Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 13:33
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Het is wel een probleem.
2) Ok.
3) De abt van sion is een geboren en getogen Limburger. Maar wel een met een brede blik.
Weet je wat? Ga jij lekker verhuizen. En neem geen Internetaansluiting. Zijn we van jou gelul af.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2002, 20:31
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:


Weet je wat? Ga jij lekker verhuizen. En neem geen Internetaansluiting. Zijn we van jou gelul af.
Deze reactie is niet democratisch en sluit elke mogelijkheid tot discussie af. Als gevolg daarvan is zij disfuntioneel en past zij niet op een discussieforum (nog afgezien van het lompe woordgebruik).
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 11:19
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Het is wel een probleem.
2) Ok.
3) De abt van sion is een geboren en getogen Limburger. Maar wel een met een brede blik.
verhuis jij dan maar heel snel uit limburg
want je bent het niet waard om limburger genoemd te worden
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 12:30
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
robijnbeertje schreef:


verhuis jij dan maar heel snel uit limburg
want je bent het niet waard om limburger genoemd te worden
Ik bèn al uit Limburg verhuisd (niet als gevolg van haat jegens Limburg!), maar mede daardoor is mijn blikveld gelukkig wel wat breder geworden dan dat van de doorsnee-Limburger. Als je de inteelt-opvatting die veel Limburger op dit moment delen, als criterium neemt, ben ik blij dat jij vindt dat ik het niet waard ben om Limburger genoemd te worden. Want zo'n Limburger wil ik niet zijn. Zo'n Limburger zou niemand die van deze tijd is, moeten willen zijn.

Ik vind juist wel dat mensen zoals ik het waard zijn om Limburger genoemd te worden.
Die "andere" Limburgers zijn een soort aardmannetjes.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 21:48
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Gonzo schreef:


Het schrikt de mensen gewoon erg af. Vooral op en rond het station is het af en toe om te kotsen. En af en toe het station "schoonvegen" heeft ook geen nut. Ik denk dat heel Limburg het grote probleem van Heerlen wel kent.

Nu probeert Heerlen haar imago weer optepoetsen, maar zolang er junks zijn (en geloof me: het worden er steeds meer die vanuit Polen, Duitsland & Oostblok die richting Heerlen komen) zullen de mensen Heerlen in een negatief daglicht zetten.

Voor de rest staat Heerlen ook bekend vanwege de vele achterstandswijken, het vele uitgaansgeweld & de illegale sexindustrie.

Jammer, maar helaas.
Maar Heerlen heeft ook een eigen karakter binnen de Oostelijke Mijnstreek...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 08:55
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Citaat:
beuk schreef:
boeren
laat me niet lachen de grootste boer ben JIJ
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:23
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Deze reactie is niet democratisch en sluit elke mogelijkheid tot discussie af. Als gevolg daarvan is zij disfuntioneel en past zij niet op een discussieforum (nog afgezien van het lompe woordgebruik).
Disfunctioneel , zal best , maar ik kan tenminste wel spellen
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Disfunctioneel , zal best , maar ik kan tenminste wel spellen
"Zijn we van jou gelul af." .. :/
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:03
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
"Zijn we van jou gelul af." .. :/
Huh? Is het vandaag -we gaan Sis Bliz afkraken omdat ze limburgs is- dag?

Komop zeg, ik ben niet disfunctioneel, alleen snel geraakt
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 23:10
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:


Komop zeg, ik ben niet disfunctioneel, alleen snel geraakt
Heel goed. Dat moesten meer Limburgers hebben!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 00:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Deze reactie bewijst dat Limburgers hun eventuele (ingehouden) kwaadheid maar heel kort vol kunnen houden.
1 Limburger representateert niet compleet Limburg anders zou jij, als Limburger, nu elke Limburger in een kwaad daglicht stellen als 'generaliserende lamlul'.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 00:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik bèn al uit Limburg verhuisd (niet als gevolg van haat jegens Limburg!)
Vanweer die afkeer dan toch, mijn zoon

Citaat:
maar mede daardoor is mijn blikveld gelukkig wel wat breder geworden dan dat van de doorsnee-Limburger.
Lucht. Wat nou 'mede daardoor'. Waardoor dan nog weer?
En verder: generalisatie zonder bewijs.

