Oud 10-06-2011, 14:34
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Hoi allemaal,

Ik ben van plan deze zomer met een Interrailpas naar Krakau te reizen. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe je het beste kan reizen?
En is het handig om hier een Interrailpas voor te gebruiken of is het voordeliger om gewoon losse kaartjes te kopen van station naar station?

Alvast bedankt!
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2011, 16:22
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik zou toch het vliegtuig pakken,
de prijs is waarschijnlijk niet eens zoveel meer als je met ryanair ofzo vliegt,
krakow zelf heeft een eigen vliegveld en ik weet dat er o.a. vanaf dusseldorf vluchten naartoe gaan

Dit adviseer ik je omdat ik afgelopen zomer in krakow was, en mijn ervaring was dat de treinen er erg slecht waren, gewoon behoorlijk vies allemaal en er zijn geen slagbomen, dus de treinen rijden in polen ook behoorlijk sloom
de spoorwegen zijn ook ontzettend hobbelig en lawaaiig, dus het vliegtuig zou ik sneller nemen....
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 19:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb van veel vrienden gehoord dat je zeker als vrouw de nachttrein van Berlijn naar Warschau beter kan vermijden. Er wordt veel gestolen, mensen gedrogeerd terwijl ze slapen, etc.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 00:05
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Ik heb twee jaar geleden geïnterraid door Oost Europa, was op zich een heel leuke vakantie. Ik ben vanuit Berlijn met de nachttrein naar Krakau gegaan en van daaruit een paar dagen later weer verder naar Zakopane, Olomouch, Budapest, Cesky Krumlov en Praag. Ik vond de (nacht)treinen in Polen wel vrij goed te doen. Heb mij zeker niet onveilig gevoeld ofzo. Wij waren wel met z'n tweeën, alleen is misschien minder aangenaam. Maar als je alleen naar Krakau gaat is een vlucht (denk dat Ryanair op Krakau vliegt trouwens) misschien wel makkelijk.

Krakau was leuk, maar op een paar dagen heb je het wel gezien. Denk dat wij er een dag of drie geweest zijn (waarvan 1 dag naar Auswitch). We hadden ook wel een heel gave jeugdherberg, net iets buiten het centrum maar op tien minuten wandelafstand, goed te doen dus. Denk dat het Goodbye Lenin hostel heette ofzoiets.
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 09:32
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
^ik ben idd ook met ryanair gegaan.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 14:44
HybridTheory
HybridTheory is offline
Als je zo goedkoop mogelijk naar Krakow wilt, is de beste optie om met de trein te gaan, zeker als je in Nederland een geldige ov-studentenkaart hebt? Je kunt namelijk in Duitsland voor 25 euro één dag in het hele land onbeperkt met de stoptrein reizen. Als het goed uitstippelt kun je op die manier in Polen komen, wel met flink veel overstappen. In Polen zelf kun je in de trein een kaartje kopen bij de conducteur, wat veel goedkoper is dan als je je kaartje vanuit Nederland koopt. Bovendien krijg je in een bepaald soort treinen, volgens mij de meeste stoptreinen, korting als je onder de 26 jaar bent, en/of als je een internationale studentenkaart hebt. Die kun je aanvragen via internet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.