Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 13:44
bonkesone
Avatar van bonkesone
bonkesone is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


2) Ik heb niets tegen allochtonen. En ik heb het ook niet over allochtonen. Je generaliseert hier wel heel suggestief. De pot verwijt de ketel...
3) Vooroordeel? "Noob"? Wat is dat?
4) Ben jij soms ook een Limburger?
5) Ik adviseer jou om de oorsprong van het carnaval na te gaan. Dan zien we verder. Dat feesten overal bestaan in in dezen geen argument.
Stomme sukkel, hier ga je de fout in; Carnaval komt oorspronkelijk uit het katholieke geloof en is bedoeld nog 1 keer te kunnen feesten voordat de vastentijd begint, wat ben jij ongelooflijk stom voor iemand die zich een abt noemt. Beetje liggen schreeuwen zonder er verstand ervan te hebben *walging*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2002, 16:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Je hebt geen gelijk...
2) Ook hier heb je niet volledig gelijk.
3) Je laat je aardig kennen. Jij kunt alleen maar kwaad worden en dan daal je af tot een uiterst bedenkelijk niveau.
4) Wat psychologie bereft: Zie Feedback. Het getuigt niet van grootheid van geest om het a) hier op te rakelen (over flamewar gesproken...) en b) om het in het katholieke zuiden zo vaak gehoorde "vergeten en vergeven" te weigeren toe te passen.
Overigens: ik bèn een Limburger en de kleinzoon van een mijnwerker.
5) Wanneer en hoelang ik achter mijn pc zit, gaat jou niet aan. Vraag ik jou om te betalen? Nou dan...
1) Kan best. Post dan even een foto van jezelf, da's namelijk een goede argumentatie. Dit is namelijk niet onderbouwd Ga je ook nog in op het andere dat ik schreef?
2) Zou kunnen, kom je ook nog met iets meer dan 'hier heb je geen gelijk in'? Een argumentatie? In tegenstelling tot misschien anderen, neem ik geen genoegen met van die mooie woordjes zonder onderbouwing
3) Ik geef mijn mening over je, met een argumentatie erbij die erna komt. Ik kan niet alleen kwaad worden, ik discussieer namelijk ook. Maar op die reactie ga je weeeer niet in.
4) a) ik gaf mijn mening over jou, en idd die is niet al te positief. Ik erger me namelijk aan jouw manier van discussieren (je verdraaid van alles en gaat niet echt in op wat iemand zegt, of gaat er wel op in maar dan heeft het weinig inhoud zie bijv. punt 1 en 2 van jouw reactie hier in dit gequiote stuk: LUCHT) b) vergeven/vergeten komt wanneer de tijd daar toe is, dat kun je niet afdwingen. Ik vergeet en vergeef pas als ik merk dat iemand daadwerkelijk veranderd is. Anders blijf je vergeten en vergeven en bij jou heb ik in dit topic nog weinig verandering gezien in je manier van discussieren.
5) Ik probeer een beeld te krijgen van de persoon Abt van Sion. Ik analyseer je. Jij hebt toevallig een paar jaar geleden niet 'De Paus' geheten op ICQ?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 16:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Ik betwijfel jouw capaciteiten als forumbaas.
Ik zou zeggen: bespreek het op Feedback! Ik betwijfel jouw capaciteiten als lid. En wanneer je dit soort troll-grapjes op fora van mij uithaalt dan kom je nog van een oude kermis thuis, geloof me. Ik adviseer je dan ook om daar, in tegenstelling tot hier, op een fatsoenlijke manier te discussieren. En een dergelijke stelling als deze lokt ook gewoon flames uit dat had je wel kunnen weten.

Waarvoor is een discussie volgens jou bedoeld? Vertel mij dat 'ns, ik ben namelijk erg benieuwd naar hoe jij dat ziet.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 17:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
2) De reacties zijn niet "loos".
Getuigd niet van respect jegens de ander zijn/haar mening. Getuigd van mening naar voren brengen als feiten, zonder verdere argumentatie - iets waar jij meester in bent. Dat doe je bij mij -en anderen- ook meerdere malen in dit topic.

Citaat:
Maar de ervaring leert dat heel wat mensen kwaad worden als je niet meteen meepraat met wat "iedereen" zegt.
Ik heb zelf een aantal aparte meningen cq. visies dus ik weet hoe dat is. Echter, jouw mening, is naar mijn mening vanaf het begin van dit topic tamelijk slap. Dat zal ik ook nog even beargumenteren. Dat ik al ergens in dit topic heb uitgelegd. Maar goed, ik zal het nog 'ns doen:
1) Op zich niet eens zo'n slechte ware het niet dat dat nu ook al gebeurd. Op L8 (Limburgse locale TV) was gister een documentaire op TV. De methode is enkel niet bij iedereen bekend. Al met al lost dit het werkelijke probleem niet op. Die wachtlijsten blijven er. Limburg heeft namelijk ook ziekenhuizen. Het zou ook fijn zijn dat je met cijfers komt waar de wachtlijsten het grootste zijn en waar niet. Al met al kan het nu ook gewoon en met de invoering van de Euro is het alleen maar makkelijker geworden.
2) Zit een waardeoordeel en generalisatie in. Valt dus moeilijk over te discussieren. Maar, weer laat je het als een feit overbrengen. Lang niet alle Limburgers spreken Limburgs. Vooral bij jongeren is het minder populair dan bij ouderen. Dan nog, dan hoor ik je niet over Noord-Brabant, Groningen, Zeeland of wat dan ook. Je vergelijkt ook nergens met haat tov. allochtonen. Die lijken soms ook niet op Nederlanders, betekend nog niet dat ze moeten oprotten.
3) Zit een waardeoordeel en generalisatie in. Lang niet alle Noord-Nederlanders hebben een hekel aan Limburgers en idem dito voor vice versa. Bovendien is het nogal loos: omdat Noord-Nederland Limburg niet moet, moet Limburg oprotten. Wie heeft er ee groter probleem: degene die haten of degene die gehaat worden