Citaat:
Als je de inteelt-opvatting die veel Limburger op dit moment delen
Hoe kom je daarbij? Bron, bewijs?

Citaat:
als criterium neemt, ben ik blij dat jij vindt dat ik het niet waard ben om Limburger genoemd te worden. Want zo'n Limburger wil ik niet zijn. Zo'n Limburger zou niemand die van deze tijd is, moeten willen zijn.
..naar jouw opinie, that is.

Citaat:
Ik vind juist wel dat mensen zoals ik het waard zijn om Limburger genoemd te worden.
Verhuis je dan mee naar Duitsland of Belgie? Ik bedoel, je moet de ingeburgerde Limburgers natuurlijk wel eruit schoppen, dat zijn toch nietsnutten zondr verblijfsvergunning is 't niet?

Citaat:
Die "andere" Limburgers zijn een soort aardmannetjes.
Ja man. Jij bent geweldig, heiliger dan de paus!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 08:07
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Heel goed. Dat moesten meer Limburgers hebben!
Man, ga fietsen.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
alleen snel geraakt
Waarom? Dat vat ik niet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 15:36
Liedje
Liedje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Deze reactie bewijst dat Limburgers hun eventuele (ingehouden) kwaadheid maar heel kort vol kunnen houden.
Jongen, jij hebt bewijzen van niks..... Elke keer als een limburger een bepaalde reactie geeft zoals " niet kwaad" , " het gebruiken van het woord kotsneigingen" , dan wordt dit toegedicht aan Limburg, als " Limburgers worden nooit kwaad" , enz. Alleen die stelling slaat al nergens op, want dat is nergens op gebaseerd. Dan heb je zekr nog nooit een limburger kwaad gezien. Jij komt ook niet echt met overtuigende argumenten. Ik ben Limburger, maar ben eveneens Nederlander.
En over mentaliteit gesproken, als we dan toch bezig zijn, laten we het dan vooral niet over de mentaliteit van de Noord-Nederlanders spreken. Daar valt dan ook wel het een en ander op aan te merken.
Als deze discussie nog enigszins nuttig was, bracht ik ook wel wat in, maar dit gevit leidt toch nergens toe.
En het is echt niet zo dat de limburgers hier met z'n allen op klompen lopen en dat we vrolijk met z'n allen koeien lopen te melken. Dat beeld schijnt ook al te bestaan. We lopen echt niet achter bij de rest van Nederland. En een " brede blik" hebben of niet (wat je eerder eens zei) heeft toch zeker niks te maken met het al dan niet Limburger zijn of niet? Kijk, en dat zijn dan argumenten van NIKS.
Eigenlijk begrijp ik niet waarom deze discussie gevoerd moet worden. Ik voel me echt niet anders als iemand die geen limburger is. Zo kunnen we ook een discussie gaan voeren over andere provincies. Ik denk dat over elke provinicie wel een bepaald beeld bestaat .
En abt van Sion, als je iets zinnigs hebt als argument, dan heb ik er wat aan. Want je gooit alleen wat losse opmerkingen de lucht in.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 18:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:


Man, ga fietsen.
Goed advies, bedankt. Ik heb vandaag heerlijk gefietst.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Goed advies, bedankt. Ik heb vandaag heerlijk gefietst.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:18
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
De wachtlijsten verhelpen door Limburg van Nederland af te hakken? Als je Limburg van Nederland afhakt, dan hak je niet alleen de (zieke) mensen ervanaf, maar ook de ziekenhuizen die in Limburg staan! Dus het helpt.. niets? Dit is geen loze, maar gewoon een domme stelling...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:05
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Waarom? Dat vat ik niet
Moet dan dan? Het gaat zich hier om limburgers, niet om rotterdammers.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Moet dan dan? Het gaat zich hier om limburgers, niet om rotterdammers.
Ik snap niet dat jij je zo opwinden kan over bepaalde personen hier op het forum, dat is alles

*verdwijnt wel weer .. alhoewel :-P*
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:29
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik snap niet dat jij je zo opwinden kan over bepaalde personen hier op het forum, dat is alles

*verdwijnt wel weer .. alhoewel :-P*
Das minder. Het is een vrij menselijke reactie dat mensen zich aan elkaar irriteren, vooral in discussie, maar dat zal wel iets vrouwelijks zijn. Of iets Limburgs. Aardvrouwtjes he
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:14
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Liedje schreef:

