Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2013, 14:51
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Hallon! Er zijn erg veel Christenen, op dit forum en daarbuiten. Zijn er hier dan ook mensen van de andere kant van de kerk, de Satanisten?

Zelf ben ik een atheist dus Satanist, Christen of wat dan ook ben ik niet, maar ik zocht er voor de lol eens op en sommige regels van het Satanisme vind ik eigenlijk wel goed

Bijvoorbeeld:

''When in another's lair, show him respect or else do not go there.''

Dit vind ik wel logisch eigenlijk, je bent een gast en geniet van de gastvrijheid van een ander, een beetje normaal gedragen vind ik wel normaal dan.

''Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.''

Goede regel, seksuele intimidatie, verkrachting enz. horen niet thuis in deze samenleving.

''Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.''

Spreekt voor zich.

''Do not harm little children.''

Spreekt ook voor zich.

Ze hebben dus wel een aantal goede voornemens, maar ze denken ook dat ze magie kunnen gebruiken dus ik vind ze alsnog een beetje mal :')

En jullie?
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2013, 15:15
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik denk dat het vooral iets is voor 14-jarigen die denken dat ze stoer zijn, en volwassenen die in die fase zijn blijven steken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het vooral iets is voor 14-jarigen die denken dat ze stoer zijn, en volwassenen die in die fase zijn blijven steken.
Dat. En atheïsme heeft natuurlijk helemaal niets te maken met satanisme. Satan(sime) is een christelijke constructie. Christenen geloven ook net zo goed in magie als satanisten.

Toch vind ik satan's matige populariteit opmerkelijk. Vrijwel overal waar je wat over hem leest komt hij over als een vriendelijkere versie van god.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 16:32
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Maar het Satanisme waar de TS deze regels vandaan heeft, heeft helemaal niets met de duivel te maken.

Neemt verder niet weg dat het allemaal onzin is, hoor.

Het woord Satan heeft trouwens ook niets met de duivel te maken, het is de naam die aan hem werd gegeven, maar in het Hebreeuws betekent het iets heel anders.

Het woord is, net als bijvoorbeeld de Swastika, een andere betekenis gegeven dan het eigenlijk had.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 17:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat ik op school gehoord heb over Satanisme gaat toch wel ff een stukje verder: vreemde bijeenkomsten waar mensen tegen hun wil seksuele handelingen uit moeten voeren en inderdaad: het dienen van Satan/ de Duivel.
Deze "regels" zijn in principe best wel goed en lijken mij dan ook een onlogische manier om de Duivel, de Meester van het Kwaad mee te dienen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 17:53
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nogmaals: het Satanisme waarover de TS het heeft, heeft niets met de duivel te maken.

http://www.churchofsatan.com/Pages/_FAQ03.html

Wat jij op school hebt gehoord klopt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 18:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nogmaals: het Satanisme waarover de TS het heeft, heeft niets met de duivel te maken.

http://www.churchofsatan.com/Pages/_FAQ03.html

Wat jij op school hebt gehoord klopt dus niet.
Okay, weird... Misschien was dat dan een andere groep/ sekte die wel echt als doel had om de Duivel te aanbidden, vast één of andere doorgeslagen sekte.
Video's als (http://www.youtube.com/watch?v=CwgE3FgR0TM) laten toch wel zien dat het niet zo onschuldig is... (Ik begrijp dat video's maar een deel van de werkelijkheid laten zien, maar als nog lijkt dit behoorlijk op aanbidding van de Duivel.) Het zou kunnen dat Satanisme los staat van de Church of Satan, maar dat lijkt me ook weer vreemd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 19-01-2013 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Wat ik op school gehoord heb over Satanisme gaat toch wel ff een stukje verder: vreemde bijeenkomsten waar mensen tegen hun wil seksuele handelingen uit moeten voeren en inderdaad: het dienen van Satan/ de Duivel.
Deze "regels" zijn in principe best wel goed en lijken mij dan ook een onlogische manier om de Duivel, de Meester van het Kwaad mee te dienen.
Brainwashing door je christelijke school. Verstrekken van foutieve informatie
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 18:28
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Okay, weird... Misschien was dat dan een andere groep/ sekte die wel echt als doel had om de Duivel te aanbidden, vast één of andere doorgeslagen sekte.
Of degene die je dit op school heeft verteld zat maar wat te kletsen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 19:25
Verwijderd
Vrij onnozel. http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Rule -- Common sense, basically. Daar heb je toch geen religie of wat dan ook voor nodig?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 21:08
Verwijderd
Hmm je geloofde zelf dus wel in satannisme?