Citaat:
Bij een forumbaas is dat nog schrijnender. Die zou afstand moeten kunnen nemen. Dat zou aangeven dat hij in staat is om leiding te geven. Kwaad worden is gewoon een zwaktebod.
Kwaad wordt een ieder vanzelf als je met iemand praat die niet naar je luisterd of niet op je ingaat, althans op je argumenten. Een troll dus. Face it dude, je bent er 1. Overigens post ik het meeste, pak 'm beet ik schat 90% hier als mens/lid. Als je klachten hebt: Be my guest @ Feedback.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:02
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
bonkesone schreef:

Stomme sukkel, hier ga je de fout in; Carnaval komt oorspronkelijk uit het katholieke geloof en is bedoeld nog 1 keer te kunnen feesten voordat de vastentijd begint, wat ben jij ongelooflijk stom voor iemand die zich een abt noemt. Beetje liggen schreeuwen zonder er verstand ervan te hebben *walging*
Dit moet de reactie op een reactie van iemand anders zijn, want het slaat inhoudelijk niet op mijn reactie.
Bovendien ben je niet echt op de hoogte van etiquette.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:11
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
dystopia schreef:
1) Kan best. Post dan even een foto van jezelf, da's namelijk een goede argumentatie. Dit is namelijk niet onderbouwd
2) Zou kunnen, kom je ook nog met iets meer dan 'hier heb je geen gelijk in'?
3) Ik geef mijn mening over je, met een argumentatie erbij die erna komt. Ik kan niet alleen kwaad worden, ik discussieer namelijk ook.
4) a) ik gaf mijn mening over jou, en idd die is niet al te positief. Ik erger me namelijk aan jouw manier van discussieren b) vergeven/vergeten komt wanneer de tijd daar toe is, dat kun je niet afdwingen.
5) Ik probeer een beeld te krijgen van de persoon Abt van Sion. Ik analyseer je. Jij hebt toevallig een paar jaar geleden niet 'De Paus' geheten op ICQ? [/B]
1) Argumenteren gaat met woorden - heb ik tenminste na 6 mei geregeld op tv gehoord.
2) Ja.
3) Kwaad worden bewijst dat je de zaak niet meer in de hand hebt. Dat is ook zo bij jou. Jammer.
4) a) Zoveel mensen, zoveel zinnen. b) Inderdaad, je bent verhard en verstard.
5) Veel genoegen! Het antwoord op je vraag luidt: "Nee."
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
dystopia schreef:
1) Ik zou zeggen: bespreek het op Feedback! Ik betwijfel jouw capaciteiten als lid.
2) En wanneer je dit soort troll-grapjes op fora van mij uithaalt dan kom je nog van een oude kermis thuis, geloof me. Ik adviseer je dan ook om daar, in tegenstelling tot hier, op een fatsoenlijke manier te discussieren.
3) En een dergelijke stelling als deze lokt ook gewoon flames uit dat had je wel kunnen weten.
1) Dat is mogelijk, ja. "Ik betwijfel jouw capaciteiten als lid". Dat is je goede recht. Toch sta ik sterker. Ik word namelijk niet kwaad...
2) Is dit een dreigement? Zoek je trouwens de uitdrukking "van een oude kermis thuiskomen" nog eens in je woordenboek op?
3) Jij hebt een flames-fixatie. Ga er maar eens mee naar je eigen forum, en anders maar naar een ervaren psycholoog/iater. Mijn topic lokt alleen maar flames uit bij jou. Jij hebt niet het karakter om te discussiëren, je bent arrogant, autoritair en snel op je teentjes getrapt. Maar wees niet bezorgd, de maatschappij zal het gebrek aan opvoeding dat je hebt, de komende jaren wel aanvullen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:20
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Kwaad wordt een ieder vanzelf als je met iemand praat die niet naar je luisterd of niet op je ingaat, althans op je argumenten. Een troll dus. Face it dude, je bent er 1. Overigens post ik het meeste, pak 'm beet ik schat 90% hier als mens/lid. Als je klachten hebt: Be my guest @ Feedback. [/B]
Dank voor deze reactie. Helaas laat je jezelf niet van je beste kant zien. Dat vind ik jammer.
Maak je geen zorgen, ik heb geen klachten. Ik kan ertegen. Ik zie jouw en mijn reacties als een nuttig leerproces voor jou (al slaat het nog niet echt aan ).
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 19:28
woefke
Avatar van woefke
woefke is offline
Citaat:
]{ing schreef:
wat ik daarvan vind?
ik woon in dit gat, maastricht.. en ik ben blij dat ik in nederland woon en niet in belgie of duitsland
zeg wat is er dan mis met Belgie ?
__________________
Hey you, yes you, stop reading my signature. STOP GODDAMMIT, it doesn't concern u. allright happy now, you've read the end
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:41
IloveRoda
IloveRoda is offline
Sorry dat ik een tijdje niet reageerde, maar na het teruglezen van alles heb ik de moet opgegeven dat er met die kneus valt te discussiëren. Gelukkig viel het dystopia ook op dat hij nergens inhoudelijk op reageert. Hij verheerlijkt enkel zichzelf en denkt er met zijn overdreven geleerde taal (ik heb het idee dat hij niet eens weet wat hij zegt, jullie ook?) probeert zich eruit te lullen.