1) Jongen, jij hebt bewijzen van niks..... Elke keer als een limburger een bepaalde reactie geeft zoals " niet kwaad" , " het gebruiken van het woord kotsneigingen" , dan wordt dit toegedicht aan Limburg, als " Limburgers worden nooit kwaad" , enz. Alleen die stelling slaat al nergens op, want dat is nergens op gebaseerd. Dan heb je zekr nog nooit een limburger kwaad gezien. Jij komt ook niet echt met overtuigende argumenten. Ik ben Limburger, maar ben eveneens Nederlander.
2) En over mentaliteit gesproken, als we dan toch bezig zijn, laten we het dan vooral niet over de mentaliteit van de Noord-Nederlanders spreken. Daar valt dan ook wel het een en ander op aan te merken.
Als deze discussie nog enigszins nuttig was, bracht ik ook wel wat in, maar dit gevit leidt toch nergens toe.
3) En het is echt niet zo dat de limburgers hier met z'n allen op klompen lopen en dat we vrolijk met z'n allen koeien lopen te melken. Dat beeld schijnt ook al te bestaan. We lopen echt niet achter bij de rest van Nederland. En een " brede blik" hebben of niet (wat je eerder eens zei) heeft toch zeker niks te maken met het al dan niet Limburger zijn of niet? Kijk, en dat zijn dan argumenten van NIKS.
4) Eigenlijk begrijp ik niet waarom deze discussie gevoerd moet worden. Ik voel me echt niet anders als iemand die geen limburger is. Zo kunnen we ook een discussie gaan voeren over andere provincies. Ik denk dat over elke provinicie wel een bepaald beeld bestaat .
5) En abt van Sion, als je iets zinnigs hebt als argument, dan heb ik er wat aan. Want je gooit alleen wat losse opmerkingen de lucht in.
Een warrig verhaaltje, Liedje. Maar goed, je hebt je laten overmeesteren door de emotie.
1) Ik bèn een Limburger, en ik heb dus ook wel eens Limburgers kwaad gezien. Maar het zijn vaak binnenvetters, ze zijn wel kwaad, maar niemand merkt het, voor de personen die het zouden moeten merken, niet.
2) Dat klopt, maar mij gaat het om de emancipatie van de Limburger. Het is vreemd dat die door zo veel Limburgers zo radicaal van de tafel wordt geveegd.
3) Ik weet niet precies wat je hier wilt zeggen.
4) Om de vastgeroeste positie van de Limburgers los te weken.
5) Mijn argumenten waren grotendeels zinnig, maar jij hebt - getuige je reactie - geen zin om ze zinnig te vinden. En dat is - helaas - symptomatisch voor vele Limburgers.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:19
dystopia
dystopia is offline
Lees deze 'ns rustig door met de kanttekening dat dat 'ik heb een neger als vriend' hetzelfde nutteloze, onzinnige argument is als 'ik ben zelf Limburger'.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:22
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Een warrig verhaaltje, Liedje. Maar goed, je hebt je laten overmeesteren door de emotie.
1) Ik bèn een Limburger, en ik heb dus ook wel eens Limburgers kwaad gezien. Maar het zijn vaak binnenvetters, ze zijn wel kwaad, maar niemand merkt het, voor de personen die het zouden moeten merken, niet.
2) Dat klopt, maar mij gaat het om de emancipatie van de Limburger. Het is vreemd dat die door zo veel Limburgers zo radicaal van de tafel wordt geveegd.
3) Ik weet niet precies wat je hier wilt zeggen.
4) Om de vastgeroeste positie van de Limburgers los te weken.
5) Mijn argumenten waren grotendeels zinnig, maar jij hebt - getuige je reactie - geen zin om ze zinnig te vinden. En dat is - helaas - symptomatisch voor vele Limburgers.
Jij noemt -heel ruimdenkend- anderen altijd wel bekrompen, en andere (Limburgers) emtioneel, aardmannetjes en niet in staat om zinnig te reageren. Je bent zelf gewoon bekrompen als je honderdduizend verschillende mensen over een kam scheert en daarbovenop aankomt met een loze stelling. Dat is deze. Limburg mag dan wel een appendix zijn en beinvloedt worden door culturen die de provincie omringen; maar zo is zeeland ook een wormvormig aanhangsel en zijn overijsselaars ook halve duitsers. Zo ken ik er nog wel meer, kortom, het slaat alle planken mis.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:55
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:


Jij noemt -heel ruimdenkend- anderen altijd wel bekrompen, en andere (Limburgers) emtioneel, aardmannetjes en niet in staat om zinnig te reageren. Je bent zelf gewoon bekrompen als je honderdduizend verschillende mensen over een kam scheert en daarbovenop aankomt met een loze stelling. Dat is deze. Limburg mag dan wel een appendix zijn en beinvloedt worden door culturen die de provincie omringen; maar zo is zeeland ook een wormvormig aanhangsel en zijn overijsselaars ook halve duitsers. Zo ken ik er nog wel meer, kortom, het slaat alle planken mis.
Je laat je gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 00:06
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Je laat je gaan.
Ow ja? Houdt dat in dat ik je ook ga bedreigen en je zielig gaat klikken op feedback?

Ga terreinwagen berijden, misschien dat je je analysetalent daar beter kunt gebruiken.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 00:36
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Je laat je gaan.
Jij toch ook? Het is doodnormaal dat iemand niet goed wordt van jouw vlammetjes.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 08:35
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
limburg werd aan nederland toegevoegd in 1830 na de conferentie van londen en de reactie daarop van Willem 1, waarbij hij de tiendaagse veldtocht voerde in Belgie en de conferentie het verdrag der 24 artikels opstelde, waarbij limburg naar nederland ging...

nederland heeft limburg zelf gewild dus hou het maar enneuh, de belgen willen zelf van hun deel limburg af
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef:
nederland heeft limburg zelf gewild dus hou het maar enneuh, de belgen willen zelf van hun deel limburg af
LoL niemand wil Limburg
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 09:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Jij toch ook? Het is doodnormaal dat iemand niet goed wordt van jouw vlammetjes.
Ik niet.
En het zeker niet zo dat ik niet goed word van mensen als ze zich laten gaan. Ze zetten hooguit zichzelf te kijk.

Jouw reactie is overigens heel vreemd, in het perspectief van de verantwoordelijke functie van forumbaas die jij bekleedt. Je laat je namelijk telkens weer gaan... Dat geeft te denken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 09:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:


1) Ow ja?
2) Houdt dat in dat ik je ook ga bedreigen en je zielig gaat klikken op feedback?
3) Ga terreinwagen berijden, misschien dat je je analysetalent daar beter kunt gebruiken.
1) Ja.
2) Nee, er gaat geen enkele bedreiging van uit. Daarvoor is het trouwens ook te emotioneel en te weinig onderbouwd. Het wekt veeleer medelijden. Misschien iets voor psychologie? Sterkte!
3) Dit bevestigt wat ik onder nummer 2) heb gezegd.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:15
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Ja.
2) Nee, er gaat geen enkele bedreiging van uit. Daarvoor is het trouwens ook te emotioneel en te weinig onderbouwd. Het wekt veeleer medelijden. Misschien iets voor psychologie? Sterkte!
3) Dit bevestigt wat ik onder nummer 2) heb gezegd.
Als er iemand is die zielig is, ben jij het wel. Ik hoop van harte dat jij eens keihard met je kop tegen een muur gaat knallen. (Figuurlijk, maar letterlijk mag wat mij betreft ook).

En kap er dan eens mee mensen uit de tent te lokken, als je niet tegen emotionele reactie kunt. Als jij tenminste weet wat emotie is, dan.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:17
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Jouw reactie is overigens heel vreemd, in het perspectief van de verantwoordelijke functie van forumbaas die jij bekleedt. Je laat je namelijk telkens weer gaan... Dat geeft te denken.
Ten eerste: ook forumbazen hebben emoties (alle mensen -behalve jij, uiteraard- hebben namelijk emoties, voor het geval je het even vergeten was). Ten tweede is het goede zaak dat ook FB's emoties tonen.

