Oud 16-11-2007, 23:26
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Voor de mensen met een rijbewijs: Stel er had vandaag, of gisteren, of vorige week, of iig de laatste keer dat je uit de auto stapte ook een examinator bijgezeten; was je dan geslaagd?
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Advertentie
Oud 17-11-2007, 01:39
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ab-so-luut niet!
Ik klapte net nog iemands zijspiegels in tijdens 't fileparkeren, wat uiteindelijk ook nog eens niet was gelukt.
__________________
En dat meen ik!
Oud 17-11-2007, 08:47
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik weet het niet. Ik denk dat ik momenteel wel minder spiegel dan ik deed op mijn examen, maar heb niet het idee dat ik nu onveilig bezig ben verder. Als er nog bijzondere verrichtingen gedaan moeten worden op het examen kan ik het denk ik alleen wel vergeten .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 17-11-2007, 09:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Nee want:
ik reed 145km/u waar 120 km/u was toegestaan.

Eergisteren zou ik bijna iemand van de snelweg hebben gedrukt. Op de linkerrijstrook was ik op een nachtelijk tijdstip een aantal auto's aan het inhalen. Vervolgens duikt er een auto achter mij op die mij zodanig bumperkleeft dat ik niets meer in mijn spiegels kon zien. Hierdoor ging ik uiteindelijk te snel terugvoegen waardoor een auto moest remmen. Voelt heel lullig, zo'n moment. Bumperklevers word ik nerveus van + je wordt soms totaal verblind. Je kunt de binnenspiegel wel naar beneden kantelen.. Maar goed, als ik nu mijn examen opnieuw moet doen, zal ik misschien niet slagen. Sowieso rijd ik structureel te hard, en daar kun je op zakken. (Hoewel ik daar niet tijdens mijn examen op ben gezakt).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 17-11-2007, 10:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Denk het wel. Ik houd me aan de regels over het algemeen, en dat verkeersinzicht is wel beter geworden sinds ik dat rijbewijs haalde, dus daar kan het ook niet aan liggen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 17-11-2007, 11:30
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Ik denk het wel. Hoewel ik wel vaak te hard rijd, had ik me natuurlijk wel even ingehouden als er een examinator naast me zat. Verder ben ik er van overtuigd dat ik veel beter/veiliger rijd dan toen ik net m'n rijbewijs had. Ook speciale verrichtingen lukken nu bijna altijd in 1 keer (bijv. fileparkeren), omdat je na zoveel kilomters je auto wel kent...

Verrassend dat nog best veel mensen denken dat ze niet geslaagd zouden zijn...
__________________
Alles maximaal!!
Oud 17-11-2007, 12:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik denk het wel. Hoewel ik wel vaak te hard rijd, had ik me natuurlijk wel even ingehouden als er een examinator naast me zat. Verder ben ik er van overtuigd dat ik veel beter/veiliger rijd dan toen ik net m'n rijbewijs had. Ook speciale verrichtingen lukken nu bijna altijd in 1 keer (bijv. fileparkeren), omdat je na zoveel kilomters je auto wel kent...

Verrassend dat nog best veel mensen denken dat ze niet geslaagd zouden zijn...
"Hoewel ik vaak te hard rijd, had ik me natuurlijk wel even ingehouden als er een examinator naast me zat." Maar dat is niet hoe ik de vraag opvat. Volgens mij moet je terug kijken naar je laatste rit en er dus niet vanuitgaan dat je die nog aan kan passen. En in dat opzicht is het dus niet zo raar dat veel mensen niet geslaagd denken te zijn, aangezien ze weten dat ze bij hun vorige rit te hard reden of een foutje maakten.


Als ik zou moeten afrijden en m'n gedrag aan zou mogen passn zou ik zeker wel slagen. Ik rij nu 10x beter dan toen ik m'n rijbewijs haalde en toen kreeg ik hem dus ook. Maar als het om m'n laatste rit gaat, weet ik het niet. Ik reed te hard en ik keek slecht. Het was half 3 's nachts en er was geen hond op straat en dan word je wat makkelijker.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-11-2007, 12:34
PV
PV is offline
Hmm k weet niet, ik denk dat ie zou zeggen dat ik meer snelheid moet maken vóór ik in ga halen. Maargoed ik haal sowieso alleen maar in als ik er ruim de ruimte voor heb (dus geen snellere auto's in mn achteruitkijkspiegel) dus eigenlijk zou ie daar niet over moeten zeuren
Oud 17-11-2007, 12:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
De laatste keer was de enige keer dat ik even ging testen wat de topsnelheid was van dat ding, dus: nee
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-11-2007, 14:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb 1 bochtje een beetje hard genomen, maar kon wel alles overzien en op tijd voor de haaientanden tot stilstand komen, en verder heb ik volgens mij heel netjes gereden. Ik heb alleen hellingtrekken gedaan met de voetrem in plaats van met de handrem, maar volgens mij zou ik dit ritje wel geslaagd zijn. Maar ja, het was ook maar een kort ritje van 10 minuutjes...
Oud 17-11-2007, 15:27
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
dat weet je nooit aangezien je altijd bent overgeleverd aan de willekeur van de examinator. er is in die 20minuutjes altijd wel iets waarop die je kan laten zakken.

