Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2010, 18:21
Naughty Clown
Naughty Clown is offline
Goeiedag mensen, ik heb een vraag.
Ik ben nu 17, en heb me vmbo diploma alleen vraag ik me af, ik moet nog 6 maanden wachten voordat ik 18 word, alleen wil ik met school stoppe, dat betekent dat ik 6 maanden zal gaan spijbelen, hoeduur zal de boete ongeveer zijn? en kan je die uitzitten in de gevangenis? inplaats van die boete te betalen

bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2010, 19:31
Verwijderd
Het hangt er vanaf. Ik geloof, weet het niet zeker, dat er een partiële leerplicht geld.

Maar, je zit liever in de gevangenis dan op school?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:38
Naughty Clown
Naughty Clown is offline
Nee maar als het moet inplaats van een boete, ja dan dat liever ik heb echt geen geld om een boete te betalen als ik er 1 krijg, tog?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:42
Verwijderd
Je valt volgens mij officieel onder de kwalificatieplicht, als je niet naar school gaat, dan riskeren jij en je ouders een boete. Jij kan ook een taakstraf krijgen opgelegd.
Waarom niet gewoon naar school blijven gaan? Als je je opleiding niet leuk vindt, kun je misschien eens met een mentor gaan praten over wat je dan beter kan doen en of je bijvoorbeeld halverwege het jaar zou kunnen overstappen op een andere opleiding.
Dat je de gevangenis verkiest boven serieus nadenken over een opleiding (en dus je toekomst), vind ik heel erg vreemd... Probeer er gewoon alles aan te doen om de opleiding te vinden die het beste bij je past, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over die kwalificatieplicht.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:43
Violet Vivian
Avatar van Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Is het niet zo dat jongeren tot en met zestien leerplichtig zijn, maar daarna niet meer?
__________________
A mirror is a reflection of your soul and always shows you who you truly are.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 21:04
brands
Avatar van brands
brands is offline
Wat betreft kwalificatieplicht is er het volgende over te lezen op deze site en deze

Volgens mij is de conclusie dat je gewoon tot je 18e naar school moet.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 22:06
Naughty Clown
Naughty Clown is offline
Ik wil wel gewoon doorgaan met auto monteur, alleen me baas zou het niet uitmaken of ik een diploma heb of niet, en heb zelf ook niet echt zin meer, dus heb geen motivatie om door te gaan, ik kan altijd nog later me mbo diploma halen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Ik wil wel gewoon doorgaan met auto monteur, alleen me baas zou het niet uitmaken of ik een diploma heb of niet, en heb zelf ook niet echt zin meer, dus heb geen motivatie om door te gaan, ik kan altijd nog later me mbo diploma halen
Tuurlijk maakt dat jouw baas niet uit; jij bent goedkoper zonder diploma
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 09:39
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Tuurlijk maakt dat jouw baas niet uit; jij bent goedkoper zonder diploma
Je bent zonder diploma inderdaad goedkoper!
Met diploma verdien je (over het algemeen) meer.

En ik zou in geen geval gaan spijbelen!!!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 17:14
Naughty Clown
Naughty Clown is offline
Citaat:
Tuurlijk maakt dat jouw baas niet uit; jij bent goedkoper zonder diploma
Ja maar hoeveel zou de boete zijn als je 6 maanden zou spijbelen? en hoeveel weken/maanden moet je daarvoor in de bak zitten?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 18:48
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ja maar hoeveel zou de boete zijn als je 6 maanden zou spijbelen? en hoeveel weken/maanden moet je daarvoor in de bak zitten?
Ik denk dat dat best wel een hoge boete is!!!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 19:09
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
De Officier van Justitie beoordeelt of voor de overtreding een boete wordt opgelegd. De boete kan tot een paar honderd euro oplopen. Bij herhaling worden de boetes hoger.
Als de boete hoger wordt dan zo'n tweehonderd euro, legt de Officier van Justitie de zaak voor aan de kantonrechter. Ook als een boete niet (tijdig) wordt betaald, zal de zaak bij de rechter komen. De kantonrechter kan alsnog een boete opleggen.
De hoogte van de boete is wettelijk vastgesteld tussen € 2 en ten hoogste € 2250,00.

Naast geldboetes, kan er voor spijbelende leerlingen sprake zijn van taakstraffen.
Bron: Klik hier

Dit gaat over leerplicht en niet over kwalificatieplicht. Maar neem aan dat er ook wel voor geld. Overigens is € 2.250,- heel veel geld. Terwijl je voor MBO nu niks betaald, met uitzondering van OV (openbaar vervoerkosten) als die er zijn. En die zijn vast goedkoper dan deze. Tevens is dit bedrag voor veel mensen een maandsalaris.

Gr. Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 19:29
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Sommige mensen zijn te dom om te helpen

(En voor de slimmerikken daarmee bedoel ik niet dat MBO'ers dom zouden zijn. Ik bedoel dat je te dom bent om geholpen te worden als je niet eens inziet dat school belangrijk voor je is en je baas het (natuurlijk) niet erg vindt als je geen diploma hebt als je die niet nodig hebt voor iets, omdat hij je dan minder hoeft te betalen)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 21:07
Verwijderd
Gevangenis is nooit slim
Dat draag je je leven lang bij je en daardoor wordt zelfs een supermarktbaantje lastig aan te komen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 21:19
Naughty Clown
Naughty Clown is offline
Ik weet niet , maar ik vraag alleen hoelang je daarvoor zou moeten zitten en hoe hoog die boete zou moeten zijn, en zowiezo je kan later altijd nog leren
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 10:02
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Ik weet niet , maar ik vraag alleen hoelang je daarvoor zou moeten zitten en hoe hoog die boete zou moeten zijn, en zowiezo je kan later altijd nog leren
Zie mijn post hierboven.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 16:29
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
zowiezo je kan later altijd nog leren
zie ook direct mijn post hierboven.

sommige mensen er zijn op de wereld genoeg jongens en meisjes van jouw leeftijd die naar school zouden willen gaan, maar niet kunnen. en jij wilt niet naar school. nou ja je moet het zelf weten het is je eigen leven. succes met voor de rest van je leven auto's repareren
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 17:23
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik weet niet , maar ik vraag alleen hoelang je daarvoor zou moeten zitten en hoe hoog die boete zou moeten zijn, en zowiezo je kan later altijd nog leren
Als jij nu met je opleiding stopt en over een tijdje komt het bedrijf van je baas in de problemen, dan vlieg jij er als eerste uit, als jij dan in de twintig of dertigen bent en je moet vaste woonlastenbetalen heb je een probleem, daarbovenop zou je dan ook nog eens naar school moeten gaan. Als ik jou was zou ik nu door blijven leren en daarna meer werken. Maarja.. je kan ook gewoon voltijd werken.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Leerplicht
femanon
5 01-06-2011 23:43
Studeren vraag luxe verzuim
kerel123421
12 08-09-2010 17:59
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL - V part II
Bruut
500 14-12-2003 15:56
Vrije tijd forumbazen: fuck ya'll
br4m
27 19-08-2003 18:24
Algemene schoolzaken Hoeveel procent verzuimen?
Sommetje
33 04-11-2002 18:16
Algemene schoolzaken Opendag en verplichtingen?
6 18-02-2002 18:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.