En ik stop nu met op jou reageren, totaal zinloos namelijk.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:


1) Ik hoop van harte dat jij eens keihard met je kop tegen een muur gaat knallen. (Figuurlijk, maar letterlijk mag wat mij betreft ook).
2) En kap er dan eens mee mensen uit de tent te lokken,
3) als je niet tegen emotionele reactie kunt.
4) Als jij tenminste weet wat emotie is, dan.
1) Ik deel die hoop niet.
2) Wonen jullie dan nog in een tent, daar in het diepe zuiden?
3) Daar kan ik prima tegen. Alleen zijn heel wat emotionele reacties binnen een discussie onhoudbaar. Kijk bijvoorbeeld naar jouw eigen reacties.
4) Dat weet ik heel goed.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:24
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:


Ten eerste: ook forumbazen hebben emoties (alle mensen -behalve jij, uiteraard- hebben namelijk emoties, voor het geval je het even vergeten was). Ten tweede is het goede zaak dat ook FB's emoties tonen.

En ik stop nu met op jou reageren, totaal zinloos namelijk.
Ben jij z'n mama, soms? Ik dacht dat Dystopia wel zelf kon reageren...
Forumbazen hoeven overigens geen emoties te tonen. En zeker zijn stellingname vertroebelt de discussie
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:41
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
2) Wonen jullie dan nog in een tent, daar in het diepe zuiden?
Hmm .. 1 ding is wel; ik kan altijd lachen om zijn opmerkingen :o
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:29
Liedje
Liedje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Een warrig verhaaltje, Liedje. Maar goed, je hebt je laten overmeesteren door de emotie.
1) Ik bèn een Limburger, en ik heb dus ook wel eens Limburgers kwaad gezien. Maar het zijn vaak binnenvetters, ze zijn wel kwaad, maar niemand merkt het, voor de personen die het zouden moeten merken, niet.
2) Dat klopt, maar mij gaat het om de emancipatie van de Limburger. Het is vreemd dat die door zo veel Limburgers zo radicaal van de tafel wordt geveegd.
3) Ik weet niet precies wat je hier wilt zeggen.
4) Om de vastgeroeste positie van de Limburgers los te weken.
5) Mijn argumenten waren grotendeels zinnig, maar jij hebt - getuige je reactie - geen zin om ze zinnig te vinden. En dat is - helaas - symptomatisch voor vele Limburgers.
1) ja jij kent natuurlijk elke limburger persoonlijk, en weet hoe een limburger reageert.h, jij bent een limburger??? Dan pas je inderdaad goed bij ons, de minder ruimdenkende mensen..
2) emancipatie?? ik heb niet het gevoel dat limburgers een achtergestelde groep die zo nodig moet ontwikkelen... ook hier zijn de dinosaurussen uitgestorven hoor.....
3) was dat niet duidelijk?? nog een keer lezen dan. Ik heb kritiek op je argumenten en op je manier van reactie geven.
4) vastgeroest; zo zie jij dat. Ik niet.
5) nee ik heb inderdaad geen zin om ze zinnig te vinden. Heb m'n best gedaan, maar na drie keer lezen werden ze er niet zinniger op. Maar ja, dat is symptomatisch gedrag voor limmburgers, neem me niet kwalijk, ik ben er mee geboren.....

Jij scheert werkelijk mensen over een kam. Nou, dat lijkt me dus wel vastgeroest gedrag, denk je ook niet? iets ruimdenkener zou je best kunnen zijn (of niet natuurlijk, je weet het maar nooit met die ex-limburgers die ineens denken dat limburgers zo'n zielig volkje is)... En dan zou je ook best wat andere reacties kunnen krijgen, van ruimdenkendere mensen.....
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 07:36
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Liedje schreef:


1) ja jij kent natuurlijk elke limburger persoonlijk, en weet hoe een limburger reageert.h, jij bent een limburger??? Dan pas je inderdaad goed bij ons, de minder ruimdenkende mensen..
2) emancipatie?? ik heb niet het gevoel dat limburgers een achtergestelde groep die zo nodig moet ontwikkelen... ook hier zijn de dinosaurussen uitgestorven hoor.....
3) was dat niet duidelijk?? nog een keer lezen dan. Ik heb kritiek op je argumenten en op je manier van reactie geven.
4) vastgeroest; zo zie jij dat. Ik niet.
5) nee ik heb inderdaad geen zin om ze zinnig te vinden. Heb m'n best gedaan, maar na drie keer lezen werden ze er niet zinniger op. Maar ja, dat is symptomatisch gedrag voor limmburgers, neem me niet kwalijk, ik ben er mee geboren.....

