Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2017, 11:35
Anoniempo
Anoniempo is offline
Ik ben onderhand begonnen metm ijn afstudeerperiode.

Nu zit ik in de volgende situatie: ik ben een hbo student met technische achtergrond. ik zit nu 2 weken bij mijn afstudeerbedrijf en heb vandaag te horen gekregen dat mijn bedrijfbegeleider gewend is dat studenten het verslag in het engels schrijven omdat het dan duidelijk is voor niet Nederlandstalige inhuurkrachten.

Nu is dit natuurlijk begrijpelijk, al had ik het wel graag wel vernomen voordat ik begon met afstuderen zodat ik zou weten waar ik aan toe was. Ik heb nu ook al 2000 woorden eindrapportage in het Nederlands geschreven.

Ik heb dit aangegeven en op zich mag het ook in het Nederlands, dit heeft alleen niet de voorkeur. Mijn opleidingsbegeleider heeft aangegeven dat het in het Engels mag maar dat ik wel rekening moet houden met extra werk, correcties en feedback en dat het eindresultaat wel op taal beoordeeld wordt.

Nu vroeg ik mij af of andere mensen hier ook ervaring hebben met scripties in het Engels.

Advies graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2017, 12:14
Verwijderd
Waar wil je precies advies over? Wel of niet in het Engels?

Tweeduizend woorden is niet echt veel om eerlijk te zijn, mijn laatste scriptie had er 30.000 en die was niet bijzonder uitgebreid (of kort). 2000 woorden is vier A4tjes of zo. Dat is toch zo vertaald in het Engels? Ik zou dat in ieder geval niet laten meewegen.

Als het bij jouw bedrijf normaal is om in het Engels te schrijven, zou ik me daaraan conformeren. Maar ik kan natuurlijk niet inschatten hoe gemakkelijk je in het Engels schrijft. Bij mijn studies was vrijwel alle literatuur sowieso in het Engels.

Het is logisch en terecht dat je eindresultaat op taal beoordeeld wordt. Ik mag toch hopen dat je dat zelf ook wilt.

Misschien bovenstaande het beste samengevat: op mij komt je bericht over alsof je het vooral maar gedoe vindt en je zo gemakkelijk mogelijk dat diploma wilt hebben. Ergens nog begrijpelijk ook, maar je doet wel "beroepsonderwijs" en je schrijft een afstudeerscriptie bij een bedrijf. Waar je misschien wel later kan gaan werken. Of waar je in ieder geval graag hebt dat ze positief over je zijn, mocht een toekomstige werkgever naar referenties vragen. Puur op dit bericht afgaande zou ik je als bedrijf niet aan willen nemen. En over een paar maanden wil je neem ik aan toch echt een leuke baan. Ik schrijf dit niet om je af te zeiken, maar probeer jezelf te motiveren om dit positief op te pakken!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2017, 12:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb mijn WO bachelorscriptie in het Engels geschreven. Dit werd voorgeschreven vanuit de universiteit, terwijl ik onderzoek deed bij een Nederlands bedrijf. Het schrijven in het Engels viel me eigenlijk reuze mee, omdat veel van mijn bronnen ook in het Engels waren.

Mijn profielwerkstuk van ruim 80 pagina's in VWO 5 en 6 heb ik destijds ook in het Engels geschreven.

Ik heb wel vrienden en familie steeds gevraagd om stukken door te lezen, en mijn begeleider van de universiteit gaf ook feedback op mijn gebruik van de taal. Zo kon ik alle gekke zinnen en verkeerde woorden vrij makkelijk vinden en verbeteren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Enquête sportsponsoring
Dennis99
1 21-03-2009 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.