Ik ben zelf op en top Limburger, en zou niet willen dat ik ergens anders vandaan zou komen. Het boeren-noorden trekt mij niet, en arrogante Hollanders-deel al helemaal niet. De achterhoek ook niet echt, dus blijven Limburg en Noord-Brabant over. Die mensen hebben ook niet zo gek veel tegen elkaar, geloof ik.

Voor de verdere rest snap ik totaal geen enkel argument (gaf hij die dan?) tegen zijn Limburg-haat. Hij weet bijvoorbeeld niet dat een hoop plastic en grondstoffen waarvan spullen van hem worden gemaakt uit Limburg komen. (niet lullen man, dat heb je in huis). Daarnaast zei hij ergens: historie heeft Limburg niet. Helaas kijkt hij niet verder dan zijn neus lang is, dan had hij nl geweten dat de provincie Limburg met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de meest rijke historie van het land heeft. Wanneer hij even nadenkt dan weet hij dat ongeveer de helft van Nederland zo'n anderhalve eeuw geleden nog niet eens bestond. Over impot-lui gesproken, die mensen daar zijn dus import.

Daarnaast hoeft hij zich niet druk te maken over onze opleidingen, dat zit meestal boven het landelijk gemiddelde, dom zijn we dus ook niet.
Kijk kerel (of moet ik jochie zeggen tegen iemand wiens verstandelijke vermogens hem dusdanig in de steek hebben gelaten), ik weerleg jou domme kreten ook nog eens met argumenten. Wat jij waarschijnlijk gaat doen is mijn tekst, waar je nog eens wat loze kreten tegenaan gaat gooien daar waar je nog iets denkt te kunnen verzinnen, in wat stukken knippen en daar kort wat op terugzeggen. Zinnige argumenten zullen dat waarschijnlijk niet zijn, wat pleit voor jóu kortzichtigheid (nu gaat hij vast weer zeggen dat ik kortzichtig ben en laat hij de rest gewoon zitten ). NEE, nu ga je eens écht reageren, en kom je eindelijk eens met wat argumenten, of je tieft op (let op: nu had ie willen zeggen: tief toch gewoon zelf op, tja..)!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:48
IloveRoda
IloveRoda is offline
Citaat:
woefke schreef:


zeg wat is er dan mis met Belgie ?
Helemaal niets. Sterker nog, ze beheersen de Nederlandse taal meestal beter dan Nederlanders. Er wordt wel vaak dom gedaan over België, maar ze winnen wel altijd met 10 voor taal bijvoorbeeld. Veel mensen zijn gewoon kortzichtig. Het enige dat er mis is met België is justitie (zie de zaak Dutroux). Verder wonen er meestal toffe mensen, zoals de KV Mechelen-fans
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 21:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Argumenteren gaat met woorden - heb ik tenminste na 6 mei geregeld op tv gehoord.
2) Ja.
3) Kwaad worden bewijst dat je de zaak niet meer in de hand hebt. Dat is ook zo bij jou. Jammer.
4) a) Zoveel mensen, zoveel zinnen. b) Inderdaad, je bent verhard en verstard.
5) Veel genoegen! Het antwoord op je vraag luidt: "Nee."
1) Wat een totaal kromme vergelijking. Wat heeft 6 mei hier nou mee te maken? Argumenten kracht geven kan met bijv. cijfers (bronnen) en dus ook met plaatjes. Dus, be my guest (en stop 'ns met je eruit te lullen man)
2) Merk er weinig van. Ik had het dus over mijn punten 1 en 2 waar jij enkel op zegt 'heb je geen gelijk in'. Mag je best vinden, maar een argumentatie erbij waarom is behoorlijk handig dan kunnen ik of derden er ook nog op ingaan.
3) Dat heb je heel goed gezien dat ik machteloos ben. Ik probeer hier een discussie te houden en sta tegenover een of andere hoempelpoempel die steeds maar weer inhoudelijk er niet op in gaat, woorden verdraaid, etc. etc. Slap hoor.
4) a) niet vreemd met zo'n provocerence topic b) jij vindt maar wat je wilt van mij
5) Goh, jammer. Post je nog je foto? Ik begin bijna benieuwd te worden
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 21:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Dat is mogelijk, ja. "Ik betwijfel jouw capaciteiten als lid". Dat is je goede recht. Toch sta ik sterker. Ik word namelijk niet kwaad...
2) Is dit een dreigement? Zoek je trouwens de uitdrukking "van een oude kermis thuiskomen" nog eens in je woordenboek op?
3) Jij hebt een flames-fixatie. Ga er maar eens mee naar je eigen forum, en anders maar naar een ervaren psycholoog/iater. Mijn topic lokt alleen maar flames uit bij jou. Jij hebt niet het karakter om te discussiëren, je bent arrogant, autoritair en snel op je teentjes getrapt. Maar wees niet bezorgd, de maatschappij zal het gebrek aan opvoeding dat je hebt, de komende jaren wel aanvullen.
1) Toch ben jij begonnen met een hatelijke topic jegens een groep van Nederland. Nogmaals, al ging het over Friesland, Zeeland, Homosexuelen, Allochtonen of wat dan ook; ook zwak om zo'n dergelijke groep het land uit te hebben. Hoe wil je dat goedpraten dan? Aanzetten tot haat
2) Nee een advies. Er staat ook: ik adviseer. Deze reactie had ik overigens al van je verwacht.
3) Doet het hoofdzakelijk ook. Tel het aantal serieuze reacties zonder haat er op na. Op enkele handen te tellen. Ik weet heel goed wie ik ben, bedankt. Verder ga ik niet in op deze persoonlijke aanval. Dat mag je IRL tegen me zeggen. Mag je je meteen bewijzen door over straat te schreeuwen dat je vindt dat Limburg bij Belgie en Duitsland moet horen. Kun je 25 EUR mee verdienen, krijg je van mij als je dat doet. Hele forum is bij deze getuige. Zie hier. Lijkt me erg gezellig
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 21:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Dank voor deze reactie. Helaas laat je jezelf niet van je beste kant zien. Dat vind ik jammer.
Maak je geen zorgen, ik heb geen klachten. Ik kan ertegen.
Blabla, hey, ik heb nog een aantal reacties op het oorspronkelijke topic gegeven. Misschien een idee om je bril even te poetsen en ze te lezen of heb je ze doelbewust overgeslagen?

