige reden voor is. Je kunt het altijd proberen - (Jongeren-)rechtswinkels zijn gratis dus het kan nooit kwaad om daar eens te informeren wat je mogelijkheden zijn

Succes
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:29
Hou 'm hard
Hou 'm hard is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-11-2003 @ 10:37:
Je kunt dus eigenlijk niet meer met je moeder (en haar nieuwe vriend) door éen deur? Is het dan nog wel een goed plan om met haar door te willen gaan? Ik zou zo niet durven zeggen wat je voor mogelijkheden hebt, maar als je het niet meer ziet zitten om met haar verder te gaan zou je toch kunnen denken om gerechtelijke stappen te ondernemen.

Je zou ook in kort geding iets kunnen vragen, hoewel ik me afvraag of op vakantie willen daar een geldige reden voor is. Je kunt het altijd proberen - (Jongeren-)rechtswinkels zijn gratis dus het kan nooit kwaad om daar eens te informeren wat je mogelijkheden zijn

Succes
Precies, volgens mij begrijp jij me heel goed !

Ik heb echt een ontzettend #$%^&*( hekel aan me moeder. De redenen omdat ze niet naar me omkijkt en niet eens belde toen ik was geslaagd voor school onder andere. Andere redenen omdat ze volgens haar vriend en zij zelf één zijn. Dus er wordt niet meer geluisterd want ze hebben toch altijd gelijk dus why the fuck zal ik daar nog heen gaan. Had altijd ruzie met die vriend van haar en wilde hem echt vet hard gaan beaten.... Maar daar schiet ik ook niets mee op

Het enigste waar ik haar hard mee terug zou kwetsen is inderdaad een kort geding alleen de rechtswinkel waar ik was geweest was een beetje debiel want vertelde eigenlijk alles wat ik al wist.

Maar ga snel een brief naar de rechter shrijven zodat me moeder weet waar ze aan toe is. En mocht ik alles voor elkaar krijgen dan ga ik touren door Azië heen met een groep vrienden en de beste tijd ooit hebben en van elk land waar ik ben geweest een pak foto's sturen zodat ze het allemaal niet meer aan kan ( Zij gaat elk jaar met een krot camper op vakantie.... En ze denkt dat ze mijn pa waarschijnlijk kwetst maar ze kwetst mij dus ik moet haar op deze manier terugpakken. )

Mocht iemand nog een goeie suggestie hebben plz tell me
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je op vakantie gaat heb je toch sowieso toestemming van je ouders nodig wanneer je minderjarig bent?

dus ook mét paspoort kom je volgens mij dan niet zo ver...

overigens vind ik het niet compleet vreemd dat je op je 16e niet alleen naar Thailand mag.
Maar dat je geen paspoort krijgt is wel absurd, zeker gezien de reden.

Hoort dit overigens niet op psychologie, want als ik het zo lees gaat het meer over jouw moeilijkheden met je stiefvader en je moeder dan over die vakantie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 24-11-2003 @ 13:22:
Als je op vakantie gaat heb je toch sowieso toestemming van je ouders nodig wanneer je minderjarig bent?

dus ook mét paspoort kom je volgens mij dan niet zo ver...
In beginsel heb je toestemming nodig van je ouders om op vakantie te gaan (net zoals overigens voor alle vermogensrechtelijke handelingen, zoals het kopen van dingen of het aangaan van een lening). Vrij veel reisbureaus vragen dan ook om een verklaring waarin ouders zeggen dat ze geen problemen hebben dat hun minderjarige kind op vakantie gaat.