maar OT.
vast wel, heb net van 0800tot1500 met een busje van mn werk denhaag doorgereden en heb geen schade gereden of medeweggebruikers boos gemaakt, noch ben ik staande gehouden door politie.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 17-11-2007, 16:40
Verwijderd
Bij de ene auto wel, bij de andere auto niet
Oud 18-11-2007, 07:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het is twee weken dat ik voor het laatst reed, dus helemaal zeker weet ik het niet.
Over het algemeen rijd ik vrij prima. Soms wel eens wat situaties die onhandig zijn, maar nooit zo erg dat ik ervoor zou zakken ofzo. Ik heb nog geen brokken gemaakt.
__________________
Oud 18-11-2007, 08:01
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Nee. Voor degenen die bekend zijn in Nijmegen: de Kwakkenbergweg trekt lekker door.
__________________
Boe.
Oud 18-11-2007, 13:48
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Nee, want ik reed 190km/h waar 80km/h was toegestaan. En driftend door de bochten gaan is denk ik ook niet een slagingsonderdeel.
Oud 18-11-2007, 14:38
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
nee.. waarschijnlijk niet.. grote glazen proefopstellingne met onbekende chemicaliën die achter in je vrachtwagentje stuk gaan zijn vast niet bevorderlijk voor het slagen..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Oud 18-11-2007, 15:11
Ivo
Ivo is offline
Ja, ik denk het wel. Ik heb geen rare dingen meegemaakt en heerlijk rustig gereden.
Oud 18-11-2007, 19:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee, want ik reed 190km/h waar 80km/h was toegestaan. En driftend door de bochten gaan is denk ik ook niet een slagingsonderdeel.
Binnenkort je rijbewijs kwijt dus?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Ads door Google
Oud 18-11-2007, 20:00
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Nope ingreep voor verkeer van rechts, maar hij treuzelde ook wel heel erg, anders was ik wel gestopt. Qua snelheid en verder was er niks aan de hand
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 18-11-2007, 20:01
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Binnenkort je rijbewijs kwijt dus?
Omdat?

Dit is een uitzondering, hadden even een leuke auto onder onze kont en we gingen deze even uittesten.
Oud 18-11-2007, 20:12
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Omdat?

Dit is een uitzondering, hadden even een leuke auto onder onze kont en we gingen deze even uittesten.
Als je het één keer doet en je wordt gepakt ben je alsnog je rijbewijs kwijt. Kun je nog zo hard tegen die hoeden roepen dat je dat anders nooooooit doet en dat ze altijd jou moeten hebben, het helpt je echt niet.
Bovendien: als je dat soort dingen één keer doet, ben je al veel sneller geneigd soortgelijke dingen vaker te doen. Pas een beetje op jezelf, en als het je uitkomt ook op medeweggebruikers.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 18-11-2007, 20:17
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Als je het één keer doet en je wordt gepakt ben je alsnog je rijbewijs kwijt. Kun je nog zo hard tegen die hoeden roepen dat je dat anders nooooooit doet en dat ze altijd jou moeten hebben, het helpt je echt niet.
Bovendien: als je dat soort dingen één keer doet, ben je al veel sneller geneigd soortgelijke dingen vaker te doen. Pas een beetje op jezelf, en als het je uitkomt ook op medeweggebruikers.
Lijkt me duidelijk dat ik niet gepakt ben?
Gaat toch om die dag, niet om de dagen die nog gaan komen. Of kun je met dit topic ook in de toekomst kijken?

En ik kan mezelf wel in bedwang houden hoor. Veiligheid staat ver boven, dus ik zal zeker mijn medeweggebruikers niet in gevaar brengen.
Oud 18-11-2007, 20:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Lijkt me duidelijk dat ik niet gepakt ben?
Gaat toch om die dag, niet om de dagen die nog gaan komen. Of kun je met dit topic ook in de toekomst kijken?