Als het aan mij ligt hebben we het over de topic, maar ja, je gaat steeds weer niet in op wat ik zeg. Nu alweer niet. Ik vind deze reactie van jou niet zoveel waarde hebben, ik hecht meer waarde aan jouw mening omtrent het originele topic en de reacties daarop.

Citaat:
Ik zie jouw en mijn reacties als een nuttig leerproces voor jou (al slaat het nog niet echt aan ).
Voor mij alleen! Oh, geweldig! Heb je zojuist bewezen dat je je niet laat overtuigen en dat dat een onmogelijke taak is. Er is dus geen discussie, er zijn mensen die op je reageren die jij dan op alle mogelijke manieren probeert eruit te lullen. Goed voor je ego heh?

Mijns inziens zijn het gros van discussies ervoor bedoeld om samen, elkaar te verrijken en dmv. luisteren (mogelijk) tot nieuwe inzichten te komen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:13
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
IloveRoda schreef:

1) Ik ben zelf op en top Limburger,
2) Het boeren-noorden trekt mij niet, en arrogante Hollanders-deel al helemaal niet. De achterhoek ook niet echt, dus blijven Limburg en Noord-Brabant over. Die mensen hebben ook niet zo gek veel tegen elkaar, geloof ik.

3) Voor de verdere rest snap ik totaal geen enkel argument (gaf hij die dan?) tegen zijn Limburg-haat. Hij weet bijvoorbeeld niet dat een hoop plastic en grondstoffen waarvan spullen van hem worden gemaakt uit Limburg komen. (niet lullen man, dat heb je in huis).
4) Daarnaast zei hij ergens: historie heeft Limburg niet. Helaas kijkt hij niet verder dan zijn neus lang is, dan had hij nl geweten dat de provincie Limburg met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de meest rijke historie van het land heeft.

5) NEE, nu ga je eens écht reageren, en kom je eindelijk eens met wat argumenten, of je tieft op (let op: nu had ie willen zeggen: tief toch gewoon zelf op, tja..)!
1) Ik ook.
2) Hieraan herken je veel Limburgers. En als je maar lang genoeg doorzet, komen ze heel vaak tot dit soort uitspraken.
3) Ik ken de Staatsmijnen en wat daaruit is voortgekomen: DSM, Curver, Nedcar enz. enz.
4) Ik ken de historie van Limburg: vanaf de Romeinse tijd via de drie zware perioden Bokkenrijders tot het zwarte goud. Ik ben gehecht aan de Mijnstreek, ik ken de platen van Carboon waarop het mjnwerkersleven wordt bezongen. Ik ken Limburg van binnenuit.
5) "Je tieft op"??? Wat betekent dat? Zeker een woordje van Rommedoe?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
dystopia schreef:
1) Toch ben jij begonnen met een hatelijke topic jegens een groep van Nederland. Nogmaals, al ging het over Friesland, Zeeland, Homosexuelen, Allochtonen of wat dan ook; ook zwak om zo'n dergelijke groep het land uit te hebben. Hoe wil je dat goedpraten dan? Aanzetten tot haat
2) Doet het hoofdzakelijk ook. Tel het aantal serieuze reacties zonder haat er op na. Op enkele handen te tellen. Ik weet heel goed wie ik ben, bedankt. Verder ga ik niet in op deze persoonlijke aanval. Dat mag je IRL tegen me zeggen. Mag je je meteen bewijzen door over straat te schreeuwen dat je vindt dat Limburg bij Belgie en Duitsland moet horen. Kun je 25 EUR mee verdienen, krijg je van mij als je dat doet. Hele forum is bij deze getuige.
Hartelijk dank voor je reactie. Met jou is het goed discussiëren. Je reageert namelijk.
1) In het begin was het geen hatelijke topic, hooguit een prikkelende. Voor mij hoeft niemand het land uit. Lees er mijn topic maar op na.
2) Ik schreeuw nooit iets over straat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:48
Sukke
Avatar van Sukke
Sukke is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Blabla, hey, ik heb nog een aantal reacties op het oorspronkelijke topic gegeven. Misschien een idee om je bril even te poetsen en ze te lezen of heb je ze doelbewust overgeslagen?
Mja dat is wat mij voornamelijk opvalt, hij maakt punten waar geen punten zijn...
maar inhoudelijk ingaan op redelijke argumenten ho maar...

