Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2020, 16:03
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik had 't over d'r collega he
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Oud 06-08-2020, 16:19
Verwijderd
Tis er eentje van de categorie "de anderen...." maar als ze zelf wordt aan gesproken op onhandigheden of dingen die ze gemist heeft is ze "geen kleuter meer" en had "de rest van het team dit ook wel op kunnen pakken."
En ze heeft echt het idee dat het op andere plaatsen beter is. Nou, dan ga vooral. Maar dat kan niet want ze kan "de cliënten niet in de steek laten." Nou meid, die redden het ook wel zonder jou. Rot op, met je negativiteit valt er niks op te bouwen en dat is wel de bedoeling.
Oud 07-08-2020, 09:56
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Het lijkt me ook ontzettend onprettig en vermoeiend werken als alles continu negatief moet worden bekeken. Dan is 't toch gewoon niet meer leuk.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 07-08-2020, 10:49
Verwijderd
Het klinkt als iemand die nogal overwerkt is.
Oud 07-08-2020, 10:50
Verwijderd
Dat snap ik ook niet zo goed. Ik vind mijn werk leuk en belangrijk en doe het graag, maar toen ik er eind vorig jaar/begin dit jaar helemaal klaar mee was, heb ik me serieus georiënteerd op andere vakgebieden. Het moet niet zo zijn dat het ten koste gaat van mezelf, daar pas ik voor. Ik snap niet dat je zo uitgesproken negatief kunt zijn zonder er iets aan te doen.
Oud 07-08-2020, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Het klinkt als iemand die nogal overwerkt is.
Dat denk ik ook, maar roostertechnisch gezien valt het wel mee. Het is niet zo dat ze idioot veel moet werken. Ze heeft zichzelf ergens in de afgelopen twee jaar in de crisisstand gezet en lijkt daar niet meer uit te komen. Er is ruimte om inhoudelijk aan dingen te werken, om zaken op te pakken die zijn blijven liggen en waar niemand aan toe is gekomen door alle shit, maar dat lijkt ze niet zo te zien. Dus ik denk oprecht dat ze of een flinke schop onder dr reet nodig heeft of dat ze op zoek moet naar een andere baan omdat ze het hier niet meer ziet.
Oud 07-08-2020, 10:58
Verwijderd
MAAR HEE ik ben toch bijna met verlof, dus whatever.
Oud 10-08-2020, 16:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De stroom was uitgevallen op werk en de ventilatie dus ook, oef. Alle noodzakelijke apparaten zitten op noodstroom al bleek dat nog niet echt waterdicht dus toch nog met haspels aan de gang.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-08-2020, 10:42
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Doen jullie moeite om een goed beeld te krijgen van hoe lang/hard mensen met hetzelfde beroep werken?
Ik merk dat ik daar zelf nogal een slecht beeld van heb. Het is ook niet zo normaal verdeeld in mijn branche.

Ik trek mijn werkuren best prima en zou nog verder willen uitbouwen. Zouden jullie jezelf een plafond geven, deels rekeninghoudend met de norm? Natuurlijk verandert er vanalles als er gezinsuitbreiding komt of andere zaken.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 12-08-2020, 10:45
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik kijk daar niet zo naar. Het aantal uren dat ik werk is afhankelijk van het aantal uren dat ik beschikbaar zou kunnen zijn, mijn maandlasten en hoe leuk ik iets vind.
Oud 12-08-2020, 11:02
Verwijderd
Ik zou geen rekening houden met de norm maar vooral kijken naar wat voor jou werkt. Een collega werkte meer dan fulltime in onregelmatige diensten en dat ging echt dikke prima voor haar. Ik heb tijden wel wat meer gewerkt, maar zou nooit fulltime in onregelmaat willen werken. Kijk naar hoe de situatie op dat moment is en of je die op korte termijn ziet veranderen - als je binnen nu en een half jaar kindjes wil, is het wellicht niet zo'n goed idee om nu 60 uur per week te gaan werken en over een half jaar weer terug te schroeven. Maar ook dat is subjectief, er zijn er vast die dat doen en waarbij het prima gaat.