En ik kan mezelf wel in bedwang houden hoor. Veiligheid staat ver boven, dus ik zal zeker mijn medeweggebruikers niet in gevaar brengen.
Ik vind 190 bepaald geen veilige snelheid. Maar jij zult wel andere ideeën hebben van wat veilig is. Of was je op een traject waar dat soort dingen mochten? Want daar vindt het afrijden ook niet plaats.

Nee, dit topic kijkt niet in de tooekomst. Het is echter wel mogelijk om met behulp van huidig gedrag toekomstig gedrag met enige betrouwbaarheid te voorspellen. Erg prettig voor psychologen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 18-11-2007, 20:36
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik vind 190 bepaald geen veilige snelheid. Maar jij zult wel andere ideeën hebben van wat veilig is. Of was je op een traject waar dat soort dingen mochten? Want daar vindt het afrijden ook niet plaats.

Nee, dit topic kijkt niet in de tooekomst. Het is echter wel mogelijk om met behulp van huidig gedrag toekomstig gedrag met enige betrouwbaarheid te voorspellen. Erg prettig voor psychologen.
Mogelijk ja, maar dan moet je meerdere dingen van deze persoon weten. En die weet jij niet, dus een goed oordeel kan je niet maken. En je oordeel is dus in mijn geval geheel onterecht, want ik kan mezelf wel in bedwang houden. Ik rijd zo'n 1000km per week, en ik rijd nooit harder dan 30km/h te hard (en enkel op een snelweg), en nu niet moraalridderig gaan doen want ik kan heus wel inschatten of het kan of niet.

En ach, het stuk waar ik 190km/h reed was een vierbaans (2+2, en een vangrail in het midden), en er reed geen kip op de weg.

Of wacht, stel je voor dat er opeens een UFO met lichtsnelheid voor mijn neus parkeert. Tja, dan ben ik natuurlijk te laat.
Oud 18-11-2007, 20:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Mogelijk ja, maar dan moet je meerdere dingen van deze persoon weten. En die weet jij niet, dus een goed oordeel kan je niet maken. En je oordeel is dus in mijn geval geheel onterecht, want ik kan mezelf wel in bedwang houden. Ik rijd zo'n 1000km per week, en ik rijd nooit harder dan 30km/h te hard (en enkel op een snelweg), en nu niet moraalridderig gaan doen want ik kan heus wel inschatten of het kan of niet.

En ach, het stuk waar ik 190km/h reed was een vierbaans (2+2, en een vangrail in het midden), en er reed geen kip op de weg.

Of wacht, stel je voor dat er opeens een UFO met lichtsnelheid voor mijn neus parkeert. Tja, dan ben ik natuurlijk te laat.
"Veel sneller geneigd" zei ik. Dat impliceert een kansverhouding, geen determinisme. Mijn oordeel is dus wel terecht, want die kans kan blijven bestaan onafhankelijk van jouw gedrag.

Raak jij met 190 de macht over het stuur kwijt, ligt er een tak op de weg die je niet eerder zag of vliegt er een vogel tegen je op dan ben je erg dood, en als het tegenzit de mensen op de rijstrook aan de andere kant van de vangrail ook, want die houdt een bak met dergelijke snelheid gewoon niet tegen. Heb je echt alles overwogen voor je dat deed, of alleen die mogelijkheid van een UFO?
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Oud 18-11-2007, 21:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het feit alleen al dat je met 190 km/u over de snelweg reed en in dezelfde post zegt dat veiligheid voorop staat en dat je nooit te hard rijdt, doet mij besluiten met jou niet eens in discussie te gaan. Ik weet bij voorbaat al dat ik het niet met jou eens ga worden..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-11-2007, 21:21
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Nooit was een verkeerde woordkeuze, laten we het houden op zelden.

Op een recht stuk de macht over het stuur kwijtraken? Dan vraag ik me toch echt af of je wel bezig bent met rijden. De dingen die jij noemt zijn dingen die je altijd in de gaten moet houden, ongeacht je snelheid. En een vogel zal je auto niet van de weg laten gaan hoor, heb filmmateriaal waar een auto met 280km/h een vogel raakt, en die auto vliegt ook niet van de baan.
Ik wist zeker wat ik aan het doen was, anders zou ik het niet doen. En blijkbaar heb ik het bewezen, want er is niets gebeurd.

