Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2020, 00:35
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Advertentie
Oud 30-07-2020, 06:38
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Als het werkt voor medisch personeel dan heeft het een effect voor iedereen die het draagt, ongeacht of ze blauw of groen of paars zijn. En ja het verkeerd dragen vermindert vast de effectiviteit, maar iets is beter dan niets. Het RIVM ondergraaft hiermee echt compleet haar eigen autoriteit en geloofwaardigheid. Superdom.

Dus ja een dikke inderdaad.
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 30-07-2020 om 09:16.
Oud 30-07-2020, 07:39
Struilhuik
Struilhuik is offline
Gelukkig is het OMT transparant over de bronnen die de basis vormen voor de adviezen.

Oh, wacht..
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 30-07-2020, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Als het werkt voor medisch personeel dan heeft het een effect voor iedereen die het draagt, ongeacht of ze blauw of groen of paars zijn. En ja het verkeerd dragen vermindert vast de effectiviteit, maar iets is beter dan niets. Het RIVM ondergraaft hiermee echt compleet haar eigen autoriteit en geloofwaardigheid. Superdom.

Dus ja een dikke inderdaad.
En al die bankwetenschappers zoals Duitsboy die denken "maar ik heb ook gestudeerd en mijn mening is dus ook valide" (ja, negen jaar geschiedenis met een studielast van 11 uur per week bij 4 jaar, trots op je hoor!) en zelfs hele nieuwe termen uitvinden om iets te kunnen zeggen.

Fucking hell wat een schijtlevel.
Oud 30-07-2020, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Ik verwees o.a. naar dat incident in die kapsalon waar twee besmette kapsters (met mondkapje op) door bleven knippen en toch niemand hebben besmet.
Wat?
Oud 30-07-2020, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Als we mondkapjes verplicht maken moeten we mensen ook onderwijzen in het dragen van mondkapjes. Hier in Frankrijk zijn ze verplicht en het gros van de mensen draagt ze niet correct of zit alsnog continue met hun handen aan hun gezicht/mondkapje en daarna een deurklinken, boodschappen whatever. Hoewel ik hier geen wetenschappelijk bewijs voor heb lijkt me foutief gebruik wellicht nog meer besmettingsgevaar opleveren dan geen gebruik, want als men dan aan hun gezicht komt hangt er niet aan lapje voor waar al uren aan condens en bacterie/virus/younameit in zit te broeden.
Zijn wel papers over, maar deze heb ik zo niet bijdehand. Wat Mema zegt klopt wel, het is voornamelijk risico voor de drager zelf, maar het risico is er ook voor anderen als deze mensen idd besmet raken door hun eigen masker en andere oppervlakken of mensen gaan aanraken.
Oud 30-07-2020, 14:25
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Hmm...het enige anti-maatregelenmens dat ik in m'n vriendenlijst heb postte net ook iets over de onzin van vaccinaties (in het algemeen).
MAAR ZE GELOOFT WEL IN DE KRACHT VAN KRISTALLEN!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 30-07-2020, 14:45
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Zijn wel papers over, maar deze heb ik zo niet bijdehand. Wat Mema zegt klopt wel, het is voornamelijk risico voor de drager zelf, maar het risico is er ook voor anderen als deze mensen idd besmet raken door hun eigen masker en andere oppervlakken of mensen gaan aanraken.
hoera voor nuance
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 30-07-2020, 16:55
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Hmm...het enige anti-maatregelenmens dat ik in m'n vriendenlijst heb postte net ook iets over de onzin van vaccinaties (in het algemeen).
MAAR ZE GELOOFT WEL IN DE KRACHT VAN KRISTALLEN!
Dan maken we speciaal voor haar en andere gekkies een vaccin met extra kristal erin
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 30-07-2020, 16:56
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik mis krista
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 31-07-2020, 07:04
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Huh ik dacht, die post toch gewoon nog, maar blijkbaar al een tijdje niet meer gezien
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 31-07-2020, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Als het werkt voor medisch personeel dan heeft het een effect voor iedereen die het draagt, ongeacht of ze blauw of groen of paars zijn. En ja het verkeerd dragen vermindert vast de effectiviteit, maar iets is beter dan niets. Het RIVM ondergraaft hiermee echt compleet haar eigen autoriteit en geloofwaardigheid. Superdom.

Dus ja een dikke inderdaad.
Kweet niet, vind dit nu.nl artikel eigenlijk wel redelijk goed te volgen wat dit betreft... het komt niet op mij over als superdom en compleet de eigen autoriteit ondergravend.

https://www.nu.nl/coronavirus/606774...-toekomst.html

[edit] en met “goed” bedoel ik niet eens dat ik het er volledig mee eens ben. Maar wel dat er over nagedacht is en ik kan wel volgen wat men zegt.
Oud 31-07-2020, 09:49
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Kweet niet, vind dit nu.nl artikel eigenlijk wel redelijk goed te volgen wat dit betreft... het komt niet op mij over als superdom en compleet de eigen autoriteit ondergravend.

