Oud 06-01-2017, 02:16
WiFiAppel
WiFiAppel is offline
Goed, ik heb een methode gevonden om minder te slapen.
Ik ben zo'n iemand die dan heel erg nieuwschierig wordt en het dan ook echt uit probeert.
Google eerst even wat Polyfasisch slapen is, kort samengevat: slaap kort, maar in fases.

Mijn plan: slaap van 02:00 tot 06:00 en vanaf 16:30 tot 17:30.
Ik ga m'n ervaring delen, elke 2 dagen post ik een nieuw bericht, over hoe het gaat.
Totdat ik er niets meer van merk, het een gewoonte is en m'n dag goed door kom.

Ik doe dit om mezelf uit te dagen, daar ben ik namelijk dol op.

Wish Me Luck!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2017, 14:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Succes, maar het klinkt niet verstandig. Minder dan 6 uur per 24 uur slapen wordt in verband gebracht met negatieve effecten op de gezondheid. En buiten dat klinkt het vooral alsof je dan gewoon altijd mega moe bent. En dan kun je je niet goed concentreren.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-01-2017, 20:03
WiFiAppel
WiFiAppel is offline
UPDATE:

T gaat goed, ik voel me alleen echt moe in de middag en laat in de avond. Ik denk dat het komt omdat de tijden dat ik slaap er toch wel voor zorgen dat ik nog iets van slaap krijg. Voor de rest kan ik nog wel alle activiteiten doen in het normale leven. bijv gamen, langs vrienden gaan enz.enz
Met citaat reageren
Oud 08-01-2017, 17:14
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ben benieuwd.. Het lijkt mij dat je uitgeput bent als je dit een tijdje doet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2017, 07:25
feniks
feniks is offline
5 uur slaap? Dan kom je per 24 uur dus minimaal 2, maar eigenlijk 3 uur slaap tekort.
Het is niet zo zeer onverstandig, als wel gewoon belachelijk dat je jezelf dit aandoet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2017, 20:20
blaches
blaches is offline
Polyfasisch slapen.

Ik ken iemand die een uur of twee per nacht slaapt voor al een aantal jaren. Ziet er nog redelijk fris uit maar doet volgens mij overdag ook erg weinig.

Ik denk dat de mensen die aan polyfasisch slapen de eigen lichaam de illusie proberen te geven dat het uitgerust is.

Ik begin er niet aan. Voor sinds kort altijd +8:30 uur slaap. Doe het nu twee weken en nog nooit zo goed bevallen. Voel me fit, mentaal gefocust en gezond. Nieuwe hobby gevonden dus
Met citaat reageren
Oud 09-01-2017, 23:45
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik heb het ook. Als ik dagelijks 8,5 uur slaap voel ik me echt super goed en uitgerust, masr helaas lukt het meestal niet.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2017, 16:57
WiFiAppel
WiFiAppel is offline
UPDATE:

Gelukkig hoor ik dat ik niet alleen ben, met dat hele slaapgedoe .
Ik voel mij niet echt redelijk. Tis zo'n jet lag gevoel. Zelf heb ik ADHD, een lichte variant. Ik kan mezelft wel gewoon goed concentreren. Misschien komt dat door m'n medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2017, 17:17
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Tot wanneer loopt je experiment eigenlijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.