Dat ik een keer wat meer gas geef, want ik was een auto aan het testen, maakt je niet per direct een onveilige bestuurder.
Of wacht, natuurlijk. Als ik het één keer doe, omdat ik een auto aan het testen was, ben ik natuurlijk een crimineel en weet ik niet wat veiligheid is! Want tja, ik reed per slot van rekening wel 190km/h! Oef, wat een schande, direct opsluiten die boel. Bah, moraalridderij. Misschien is er nog wel een vacature vrij bij Dhr. Spee?

Jullie kunnen niet oordelen over de situatie, het enige wat jullie weten is dat ik 190km/h reed en er heelhuids vanaf ben gekomen. In Duitsland is het zelfs toegestaan op sommige trajecten met 250km/h+ te rijden, dus waarom zou je dan opeens niet in Nederland, op een veilig stuk, met 190 kunnen rijden? De verkeerssituatie is er echt niet anders op hoor, tenminste, niet toen ik aan het rijden was...

Ik zeg niet dat 190km/h per direct, voor altijd, verantwoord is. Want dat is het niet, dat ligt geheel aan de situatie. En mijn situatie leende zich ervoor, en dus achtte ik het veilig genoeg om deze snelheid te behalen.

Einde discussie voor mij, het lijkt me duidelijk wat mijn standpunt is. En die van jullie is ook duidelijk, en ik snap het best. Maar ben het er gewoon niet mee eens.
Oud 18-11-2007, 21:34
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Geen idee, dat ligt eraan wanneer ze naast me zitten, ik denk dat ik zak omdat ze gaan vinden dat ik te hard door de bochten en de berm rijdt. En soms ook omdat ik in het algemeen te hard rijd. Maar regels als gordels, niet bellen, radio niet te hard etc houd ik me eigenlijk altijd wel aan.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 18-11-2007, 21:51
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Nooit was een verkeerde woordkeuze, laten we het houden op zelden.

Op een recht stuk de macht over het stuur kwijtraken? Dan vraag ik me toch echt af of je wel bezig bent met rijden. De dingen die jij noemt zijn dingen die je altijd in de gaten moet houden, ongeacht je snelheid. En een vogel zal je auto niet van de weg laten gaan hoor, heb filmmateriaal waar een auto met 280km/h een vogel raakt, en die auto vliegt ook niet van de baan.
Ik wist zeker wat ik aan het doen was, anders zou ik het niet doen. En blijkbaar heb ik het bewezen, want er is niets gebeurd.

Dat ik een keer wat meer gas geef, want ik was een auto aan het testen, maakt je niet per direct een onveilige bestuurder.
Of wacht, natuurlijk. Als ik het één keer doe, omdat ik een auto aan het testen was, ben ik natuurlijk een crimineel en weet ik niet wat veiligheid is! Want tja, ik reed per slot van rekening wel 190km/h! Oef, wat een schande, direct opsluiten die boel. Bah, moraalridderij. Misschien is er nog wel een vacature vrij bij Dhr. Spee?

Jullie kunnen niet oordelen over de situatie, het enige wat jullie weten is dat ik 190km/h reed en er heelhuids vanaf ben gekomen. In Duitsland is het zelfs toegestaan op sommige trajecten met 250km/h+ te rijden, dus waarom zou je dan opeens niet in Nederland, op een veilig stuk, met 190 kunnen rijden? De verkeerssituatie is er echt niet anders op hoor, tenminste, niet toen ik aan het rijden was...

Ik zeg niet dat 190km/h per direct, voor altijd, verantwoord is. Want dat is het niet, dat ligt geheel aan de situatie. En mijn situatie leende zich ervoor, en dus achtte ik het veilig genoeg om deze snelheid te behalen.

Einde discussie voor mij, het lijkt me duidelijk wat mijn standpunt is. En die van jullie is ook duidelijk, en ik snap het best. Maar ben het er gewoon niet mee eens.
Er geldt op de Nederlandse snelwegen niet voor niets een maximumsnelheid van 120 km/h. Dat je daar iets overheen gaat zo nu en dan, het zij zo, maar 190 km/h rijden vind ik belachelijk. Van mij mag jouw rijbewijs afgepakt worden.
__________________
Nice
Oud 18-11-2007, 22:51
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Er geldt op de Nederlandse snelwegen niet voor niets een maximumsnelheid van 120 km/h. Dat je daar iets overheen gaat zo nu en dan, het zij zo, maar 190 km/h rijden vind ik belachelijk. Van mij mag jouw rijbewijs afgepakt worden.
Oud 19-11-2007, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Er geldt op de Nederlandse snelwegen niet voor niets een maximumsnelheid van 120 km/h. Dat je daar iets overheen gaat zo nu en dan, het zij zo, maar 190 km/h rijden vind ik belachelijk. Van mij mag jouw rijbewijs afgepakt worden.
Nog nooit een auto gereden midden in de nacht? Als ik om 2 uur 's nachts van Utrect naar Eindhoven rijdt is de weg vrijwel compleet leeg (muv de ring bij 's Hertogenbosch).
Echt niet dat ik de hele tijd keurig 120km/h ga rijden als de weg leeg is. Rijdt er wel wat dan zal ik daar dan ook weer niet met 190 - 200km/u langsploegen maar als er niks rijdt, kan het best zolang je maar goed oplet.