Maar, dat verandert vanzelfsprekend wanneer de minderjarige nog maar éen (juridische) ouder heeft. Als hij bij rechterlijke beschikking niet meer onder het gezag van zijn moeder valt, is alleen de handtekening van zijn vader nodig en als hij daar wél goed mee kan opschieten is er niets aan de hand.m
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:16
Hou 'm hard
Hou 'm hard is offline
Citaat:
linda85 schreef op 24-11-2003 @ 13:22:
Als je op vakantie gaat heb je toch sowieso toestemming van je ouders nodig wanneer je minderjarig bent?

dus ook mét paspoort kom je volgens mij dan niet zo ver...

overigens vind ik het niet compleet vreemd dat je op je 16e niet alleen naar Thailand mag.
Maar dat je geen paspoort krijgt is wel absurd, zeker gezien de reden.

Hoort dit overigens niet op psychologie, want als ik het zo lees gaat het meer over jouw moeilijkheden met je stiefvader en je moeder dan over die vakantie.
Ook dat klopt. Maar als het voogdijschap opgeheven zal zijn betekent dus dat mijn vader de enigste is die het goed hoeft te keuren.

En de reden waarom ik mijn moeder en haar vriend niet mag is dat ze egoïstisch zijn en geen enkele verantwoording tegen over mij tonen en mij wel afkeuren naar thailand te gaan. Terwijl er dus al een reis op touw stond die door haar problemen die zij er van maakte bijna in 100 liep. Dat kan ik gewoon simpelweg niet tolereren.....

En tuurlijk is Thailand een risico land... vooral nu het zo slecht ervoor staat met de problemen in en rond Machiel Kuyt. En de moord die op een Nederlandse man is gepleegd een paar weken terug.

Ik ben er allemaal van op de hoogte.... Maar ik heb een zeer grote vriendengroep in thailand achtergelaten die alles voor mij deden. Het was een zeer goed steunpunt en de baas van de bar waar ik dagelijks was nam me overal naar toe. Hij zag mij zelfs als zijn zoon en vond dat heel bijzonder in een land die nogal veel naar hun eigen cultuur kijken. Het boeddisme is heel open en vind de mensen enorm vriendelijk. Alleen de delen waar bijvoorbeeld de Nederlandse man is vermoord was een streek waar het ook niet aan te raden is om te komen "Pattaya"

Daaraantegen kwam ik in Phuket waar ik dus praktisch veel mensen ken en veel contacten heb.... En ik mis deze mensen heel erg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 09:25
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
je bent bijna 17 en je wil alleen naar thailand. ookal is er een man die voor je zorgt ik als ouder zou je nooit laten gaan. veel te ver en gevaarlijk.

maar ik zou wel voogdij proberen naar 1 ouder over te brengen als het waar is wat je over je moeder zegt. ze lijkt me wat dat betreft echt een bitch
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:32
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Hmm vind het ook logisch dat je niet op je 16e alleen op vakantie kan gaan..Vooral door sommige uitspraken kom je nog eens erg onvolwassen over ook.
Maar dat is wat anders; heb je al eens geprobeerd te praten met je moeder (evt. zonder die vriend) en dan zonder te vechten of boos te worden of wat dan ook?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 22:52
Hou 'm hard
Hou 'm hard is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 30-11-2003 @ 18:32:
Hmm vind het ook logisch dat je niet op je 16e alleen op vakantie kan gaan..Vooral door sommige uitspraken kom je nog eens erg onvolwassen over ook.
Maar dat is wat anders; heb je al eens geprobeerd te praten met je moeder (evt. zonder die vriend) en dan zonder te vechten of boos te worden of wat dan ook?
Ik begrijp ook de zorgen wel.... Maar als iemand 2 jaar niet naar je omkijkt kan je mij niet wijs maken dat ze zich ineens zorgen gaat maken. En de onvolwassen uitspraken liegen er helaas niet om... Het is keihard en helaas is het de waarheid want als ik het volwassen en democratisch zou op moeten lossen dan zou ik akkoord gaan met het principe dat misschien Thailand te zorgelijk is voor een 16-jarige terwijl ze er nog nooit is geweest en het dus basseert op vooroordelen, maar dan verwacht ik wel van haar dat ze me een eigen identiteit gunt want daar heb ik alle recht op.

