Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2006, 20:31
Ramia
Ramia is offline
Ik ben best wel bang voor mn examen en ik ga nu slechter slapen. Ik denk dat het daarvan komt. Ik heb nog niet zo heel veel gedaan en elke keer als ik moet gaan leren word ik al down dat het met niet gaat lukken en doordat het me dan niet lukt om te leren word het alleen maar erger.. Ik heb nog anderhalve week om te leren, maar ik zie alleen maar een hele grote berg boeken en leerstof voor me waar ik niet overheen kan kijken... En ook het idee dat ik mn vrienden minder ga zien en de leraren en ander mensen op school nooit meer zie.. ik word er niet echt vrolijker van...

Hebben veel meer mensen dit? En hoe gaan jullie ermee om?
Advertentie
Oud 07-05-2006, 20:54
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Ramia schreef op 07-05-2006 @ 21:31 :
Ik ben best wel bang voor mn examen en ik ga nu slechter slapen. Ik denk dat het daarvan komt. Ik heb nog niet zo heel veel gedaan en elke keer als ik moet gaan leren word ik al down dat het met niet gaat lukken en doordat het me dan niet lukt om te leren word het alleen maar erger.. Ik heb nog anderhalve week om te leren, maar ik zie alleen maar een hele grote berg boeken en leerstof voor me waar ik niet overheen kan kijken... En ook het idee dat ik mn vrienden minder ga zien en de leraren en ander mensen op school nooit meer zie.. ik word er niet echt vrolijker van...

Hebben veel meer mensen dit? En hoe gaan jullie ermee om?
Nee ik niet, ik rook alleen meer. Succes ermee
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 07-05-2006, 21:05
Sacrilege
Avatar van Sacrilege
Sacrilege is offline
Ja, ik heb daar ook vreselijk veel las van. Ik volg dan ook al heel lang faalangst reductie en examenvrees training bij de counselor. (Volgens hem zal het bij mij nooit echt helpen omdat ik blijkbaar niet het standaard geval ben ofzo). Daarnaast heb ik ook de diagnose gekregen dat ik chronische stress heb.
En zoals je zegt daardoor ga je slechter slapen. Ik ben dan ook al bijna 2 maanden zenuwachtig voor me examen. Slecht eten, slecht slapen, humeurig etc etc etc dat komt er ook nog eens allemaal bij.

Ik heb ook pillen geslikt er tegen (sterke homeopatische dingen en beta blokkers). Tis alleen geen aanrader ofzo want je wordt er helemaal wazig van. Het blokkeert het een en ander waardoor je niet meer zenuwachtig bent maar je bent er zelf niet meer helemaal bij.

En je moet gewoon denken dat je na al die jaren school in principe alles al kent. En heb je een reden om zenuwachtig te zijn? Je punten zijn zeker en vast goed. En je hebt nog een herkansing en je kunt ook met 2 onvoldoendes slagen.
Daarnaast kun je ook nog ademen tijdens je examen (snel diep inademen door je neus en je buik uitzetten, daarna heel langzaam uitademen door je mond en je buik aanspannen terwijl je uit ademt) dit helpt om de adrenaline af te breken.


ja en nog meer dingen

pm me anders maar ofzo


sterkte
__________________
Hi Ha Hondenlul
Oud 08-05-2006, 06:09
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Ik denk dat iedereen wel een beetje heeft of had. Ik had dat vorig jaar in ieder geval wel. Heb je alles al een keer doorgenomen? Dat scheelt al een boel. Begin anders met de helft te leren van de eerste twee vakken, dan heb je in ieder geval het gevoel redelijk goed bezig te zijn.
__________________
Neen.
Oud 08-05-2006, 09:23
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Ja ik ben ook al vrij zenuwachtig. Vooral omdat ik het idee heb dat ik er nog steeds niets van snap bij de meeste vakken. Nou ben ik altijd al een zenuwpees geweest, maar nu heb ik toch wel heel veel last van kriebels/buikpijn en ik vrees dat dat alleen maar erger gaat worden. (gelukkig kan ik nu nog gewoon slapen)

Mijn advies? Gewoon proberen elke dag van alles een beetje te doen. Als je down wordt doordat je denkt dat je het niet snapt, ga dan met een familielid (die er verstand van heeft) of één van je vrienden een examen maken. Zo ben je toch verplicht om iets te doen.
Het komt vanzelf en meer dan je best kun je niet doen. Al denk ik dat het vrij onmogelijk is om helemaal relaxt naar het examen te gaan.
Oud 08-05-2006, 09:45
Else moon
Else moon is offline
ik slaap ook amper,,
heb faalangst gehad,, maar das nu (zo goed als) over
ik denk dat ik het altijd wel hou,
en vooral bij zulk soort dingen als examens,,
ik wens je heel veel succes met leren,,
en neem af en toe ook een pauze !