On topic:
Afgaande op mijn laatste rit:
Neen. Ik spiegelde niet bij het uitrijden van mijn straat en dat is best wel een punt waarop je zakt. Verder heb ik volgens mij ook nog een 45km/u wagentje rechts ingehaald op een 2x2-banige 80 weg. (45km/u wagentje reed links 40km/u met 2 petjes in de kar die flink zaten te stomen binnenin.)
Oud 19-11-2007, 10:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nog nooit een auto gereden midden in de nacht? Als ik om 2 uur 's nachts van Utrect naar Eindhoven rijdt is de weg vrijwel compleet leeg (muv de ring bij 's Hertogenbosch).
Echt niet dat ik de hele tijd keurig 120km/h ga rijden als de weg leeg is. Rijdt er wel wat dan zal ik daar dan ook weer niet met 190 - 200km/u langsploegen maar als er niks rijdt, kan het best zolang je maar goed oplet.
Ik rij 3x in de week 's nachts en ik vind nog steeds dat je het niet kan maken om 190 - 200 km/u te rijden. Ik vind het ook compleet terecht als dan je rijbewijs afgepakt wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-11-2007, 10:41
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik vind het ook compleet terecht als dan je rijbewijs afgepakt wordt.
Maar dat is een ander verhaal. Stel ik zou gepakt zijn met deze snelheid, zou ik niet tegen Oom Agent ingaan, en hem in zijn gelijke geven dat hij mijn rijbewijs afneemt. Ik heb het risico genomen om snelheden te rijden die een gevaar zijn voor mijn rijbewijs, en dan moet ik niet gaan piepen ook als ik gepakt zou worden.

Dat dan weer wel...
Oud 19-11-2007, 12:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Jullie kunnen niet oordelen over de situatie
Nee hoor, wij kunnen pas oordelen tegen de tijd dat jij bij een dodelijk ongeval betrokken raakt met je 190 km/h. Jij kunt het nog zo veilig vinden, ik vind dat niet. En mijn veiligheid op een openbare weg ingevaar brengen omdat jij zo nodig een auto uit moet testen vind ik krankzinnig. Of wil je zeggen dat je het stuk weg afgehuurd had?

Vogels en overstekende dieren zijn wel degelijk gevaarlijk; je kunt namelijk in een reflex reageren en van richting veranderen. Of heb jij geen reflexen? En ja, je moet met al die dingen rekening houden, maar met 190 km/h zul je twee keer sneller moeten reageren dan anders, stijgt de lengte van je remweg exponentieel en loop je de kans met veel grotere kracht op anderen in te rijden. Maar dat zal in jouw ogen wel niet zo relevant zijn, want wat jij vindt is blijkbaar alles.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-11-2007, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Ik rij 3x in de week 's nachts en ik vind nog steeds dat je het niet kan maken om 190 - 200 km/u te rijden. Ik vind het ook compleet terecht als dan je rijbewijs afgepakt wordt.
Als ik met zulke snelheden gepakt wordt, zal ik ook zeker niet piepen. Je weet van tevoren dat zulke snelheden erg slecht zijn voor je rijbewijs.
Nou moet ik wel bekennen dat ik zulke snelheden met de huidige benzineprijzen niet snel meer zal rijden, dan haal ik max 1 : 7 - 8 en daar wordt je niet bepaald vrolijk van
Oud 19-11-2007, 15:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nee, ik kijk niet meer over mijn schouder of niet toevallig een malloot door het bloemenperk rechtsom aan komt scheuren als er een afslag aankomt die ik wil nemen.