(ik zou bijna een vergelijking trekken )
__________________
Nueken?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 23:07
ratjas
ratjas is offline
ventje waarom val jij je eigen provincie af?!?
een limburger is een limburger, geen hollander, en alleen een nederlander omdat ie toevallig een een groter geheel woont dat nederland is gedoopt. limburgers zijn over het algemeen aardige beschaafde mensen waar goed mee te praten is en waarmee te lachen valt en gezelligheid een pre is. dit in tegenstelling tot hollanders die zichzelf vaak geweldig vinden en alleen naar zichzelf luisteren en zich superieur voelen. zal ik je dan wat zeggen? daarmee maken ze zich alleen maar belachelijk, want als ik door mijn stad rondloop, zie ik nul komma nul hollanders die ook maar iets uitstralen wat een beetje ruigheid of macht moet voorstellen, nee ik zie vooral kakkers die zichzelf verheven voelen boven het 'klootjesvolk' dat toevallig wel ff iets meer uitstraalt he! daarom mijden hollandse kakkers vaak ook de autochtone bevolking, omdat ze dat hogere nivo ( nee ik heb het nu even niet over intelligentie) niet aankunnen. en voor de rest, die importhollanders hier zijn gewoon vervelend soms, maar voor de rest weinig last van, behalve als het te overdreven hockeykneuzen zijn. en wat ik wel dom vind is als dialectsprekkende limburgers hun kinderen alleen nederlands leren omdat ze denken dat dat beter is voor hun ontwikkeling. zeer vage ouders hebben die kinderen. zo, dit was het voor nu.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 00:20
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
belgisch limburg is niet zo'n appendix, wordt af en toe wel 'ns zo behandeld maar die regio is er bovenop aan't komen na de tegenslagen van de jaren 50-70 (mijnen die gesloten worden, industrie die wegtrekt)
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 15:54
IloveRoda
IloveRoda is offline
Hij erkent alleen een paar zaken, maar gaat verder nergens op in vreemd dat ik dat toch al verwachte. Optiefen is hetzelfde als: oprotten, opzouten.. zo duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:24
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ratjas schreef:
dit in tegenstelling tot hollanders die zichzelf vaak geweldig vinden en alleen naar zichzelf luisteren en zich superieur voelen. zal ik je dan wat zeggen? daarmee maken ze zich alleen maar belachelijk, want als ik door mijn stad rondloop, zie ik nul komma nul hollanders die ook maar iets uitstralen wat een beetje ruigheid of macht moet voorstellen, nee ik zie vooral kakkers die zichzelf verheven voelen boven het 'klootjesvolk' dat toevallig wel ff iets meer uitstraalt he! daarom mijden hollandse kakkers vaak ook de autochtone bevolking, omdat ze dat hogere nivo ( nee ik heb het nu even niet over intelligentie) niet aankunnen. en voor de rest, die importhollanders hier zijn gewoon vervelend soms, maar voor de rest weinig last van, behalve als het te overdreven hockeykneuzen zijn. en wat ik wel dom vind is als dialectsprekkende limburgers hun kinderen alleen nederlands leren omdat ze denken dat dat beter is voor hun ontwikkeling. zeer vage ouders hebben die kinderen. zo, dit was het voor nu.
Als jij een Limburger bent, dan schaam ik me voor jou. Mensen zoals jij (vol vooroordelen) zorgen ervoor dat nadenkende Limburgers hun provincie soms moeten afvallen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:00
IloveRoda
IloveRoda is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Als jij een Limburger bent, dan schaam ik me voor jou. Mensen zoals jij (vol vooroordelen) zorgen ervoor dat nadenkende Limburgers hun provincie soms moeten afvallen.
Moet je horen; vooroordelen. Jij lult maar wat waaraan ik merk dat je niets, maar dan ook helemaal niets van de provincie Limburg afweet, en als mensen jou daarop aanspreken dan loop je maar wat te lullen en praat je eromheen (net Pim Fortuyn). Jij bent een schande voor onze mooie provincie en het is maar goed dat je bent verbannen naar verre oorden. Wanneer jij vooroordelen hebt (het enige wat je daaraan doet is gewoon maar zeggen dat het feiten zijn). Wanneer je alleen maar vooroodelen rondbazelt dan kun je verwachten dat mensen dat terug doen, en dan moet je dan niet lopen te zeuren of die ander veroordelen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Mijn topic maakt akelig duidelijk - en daar ging het mij ook om - dat de vooroordelen die er bestaan omtrent de relatie Limburg-Nederland niet zozeer van Nederland uitgaan, maar van Limburg zelf.
De reacties van heel wat Limburgers hier getuigen van een in een lange traditie met de paplepel ingegoten vastgeroeste vooroordelen jegens alles wat niet Limburgs is. Als kind nam ik dat al waar, en tot mijn verbazing is het nog steeds zo.
Limburgers die Limburg gaan verdedigen, komen al "eeuwen" met dezelfde argumenten tegen "Hollanders".
Als Limburger heb ik geen enkel bezwaar tegen onze mooie provincie, maar ik wil wel verder kijken dan mijn neus lang is: Friesland, Zeeland, Gelderland en de andere provincies zijn ook mooi, maar op een andere manier.
Het is jammer dat er in Limburg zo'n beklemmende geldingsdrang en zo'n benauwend exclusivisme heerst, zeker nu dat niet meer wordt ingegeven door religieuze contrasten.
Ik ben voor een "verlicht" Limburg, waarmee de provincie goed voor de dag komt zonder dat er al te grote tegenstellingen zijn met de andere provincies.
En: blijf toch niet met die mijnsluiting van Den Uyl en dat soort bestofte argumenten komen. Ik blijf mijn opa toch ook niet napraten.

