Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2016, 08:19
AliceSophia
AliceSophia is offline
Laat ik maar beginnen bij het begin:
Mijn broertje heeft ADHD, de soort waarbij hij heel boos kan worden als er maar iets over hem wordt gezegd. Hij zit nu in 3VWO maar tot nu toe heeft hij nog maar twee voldoendes gehaald: een 5,7 en een 6,1. Nu is het begrijpelijk dat mijn vader dat niet zo leuk vind. Mijn vader heeft als eigenschap dat hij, als het slecht gaat op school, telkens maar weer beweert dat we ons best niet doen. Ik weet dat het normaal is dat mijn vader dat soms zegt maar mijn broertje kan daar niet zo goed tegen. Het botst gewoon telkens.

Nu is het zo dat deze twee ongeveer altijd ruzie hebben, gewoon omdat ze (denk ik) elkaar niet begrijpen. Gister was het ook weer zo ver, mijn moeder heeft proberen uit te leggen aan mijn vader dat mijn broertje niet de enige is die fout zat maar mijn vader reageert vaak daarop met "O jahoor het is mijn fout". Dit keer is mijn vader weggegaan en kwam pas heel laat weer terug.

Ik en mijn moeder zijn hier telkens de dupe weer van en ik heb echt geen idee wat ik eraan kan doen. Heeft iemand een idee??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2016, 10:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Mijn pa en mijn zus hadden vroeger ook altijd ruzie. Het beste wat je kunt doen is je er niet in mengen. En je zou eens bij je moeder aan kunnen geven dat jij ook onder deze ruzies lijdt. En je kunt natuurlijk altijd de kamer verlaten als ze weer eens ruzie maken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 15:24
Obelise
Obelise is offline
Kan ook gewoon zeggen, dat iedereen meestal slecht presteerd als je ruzie gaat maken, en nee, ruzie maken gaat het niet magisch oplossen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie hoevaak 'ruzie'?
groovy
34 14-06-2005 16:15
Liefde & Relatie jongens en ruzie maken
4774
39 09-11-2004 19:09
Liefde & Relatie ruzie
Verwijderd
44 24-06-2004 10:26
Liefde & Relatie ruzie met je vriend/vriendin
David
15 23-12-2002 09:19
Liefde & Relatie Vrouwen en ruzie maken !
Verwijderd
28 10-03-2002 19:18
Liefde & Relatie ruzie met beste vriendin, wat moet ik doen? reactie plz!!!
Palmboompje
12 22-02-2002 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.