Tevens haal ik op de A27 bij Hilversum en de A1 bij Bussum stelselmatig mensen rechts in die door onnodig links rijden het verkeer ophouden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Ads door Google
Oud 19-11-2007, 15:39
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
haha het zijn ook wel weer de vrouwen die schrikken bij het zien van 190km/h
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 19-11-2007, 17:13
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Nee hoor, wij kunnen pas oordelen tegen de tijd dat jij bij een dodelijk ongeval betrokken raakt met je 190 km/h. Jij kunt het nog zo veilig vinden, ik vind dat niet. En mijn veiligheid op een openbare weg ingevaar brengen omdat jij zo nodig een auto uit moet testen vind ik krankzinnig. Of wil je zeggen dat je het stuk weg afgehuurd had?

Vogels en overstekende dieren zijn wel degelijk gevaarlijk; je kunt namelijk in een reflex reageren en van richting veranderen. Of heb jij geen reflexen? En ja, je moet met al die dingen rekening houden, maar met 190 km/h zul je twee keer sneller moeten reageren dan anders, stijgt de lengte van je remweg exponentieel en loop je de kans met veel grotere kracht op anderen in te rijden. Maar dat zal in jouw ogen wel niet zo relevant zijn, want wat jij vindt is blijkbaar alles.
Dat zeg ik niet. Maar ik heb altijd geleerd dat je voor overstekend wild e.d. niet moet uitwijken, ligt er natuurlijk wel aan wat voor wild. En daardoor zal ik dus niet de "reflex" creëeren die jij denkt dat ik wel zal creëeren.
En ik breng jouw veiligheid niet in gevaar, want de wegen waren leeg. Plus dat er ook veel grotere remmen onder zitten, daardoor zal de auto veel sneller stilstaan dan dat je remmen hebt die jij gewend bent, ik zal niet zeggen dat je hierdoor per direct veilig bent, maar het scheelt veel meer dan je denkt.

Maar volgens mij zijn de standpunten ondertussen wel duidelijk.
Ik ga lekker verder met veilig rijden, dan ga jij verder met moraalriddertje spelen.

(Uit onderzoek is overigens gebleken dat je veilig (in Oostenrijk bijvoorbeeld, zelfs op de drukste weg van Oostenrijk) 160km/h kan rijden. Dus 190km/h op een lege weg moet dan helemaal kunnen)


@Tino,
Dat viel mij dus ook al op. Zal wel iets vrouwelijks zijn...
Oud 19-11-2007, 18:30
PV
PV is offline
Citaat:
Hmm k weet niet, ik denk dat ie zou zeggen dat ik meer snelheid moet maken vóór ik in ga halen. Maargoed ik haal sowieso alleen maar in als ik er ruim de ruimte voor heb (dus geen snellere auto's in mn achteruitkijkspiegel) dus eigenlijk zou ie daar niet over moeten zeuren
oh ik zou trouwens wel gezakt zijn, want ik heb in die rit mijn voicemail afgeluisterd en dat mag natuurlijk eigenlijk niet, zonder handsfreesetje.
Oud 19-11-2007, 19:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
haha het zijn ook wel weer de vrouwen die schrikken bij het zien van 190km/h
Dat viel mij ook op
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-11-2007, 19:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dat zeg ik niet. Maar ik heb altijd geleerd dat je voor overstekend wild e.d. niet moet uitwijken, ligt er natuurlijk wel aan wat voor wild. En daardoor zal ik dus niet de "reflex" creëeren die jij denkt dat ik wel zal creëeren.
Weet je eigenlijk wel wat reflexen zijn? Als ik jou nu vertel dat het onverstandig is je ogen te sluiten als ik mijn vinger in je oog prop kun je een knipperreflex ook niet tegenhouden. Kennis en reflexen hebben niets met elkaar te maken. Ja, reflexen zijn af te leren, maar alleen met heel veel oefening.
Citaat:
En ik breng jouw veiligheid niet in gevaar, want de wegen waren leeg. Plus dat er ook veel grotere remmen onder zitten, daardoor zal de auto veel sneller stilstaan dan dat je remmen hebt die jij gewend bent, ik zal niet zeggen dat je hierdoor per direct veilig bent, maar het scheelt veel meer dan je denkt.
Je neemt wel heel snel aan dat ik een bepaald soort remmen gewend ben. Ik hoop dat je die remmen er niet zelf onder hebt gelegd?

Citaat:
Maar volgens mij zijn de standpunten ondertussen wel duidelijk.
Ik ga lekker verder met veilig rijden, dan ga jij verder met moraalriddertje spelen.
Op persoonlijke aanvallen ga ik niet in, en al helemaal niet als die aanvallen alleen zijn omdat je mijn mening niet kunt waarderen.