Mijn doel was helderheid, en die heb ik gekregen. Excuses dat ik het in veler ogen zo "onsympathiek" heb moeten stellen, maar dit was de enige manier om tot het hart van de mensen door te dringen en duidelijkheid te krijgen. De ware geest verschijnt vaak pas als de mensen zich kwaad maken.
Waarvoor dank.

Ik ben een Limburger in hart en nieren, maar ik ben ook een Nederlander en een Europeaan in hart en nieren.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:24
the tourist
the tourist is offline
Nee! Limburg is het enige stukje nederland met bergen!! (ik heb iets met bergen) Ik woon in het zeer platte west-friesland (noord-holland) en daarom vind ik limburg juist zo koel!! limburgers zijn best wel aardig. en ik vind het wel leuk dat een stukje van nederland zo uitsteekt! ik ga er later ook wonen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:30
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Limburg is het enige stukje nederland met bergen!! (ik heb iets met bergen) Ik woon in het zeer platte west-friesland (noord-holland)
Jullie hebben de kernreactor van Petten toch? Zo hoog als een berg is die. En de duinen van Schoorl? Daar heb ik me een keer bijna de longen uit m'n lijf gefietst, met die wind...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 12:09
IloveRoda
IloveRoda is offline
Ik weet niet of dit nu is omdat ie zijn ongelijk inzag, maargoed. Denk eerlijk gezegd niet dat hij deze verklaring anders nog had afgelegd, want hij vraagt niet naar hoe wij limburgers tegen nederland aankijken, maar juist ondersom, dus dan is de vraagstelling niet in orde, dunkt mij.
Maargoed, om dan inhoudelijk erop in te gaan: ik denk niet dat er iets mis is met die zienswijze tegen de rest van Nederland. Dan kun je wel zeggen: 'je moet je opa niet blijven napraten', maar dat doe ik ook helemaal niet. Ik ben simpelweg trots op waar ik vandaan kom, vind mijn accent mooier dan andere accenten, vind het dialect mooier dan anderen. Daarmee zeg ik niet dat gelderland, zeeland enz niet ook mooi kunnen zijn, maar zo kijk ik nu eenmaal niet. Het is gewoon een hele andere mentaliteit dan in de rest van Nederland. Veel mensen hier zijn niet trots op Nederland, maar op Limburg. Is daar iets mis mee dan? Met zo'n mentaliteit? Ik vind van niet, ik vind dat iedereen trots moet zijn op zijn/haar afkomst, zelfs als je uit Holland komt. Of is dat zo vreemd? Misschien hebben Limburgers dat een stuk extremer, maarja, dat maakt niet zo veel uit.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
IloveRoda schreef:
Maargoed, om dan inhoudelijk erop in te gaan: ik denk niet dat er iets mis is met die zienswijze tegen de rest van Nederland. Dan kun je wel zeggen: 'je moet je opa niet blijven napraten', maar dat doe ik ook helemaal niet. Ik ben simpelweg trots op waar ik vandaan kom, vind mijn accent mooier dan andere accenten, vind het dialect mooier dan anderen. Daarmee zeg ik niet dat gelderland, zeeland enz niet ook mooi kunnen zijn, maar zo kijk ik nu eenmaal niet. Het is gewoon een hele andere mentaliteit dan in de rest van Nederland. Veel mensen hier zijn niet trots op Nederland, maar op Limburg. Is daar iets mis mee dan? Met zo'n mentaliteit? Ik vind van niet, ik vind dat iedereen trots moet zijn op zijn/haar afkomst, zelfs als je uit Holland komt. Of is dat zo vreemd? Misschien hebben Limburgers dat een stuk extremer, maarja, dat maakt niet zo veel uit.
Ik blijf erbij dat je met deze houding niet bijdraagt aan de emancipatie van Limburg. Het getuigt van in-zichzelf-gekeerdheid. Let eens op het woordje "zelfs" in "zelfs als je uit Holland komt"... Dat spreekt toch boekdelen? Dat komt toch nooit meer goed tussen Limburg en de rest van Nederland. Ik denk daarom dat ik de Limburgse zaak door op een verlichte manier over Limburg te denken, meer recht doe. En dus: ben ik volgens mij degene die trots is op Limburg, maar mijn trots is geen door grootmoeders ideeën bepaalde nationalistische trots.
Je mag best trots zijn, maar met jouw onderbouwing (en die zie ik bij heel wat Limburgers) bewijs je Limburg geen dienst.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:08
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Om maar eens effe lekker met de kam en het scheermes over het land te gaan: Limburgers zijn een ordinair volk dat bovendien niet al te snugger overkomt door van al hun zinnen vragen te maken. Laat ze maar bij België aansluiten...mengt lekker
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:12
ratjas
ratjas is offline
ventje zit niet zo te zwammen, laat limburgers die zich limburgers voelen in hun waarde en als ze zich ook nederlanders voelen is dat volgens jou alleen maar mooi meegenomen, limburgers hebben over het algemeen echt geen afkeer van bijv. hollanders in het algemeen maar wel van figuren die zich verheven voelen boven anderen. limburgers voelen zich omgekeerd niet zozeer verheven boven hollanders maar hebben er liever wat minder contact mee over het algemeen terwijl hollanders vaak juist de confrontatie aangaan. al met al zie ik niet in wat er mis is met limburg en limburgers en ik stel voor dat je zo langzamerhand eens je mond gaat houden
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ventje, ik stel voor dat jij je mondje eens gaat houden totdat je zinnig en een beetje minder geëmotioneerd kunt reageren. Het is wel nodig. Anders blijf je er onzin uitslaan.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 10:53
ratjas
ratjas is offline
onzin??? sinds wanneer is het onzin wat ik typ?? ik zeg gewoon hoe het is!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 12:29
skyscraper
Avatar van skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Slither schreef:
Even over punt drie, ik ben dan wel niet echt 'n Nóórd-Nederlander (Noord zet je tussen haakjes, alsof Limburgers geen Nederlanders zijn), maar vind Limburgers best okee.