https://www.nu.nl/coronavirus/606774...-toekomst.html

[edit] en met “goed” bedoel ik niet eens dat ik het er volledig mee eens ben. Maar wel dat er over nagedacht is en ik kan wel volgen wat men zegt.
Artikel en paper gelezen, de tabel op pagina 18 is zo te zien de bron van deze claim:

Citaat:
Hoewel in heel Nederland momenteel 2.0 per 100.000 personen positief getest worden op het coronavirus, liggen die aantallen in Rotterdam en Amsterdam veel hoger, op 6.7 en 7.1 personen per 100.000 inwoners.
Dit is een foutieve interpretatie, het Noorse artikel gebruikt aantal nieuwe gevallen per 100.000 inwoers per week, het nu.nl artikel past dat toe op Nederlandse nieuwe gevallen per dag:
342 nieuwe gevallen gisteren in NL (volgens het RIVM)
342 / (17.1 miljoen inwoners / 100.000) = 2. Dat is dus 14 per 100.000 per week. En in Amsterdam en Rotterdam dus ook 7 keer hoger dan gemeld.

Daarnaast doen ze alsof een afname van 1 in het aantal nieuwe gevallen gering is en niet de moeite waard is. Dat is discutabel, want in de Noorse situatie van 5 nieuwe gevallen per 100.000 per week is dat toch een noemenswaardige 20% afname. Dat is flattening the curve, weet je nog?

Citaat:
In de meest optimistische schatting van onderzoekers zouden 114.000 inwoners één week lang een medisch mondkapje moeten dragen, om één nieuwe besmetting te voorkomen.
Klopt ook niet. Een tabelletje goed aflezen blijkt nog een hele kunst voor het volk bij nu.nl. In het meest effectieve scenario is het aantal vereiste mondkapjesdrages 29.000. In het dichtbevolkte Nederland met volle treinen en minder persoonlijke ruimte dan die afstandelijke Scandinaviërs zijn mondkapjes waarschijnlijk eerder méér dan minder effectief.

Als we dat even negeren en gewoon het Noorse cijfer dat het dichtst bij de Nederlandse incidentie ligt aannemen, en dat opschalen naar de Nederlandse bevolking, krijgen we

17.1 miljoen / 38.000 = 450 voorkomen gevallen per week, of een afname van 19% in het aantal nieuwe gevallen als iedereen een mondkapje draagt.
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 31-07-2020 om 14:59.
Oud 31-07-2020, 09:50
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Dus bedankt voor het artikel maar ik vind het nu nog meer superdom dan voorheen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 31-07-2020, 10:16
Verwijderd
nu.nl maakt er echt z'n hobby van eah, dit soort foutieve weergave van dingen.
Oud 31-07-2020, 13:07
Verwijderd
Ja, toevallig laatst nog iemand die dat mooi benoemde, als het je vakgebied of expertise ook maar enigszins is, dan klopt een artikel van nu.nl zelden tot nooit. Altijd domme fouten.

Ik ben zelf voorstander van mondkapjesplicht in het openbaar/supermarkten en zo. Maar als de overheid een overwogen keuze maakt, ook als dat niet mijn keuze zou zijn, blijf ik het gek vinden om dat superdom en eigen autoriteit ondergravend te noemen. Maar goed zal wel aan mij liggen. Ik vind dat dat soort kreten tegen de overheid de laatste jaren juist veel te snel geroepen worden.
Oud 31-07-2020, 13:53
Verwijderd
Ik vind die keuze niet weloverwogen en superslecht gemotiveerd. En ik vind je uitleg over waarom je dat vindt ook niet bepaald iets waar ik wat mee kan.
Oud 31-07-2020, 15:03
Struilhuik
Struilhuik is offline
Hoe "de overheid" c.q. politiek handelt laat zich mooi illustreren hoe Gommers is ingezet. Daarnaast heeft zowel het RIVM als het OMT onbegrijpelijke adviezen uitgegeven die de overheid heeft overgenomen, van begin tot nu. Dat is echt van volstrekt andere orde als achteloos kreten roepen en/of bij de 5G=corona-club horen.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 31-07-2020, 15:03
Verwijderd
Snap ik, ik had echt niet de illusie jullie even tot een ander inzicht te laten komen hoor
Oud 31-07-2020, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind die keuze niet weloverwogen en superslecht gemotiveerd. En ik vind je uitleg over waarom je dat vindt ook niet bepaald iets waar ik wat mee kan.
Oud 31-07-2020, 15:17
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Snap ik, ik had echt niet de illusie jullie even tot een ander inzicht te laten komen hoor
Maar het is geen kwestie van "te snel" iets "roepen". Dat is geen kwestie van inzicht of mening, dat is aantoonbaar het geval geweest, meerdere keren.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 31-07-2020, 16:21
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Lopen jullie nou ook allemaal met mondkapjes in ruimtes waar meer mensen zijn?
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 31-07-2020, 17:58
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik ben zelf voorstander van mondkapjesplicht in het openbaar/supermarkten en zo. Maar als de overheid een overwogen keuze maakt, ook als dat niet mijn keuze zou zijn, blijf ik het gek vinden om dat superdom en eigen autoriteit ondergravend te noemen. Maar goed zal wel aan mij liggen. Ik vind dat dat soort kreten tegen de overheid de laatste jaren juist veel te snel geroepen worden.
Ik snap wat je bedoelt en ik heb doorgaans meer respect voor het werk van wetenschappers en dokters die ergens serieus onderzoek naar hebben verricht.

