Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2008, 00:52
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Heb net van een vriendin 3 pilletjes gekocht van een vriendin van me ( Blauwe dolfijntjes & een wit mercedesje if anybody cares )

Als ik haar & pillreports geloof zijn ze allebei medium, Dit is niet echt de eerste keer dat ik Xtc 'gebruik' maar de andere keer was een kwartje en daar voelde ik niets van.. Ik heb btw. enkel nog maar ervaring met hasj/wiet

Zijn er tips die jullie mij kunnen geven? Moet ik eerst een halfje pakken of ga ik dat niet voelen? ( Gebruik dit bij een vriend thuis, die alleen ervaring heeft met speed/blowen)

Thnx
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2008, 05:24
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Eerst een halfje pakken is sowieso wel een goed plan. Kijk na een half uur a een uur of je al hard gaat, zo nee andere helft pakken, zo ja gewoon laten.
Enige waar je echt op moet letten is je vochtregeling. Zorg dat je genoeg (water) drinkt, want je krijgt het warm en je zult veel vocht verliezen. Maar pas op dat je niet teveel drinkt, want dat kan heel lelijk uitpakken. Probeer ook eens in het uur naar de WC te gaan. Plassen is vaak heel moeilijk als je xtc op hebt (tenminste, ik heb er altijd enorm veel moeite mee). Sluit je desnoods 20 minuten lang op en blijf wachten of er iets gebeurt, zo niet later weer proberen.
Ik raad je af om alcohol, wiet of hasj te gebruiken in combinatie met xtc, zeker zo'n eerste keer. En het is wel handig als er iemand bij is die al vaker heeft gebruikt en weet hoe er mee om te gaan.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 09:55
Verwijderd
Precies wat botulismf zegt, maar dan zonder het opsluiten
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 11:06
Hydrodynamikaas
Avatar van Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Ja waarom is het zaak om vaak naar de wc te gaan? Daar zie ik het nut niet echt van.. verder ben ik het er volledig mee eensch..
__________________
Je bent bladgroen papi, voer voor de apen!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 12:10
Verwijderd
genoeg drinken sowieso (en geen prik, dat vind je buik niet vet) en ik denk dat je wel gewoon gelijk een heel pilletje kan pakken, aangezien een kwartje ook niet werkte bij je en het leuk is alstie in 1 keer fijn inslaat. veel plezier
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 12:12
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
omdat teveel drinken (helemaal bij zweten) kan leiden tot een lage natriumconcentratie (zweten = zout verliezen) in het bloed en zwelling van de hersenen. Het gebeurt wel vaker bij sporters en vorig jaar of 2 jaar terug toen het zo warm was bij de Nijmeegse 4-daagse zijn er veel mensen bezweken omdat ze juist teveel water haden gedronken.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g0hbmls5
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!

Laatst gewijzigd op 17-07-2008 om 12:24. Reden: linkje geplakt
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 15:05
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Exact, ja. En omdat je in feite niet meer doorhebt hoeveel je gedronken hebt als de drang om te plassen niet meer automatisch komt, zoals je gewend bent. Dat je lichaam het plassen principieel lijkt te weigeren, wil niet zeggen dat je het niet nodig hebt. Daarom is het zaak om met enige regelmaat te proberen, hoe lullig het ook voelt, en een tijdje te wachten tot je lichaam stopt met haar figuurlijke gezeik en overgaat naar, juist, letterlijk gezeik.

Hoe het komt dat plassen zo moeizaam gaat met XTC achter de kiezen, weet ik overigens niet.

Oh, en pannekoeketrut, waarom geen prik? Ik had daar geen last van, en ik heb nog nooit zo van cola en van liptonice genoten als toen ik E ophad.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Dit is niet echt de eerste keer dat ik Xtc 'gebruik' maar de andere keer was een kwartje en daar voelde ik niets van.. Ik heb btw. enkel nog maar ervaring met hasj/wiet
Je praat erover alsof het een verworvenheid is... Ga je het hele drugsmenu afvinken, inlijsten en aan de muur hangen?