Ze durft niet met mij alleen te praten want zij zijn één samen.... En met haar vriend valt dus niet te praten, want hij is degene die agressieve uittingen had tegenover me vrienden en mij. Sorry hoor maar als iemand de woorden "territorium" gebruikt om indruk te maken denk ik valt er wel met deze meneer een gesprek of discussie aan te gaan want hij eist toch altijd alle macht op. En als hij het niet met woorden redt gaat hij zijn vuisten gebruiken en dat als er 2 volwassen mensen met hem in gesprek zijn. "Mijn vader , en buurman ( tevens volwassen ) " Als ik bekijk hoe hun zich dan zogenaamd volwassen hebben opgesteld ben ik nog zeer polijt geweest en zeer vriendelijk door dus gewoon netjes een verzoek in te dienen waar mijn moeder niet mee akkoord gaat om in principe mijn vader dwars te bomen want zeker dat zij gewoon mijn vader niet zo'n reis had gegund en dat ze dan mij er ook enorm mee heeft boeit haar niet... en dat vind ik toch ook wel heel erg onvolwassen.....

Maar omdat er dus niet alleen met mijn moeder een gesprek aan te binden valt, heb ik de keuze moeten maken om het uit te vechten via een kortgeding. Maar waar zeker een kern van waarheid in zit is het principe dat een jongen van 16 eigenlijk niets heeft in te brengen....

P.S De relatie met mijn moeder is zodanig slecht dat ik daardoor best weleens bot over kan komen en begrijp dat veel mensen dat niet zullen begrijpen omdat zij nog wel goed met hun ouders op kunnen schieten. Maar ik moet mezelf op de been houden want ik sta overal alleen voor dus ja misschien kan ik hier en daar wat onvolwassen zijn maar ik ga niet achter de geraniums zitten en "wanna-be depressed" zijn want daar ben ik zelf veelste positief voor !

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:14
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Je kunt dus eigenlijk niet meer met je moeder (en haar nieuwe vriend) door éen deur? Is het dan nog wel een goed plan om met haar door te willen gaan? Ik zou zo niet durven zeggen wat je voor mogelijkheden hebt, maar als je het niet meer ziet zitten om met haar verder te gaan zou je toch kunnen denken om gerechtelijke stappen te ondernemen.

Je zou ook in kort geding iets kunnen vragen, hoewel ik me afvraag of op vakantie willen daar een geldige reden voor is. Je kunt het altijd proberen - (Jongeren-)rechtswinkels zijn gratis dus het kan nooit kwaad om daar eens te informeren wat je mogelijkheden zijn

Succes


dat was hij al van plan......
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-11-2003 @ 14:36:
In beginsel heb je toestemming nodig van je ouders om op vakantie te gaan (net zoals overigens voor alle vermogensrechtelijke handelingen, zoals het kopen van dingen of het aangaan van een lening). Vrij veel reisbureaus vragen dan ook om een verklaring waarin ouders zeggen dat ze geen problemen hebben dat hun minderjarige kind op vakantie gaat.

Maar, dat verandert vanzelfsprekend wanneer de minderjarige nog maar éen (juridische) ouder heeft. Als hij bij rechterlijke beschikking niet meer onder het gezag van zijn moeder valt, is alleen de handtekening van zijn vader nodig en als hij daar wél goed mee kan opschieten is er niets aan de hand.m
aha.
hoe zit dat eigenlijk met het kopen van dingen?
als je daar ook toestemming van je ouders voor nodig hebt, wordt het blijkbaar gedoogd ofzo, dat minderjarigen toch eigen spullen kopen. het wordt overal in Nederland gedaan en jongeren kunnen zelfs schulden krijgen...
waarom bestaat die wet dan nog waarin staat dat je ook voor die handeling toestemming nodig hebt van je ouders?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.