6) Jij scheert werkelijk mensen over een kam. Nou, dat lijkt me dus wel vastgeroest gedrag, denk je ook niet? iets ruimdenkener zou je best kunnen zijn (of niet natuurlijk, je weet het maar nooit met die ex-limburgers die ineens denken dat limburgers zo'n zielig volkje is)... En dan zou je ook best wat andere reacties kunnen krijgen, van ruimdenkendere mensen.....
1) Ik ken heel wat Limburgers persoonlijk, en daardoor krijg je - evaenals bij representatieve steekproeven en peilingen - een redelijk idee van de Limburger.
2) Wel een bepaald soort ontwikkeling, die ik maar "gemakkelijke en open aansluiting bij de rest van het land" noem. Je mag best dialect spreken als je in Drenthe bent, maar het niet erg sympathiek om dat te doen als er niet-Limburgers bij zijn.
3) Ook na herlezing is het me niet helemaal duidelijk wat je wilt.
4) Dat is je volste recht. Het zou echter goed zijn, als je dat wel zag.
5) Je reageert hier iets te beledigd. Laat die overtollige emotionaliteit nu eens wegebben, en denk er dan nog eens over na.
6) Jij staat niet open voor andere gedachten, en dat is iets wat ik bij meer Limburgers opmerk. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 09:07
selma
selma is offline
Citaat:
italianboy schreef:
I call them:

Reserve-Belgen

zegt wel genoeg hoe ik over ze denk
Helemaal mee eens, ze wonen tog al bijna in het belgen land!
__________________
Just because you're not paranoid, doesn't mean they're not after you!!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:02
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
selma schreef:


Helemaal mee eens, ze wonen tog al bijna in het belgen land!
Kijk, de vooroordelen van de Leienaar.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 21:14
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Citaat:
selma schreef:


Helemaal mee eens, ze wonen tog al bijna in het belgen land!

ja en dan?
Het is nog wel Nederland, je komt echt zwakzinnig over.
En dan al die steden die naast Duitsland liggen?
Nee daar hebben we het nog niet over gehad,
Limburgs Nederland heeft nix met Belgie te maken.
Nog iets
Maar ik vind het gewoon jammer dat op de nederlandse zenders die hollanders altijd het woord hebben.
Vind dat eigenlijk niet kunnen, want wie heeft die regel bedacht dat hollanders beter spreken alleen omdat ze de harde g hebben?
Onzin dus in mijn ogen, als limburgers gewoon goed nederlands spreken vind ik dat ze ook hun eigen programma,s kunnen presenteren op tv. dus nu nog een limburgse presentator zoeken.....
en ja dat is gewoon zo
greetz
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 21:39
Liedje
Liedje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Ik ken heel wat Limburgers persoonlijk, en daardoor krijg je - evaenals bij representatieve steekproeven en peilingen - een redelijk idee van de Limburger.
2) Wel een bepaald soort ontwikkeling, die ik maar "gemakkelijke en open aansluiting bij de rest van het land" noem. Je mag best dialect spreken als je in Drenthe bent, maar het niet erg sympathiek om dat te doen als er niet-Limburgers bij zijn.
3) Ook na herlezing is het me niet helemaal duidelijk wat je wilt.
4) Dat is je volste recht. Het zou echter goed zijn, als je dat wel zag.
5) Je reageert hier iets te beledigd. Laat die overtollige emotionaliteit nu eens wegebben, en denk er dan nog eens over na.
6) Jij staat niet open voor andere gedachten, en dat is iets wat ik bij meer Limburgers opmerk. Jammer.
1) dan zal ik je maar in die waan laten he.
2) Oke, kan ik begrijpen en ben ik het mee eens, maar er zijn meer dialecten buiten het limburgs en daar geld dan hetzelfde voor, toch?
3) grr... De manier waarop je over Limburgers praat, alsof het een of ander achterlijk volkje is wat een hoop ontwikkeling mist, wat nog achterloopt op de rest van Nederland, wat niet goed met z'n gevoel omgaat, enz. Gewoon de manier waarop je dat brengt, dat zint me niet, en dat ergert me. Dus in mijn antwoorden uit ik gewoon mijn ergernis.
4) ja ja
5) ja , ik ben ook beledigd..... vind ik niet echt gek ofzo. Nou ja, overtollige emotionaliteit. ZOu het ook eens in je op kunnen komen dat het niet aan het limburger-zijn ligt. Gevoelige of emotionele personen tref je ook in Amsterdam of weet ik veel waar aan. Ik kan ook een heel pleidooi gaan houden over het sterrenbeeld Kreeft, dat vaak en gevoelig mens is en emotioneel kan reageren. Wat ik hiermee wil zeggen is dat bepaalde dingen die jij typisch Limburgs noemt, dat niet perse hoeven te zijn.
6) Daar heeft het niets mee te maken. Ik sta zeker open voor andere gedachten, maar zoals ik al zei, de manier waarop, dat zint me niet. Je komt over alsof je je verheven voelt, en dat je dit nu allemaal makkelijk kunt zeggen nu je ex-limburger bent.