Mijn beste vriendin wel *is ook gothic, maar dat wil niet zeggen dat elke gothic daar in gelooft hoor is gewoon toeval*
Zei zegd dat ze in de duivel gelooft en er is zelfs een soort boek over hun regels principes dingen waarmee hen hun leven volgen, zei bidt ook elke avond voor hem met kaarsen en spreekt dan zinne uit uit zo'n tijdschrift
Heeft 1 keer per week een ritueel met een soort korps die daar ook allemaal in geloven en heeft dar kettingen van en idoonmno wat ng meer... En hun noemen het niet zo zeer satan want dat betekent idd wat anders in herbreeuws hun noemen satan lucifer, en geloven in de circkel van 9 xp dus de 9 engelen die met lucifer zijn meeggegaan xp
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Of degene die je dit op school heeft verteld zat maar wat te kletsen.
Ze zit op een religieuze school waar ze door religieuze mensen wordt verteld hoe en wat. Ik vind het wel logisch dat ze dit geleerd heeft. Wel fout, maar ook logisch.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 14:01
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Onzinnig. Bij mij op school heb je ook een groepje metalmafkezen die beweren satanisten te zijn. Ze proberen stoer te zijn door Petruskruizen op hun armen te tekenen enzo.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 14:30
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Hmm je geloofde zelf dus wel in satannisme?

Mijn beste vriendin wel *is ook gothic, maar dat wil niet zeggen dat elke gothic daar in gelooft hoor is gewoon toeval*
Zei zegd dat ze in de duivel gelooft en er is zelfs een soort boek over hun regels principes dingen waarmee hen hun leven volgen, zei bidt ook elke avond voor hem met kaarsen en spreekt dan zinne uit uit zo'n tijdschrift
Heeft 1 keer per week een ritueel met een soort korps die daar ook allemaal in geloven en heeft dar kettingen van en idoonmno wat ng meer... En hun noemen het niet zo zeer satan want dat betekent idd wat anders in herbreeuws hun noemen satan lucifer, en geloven in de circkel van 9 xp dus de 9 engelen die met lucifer zijn meeggegaan xp
In mijn OP staat toch van niet? :')
En ik ben geen Gothic dus waar je dat ''ook'' vandaan haalt begrijp ik niet, net als dat jouw hele bericht een brei is van woorden waardoor ik maar met moeite jouw bericht kan lezen.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 14:31
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Onzinnig. Bij mij op school heb je ook een groepje metalmafkezen die beweren satanisten te zijn. Ze proberen stoer te zijn door Petruskruizen op hun armen te tekenen enzo.
Petruskruizen zijn toch die omgekeerde kruizen?
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 14:54
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Petruskruizen zijn toch die omgekeerde kruizen?
Ja
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 14:54
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Petruskruizen zijn toch die omgekeerde kruizen?
Dat klopt. Petrus schijnt ondersteboven gekruisigd te zijn omdat hij te kennen had gegeven dat hij het niet waardig vond op dezelfde manier te sterven als zijn meester.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 14:55
Verwijderd
Voor zover genageld worden aan een blok hout waardigheid vereist.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2013, 15:57
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Citaat:
Petruskruizen zijn toch die omgekeerde kruizen?
Klopt. Het is gewoon een christelijk symbool.



Een crucifix, een kruis met Jesusbeeld, die ondersteboven is wel iets wat christen aanstootgevend vinden, volgens mij.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het vooral iets is voor 14-jarigen die denken dat ze stoer zijn, en volwassenen die in die fase zijn blijven steken.
Absoluut. Ik heb op mijn 14e geroepen satanist te zijn, omdat ik gewoon wou schoppen tegen het alom aanvaarde katholieke geneuzel om mij heen en gezien ik op een katholieke school én internaat (met bijbehorende nonnen) zat, had dat wel effect Ik had geen idee waar het werkelijk over zou gaan, het enige wat ik deed was met Petruskruizen en pentagrammen zwaaien en duivels tekenen Gelukkig was het een fase.

