Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2013, 00:22
Faithinwhat
Faithinwhat is offline
Ik heb hier een voor mij moeilijke kwestie en ik zoek daarvoor meningen en argumenten voor een aantal dingen.

Ik heb sinds >5 maanden een relatie met een meisje die ik heb ontmoet via me sport, het was een korte maar krachtige gesprek met elkaar wat leidden tot een dagelijks Whatsapp gesprek. Ik wist dat zij de ware was en ik zie de toekomst graag met haar.
Het begon allemaal een beetje grimmig in onze relatie, dat kwam omdat zij net 1 tot 2 maanden uit relatie kwam met haar vriend (Nu ex). Uit eindelijk hebben we circa 4 maanden van de 5 maanden geweldige tijd gehad samen, alleen de laatste maand zijn er dingen aan het licht gekomen.

Haar ex (Ik zie het als haar ex omdat het ook zo is..) ziet zij niet als haar ex maar als beste vriend, ze kent hem al zo'n 11 jaar lang. Dat vind ik ook een goede reden voor haar om het haar beste vriend te noemen.

Ik mag haar ex totaal niet, mijn reden daarvoor zijn dat hij mijn vriendin seksuele berichten stuurt (Mag ik je ontmaagden, ik wouw dat ik je kon pakken etc.. etc..), als het hem niet goed zit haar een hoer noemen op straat (Beste vriend he.. ) en zo heb ik wel een lijstje.

Ik heb het laten gaan omdat zij zo gezegd niet zonder hem kan, ze wil haar beste vriend niet kwijt. Ik heb er respect voor maar sommige dingen gaan te ver.
Laatst is er iets gebeurd wat de emmer liet overlopen..
Ze ging chillen met de ex en wat anderen mensen, gewoon potje voetballen. Dat maakt mij niet uit de vrijheid met vrienden is nodig.

Dus.. Ze sliep op een dag bij mij, het hele huis voor ons alleen.
Top avondje gehad met lekker wat te drinken en gingen naar bed. Rond 4 uur in de ochtend zei ze tegen mij in bed; 'Ja was gezellig toen, enzovoorts..' tot op het moment dat ze zei ja, 'Naam ex' zat aan mijn kont.

Op dat moment was de emmer vol gelopen en was ik pissed, zo ben ik uit bed gegaan en in de woonkamer gaan zitten. Ik heb de volgende ochtend gezegd dat dit echt niet kan, maar zij ziet de probleem er niet van in.
Ik heb soort van gezegd dat als dit nog een keer gebeurd dat ik het ga verbieden om met hem af te spreken. Waarnaar zei antwoord: 'Nee, je kan me niks verbieden'.

Ik wil ook niks verbieden, maar dit gaat gewoon te ver. Ze zei als ze moest kiezen zou ze voor mij kiezen.. Maar laatste tijd begint ze uit het niets weer: '(Naam ex) zegt heletijd ja hij zegt elke keer dat hij me zo erg mist en weer wilt afspreken'. Ik heb kalm erop gereageerd: 'Je moet toch echt iets gaan doen, want anders loopt het niet goed af.'
Begint ze met, jaa maar ik kan niet zeggen ik wil geen contact meer met je ben ik te lief voor en kan niet gemeen voor hem zijn enzovoorts..

Om dit zo te schrijven geeft al een verlichting van mijn gedachtes en problemen..
Ik zou graag jullie meningen of argumenten horen wat ik zou moeten doen.

Hartelijk dank,

Faith in what?

Laatst gewijzigd op 12-06-2013 om 01:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2013, 07:01
BorderCross
Avatar van BorderCross
BorderCross is offline
Ik heb een (deels) soortgelijke situatie gehad, met de "beste" vriend van mijn vriendin. Dit moet wel duidelijk zijn : Je mag je vriendin niks verbieden. Je kan wel laten merken wat je ervan vindt. Doe dit tijdens een 1 op 1 gesprek en niet op whatsapp. Wat je niet moet doen is weglopen, en zoals jij deed in de woonkamer gaan zitten, dat lost ook niet al te veel op, behalve dan dat je vriendin met verwarring nog in bed ligt..

De "beste" vriend van mijn vriendin wilde graag naar de bios met haar. Dat hadden ze al afgesproken voordat ik in beeld was, maar na de film spraken ze nog een keer af. Ik heb het niet verboden, maar ik heb toen duidelijk gemaakt dat het niet kan in een relatie, en dat het ook niet leuk zou zijn als ik hetzelfde zou gaan doen. Betekent niet dat je hetzelfde moet gaan doen wat zij doet als "wraak", maar confronteren met dat feit is voldoende.