Liefs, Else
Oud 08-05-2006, 14:28
Verwijderd
Ik zou misschien wat meer zenuwachtig moeten zijn

Ik moet als hoogste cijfer een 4 halen om met allemaal voldoendes te slagen.. dus ja ik heb de hele tijd zoiets van aaach ik slaag toch wel. En dat is slecht want dan leer je dus niks
Oud 08-05-2006, 14:38
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Gewoon denken.. Het zuigt maar 3 weken van mijn leven.. wtf kan het boeien, krijg er later wel dik voor betaald.....examen is als een toets die ik gewoon maak en waar ik superveel zin in heb...
Oud 09-05-2006, 09:42
Sacrilege
Avatar van Sacrilege
Sacrilege is offline
Citaat:
ikhouvanschaap schreef op 08-05-2006 @ 15:38 :
Gewoon denken.. Het zuigt maar 3 weken van mijn leven.. wtf kan het boeien, krijg er later wel dik voor betaald.....examen is als een toets die ik gewoon maak en waar ik superveel zin in heb...
Je vergeet wel erbij te denken dat er nog steeds een onzekerheid is of dat je slaagt of niet
__________________
Hi Ha Hondenlul
Oud 09-05-2006, 10:49
Verwijderd
Nou je moet soms echt hele lage punten halen om te zakken hoor..
En de examens zijn meestal net zo moeilijk of nog makkelijker dan schoolexamens,
en dan mag je ook nog eens een 4 en een 5 staan. Bijna onmogelijk toch? Ja of je moet met allemaal 4en en 5en je examen ingaan
Oud 10-05-2006, 18:57
oOLittle-DreamO
Avatar van oOLittle-DreamO
oOLittle-DreamO is offline
Zelf dacht ik ook een tijdje dat ik heel zenuwachtig ervoor zou zijn enzo, omdat ik niet echt veel zelfvertrouwen heb enzo. Maar nu lijkt het bij mij steeds af te nemen, omdat het leren bij mij gewoon goed gaat.

Misschien ligt het er natuulijk ook aan, dat ik al een CSPE Administratie heb gehad. Daarvoor was ik kei-zenuwachtig, maar naar mijn gevoel viel het best mee. Nu heb ik nog maar 4 vakken om examen in te doen.

Bij komt die zenuwachtigheid denk ik alleen maar omdat het de helft van je cijfer is, en zo 'officieel' allemaal is.
Oud 10-05-2006, 19:05
Sacrilege
Avatar van Sacrilege
Sacrilege is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 09-05-2006 @ 11:49 :
Nou je moet soms echt hele lage punten halen om te zakken hoor..
En de examens zijn meestal net zo moeilijk of nog makkelijker dan schoolexamens,
en dan mag je ook nog eens een 4 en een 5 staan. Bijna onmogelijk toch? Ja of je moet met allemaal 4en en 5en je examen ingaan