Doe vooral wat je wilt met je leven. Maar ik begrijp dit soort dingen nooit. Mensen focussen altijd op de lol, maar vergeten de consequenties op korte (de dip) en lange (lichamelijke en geestelijke problemen) termijn. De praktijk van mijn pa zit er vol mee. Om maar te zwijgen van de complete nutteloosheid van dit soort dingen. En maar janken dat ze problemen hebben...

Maar goed. Doe stoer, doe mee. Doe vooral wat je niet laten kunt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 15:59
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Hoe het komt dat plassen zo moeizaam gaat met XTC achter de kiezen, weet ik overigens niet.
Spieren spannen zich aan terwijl je moet ontspannen om te plassen.
Citaat:
Je praat erover alsof het een verworvenheid is... Ga je het hele drugsmenu afvinken, inlijsten en aan de muur hangen?

Doe vooral wat je wilt met je leven. Maar ik begrijp dit soort dingen nooit. Mensen focussen altijd op de lol, maar vergeten de consequenties op korte (de dip) en lange (lichamelijke en geestelijke problemen) termijn. De praktijk van mijn pa zit er vol mee. Om maar te zwijgen van de complete nutteloosheid van dit soort dingen. En maar janken dat ze problemen hebben...

Maar goed. Doe stoer, doe mee. Doe vooral wat je niet laten kunt.
Gast, hij is 16, wat is je pa dan, leraar op een middelbare school?

Daarbij is nutteloosheid toch wel de slechtste reden om iets niet te doen die ik kan bedenken.

Janken om problemen is iets wat een bepaalde groep mensen nu eenmaal doet, of ze nu drugs gebruiken of niet doet er verder niet zo veel toe.

misschien was het een idee geweest om een topic te openen in plaats van op een misselijke manier een puber proberen weg te zetten, maar als jij dit stoer vindt, doe vooral wat je niet laten kunt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 16:59
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Alluman is gewoon typisch iemand die alle negatieve verhalen over drugs als de norm ziet. Het gaat slechts enkele keren fout en van een enkel pilletje heeft nog nooit iemand wat gekregen.
Ik ken zelfs mensen die in het verleden 100en pillen hebben gehad die er op een gegeven moment genoeg van hadden en die verder nooit problemen met school/werk/psyche gehad hebben.
Het zijn de uitzonderingen die dat overkomt of mensen die er heel onverantwoordelijk mee omgaan. Het is wel belangrijk drugs serieus te nemen en niet gelijk elk weekend te gebruiken. Zo blijft het ook een stuk leuker.

Ontopic: ik zou met een hele pil beginnen, dat kan gewoon eigenlijk niet téveel zijn. Met pillen kun je ook niet echt fout gaan zoals bij paddo's ofzo. Hooguit een beetje depressief. Als je je zorgen maakt om je waterhuishouding moet je sportdrankjes drinken, maar mijn ervaring zegt dat als je gewoon elk half uur een glas water drinkt je je absoluut geen zorgen hoeft te maken.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 19:59
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
@alluman
Ja, ik ben van plan om nog meerdere soorten drugs te proberen zodat ik weet wat het is en het toch ook eens wil proberen in mijn leven Mijn keuze, maar toch bedankt voor je bezorgdheid!

Bedankt iedereen voor de tips,
Water/sportdrankjes drinken & aventoe proberen naar toilet te gaan
heb er ook over nagedacht om een hele te pakken want als het tegenvalt ga ik teleurgesteld zijn
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 20:39
Verwijderd
Citaat:

Oh, en pannekoeketrut, waarom geen prik? Ik had daar geen last van, en ik heb nog nooit zo van cola en van liptonice genoten als toen ik E ophad.
oke, dan is dit gewoon persoonlijke kwestie! ik moet er continu van boeren tijdens X, dat is opzich niet erg, maar als je teveel neemt, ga je hard kotsen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 20:41
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
@alluman
heb er ook over nagedacht om een hele te pakken want als het tegenvalt ga ik teleurgesteld zijn
Sure, waarom vraag je dan überhaupt advies?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 13:07
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Sure, waarom vraag je dan überhaupt advies?
Ik heb hem anders geadviseerd een hele te pakken zeehond
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Alluman is gewoon typisch iemand die alle negatieve verhalen over drugs als de norm ziet. Het gaat slechts enkele keren fout en van een enkel pilletje heeft nog nooit iemand wat gekregen. [...]Het zijn de uitzonderingen die dat overkomt of mensen die er heel onverantwoordelijk mee omgaan. Het is wel belangrijk drugs serieus te nemen en niet gelijk elk weekend te gebruiken. Zo blijft het ook een stuk leuker.
Nee, Alluman is gewoon iemand die met de regelmaat van de klok mensen over de vloer ziet komen, die allemaal dit soort onzin uitkramen over hoe veilig het allemaal wel niet is, en daar nu ietwat spijt van hebben - juist omdat het mensen betreft die er heel onverantwoordelijk mee omgaan. Omdat ze drugs te weinig serieus nemen. En omdat het meestal niet het type mens is dat de discipline tentoonstelt om het niet elk weekend te gebruiken.

Want ik ga er nog steeds vanuit dat mensen met verantwoordelijkheidsgevoel, verstand, en discipline het nut van drugsgebruik niet inzien.

En laten we wel zijn: drugs zijn niet voor niets Verboten. Veelvuldig gebruik maakt vitale organen kapot. Het zijn geen groenten...

Citaat:
Gast, hij is 16, wat is je pa dan, leraar op een middelbare school?
En dus een goed moment om hem erop te wijzen dat je op je 16e niet in staat bent om weloverwogen een dergelijke beslissing te nemen. Ik denk bijvoorbeeld dat een 16-jarige niet weet dat drugsgebruik een latente psychose kan aanwakkeren.

Citaat:
Daarbij is nutteloosheid toch wel de slechtste reden om iets niet te doen die ik kan bedenken.
Kapotte nieren wel? Of glazuurloze tanden? Levercirrose? Psychose? Pokdalige huid? Depressie?

Citaat:
Janken om problemen is iets wat een bepaalde groep mensen nu eenmaal doet, of ze nu drugs gebruiken of niet doet er verder niet zo veel toe.
Ja, maar hier gaat het natuurlijk om mensen die janken over de gevolgen van hun eigen drugsgebruik. Dan zeg ik: betaal je eigen ziektekosten, want daar betaal ik geen belasting voor.

Laatst gewijzigd op 18-07-2008 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 13:57
hmm-hmm
Avatar van hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Citaat:
Bedankt iedereen voor de tips,
Water/sportdrankjes drinken & aventoe proberen naar toilet te gaan
heb er ook over nagedacht om een hele te pakken want als het tegenvalt ga ik teleurgesteld zijn
zorg ook dat je nog wat zout naar binnen krijgt.. je zweet er natuurlijk veel uit.. dus het is handig als dat aangevult word =)
__________________
echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 14:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nee, Alluman is gewoon iemand die met de regelmaat van de klok mensen over de vloer ziet komen, die allemaal dit soort onzin uitkramen over hoe veilig het allemaal wel niet is, en daar nu ietwat spijt van hebben - juist omdat het mensen betreft die er heel onverantwoordelijk mee omgaan. Omdat ze drugs te weinig serieus nemen. En omdat het meestal niet het type mens is dat de discipline tentoonstelt om het niet elk weekend te gebruiken.
Uitermate verstandig, zoals ik je ook ken van andere subfora.
Citaat:
Want ik ga er nog steeds vanuit dat mensen met verantwoordelijkheidsgevoel, verstand, en discipline het nut van drugsgebruik niet inzien.
Net als het nut van bowlen, lasergamen, tv-kijken, surfen, op een forum posten, paintballen? Ontspannen misschien?
Citaat:
En dus een goed moment om hem erop te wijzen dat je op je 16e niet in staat bent om weloverwogen een dergelijke beslissing te nemen. Ik denk bijvoorbeeld dat een 16-jarige niet weet dat drugsgebruik een latente psychose kan aanwakkeren.
Goed moment, verkeerde manier. Als mensen mij op zo een manier aanspraken toen ik 16 was (nu nog eigenlijk) dan ging dat het ene oor in en het andere weer uit.
Citaat:
Kapotte nieren wel? Of glazuurloze tanden? Psychose?
Dialyse. Kunstgebit. Ehh.. Nee, dat zijn betere redenen, maar verlies niet uit het oog dat eenmalig/recreatief gebruikt hier niet toe zal leiden. Het kan wel de aanzet tot een verslaving zijn die daartoe wel leidt.
Citaat:
Ja, maar hier gaat het natuurlijk om mensen die janken over de gevolgen van hun eigen drugsgebruik.
Ja, zielige mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden, waren het geen drugs geweest dan hadden ze wel iets andere gevonden waarmee ze in een instelling terecht kwamen waar ze verzorgd worden. Drugs- gok- tvkijk- en/of gameverslavingen betekenen volgens mij allemaal hetzelfde: geen zelfcontrole/beheersing.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 16:34
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Nee, Alluman is gewoon iemand die met de regelmaat van de klok mensen over de vloer ziet komen, die allemaal dit soort onzin uitkramen over hoe veilig het allemaal wel niet is, en daar nu ietwat spijt van hebben - juist omdat het mensen betreft die er heel onverantwoordelijk mee omgaan. Omdat ze drugs te weinig serieus nemen. En omdat het meestal niet het type mens is dat de discipline tentoonstelt om het niet elk weekend te gebruiken.