Citaat:
Wat ik op school gehoord heb over Satanisme gaat toch wel ff een stukje verder: vreemde bijeenkomsten waar mensen tegen hun wil seksuele handelingen uit moeten voeren en inderdaad: het dienen van Satan/ de Duivel.
Deze "regels" zijn in principe best wel goed en lijken mij dan ook een onlogische manier om de Duivel, de Meester van het Kwaad mee te dienen.
Dat klinkt als sekten, niet specifiek als satanisme. Er zijn ook sekten gebaseerd op het christendom waar twijfelachtige zaken gebeuren. Wat vertellen ze jullie over heksen?

Citaat:
Ze zit op een religieuze school waar ze door religieuze mensen wordt verteld hoe en wat. Ik vind het wel logisch dat ze dit geleerd heeft. Wel fout, maar ook logisch.
Ik vind het niet logisch, ik heb op een katholieke school met internaat gezeten. Met elke dag bidden voor het eten en maandelijkse vieringen, maar ik heb nog nooit een verhaal als het bovenstaande te horen gekregen. Zelfs niet terwijl ik zelf mijn best deed om als een duivelsaanbidder over te komen.


Even over het pentagram, mensen linken het pentagram met de punt naar boven aan goed en met de punt naar beneden aan kwaad. Pentagrammen met de punt naar beneden zouden dus een teken van duivelsaanbidding zijn. Er zijn meer betekenissen van het pentagram, maar één van de meer gebruikte is dat het een teken is voor de 5 elementen: Lucht, aarde, water, vuur en ether, ether is het moeilijkste te omschrijven, maar zou staan voor het al, de ruimte. Pentagram met de punt naar boven zou dan betekenen dat je je in dienst stelt van het 'grotere goed'. Pentagram met de punt naar beneden heeft dan de betekenis dat je jezelf voorop stelt, het individu dus.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 16:31
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ja
Dat is juist een Christelijk teken, wat een domme metalheads zijn dat dan zeg :')
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 23:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Onzinnig. Bij mij op school heb je ook een groepje metalmafkezen die beweren satanisten te zijn. Ze proberen stoer te zijn door Petruskruizen op hun armen te tekenen enzo.
Naar mijn mening is het Satanisme niet onzinniger dan andere religies. Het is alleen opmerkelijk dat het bepaald soort tieners aantrekt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 12:30
Verwijderd
Waarom vind je dat opmerkelijk?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 14:17
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb me een tijdje in het satanisme verdiept maar het sprak met toch niet aan. Er staat niks in heel de satanic bible dat me aanspreekt. Nu ja, de dingen die me aanspraken zijn de common sense dingen. En daar heb ik geen satanic bible voor nodig, mijn common sense is daar genoeg voor.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me een tijdje in het satanisme verdiept maar het sprak met toch niet aan. Er staat niks in heel de satanic bible dat me aanspreekt. Nu ja, de dingen die me aanspraken zijn de common sense dingen. En daar heb ik geen satanic bible voor nodig, mijn common sense is daar genoeg voor.
Dat heb ik met meer dingen. Heb je werkelijk een bijbel (satanisch of niet), koran, tora, een achtvoudig pad of wat er dan ook nog allemaal geschreven is nodig om te weten hoe je met anderen moet omgaan of te doen wat 'goed' is? Waarom heb je in vredesnaam richtlijnen nodig om te beseffen dat je anderen niet opzettelijk pijn moet doen ofzo en waarom zou je dan in vredesnaam die richtlijnen gaan gebruiken om anderen die niet volgens jouw richtlijnen leven wél opzettelijk pijn te doen (om het even te overdrijven).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2013, 17:45
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
(om het even te overdrijven).
Het trieste is dat je niet overdrijft.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 17:46
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik zou graag willen zeggen dat de grote boeken van religies goede normen en waarden bevatten en dat dat de belangrijkste dingen zijn die er in staat.
Ze zouden een leidraad vormen voor mensen, ook buiten het scheppingsverhaal om. Maar zoals we allemaal weten staat het ook vol met verwerpelijke onzin,
Wat dat betreft zijn kinderfilms met heksen, ridders en draken een stuk puiker; Daar zitten voor kinderen ook "wijsheden" in en het heeft meestal geen foute ondertonen. Draken en ridders.

Verder is satanisme iets dat ik alleen ken als of puberaal gedrag dat niet serieus te nemen is of als de echte cult.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 17:50
Verwijderd
Nouja, christenen zijn per definitie ook satanisten natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Het trieste is dat je niet overdrijft.
Nou ja, het was vooral bedoeld om te voorkomen dat iemand denkt dat ik het had over met een bijl ongelovigen aan mootjes hakken.