Citaat:

(Uit onderzoek is overigens gebleken dat je veilig (in Oostenrijk bijvoorbeeld, zelfs op de drukste weg van Oostenrijk) 160km/h kan rijden. Dus 190km/h op een lege weg moet dan helemaal kunnen)
Tot ik een dergelijk onderzoek zelf heb kunnen lezen en beoordelen geloof ik er geen klap van, en de vergelijkbaarheid van Oostenrijkse en Nederlandse wegen trek ik ook in twijfel.

Citaat:
@Tino,
Dat viel mij dus ook al op. Zal wel iets vrouwelijks zijn...
Seksistische opmerkingen maak je maar op het cu-forum (Tino ook).
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-11-2007, 20:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zou vandaag weer niet geslaagd zijn. Was met m'n gedachten ergens anders waardoor ik al slippend tot stilstand kwam ongeveer 5cm achter mijn voorligger die stopte voor een zebrapad
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-11-2007, 20:23
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Seksistische opmerkingen maak je maar op het cu-forum (Tino ook).
Dat was absoluut niet seksiistisch bedoelt, het was slechts een constatering.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 19-11-2007, 21:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Maar dat is een ander verhaal. Stel ik zou gepakt zijn met deze snelheid, zou ik niet tegen Oom Agent ingaan, en hem in zijn gelijke geven dat hij mijn rijbewijs afneemt. Ik heb het risico genomen om snelheden te rijden die een gevaar zijn voor mijn rijbewijs, en dan moet ik niet gaan piepen ook als ik gepakt zou worden.

Dat dan weer wel...
Nou over of 190 km/u gevaarlijk is op een lege weg worden wij het toch niet eens, dus daarover ga ik niet meer met je in discussie. Maar dan iets anders: waarom riskeer je in godsnaam het kwijt raken van je rijbewijs? Is het uitproberen van je auto je echt je rijbewijs waard?

Citaat:
oh ik zou trouwens wel gezakt zijn, want ik heb in die rit mijn voicemail afgeluisterd en dat mag natuurlijk eigenlijk niet, zonder handsfreesetje.
Voor jou een zelfde soort vraag, maar dan veel lichter: waarom riskeer je een boete van 130 euro voor het afluisteren van een voicemail die bij de volgende parkeerhaven ook nog wel af te luisteren is?

Citaat:
Dat zeg ik niet. Maar ik heb altijd geleerd dat je voor overstekend wild e.d. niet moet uitwijken, ligt er natuurlijk wel aan wat voor wild. En daardoor zal ik dus niet de "reflex" creëeren die jij denkt dat ik wel zal creëeren.
Reflexen zijn natuurlijk niet tegen te houden door na te denken he
En ik heb juist geleerd dat je voor dieren vanaf de grootte van een zwaan wél moet uitwijken. Daarbij: als je niet uitwijkt bij zo'n dier heb je toch alsnog serieuze problemen als je er met 190 km/u tegenaan botst?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-11-2007, 21:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat was absoluut niet seksiistisch bedoelt, het was slechts een constatering.
"ook wel weer" komt een beetje denigrerend over
Maar over je constatering: het lijkt me wel logisch, omdat vrouwen doorgaans minder agressief zijn ingesteld en minder verkennend zijn op het gebied van hun grenzen. Als ik naar mezelf kijk: ik geloof het wel dat mijn auto 190 km/u kan (nou ja, dat kan de mijne niet. Maar als hij het kon geloofde ik het zo ook wel), dat hoef ik niet uit te proberen. Mannen hebben om één of andere reden vaak wel die behoefte. En mij is dat dus echt compleet vreemd. Ik zie veel meer de gevaren er achter en snap werkelijk niet dat iemand zijn veiligheid en zijn rijbewijs over heeft voor een stukje auto uitproberen. Een snelheid uitproberen die je voor de rest van je leven niet eens meer mag gebruiken, dus aan de wetenschap dat je auto idd zo hard kan, heb je niet eens wat
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-11-2007, 22:55
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
"ook wel weer" komt een beetje denigrerend over
Maar over je constatering: het lijkt me wel logisch, omdat vrouwen doorgaans minder agressief zijn ingesteld en minder verkennend zijn op het gebied van hun grenzen. Als ik naar mezelf kijk: ik geloof het wel dat mijn auto 190 km/u kan (nou ja, dat kan de mijne niet. Maar als hij het kon geloofde ik het zo ook wel), dat hoef ik niet uit te proberen. Mannen hebben om één of andere reden vaak wel die behoefte. En mij is dat dus echt compleet vreemd. Ik zie veel meer de gevaren er achter en snap werkelijk niet dat iemand zijn veiligheid en zijn rijbewijs over heeft voor een stukje auto uitproberen. Een snelheid uitproberen die je voor de rest van je leven niet eens meer mag gebruiken, dus aan de wetenschap dat je auto idd zo hard kan, heb je niet eens wat
Risico = kick
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-11-2007, 23:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Risico = kick
Ja dat bedoel ik. Mannen schijnen daar inderdaad meestal zo over te denken. Ik snap daar niks van, maar dat zal wel aan mijn extra X en tekort aan Y liggen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-11-2007, 05:41
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Nou over of 190 km/u gevaarlijk is op een lege weg worden wij het toch niet eens, dus daarover ga ik niet meer met je in discussie. Maar dan iets anders: waarom riskeer je in godsnaam het kwijt raken van je rijbewijs? Is het uitproberen van je auto je echt je rijbewijs waard?
Aangezien we de ronde al gereden hadden op normale snelheid, wisten we dat er geen flitser/lasergunner stond. En aangezien de weg leeg was, was er ook geen politieauto. Dus m'n rijbewijs, daar ben ik wel vrij zuinig op. Maar om die ene keer even 190km/h te rijden, harder ging niet want de weg was op (top was nl. 240km/h+), heb ik het er wel voor over dat risico te nemen. Extra spanning, des te leuker.