Want ik ga er nog steeds vanuit dat mensen met verantwoordelijkheidsgevoel, verstand, en discipline het nut van drugsgebruik niet inzien.

En laten we wel zijn: drugs zijn niet voor niets Verboten. Veelvuldig gebruik maakt vitale organen kapot. Het zijn geen groenten...
Dat jouw vader een praktijk heeft waar die mensen graag komen duidt wel aan dat je bevooroordeeld bent. Iemand die in het brandwondencentrum in Beverwijk werkt is ook voorzichtiger met vuur, maar hoe vaak zie je daadwerkelijk iemand die derde graads brandwonden in zn gezicht heeft gehad?

XTC is net als een biefstukje, heel lekker maar je kunt het ook makkelijk een paar weken laten staan. Het zijn de achterlijke mensen die geen grenzen kunnen stellen wat betreft drugsgebruik, maar als ze geen drugs hadden waren ze wel aan de drank gegaan.

De paar keer dat ik xtc heb gebruikt heeft me op een positieve manier veranderd. Banden met vrienden zijn hechter geworden, ik beleef nuchter véél meer plezier aan het uitgaan, ik ben socialer geworden en maak makkelijker contact met andere mensen. Ik raad iedereen dan ook zeker aan een xtc te proberen.

Tuurlijk maakt veelvuldig gebruik je organen kapot, maar xtc is niet verslavend en cocaïne is bijvoorbeeld nog minder verslavend dan alcohol. Iedereen met een beetje gezond verstand kan zich makkelijk binnen de veilige grenzen van gebruik houden.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2008, 22:16
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Ik heb hem anders geadviseerd een hele te pakken zeehond

Ja maar, wie gaat er dan ook naar jou luisteren?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 23:57
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Citaat:
...
Wat lul je nu man, je kent me niet eens. Daarbij wie zegt dat ik er onverantwoordelijk mee omga? Zou ik dan dit topic hebben aangemaakt moest het mij allemaal geen ene fuck schelen?.. Dat drugs slecht is voor je lichaam hebben ze mij ook geleerd op de lagere school Eenderzijds vind ik van mezelf dat ik hier negatief op reageer maar anderzijds vind ik je een enorm dikke lul & het type agent dat je een boete geeft voor een blowtje te roken in een park samen met je vrienden. Ik zei het al eens: Bedankt voor de bezorgdheid, maar ik ga er heus geen junk van worden.

Kapotte nieren wel? Of glazuurloze tanden? Levercirrose? Psychose? Pokdalige huid? Depressie? Zoo.. Ik vraag me af welke soort pillen die mensen in de praktijk van je pa slikken, moeten wel goeie zijn! Of is het niet van één keertje? Neen toch.
Ik ben jong, ik experimenteer verantwoordelijk met drugs en dit gaat heus niet lijden tot een verslaving. Ik vraag me af of jij ooit jong bent geweest trouwens, maar je word vast zo'n opa die voorschuift aan de kassa en daarna een half uur praat over die 1 eurocent die niet klopt