Dus, samengevat, Praat met haar erover, loop niet weg, confronteer haar met de feiten, verbied haar niks. Hopelijk komt het dan goed
__________________
Video killed the radio star...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 07:04
OVAP
OVAP is offline
Neem haar even apart en vraag om uitleg en wat zij ervan vind dat haar ex zo doet. En verbieden kan je niks mee dan heeft ze de neiging om het alleen naar meer te doen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 19:31
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Dumpen, blijkbaar vindt ze hem belangrijker dan jou. Ik zou het heel vreemd vinden als mijn vriendin het niet erg zou vinden als andere kerels aan haar zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 21:07
Verwijderd
Ik zou het er even goed over hebben dat dit soort gedrag van zijn kant echt niet door de beugel kan. Zij zou het ook niet leuk vinden als je in de borsten van andere meisjes zou knijpen etc. Als ze zegt dat het haar niets uitmaakt gewoon, hoe moeilijk het ook is, dumpen. Jij moet als vriendje belangrijker zijn dan een vriend voor haar.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 11:50
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Dumpen, blijkbaar vindt ze hem belangrijker dan jou. Ik zou het heel vreemd vinden als mijn vriendin het niet erg zou vinden als andere kerels aan haar zitten.
Leg het haar nog is duidelijk uit, je vindt het niet prettig. Dus laat haar daar dan rekening mee houden. Kan of wil ze dat niet, tja dan moet je toch is gaan nadenken of je nog wel verder wil.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 12:08
Verwijderd
Ik wilde zeggen dat je een keer die ex streng moest toespreken maar uiteindelijk bleek het probleem jouw vriendinnetje te zijn. Get rid of it.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 14:41
hardstylemeisje
Avatar van hardstylemeisje
hardstylemeisje is offline
het is zo het is jou vriendin en je vriendin moet ook resoluut zijn dat ze geen seksuele dingen meer met haar bestevriend-ex wil. en zelf zou ik die ex dan ook is aan spreken. !
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 20:28
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Zeg haar gewoon eerlijk dat je het niet erg vindt dat ze met haar ex omgaat, zolang ze maar niet zijn seksuele toespelingen pikt, omdat dit jouw ongelukkig maakt. Zeg haar vervolgens eerlijk dat als dit gedrag niet ophoudt je je niet prettig meer voelt in de relatie en het uit zult maken. Als ze dan nog excuses maakt of het gedrag gaat door zonder dat ze er ook maar iets aan probeert te doen, beteken je waarschijnlijk minder voor haar dan haar ex en kun je maar het beste weggaan.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 20:40
Faithinwhat
Faithinwhat is offline
Hartelijke dank voor iedereen die hun mening hebben gegeven.
Ik heb mijn woordje gedaan dat ik het niet pik en dat ik me er niet gelukkig bij voel.
Na een tijdje praten heeft ze duidelijk gezegd dat ze het contact eventueel zou verbreken.

Ik heb haar gewezen op dat het niet hoeft als het maar niet weer het seksuele gebeuren aankomt. Alleen ze heeft haar keuze gemaakt blijkbaar, ze wilt me niet ongelukkig zien.

Hero's . Ik heb jullie advies opgevolgd en is uiteindelijk (Hoop ik) een punt gezet achter de drama.

Groeten,

Faith in what?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 00:09
hardstylemeisje
Avatar van hardstylemeisje
hardstylemeisje is offline
dat is erg knap van je, wss heeft je vriendin dan toch na gedacht. en toch gezien dat je het niet kwaad bedoelt maar toch dat haar ex het fout bedoelde, veel plezier nog saampiess
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wat zou ik moeten doen? [graag advies van meisjes]
sunny-boy
17 20-04-2011 08:15
Liefde & Relatie ik weet niet wat ik moet doen
Teerbal
6 12-08-2006 20:36
Verhalen & Gedichten Wat zou ik moeten???
Lajo
1 05-10-2004 20:15
Liefde & Relatie Wat moet ik doen???
Blackeyed
17 20-04-2003 11:40
Liefde & Relatie Dit is echt ff *piep*........ weet echt niet wat ik moet (doen)
X_Saskia_X
6 29-03-2002 11:52
Liefde & Relatie help me! I'm totaly in love en weet neit wat ik moet doen
no-name
2 01-03-2002 23:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.