Citaat:
Reflexen zijn natuurlijk niet tegen te houden door na te denken he
En ik heb juist geleerd dat je voor dieren vanaf de grootte van een zwaan wél moet uitwijken. Daarbij: als je niet uitwijkt bij zo'n dier heb je toch alsnog serieuze problemen als je er met 190 km/u tegenaan botst?
Als jij die zwaan niet van te voren ziet, vraag ik me af waar je mee bezig bent. Sowieso is de auto waar ik mee reed nog goed manouvreerbaar op hoge snelheden. Dus je zou hem er wel langs kunnen gooien. En anders heb je gewoon pech, dat risico nam je, en het ging fout. Mijn probleem...

En ja, bij zulk soort dieren heb je wel een "probleem" als je er met 190km/h tegen aan rijdt. Maar dat heb je ook als je er met 120km/h tegenaan rijdt...
Oud 20-11-2007, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Risico = kick
+
Je moet het gewoon een keer gedaan hebben. Ik geloof ook wel dat mijn pa's auto 190 kan (rollenbank enzo) maar dan nog heb ik dat nog niet gereden en ik wil wel weten hoe dat nou voelt
Oud 20-11-2007, 11:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Aangezien we de ronde al gereden hadden op normale snelheid, wisten we dat er geen flitser/lasergunner stond. En aangezien de weg leeg was, was er ook geen politieauto. Dus m'n rijbewijs, daar ben ik wel vrij zuinig op. Maar om die ene keer even 190km/h te rijden, harder ging niet want de weg was op (top was nl. 240km/h+), heb ik het er wel voor over dat risico te nemen. Extra spanning, des te leuker.
Daar kan ik dus totaal niet bij inkomen

Citaat:
Als jij die zwaan niet van te voren ziet, vraag ik me af waar je mee bezig bent. Sowieso is de auto waar ik mee reed nog goed manouvreerbaar op hoge snelheden. Dus je zou hem er wel langs kunnen gooien. En anders heb je gewoon pech, dat risico nam je, en het ging fout. Mijn probleem...
Ik heb het anders wel eens gehad hoor. Precies na een bocht loopt ineens een zwaan de weg op. Dat stukje waar hij stond kon je voor de bocht niet zien. Het is dan geen kwestie van 'vraag ik me af waar je mee bezig bent.'

Citaat:
En ja, bij zulk soort dieren heb je wel een "probleem" als je er met 190km/h tegen aan rijdt. Maar dat heb je ook als je er met 120km/h tegenaan rijdt...
Dat is waar. Maar hoe harder je gaat, hoe meer impact een 'rukje' aan je stuur heeft of hoe kleiner je overlevingskans bij een ontmoeting met de vangrails.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag geslaagd zijn? #3
Verwijderd
500 21-05-2009 12:15
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag geslaagd zijn? #2
Daboman
500 04-02-2009 18:37
Verkeer & Vervoer certi gat 400 eu kosten?
crazycat
33 02-01-2009 11:54
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag zijn geslaagd? #2
MTpower
4 23-10-2008 22:06
Eindexamens 2005 Onvoldoende vrij deel --> vak laten vallen?
livj0r
25 02-06-2005 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.