Bedankt iedereen, ik denk dat het vanaf hier wel gaat lukken
( Aangezien ik geen internet discussies wil hebben met iemand die me doet denken aan mijn mentor. )
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 09:28
Verwijderd
alluman; WTF!?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 18:46
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
@ Alluman:

Dit is een forum waarop openlijk gesproken wordt over drugsgebruik en waar mensen advies kunnen vragen over hoe dit veilig te doen. We weten allemaal dat drugs niet bevorderlijk zijn voor de gezondheid, maar wij adviseren dus over veilig gebruik. Verder laten we je discussie voor wat deze is. Voor vragen kun je pm'en.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 19:02
Michie6
Michie6 is offline
Mmm, als je XTC koopt weet je eigenlijk niet wat er in zit, zo hebben we eens pilletjes gehad waar heroine in zat de zogenaamde Versace daar was eigenlijk een half van genoeg, maar het is natuurlijk niet zo dat de naam altijd alles zegt want je hebt ook Versace zonder heroine in, het beste wat je eigenlijk kan doen is MD(de zogenaamde kristallen) kopen is wel duurder maar weet je wel dat het vele veiliger en beter is ^^
Maar eerlijk gezegd XTC is rommel je kan je beter dan wat speed of sos binnensnuiven, is vele beter om uit te gaan persoonlijk
Om extreem te kunnen feesten en je weet dat je zeker geen ambras krijgt kan je mss wel lsd,mescaline,paddos proberen, by lsd heb je natuurlijk oook verschillende soorten, iedereen die het verkoopt zegt meestal Hoffman maar dit kan je meestal aan tekening zelf zien, niet dat andere trips zoals shiva,...slechter zijn maar Hoffman is het van het daar kan je geen enkele trip mee vergelijken, wel is het zo om te trippen moet je een volledige trip pakken, als je maar een half neemt ga je geen hallucinaties bekomen maar wel schijteweg geraken zoals de kristallen
En zoals de meeste hier zeggen drugs is DUUR, zijn allemaal leugens, in het begin is het mss duur maar na een tijd ga je ng maar 15cent betalen voor XTC pilletje of 2€ voor trip 20€/gram voor sos 3€/gram voor speed en kan ng doorgaan eender wat je ook krijgt het is niet omdat het ene pilletje beter is als het andere dat het daarom duurder is, om eerlijk te zijn de meeste mensen hier kopen via via en die via via maakt die prijs tot 3-4€ voor pilletje of 10€ voor trip,...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 19:51
Verwijderd
Volgens mij ben jij in je trip blijven hangen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:15
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
waarom is mijn reactie verwijderd?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2008, 21:24
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
waarom is mijn reactie verwijderd?
Je bedoelt waarom is michie6 zijn reactie blijven staan?

Ik wil wel nog even herhalen dat ik speed/pep niet echt een geniaal alternatief vindt voor xtc.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 13:50
Hydrodynamikaas
Avatar van Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Citaat:
Je bedoelt waarom is michie6 zijn reactie blijven staan?

Ik wil wel nog even herhalen dat ik speed/pep niet echt een geniaal alternatief vindt voor xtc.
QFT!
__________________
Je bent bladgroen papi, voer voor de apen!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 15:14
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Je bedoelt waarom is michie6 zijn reactie blijven staan?

Ik wil wel nog even herhalen dat ik speed/pep niet echt een geniaal alternatief vindt voor xtc.
ook dat ja
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Nee, Alluman is gewoon iemand die met de regelmaat van de klok mensen over de vloer ziet komen, die allemaal dit soort onzin uitkramen over hoe veilig het allemaal wel niet is, en daar nu ietwat spijt van hebben - juist omdat het mensen betreft die er heel onverantwoordelijk mee omgaan. Omdat ze drugs te weinig serieus nemen. En omdat het meestal niet het type mens is dat de discipline tentoonstelt om het niet elk weekend te gebruiken.

Want ik ga er nog steeds vanuit dat mensen met verantwoordelijkheidsgevoel, verstand, en discipline het nut van drugsgebruik niet inzien.

En laten we wel zijn: drugs zijn niet voor niets Verboten. Veelvuldig gebruik maakt vitale organen kapot. Het zijn geen groenten...