Maar goed......
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 22:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Liedje schreef:


1) dan zal ik je maar in die waan laten he.
2) Oke, kan ik begrijpen en ben ik het mee eens, maar er zijn meer dialecten buiten het limburgs en daar geld dan hetzelfde voor, toch?
3) grr... De manier waarop je over Limburgers praat, alsof het een of ander achterlijk volkje is wat een hoop ontwikkeling mist, wat nog achterloopt op de rest van Nederland, wat niet goed met z'n gevoel omgaat, enz. Gewoon de manier waarop je dat brengt, dat zint me niet, en dat ergert me. Dus in mijn antwoorden uit ik gewoon mijn ergernis.
4) ja ja
5) ja , ik ben ook beledigd..... vind ik niet echt gek ofzo. Nou ja, overtollige emotionaliteit. ZOu het ook eens in je op kunnen komen dat het niet aan het limburger-zijn ligt. Gevoelige of emotionele personen tref je ook in Amsterdam of weet ik veel waar aan. Ik kan ook een heel pleidooi gaan houden over het sterrenbeeld Kreeft, dat vaak en gevoelig mens is en emotioneel kan reageren. Wat ik hiermee wil zeggen is dat bepaalde dingen die jij typisch Limburgs noemt, dat niet perse hoeven te zijn.
6) Daar heeft het niets mee te maken. Ik sta zeker open voor andere gedachten, maar zoals ik al zei, de manier waarop, dat zint me niet. Je komt over alsof je je verheven voelt, en dat je dit nu allemaal makkelijk kunt zeggen nu je ex-limburger bent.

Maar goed......
1) Het is geen waan.
2) Jazeker, daar geldt hetzelfde voor.
3) Nee, dat doe ik niet. Alleen in het begin heb ik dat gedaan om de aandacht op het probleem te vestigen. Limburg is zeker geen achterlijk en onderontwikkeld volkje. Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat veel Limburgers een oudbakken mening hebben over wat ze "Hollanders" noemen (dat wil zeggen: alles wat boven Weert woont), en dat ze hun grootouders blijven napraten die nog vol wrok zitten over de mijnsluiting. En meer van dat soort zaken. Dat past wel een beetje bij het wat gesloten karakter van de Limburger.
4) Tja...
5) Het komt verdacht vaak voor bij Limburgers.
6) Ik voel me absoluut niet verheven. En ik ben en blijf Limburger, nu ik er niet meer woon, misschien nog betrokkener... Waarom denk je dat ik dit pleidooi houd en er zoveel tijd in investeer? Ik reageer zo ongeveer op iedere reactie... Ik hoop dat je dat ook begrijpt. Ik probeer een steentje bij te dragen aan de emancipatie van de Limburger buiten Limburg.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 22:11
Liedje
Liedje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Het is geen waan.
2) Jazeker, daar geldt hetzelfde voor.
3) Nee, dat doe ik niet. Alleen in het begin heb ik dat gedaan om de aandacht op het probleem te vestigen. Limburg is zeker geen achterlijk en onderontwikkeld volkje. Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat veel Limburgers een oudbakken mening hebben over wat ze "Hollanders" noemen (dat wil zeggen: alles wat boven Weert woont), en dat ze hun grootouders blijven napraten die nog vol wrok zitten over de mijnsluiting. En meer van dat soort zaken. Dat past wel een beetje bij het wat gesloten karakter van de Limburger.
4) Tja...
5) Het komt verdacht vaak voor bij Limburgers.
6) Ik voel me absoluut niet verheven. En ik ben en blijf Limburger, nu ik er niet meer woon, misschien nog betrokkener... Waarom denk je dat ik dit pleidooi houd en er zoveel tijd in investeer? Ik reageer zo ongeveer op iedere reactie... Ik hoop dat je dat ook begrijpt. Ik probeer een steentje bij te dragen aan de emancipatie van de Limburger buiten Limburg.
5) Het kan best, dat hoor ik wel vaker, alleen zie ik dat zelf eigenlijk niet zo. Maar eerlijk gezegd heb ik daar ook niet op zo'n manier op gelet.
6) by the way, waar woon je nu eigenlijk? ik heb het wel gelezen, geloof , maar aangezien de topic al zo lang is, heb ik geen zin om te zoeken. En waar heb je dan eerst in Limburg gewoond?