Overigens weet ik wel dat er weinig mensen zijn die tot hun 67e in de ghz (en specifiek de emb'ers) werken, mede vanwege de fysieke belastbaarheid. Ik denk dat ik dat zelf ook niet blijf doen, maar dat heeft niet met het fysieke stuk te maken.
Oud 12-08-2020, 11:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb qua vergelijking vooral mijn direct collega's. Bij ons werkt bijna niemand fulltime. Ik zou zelf nooit meer fulltime willen werken, niet alleen vanwege mijn gezondheid niet maar het leven is meer dan alleen maar werken.

Ik heb liever dat ik me optimaal in kan zetten de uren die ik werk dan dat ik meer uren werk dan ik eigenlijk wil/kan en futloos rondhang en ik denk dat dat nu heel prima gaat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-08-2020, 12:33
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik ben een van de weinige fulltimers op de scholen waar ik heb gewerkt. Wil ik zonder financiële zorgen leven momenteel, dan moet ik fulltime werken. Als het zou kunnen, zou ik uiteindelijk graag wat minder dagen willen werken, ook zonder kinderen.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 12-08-2020, 17:22
Verwijderd
Ik werk niet fulltime om verschillende redenen (bij de redactie bekend). Maar ook omdat ik in de hoogste schaal ga zitten als ik fulltime werk en dus dan gewoon een dag werk voor de belastingdienst.
Oud 12-08-2020, 17:34
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Je hoeft hier toch niet te gaan zitten verdedigen of je fulltime werkt of niet
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 12-08-2020, 17:56
Verwijderd
Heel erg slightly related maar te leuk om te laten liggen als het om dit onderwerp gaat!

Citaat:
Wat een bullshit. Ga eens kijken op een site als intermediair.nl; ze hebben niet eens banen van meer dan 40 uur.

Oud 12-08-2020, 18:25
Struilhuik
Struilhuik is offline
Haha ja, goed was dat
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 12-08-2020, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft hier toch niet te gaan zitten verdedigen of je fulltime werkt of niet
Zeker wel. Ik eis verklaringen.
Oud 12-08-2020, 18:26
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ja je ziet ook niet vaak vacatures met vereiste vaardigheden: geen en opleidingsniveau: nvt, en toch lijkt dat een aanzienlijk deel van de werkenden te omschrijven. Ze hebben zeker hun eigen geheime intermediar.nl op het darkweb ofzo
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 13-08-2020, 11:07
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Doen jullie moeite om een goed beeld te krijgen van hoe lang/hard mensen met hetzelfde beroep werken?
Ik merk dat ik daar zelf nogal een slecht beeld van heb. Het is ook niet zo normaal verdeeld in mijn branche.

Ik trek mijn werkuren best prima en zou nog verder willen uitbouwen. Zouden jullie jezelf een plafond geven, deels rekeninghoudend met de norm? Natuurlijk verandert er vanalles als er gezinsuitbreiding komt of andere zaken.
Ik werk bewust 20 per week en wil ook niet meer ondanks dat mijn baas dat graag ziet. Dit werkt voor mij gewoon het beste. Sommige van mijn collegas werken bijna 60pw, anderen 20-22, ik geloof dat er maar weinig zijn die 38-40 werken eigenlijk

Maar afgelopen 1,5 jaar zijn er 4 dames met zwangerschapverlof geweest, dus ik ben alle uren en dagen dat mensen werken en alle wissels daaromtrent een beetje kwijt
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 15-08-2020, 18:43
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Nieuwe baan is officieel, feestje vieren
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 15-08-2020, 19:35
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Gefelicitaart!!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 15-08-2020, 19:54
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Nieuwe baan is officieel, feestje vieren
Oeh wat is t geworden? Die ik zei met die kleurtjes?
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 15-08-2020, 19:55
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 15-08-2020, 19:56
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Nice gefeliciteerd!

Was je in slaap gevallen tijdens het appen?
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 15-08-2020, 19:56
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Dank je! Ja het was laat
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 15-08-2020, 19:56
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ja dat bedacht ik me later pas
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 16-08-2020, 10:23
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Er komt echt niks uit me, bij deze temperaturen, qua werk. Of iig de temperaturen van afgelopen week..