En dus een goed moment om hem erop te wijzen dat je op je 16e niet in staat bent om weloverwogen een dergelijke beslissing te nemen. Ik denk bijvoorbeeld dat een 16-jarige niet weet dat drugsgebruik een latente psychose kan aanwakkeren.

Kapotte nieren wel? Of glazuurloze tanden? Levercirrose? Psychose? Pokdalige huid? Depressie?

Ja, maar hier gaat het natuurlijk om mensen die janken over de gevolgen van hun eigen drugsgebruik. Dan zeg ik: betaal je eigen ziektekosten, want daar betaal ik geen belasting voor.
Dus verstandige mensen drinken niet roken niet drinken geen koffie etc etc etc. Er zijn zat mensen die verantwoordelijk gebruiken en die er verstandig mee omgaan en zonder enige vorm van discipline nodig te hebben hun gebruik heel laag houden (recreatief). Het slaat werkelijk nergens op om te zeggen dat iemand die weleens drugs gebruikt geen verstand discipline of verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

drugs zijn verboden omdat ze met onverantwoordelijk gebruik zeer slecht voor de gezondheid kunnen zijn (net zoals alcohol maar dat is dan weer zo ingeburgerd in de cultuur dat dat sociaal acceptabel is, maar het is toch ook harddrugs)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 13:54
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Dus verstandige mensen drinken niet roken niet drinken geen koffie etc etc etc. Er zijn zat mensen die verantwoordelijk gebruiken en die er verstandig mee omgaan en zonder enige vorm van discipline nodig te hebben hun gebruik heel laag houden (recreatief). Het slaat werkelijk nergens op om te zeggen dat iemand die weleens drugs gebruikt geen verstand discipline of verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

drugs zijn verboden omdat ze met onverantwoordelijk gebruik zeer slecht voor de gezondheid kunnen zijn (net zoals alcohol maar dat is dan weer zo ingeburgerd in de cultuur dat dat sociaal acceptabel is, maar het is toch ook harddrugs)
Inderdaad, verder snap ik niet wat alluman te zoeken heeft op D&A.
Ik denk dat een verstandig iemand ervan uitgaat dat drugs schadelijk is voor het lichaam en negatieve gevolgen kan hebben op het lichaam. Dit is gewoon een (bewust) risico dat men neemt, voor schade ( als er dan al is ) te beperken probeert iedereen hier er verantwoordelijk mee om te gaan.

Maar ik veronderstel wel dat één keer verantwoordelijk gebruik van een pilletje niet gelijk heel mijn leven gaat verwoesten, wat hij wel lijkt te insinueren.

Anyways, Ik heb het nog altijd niet gebruikt, een vriend van mij heeft gevraagd te wachten tot hij donderdag terug is van vakantie,
Ik laat jullie wel weten hoe het gegaan is
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 15:49
Verwijderd
M!ke je bent de eerste 16 jarige die ik hier tegenkom die de Nederlandse taal goed beheerst. Hulde!!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 16:36
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wat ben jij maar lief, pilletje gehad?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 12:10
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Citaat:
M!ke je bent de eerste 16 jarige die ik hier tegenkom die de Nederlandse taal goed beheerst. Hulde!!!
Hehe, Ik ben dan nog een belg ook bedankt
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Wat ben jij maar lief, pilletje gehad?
Nee, kudows voor mensen die wél weten hoe het moet

En M!ke; het is niet verwonderlijk dat je Belg bent. Ze kloppen ons altijd tijdens de taalwedstrijden.

Kom je op de meeting dit weekend?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 12:58
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik hoop dat je kom je naar de meeting bedoelt, anders wordt het een smeerboel
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 13:01
Verwijderd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2008, 13:31
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Nee, kudows voor mensen die wél weten hoe het moet

En M!ke; het is niet verwonderlijk dat je Belg bent. Ze kloppen ons altijd tijdens de taalwedstrijden.