weet je , deze toon van praten(schrijven) komt al anders over, en wekt bij mij geen ergernis op, en daardoor ook geen over-emotionele reactie.....
en dan is het ook het gevolg dat ik meer m'n best doe om je te begrijpen i.p.v dat het geval is bij een stuk waarin je ergernis bij me opwekt. En ik denk dat dat voor andere personen ook wel zal gelden.
Momenteel heb ik even niks nieuws in te brengen..hehe.....
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 22:26
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Liedje schreef:


5) Het kan best, dat hoor ik wel vaker, alleen zie ik dat zelf eigenlijk niet zo. Maar eerlijk gezegd heb ik daar ook niet op zo'n manier op gelet.
6) by the way, waar woon je nu eigenlijk? ik heb het wel gelezen, geloof , maar aangezien de topic al zo lang is, heb ik geen zin om te zoeken. En waar heb je dan eerst in Limburg gewoond?

weet je , deze toon van praten(schrijven) komt al anders over, en wekt bij mij geen ergernis op, en daardoor ook geen over-emotionele reactie.....
en dan is het ook het gevolg dat ik meer m'n best doe om je te begrijpen i.p.v dat het geval is bij een stuk waarin je ergernis bij me opwekt. En ik denk dat dat voor andere personen ook wel zal gelden.
Momenteel heb ik even niks nieuws in te brengen..hehe.....
5) Nee, dat deed ik ook niet toen ik nog in Limburg woonde.
6) Ik kom uit de omgeving van Geleen.

Weet je, ik ervaar te vaak hoe men in den lande over Limburg denkt. Limburgers zouden die cliché-matige
vooroordelen niet moeten ondersteunen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:20
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Limburg: een appendix?
Sorry maar er moet ff iets uit: Hebben wij gezellie (de annhangsels van ) the Lord of the Rings gelezen? Wordt dat woord vaak in gebruikt en sinds de film uit is en mensen LotR gaan lezen zie je dit woord steeds vaker verschijnen...
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:34
FullMoon
FullMoon is offline
MUWAHAHAHA!!! JULLIE ZIJN ZIEK. ALLEMÁÁL!!
__________________
Don't hide. Expose yourself!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:00
koekiemonsteres
koekiemonsteres is offline
HAHAHA HAHAHA

tis maar waar je je druk om kan maken... proest. what maakt t nou uit of je in amsterdam of in limburg of in...timboektoe whatever woont?????? lekker boeiend....
__________________
//// I Will Never Be Your Iron Flower..... \\\\
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:19
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
koekiemonsteres schreef:
HAHAHA HAHAHA

tis maar waar je je druk om kan maken... proest. what maakt t nou uit of je in amsterdam of in limburg of in...timboektoe whatever woont?????? lekker boeiend....
Ja, dat maakt wel uit. Ik woon om verschillende redenen liever in Limburg dan in Amsterdam, en weer liever in Amsterdam dan in Timboektoe.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
FullMoon schreef:
MUWAHAHAHA!!! JULLIE ZIJN ZIEK. ALLEMÁÁL!!
Je hebt het mis. Ik voel me prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij niet?
Magican2
500 24-07-2009 12:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.