...en we zijn al zo'n klein land
mee eens
__________________
je freakt niet
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 12:59
Verwijderd
goeie grap dit
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 13:12
Verwijderd
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:
goeie grap dit
idd
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 14:25
DutchTerror
Avatar van DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Streep dan Friesland weg...
streep dan jou weg trut
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 16:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ratjas schreef:
onzin??? sinds wanneer is het onzin wat ik typ?? ik zeg gewoon hoe het is!
Ja, dat is nu juist zo erg. Juist die beklemmende nationalistische plank voor je kop maakt het tot onzin. Slaap lekker verder met die oudbakken meningen uit grootmoeders tijd.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 18:35
ratjas
ratjas is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Ja, dat is nu juist zo erg. Juist die beklemmende nationalistische plank voor je kop maakt het tot onzin. Slaap lekker verder met die oudbakken meningen uit grootmoeders tijd.

de enige die heir een nationalistische plank voor zen kop heeft ben jij met je gezwam over het 'minderwaardige' limburg, dus duidelijk dat jij holland voortrekt en nationalistisch bezig bent. ik geef gewoon feiten weer, terwijl jij meningen deponeert. en grootmoeders tijd ligt ver achter mij, ik ben niet zo iemand wat ook nog met een draaitol speelt weet je wel
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:39
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ratjas schreef:
de enige die heir een nationalistische plank voor zen kop heeft ben jij met je gezwam over het 'minderwaardige' limburg, dus duidelijk dat jij holland voortrekt en nationalistisch bezig bent. ik geef gewoon feiten weer, terwijl jij meningen deponeert. en grootmoeders tijd ligt ver achter mij, ik ben niet zo iemand wat ook nog met een draaitol speelt weet je wel
Juist niet. Ik heb die nationalistische visie juist niet. En ik trek Holland ook niet voor, maar behandel beide provincies als volkomen gelijkwaardig. Waarbij ik een open oog houd voor de rest van Europa in plaats van me te beperken tot de romantiek van de geur het bronsgroen eikenhout... Er is meer dan Jo Erens en Sjef Diederen.
En waarom zouden jouw feiten feiten zijn en mijn meningen meningen? Jouw feiten zijn ook meningen, en wel slechte, ouderwetse.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 20:10
bonkesone
Avatar van bonkesone
bonkesone is offline
Dus, even vanuit jouw mening, moeten we gewoon alle provincies afschaffen en dan voelen we ons allemaal gelijk en Nederlander???
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 20:34
bonkesone
Avatar van bonkesone
bonkesone is offline
maar ff tussen haakjes; wrom zet je niet eens 1 keer al je standpunten in 1 lijst, kunne we daar ns over gaan discussieren en heeft iedereen eens een breder beeld van jou (niet beledigend bedoeld)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 22:31
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
bonkesone schreef:
maar ff tussen haakjes; wrom zet je niet eens 1 keer al je standpunten in 1 lijst, kunne we daar ns over gaan discussieren en heeft iedereen eens een breder beeld van jou (niet beledigend bedoeld)
Waarom? Het gaat toch zeker niet over mij? Het gaat toch over bepaalde onderwerpen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 22:33
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
bonkesone schreef:
Dus, even vanuit jouw mening, moeten we gewoon alle provincies afschaffen en dan voelen we ons allemaal gelijk en Nederlander???
Nee, dat hoeft niet. Maar er zou wel meer openheid mogen bestaan tussen de provincies. Limburgers hebben de neiging om zich terug te trekken ten gunste van andere provincialen, en dus zeker tegenover randstedelingen. Een soort "minderwaardigheidscomplex".
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:34
bonkesone
Avatar van bonkesone
bonkesone is offline
nouja als Limburg geen minderwaardigheidscomplex had, heeft het nou zeker 1 tnx a lot
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:36
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Limburg is het enige stukje land waar op topniveau een mooie wielerwedstrijd gehouden kan worden, vanwege z'n prachtige heuvellandschap
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 09:44