Kom je op de meeting dit weekend?
Haha, ehm ik zou wel willen maar ik weet niet hoe ik de trein van België naar Nederland neem
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Haha, ehm ik zou wel willen maar ik weet niet hoe ik de trein van België naar Nederland neem
Waar woon je in België?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 14:25
Verwijderd
De hele week iedere dag rijdt er van 's ochtends tot 's avonds ieder uur een intercity van Bruxelles Midi naar Amsterdam Centraal. Vanaf daar is het nog 10 minuten naar Haarlem.
Er rijdt ook een IR trein van St. Niklaas naar Roosendaal die aansluiting geeft op de intercity naar Amsterdam. Ook ieder uur.

En als je in Limburg woont of zuidelijk; op werkdagen ieder uur een intercity van Brussel naar Maastricht via Luik van 7 tot 20:00. Daarna wordt het een stoptrein van Luik naar Maastricht, ieder uur ook.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 16:14
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
En als je echt een vent bent roei je je sloep via de Scheldes en Biesbosch zo de A15 bij Sliedrecht op
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 09:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
De laatste posts --> meetingtopic?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 13:44
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Er wordt een beetje makkelijk over XTC gepraat vind ik hier. Uit eigen ervaring heb ik ontdekt dat wanneer je het een aantal keren hebt gebruikt het voor mensen heel moeilijk is om het niet op een gegeven moment elke week te gaan gebruiken. De helft denkt op zo'n moment dat hij moet stoppen, de helft gaat door en blijft jaren in een drugswereldje hangen waar uitgaan niet leuk is zonder drugs. Drugs verandert niet alleen tijdelijk je geestelijk bewustzijn, het verandert ook op de lange termijn hoe je denkt. Op een gegeven moment kan het voorkomen dat je geen respect meer hebt voor harddrugs, dat je niet meer respect hebt voor de gevaren ervan. Je ziet XTC en andere drugs als normaal, als een leuke bijkomstigheid in het leven. Terwijl het eigenlijk iets heel speciaals is. Wanneer je op een gegeven moment geen nee meer kunt zeggen als het je wordt aangeboden en je elk weekeinde gebruikt zou ik eens bij jezelf te rade gaan of het wel goed met je gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 18:47
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Er wordt een beetje makkelijk over XTC gepraat vind ik hier. Uit eigen ervaring heb ik ontdekt dat wanneer je het een aantal keren hebt gebruikt het voor mensen heel moeilijk is om het niet op een gegeven moment elke week te gaan gebruiken. De helft denkt op zo'n moment dat hij moet stoppen, de helft gaat door en blijft jaren in een drugswereldje hangen waar uitgaan niet leuk is zonder drugs. Drugs verandert niet alleen tijdelijk je geestelijk bewustzijn, het verandert ook op de lange termijn hoe je denkt. Op een gegeven moment kan het voorkomen dat je geen respect meer hebt voor harddrugs, dat je niet meer respect hebt voor de gevaren ervan. Je ziet XTC en andere drugs als normaal, als een leuke bijkomstigheid in het leven. Terwijl het eigenlijk iets heel speciaals is. Wanneer je op een gegeven moment geen nee meer kunt zeggen als het je wordt aangeboden en je elk weekeinde gebruikt zou ik eens bij jezelf te rade gaan of het wel goed met je gaat.
Ik ben me volledig bewust van de risico's van XTC en de kans dat ik er verslaafd aan kan worden. Verder hou ik mezelf voor dit af en toe eens te gebruiken (als het meevalt heb het nog steeds niet geprobeerd). Ik weet dat drugs speciaal is Maar ik vind dat je een beetje te pessimistisch oordeelt, ik wil het ook een keer ervaren! Dit is geen aanval op jou ofzo