Beleid en politiek daarentegen dat is vrij spel, en volgens mij bekritiseer jij dat ook volop En deze lui zijn toch meer beleidsvoorstellen aan het doen dan onderzoek.

Maar wat echt mijn felle reactie opriep was de bewering "er is geen bewijs dat het ook voor Nederlanders werkt:". Daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij, wat een drogreden en misinformatie dat is. Alsof Nederlanders een andere diersoort zijn dan de rest van de wereld.

Zoiets verwacht je van Trump, niet van een gerenommeerd wetenschappelijk instituut.

Fauci heeft inmiddels toegegeven dat de beweringen van het CDC in de lente dat mondkapjes niet werkten een leugen was om genoeg materiaal voor de gezondheidszorg te behouden.

Vind ik ook onbegrijpelijk, want zo'n leugen komt geheid uit en dan gaat dat natuurlijk ten koste van je geloofwaardigheid. Maar goed, in ieder geval heeft hij het later toegegeven.

Citaat:
Lopen jullie nou ook allemaal met mondkapjes in ruimtes waar meer mensen zijn?
Ga al sinds eind maart/begin april niet zonder mondkapje de deur uit.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 31-07-2020, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Lopen jullie nou ook allemaal met mondkapjes in ruimtes waar meer mensen zijn?
Wel in supermarkten en OV en drukke winkels en markten enzo.
Oud 31-07-2020, 23:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
De zondagse markt is ook al eeuwen gecanceld
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 31-07-2020, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Snap ik, ik had echt niet de illusie jullie even tot een ander inzicht te laten komen hoor
Nou ik denk eerder dat je gewoon een heel verkeerd beeld van de realiteit hebt.
Oud 01-08-2020, 12:08
Verwijderd
Kijk die lamme tak op twitter
Oud 03-08-2020, 19:39
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik heb heel twitter gelezen maar nu weet ik niet wie je bedoelde
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 03-08-2020, 19:48
Verwijderd
een of andere kutzionist
Oud 03-08-2020, 19:48
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
ik heb heel twitter gelezen maar nu weet ik niet wie je bedoelde
Dat weet niemand.

Maar hey zo had ik laatst ook een fittie jonge, écht smullen lol moet je maar even zoeken op Reddit.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 03-08-2020, 19:49
Verwijderd
haha sukkeltje is boos
Oud 03-08-2020, 19:49
Verwijderd
gast jonge die dag had echt gewoon iedereen fittie met elkaar en ineens ging iemand ook fittie starten met mij
Oud 03-08-2020, 19:50
Verwijderd
meteen op je pik getrapt he gozer
Oud 03-08-2020, 19:50
Verwijderd
lul man, jemig
Oud 03-08-2020, 19:50
Verwijderd
met je fittie, waar is die fittie
Oud 03-08-2020, 19:50
Verwijderd
nou hier is je fittie dikzak
Oud 03-08-2020, 19:59
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
fittie waar
Oud 03-08-2020, 20:00
Struilhuik
Struilhuik is offline
Op internet ergens. Zoek dan even.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 03-08-2020, 20:03
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Op internet ergens. Zoek dan even.
Ik kan ook fittie starten

debatteer met me nu
Oud 03-08-2020, 20:05
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Vind jij dat de overheid van Amerika de gezondheidszorg moet bemoeien of niet.
Oud 03-08-2020, 20:05
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ben je voor een publieke sector of privé sector
Oud 03-08-2020, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Ben je voor een publieke sector of privé sector
Waarom zou het een het ander uitsluiten?
Oud 03-08-2020, 20:09
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ben je voor een publieke sector of privé sector
Ja
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 03-08-2020, 20:11
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Vind jij dat de overheid van Amerika de gezondheidszorg moet bemoeien of niet.
Ik vind vooral dat je behoorlijk wat specifieker moet zijn.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 03-08-2020, 20:12
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Waarom zou het een het ander uitsluiten?
omdat overheid elimineert de competitie in de gezondsheidzorg.

En als het andersom was dan kreeg iedereen verschillende kwaliteiten van gezondheidszorg
Oud 03-08-2020, 20:12
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Kaaas dhdjdhehejdjdkdkdkdj
Oud 03-08-2020, 20:12
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Oke debatteren is niks voor mij doei
Oud 03-08-2020, 20:13
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
omdat overheid elimineert de competitie in de gezondsheidzorg.
Monopolistische zorgverzekeraars, zorginstanties en farmaceuten doen dat zelf anders ook graag.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 03-08-2020, 20:14
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Oke debatteren is niks voor mij doei
Debatteren is wel wat voor jou, kom terug!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 03-08-2020, 20:14
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Monopolistische zorgverzekeraars, zorginstanties en farmaceuten doen dat zelf anders ook graag.
En dat is nadelig
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.