Maar het gaat van schelden en beledigen tot heksen verbranden en vliegtuigen in torens vliegen zeg maar. Een mens kan op veel manieren gepijnigd worden natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Nouja, christenen zijn per definitie ook satanisten natuurlijk.
wat
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 23:23
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
wat
Hij bedoelt waarschijnlijk dat iedereen die in God gelooft ook in de duivel gelooft, en vice versa.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 01:29
Verwijderd
Ja, zo ver was ik ook.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 21:41
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Citaat:
Hallon! Er zijn erg veel Christenen, op dit forum en daarbuiten. Zijn er hier dan ook mensen van de andere kant van de kerk, de Satanisten?

Zelf ben ik een atheist dus Satanist, Christen of wat dan ook ben ik niet, maar ik zocht er voor de lol eens op en sommige regels van het Satanisme vind ik eigenlijk wel goed

Bijvoorbeeld:

''When in another's lair, show him respect or else do not go there.''

Dit vind ik wel logisch eigenlijk, je bent een gast en geniet van de gastvrijheid van een ander, een beetje normaal gedragen vind ik wel normaal dan.

''Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.''

Goede regel, seksuele intimidatie, verkrachting enz. horen niet thuis in deze samenleving.

''Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.''

Spreekt voor zich.

''Do not harm little children.''

Spreekt ook voor zich.

Ze hebben dus wel een aantal goede voornemens, maar ze denken ook dat ze magie kunnen gebruiken dus ik vind ze alsnog een beetje mal :')

En jullie?
Het satanisme is de meest miskende religie die er bestaat, zo heeft Satan Adam en Eva van dr boom laten plukken, omdat je niet van het goede kunt genieten, als je de keerzijde niet kent, daar ben ik het erg mee eens. Maar sommige dingen zijn nog erger dan Mohammed, dus satanist, dat ben ik niet.
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 21:11
ExpoRules
ExpoRules is offline
Door dit topic heb ik erover gelezen en ik heb de satanic bible besteld, dit is niet eens een geloof trouwens. Satanisten geloven niet in Satan of welke God dan ook maar in zichzelf. Je moet doen waar je je goed bij voelt en laat je niet belemmeren door anderen omdat je je eigen God bent en dus alleen verantwoording aan jezelf hoeft af te staan. Dat is mooi toch.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 21:46
bassiebe
bassiebe is offline
ik denk dat satanisme meer is voor mensen die zich niet helemaal lekker in hun hoofd voelen. Zelf vind ik elk geloof bullshit maar dat is mijn mening
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Door dit topic heb ik erover gelezen en ik heb de satanic bible besteld, dit is niet eens een geloof trouwens. Satanisten geloven niet in Satan of welke God dan ook maar in zichzelf. Je moet doen waar je je goed bij voelt en laat je niet belemmeren door anderen omdat je je eigen God bent en dus alleen verantwoording aan jezelf hoeft af te staan. Dat is mooi toch.
Waarvoor heb je dan dat boek nodig?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2013, 19:41
Champs-Élysées
Avatar van Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Citaat:
Door dit topic heb ik erover gelezen en ik heb de satanic bible besteld, dit is niet eens een geloof trouwens. Satanisten geloven niet in Satan of welke God dan ook maar in zichzelf. Je moet doen waar je je goed bij voelt en laat je niet belemmeren door anderen omdat je je eigen God bent en dus alleen verantwoording aan jezelf hoeft af te staan. Dat is mooi toch.
Dat is niet mooi, dat is egocentrisch en barbaars.
__________________
Echt superlief van mijn mams dat ze een babybel in mijn broodtrommel gedaan heeft <3
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 19:54
Verwijderd
Het is zeker niet barbaars om blind achter een 2.000 jaar oud boek aan te lopen?
De groeten, leer eerst even discussiëren.

Laatst gewijzigd op 21-02-2013 om 07:34. Reden: Beledeging weggehaald.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 14:07
koosvriendloos
koosvriendloos is offline
leuk en ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie wat is hekserij/satanisme/e.a.
Hernuel Fan
46 09-08-2005 21:25
Levensbeschouwing & Filosofie Goed en Kwaad
Snakeboy
26 29-03-2004 18:36
Verhalen & Gedichten [verhaal] Kerkdienst in een klein dorpje
Vlooienband
21 27-11-2002 19:03
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.