en trouwens misschien dat ik naar de volgende meeting kan komen we gaan eens met wat vrienden een weekje naar Nederland om wiet.
Sorry voor de late reactie guys
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Er wordt een beetje makkelijk over XTC gepraat vind ik hier. Uit eigen ervaring heb ik ontdekt dat wanneer je het een aantal keren hebt gebruikt het voor mensen heel moeilijk is om het niet op een gegeven moment elke week te gaan gebruiken. De helft denkt op zo'n moment dat hij moet stoppen, de helft gaat door en blijft jaren in een drugswereldje hangen waar uitgaan niet leuk is zonder drugs. Drugs verandert niet alleen tijdelijk je geestelijk bewustzijn, het verandert ook op de lange termijn hoe je denkt. Op een gegeven moment kan het voorkomen dat je geen respect meer hebt voor harddrugs, dat je niet meer respect hebt voor de gevaren ervan. Je ziet XTC en andere drugs als normaal, als een leuke bijkomstigheid in het leven. Terwijl het eigenlijk iets heel speciaals is. Wanneer je op een gegeven moment geen nee meer kunt zeggen als het je wordt aangeboden en je elk weekeinde gebruikt zou ik eens bij jezelf te rade gaan of het wel goed met je gaat.
Het is voor mij heel makkelijk om het niet iedere week te doen hoor. Maar je hebt wel gelijk je moet het met respect behandelen en niet zomaar voor de lol even een pilletje naar binnen gooien omdat je uit aan het gaan bent en het komt weer is op je pad.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 15:44
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Ik ben me volledig bewust van de risico's van XTC en de kans dat ik er verslaafd aan kan worden. Verder hou ik mezelf voor dit af en toe eens te gebruiken (als het meevalt heb het nog steeds niet geprobeerd). Ik weet dat drugs speciaal is Maar ik vind dat je een beetje te pessimistisch oordeelt, ik wil het ook een keer ervaren! Dit is geen aanval op jou ofzo

en trouwens misschien dat ik naar de volgende meeting kan komen we gaan eens met wat vrienden een weekje naar Nederland om wiet.
Sorry voor de late reactie guys
Ik begrijp helemaal dat je het ook eens wilt ervaren, dat had ik zelf ook en ik heb er geen spijt van. Heel veel mensen kunnen met XTC goed omgaan, XTC valt mee qua verslavingsgevoeligheid. Maar wanneer je gewoon af en toe gebruikt is een waakzame geest gewoon erg handig. Dat je over je gebruik nadenkt. Wanneer je dat doet is het eigenlijk nog moeilijker om verslaafd te worden.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 20:35
Verwijderd
En belangrijk dat je vrienden hebt die je wijzen op overmatig gebruik
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 16:49
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Ohja dit was trouwens erg fijn, was het topic eventjes vergeten

Heb het genomen op een feestje bij iemand thuis waar best wel nog veel volk was, eerst een blowtje en dan een halve pil.

Na een half uurtje begon ik me wat blijer te voelen, lachspieren spande op was een beetje vergelijkbaar gevoel na een pilsje of 6.
Het andere halfje gepakt en dan werd het plotseling wel warm kon goed door dansen maar het was na een anderhalfuurtje al weer over.

Was weel eens fijn voor een keer, heb trouwens wel water gedronken en ik had wel nog het gevoel van bij bewust te zijn, alleen kon ik niet goed praten omdat ik blijkbaar altijd met mijn bek openlijk

Thanks guys!
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 23:21
Verwijderd
Tja, het bekende bektrekken (onwillekeurige kaakbewegingen). Ziet er trouwens behoorlijk raar uit als iemand praat en zijn kaak gaat alle kanten op.

Maareh, mooi dat het goed is gegaan. Had ook bijna niet anders gekund, maargoed. Als het na anderhalfuur alweer over was en als je het vergelijkbaar vond met een pilsje of 6 had je trouwens wel redelijk slechte pillen. Maar wel mooi om mee te beginnen, lekker rustig en niet dat je gelijk 4 uur hard zit te spacen. Als je het nog eens vaker doet en je neemt een grotere hoeveelheid (of betere pillen) denk ik dat de ervaring weer een stuk anders wordt. Alleen maar vetter.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 12:23
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik denk dat als je een goede dosis/pil had gehad je veeeeel enthousiaster had gereageerd....
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 09-02-2017 23:04
Drugs & Alcohol Pillen
AManApart
61 30-10-2008 22:32
De Kantine breezah slet en ABN
arP-socialist
500 19-01-2004 12:29
Drugs & Alcohol XTC, ja of nee
qazual
58 02-04-2003 14:16
Drugs & Alcohol Wat zijn jullie ervaringen met xtc??
Hardcorewijfke
39 06-03-2003 22:51
Lichaam & Gezondheid De pil
Deniece
9 14-11-2001 20:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.