Gelukkig had ik de week ervoor wat extra gewerkt. Maar voor afgelopen week moet ik nog wel wat uren inhalen, dus dat probeer ik vandaag dan maar te doen
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 16-08-2020, 10:27
Verwijderd
Van wie moet je dat, van jezelf? Hou daar eens mee op
Oud 16-08-2020, 10:29
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Van wie moet je dat, van jezelf? Hou daar eens mee op
Eh van mijn baas

Ik hou mijn eigen uren bij en lever die elke maand in, dus dat wordt gewoon gecontroleerd..
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 16-08-2020, 11:04
Verwijderd
Waarom zou je hem met dat weer het daadwerkelijke aantal gewerkte uren geven? Iedereen snapt toch dat je productiviteit terugvalt?

En dan in je eigen tijd mogen inhalen, maak het ff lekker

Wat pikken wij als Nederlanders toch achterlijke dingen van onze bazen. In Oostenrijk had hij €25.000,- boete uit eigen zak mogen betalen voor zoiets.
Oud 16-08-2020, 11:14
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Waarom zou je hem met dat weer het daadwerkelijke aantal gewerkte uren geven? Iedereen snapt toch dat je productiviteit terugvalt?

En dan in je eigen tijd mogen inhalen, maak het ff lekker

Wat pikken wij als Nederlanders toch achterlijke dingen van onze bazen. In Oostenrijk had hij €25.000,- boete uit eigen zak mogen betalen voor zoiets.
Ehm,

Ik mag mijn eigen werktijden kiezen, volgens contract. Dus alle tijd is mijn eigen tijd, tenzij ik beslis om het de baas zijn tijd te maken. Sinds corona probeer ik zoveel mogelijk door de weeks sochtends 4 uur te maken, maar woensdag en donderdag besloot ik dat het hem niet ging worden ivm met de hitte. Dan lijkt het me niet vreemd om dat in proberen te halen.. Ik heb tenslotte een contract op uurbasis en geen vast salaris per maand
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 16-08-2020, 11:48
Verwijderd
Whatever.
Oud 16-08-2020, 12:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Waarom zou je hem met dat weer het daadwerkelijke aantal gewerkte uren geven? Iedereen snapt toch dat je productiviteit terugvalt?

En dan in je eigen tijd mogen inhalen, maak het ff lekker

Wat pikken wij als Nederlanders toch achterlijke dingen van onze bazen. In Oostenrijk had hij €25.000,- boete uit eigen zak mogen betalen voor zoiets.
Lekker voor hem
Oud 17-08-2020, 16:02
Verwijderd
Nog maar een week (en een paar dagen telefonisch bereikbaar zijn) en dan verlof het rommelt enorm op het werk en er lijkt veel gedoe aan te komen. Ergens wel heel jammer dat ik dat ga missen
Oud 17-08-2020, 16:02
Verwijderd
Maar goed. Kindje krijgen is ook leuk, zeggen ze.
Oud 17-08-2020, 16:22
Verwijderd
Lekker veel vrij en thuis zijn hoor ik.
Oud 17-08-2020, 17:12
Verwijderd
En veel slapen. En in bed liggen.
Oud 17-08-2020, 18:47
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Sign me up
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 17-08-2020, 20:29
Verwijderd
One pregnant NfS coming rait up.
Oud 17-08-2020, 22:11
Verwijderd
Door wie wil je bezwangerd worden NfS?
Oud 17-08-2020, 22:16
Verwijderd
Alsof hij nu nog een keus heeft. Ik impregneer hem met één rottweilerpuppy en één rode kater.
Oud 17-08-2020, 22:39
Verwijderd
Dan eet zich zometeen een rottweilkat een weg naar buiten via zijn buik!
Oud 17-08-2020, 23:22
Verwijderd
Neenee, hij gaat ze baren!!
Oud 17-08-2020, 23:23
Verwijderd
Ik bedoel als we toch al zo hippeltetisch bezig zijn!
Oud 18-08-2020, 08:50
Verwijderd
Een rottkat die zich door een piemel een weg naar buiten baant
Oud 26-08-2020, 19:24
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik hoef tot 2021 niet meer te werken
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 26-08-2020, 19:33
Verwijderd
heb je ook zwangerschapsverlof?
Oud 26-08-2020, 19:35
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 26-08-2020, 19:50
Verwijderd
Lekker dan, net tien maanden uit elkaar en zo kom ik er achter
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.