IloveRoda
IloveRoda is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Ik blijf erbij dat je met deze houding niet bijdraagt aan de emancipatie van Limburg. Het getuigt van in-zichzelf-gekeerdheid. Let eens op het woordje "zelfs" in "zelfs als je uit Holland komt"... Dat spreekt toch boekdelen? Dat komt toch nooit meer goed tussen Limburg en de rest van Nederland. Ik denk daarom dat ik de Limburgse zaak door op een verlichte manier over Limburg te denken, meer recht doe. En dus: ben ik volgens mij degene die trots is op Limburg, maar mijn trots is geen door grootmoeders ideeën bepaalde nationalistische trots.
Je mag best trots zijn, maar met jouw onderbouwing (en die zie ik bij heel wat Limburgers) bewijs je Limburg geen dienst.
Ik geloof dat het lastig is te begrijpen dat ik me helemaal niet nederlander voel. Ik hoef daar helemaal niet bij te horen. Misschien denkt gij daar anders over, maar zo voelt het voor mij. Denk dat dat een misverstand is bij veel Nederlanders. Die zeggen zoiets van: ze doen hun best ook niet omn bij NL te horen, maar dat wil ik helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 12:08
megawatje
Avatar van megawatje
megawatje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Limburgers hebben een zachte g.
Limburgers eten Limburgse kaas.
Limburgers zijn de nakomelingen van klaplopers die zich enige eeuwen geleden hadden verzameld in het niemandsland tussen drie grote machten.
Limburgers drinken Limburgs bier.
Limburgers rijden Daf.
Limburg heeft een drugsprobleem.
Limburg is half afgegraven (Maastricht enz.)


Wil je nog meer bewijzen?
sorry maar ik ga hier even op reageren,

wat trek jij voor een zielige conclussies
ja limburgers hebben een zachte g dat klinkt toch zo mooi.
beter dan die harde g klinkt veel te hard. een zachte g klinkt ook nog eens beschaafder.
limburg heeft een drugsprobleem? hoe kom je hierbij, ga maar eens in rotterdam/den haag/ amsterdam/ alle randsteden na, en daar kom je veel meer drugsproblemen tegen dan in limburg.
je weet niet waar je het over hebt, ik vind je zielig. jij met je loze argumenten.
als je nou eens een zinnig onderwerp weet te starten doe dat dan in plaats van de limburgers te beledigen.
als ik in den haag kom word ik gek van die taal die ze daar hebben, komt toch zo ordinair over,zo plat grrr krijg kippevel.
__________________
liefde is een ilussie
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:30
IloveRoda
IloveRoda is offline
Citaat:
megawatje schreef:


sorry maar ik ga hier even op reageren,

wat trek jij voor een zielige conclussies
ja limburgers hebben een zachte g dat klinkt toch zo mooi.
beter dan die harde g klinkt veel te hard. een zachte g klinkt ook nog eens beschaafder.
limburg heeft een drugsprobleem? hoe kom je hierbij, ga maar eens in rotterdam/den haag/ amsterdam/ alle randsteden na, en daar kom je veel meer drugsproblemen tegen dan in limburg.
je weet niet waar je het over hebt, ik vind je zielig. jij met je loze argumenten.
als je nou eens een zinnig onderwerp weet te starten doe dat dan in plaats van de limburgers te beledigen.
als ik in den haag kom word ik gek van die taal die ze daar hebben, komt toch zo ordinair over,zo plat grrr krijg kippevel.
Het zijn idd allemaal vooroordelen, maar helaas heeft Limburg wél een groter drugsprobleem dan andere steden in NL. Kom eens in Heerlen kijken, dat is drugsstad nummer één in Nederland (als het al bij NL hoort). Het is in de oostelijke mijnstreek een stuk erger. En idd, ons accent is vele malen mooier, ja
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 17:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
megawatje schreef:
sorry maar ik ga hier even op reageren,


[/B]
Lees eens eerst de rest, dan zie je waarom ik dat zo provocerend heb gezegd, zonder dat ik het meende. Trek vervolgens je conclusies.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 17:16
bonkesone
Avatar van bonkesone
bonkesone is offline
wat een zinloze discussie. Het is zoals het is en t gaat voorlopig echt niet veranderen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 20:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
bonkesone schreef:
wat een zinloze discussie. Het is zoals het is en t gaat voorlopig echt niet veranderen
Dit noem ik nu de kop in het zand steken. Daar zijn wij Limburgers echt héél goed in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij niet?
Magican2
500 24-07-2009 12:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.