je mag ook maar 1 onvoldoende in je profiel deel hebben eh
__________________
Hi Ha Hondenlul
Oud 10-05-2006, 19:16
Meind
Meind is offline
Jah me 2. Ik heb ook geen zin in leren en ben al beetje zenuwachtig als ik er aan denk. Ik sta er totaal niet slecht voor, mn laagste cijfer is een 6.3 alleen leg ik de lat denk ik te hoog voor mezelf, omdat ik op bepaalde vakken gewoon hoog wil staan.
En het klopt wat betreft het 'officieel' gedoe. Dat werkt niet echt mee
__________________
I lissen to the music with no fear
Oud 11-05-2006, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Meind schreef op 10-05-2006 @ 20:16 :
Jah me 2. Ik heb ook geen zin in leren en ben al beetje zenuwachtig als ik er aan denk. Ik sta er totaal niet slecht voor, mn laagste cijfer is een 6.3 alleen leg ik de lat denk ik te hoog voor mezelf, omdat ik op bepaalde vakken gewoon hoog wil staan.
En het klopt wat betreft het 'officieel' gedoe. Dat werkt niet echt mee
Same here. Ik wéét dat ik het kan, en ik ga het ook gewoon halen, maar toch. *stress*
Oud 11-05-2006, 14:55
Verwijderd
Ik moet het makkelijk kunnen halen, maar ik heb last van hyperventilatie. En anticipatie-angst. Ik word van te voren dus al helemaal bang dat ik dan ga hyperventileren.
Oud 15-05-2006, 13:03
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Ik begin nu wel zenuwachtig te worden eigenlijk
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Oud 16-05-2006, 11:03
*[FairyGirl]*
*[FairyGirl]* is offline
Ik weet dat ik het wel kan, maar toch ben ik bang dat het misgaat. En iedereen om je heen die zegt: ach, het wordt een makkie joh. Nou, ik geloof het nog niet.
En ik rook, dus het aantal wat ik rook is nu ongeveer verdubbeld.. Ook niet zo best, want als ik mezelf de hele tijd volhoud dat roken me helpt ontspannen, schiet ik tijdens de examens vast in de stress omdat ik dan niet mag roken
Ik heb me voorgenomen om geen medicijnen of wat dan ook te gebruiken. Gewoon regelmatig rust nemen. Uurtje leren, uurtje tv kijken, twee uurtjes leren, tijdje computeren.
Je moet ook niet teveel tegelijk willen, want ik merk bij mezelf dat ik na 2 a 3 uurtjes leren toch bijna niets meer opneem.

En ik probeer mezelf te kalmeren door de examens te blijven zien als gewone SE's die een beetje moeilijker zijn. Het komt allemaal goed, nog 2,5 week en dan is het allemaal weer voorbij
__________________
Dreams can come true..
Oud 16-05-2006, 11:06
al in gebruik..
Avatar van al in gebruik..
al in gebruik.. is offline
Ik moet nog steeds beginnen, maar ben nog niet zenuwachtig. vertrouw er gewoon op dat je ontzettend slim bent. net als ik
__________________
- Blâh -
Ads door Google
Oud 16-05-2006, 11:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Majel schreef op 11-05-2006 @ 15:55 :
Ik moet het makkelijk kunnen halen, maar ik heb last van hyperventilatie. En anticipatie-angst. Ik word van te voren dus al helemaal bang dat ik dan ga hyperventileren.
*herkenning*

helaas ook al 2 nachten amper geslapen
Oud 16-05-2006, 12:24
Nyawa
Citaat:
Sassiefje schreef op 16-05-2006 @ 12:18 :
*herkenning*

helaas ook al 2 nachten amper geslapen
Bij mij helpt Valdisper heel goed (homeopathisch middel, zit melatonine en valeriaanextract in). Ik ben nooit zo van de medicijnen, maar omdat ik zo slecht sliep en het leren daarom heel moeizaam ging omdat ik zo moe was, slik ik het nu toch maar. Misschien ook een tip voor andere slapeloze mensen.
Oud 16-05-2006, 13:14
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 16-05-2006 @ 13:24 :
Bij mij helpt Valdisper heel goed (homeopathisch middel, zit melatonine en valeriaanextract in). Ik ben nooit zo van de medicijnen, maar omdat ik zo slecht sliep en het leren daarom heel moeizaam ging omdat ik zo moe was, slik ik het nu toch maar. Misschien ook een tip voor andere slapeloze mensen.
ik heb het gister voor t eerst genomen, maar vannacht niet geholpen... misschien heeft dat spul inwerkingstijd?
Oud 16-05-2006, 13:51
Ramia
Ramia is offline
Nou, ik had vorige week een gesprek met maatschappelijk werk op school en ik weet niet hoe het komt, wat ze gezegd heeft, maar ik heb helemaal nergens last meer van. Het ging een btje over het leren enzo.. niet heel boeiend, maar nu heb ik zoiets van: ik leer gewoon en ik zie wel waar ik uitkom.. meer kan ik toch niet doen! En ik ben ook helemaal niet zenuwachtig.. Echt heerlijk!!
Oud 16-05-2006, 13:52
Ramia
Ramia is offline
Sorry voor de mensen die nog wel steeds last hebben.. Sterkte nog de komende weken
Oud 16-05-2006, 15:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik begin nu toch af en toe wel aanvallen van examenvrees te krijgen. Ik weet dat ik het vast wel ga halen. Maar toch.. Ik wil ook graag hoge cijfers halen op mijn CE's en concentreren is zo lastig. En op de oefenexamens haal ik wel goede cijfers, maar ik ben bang dat het op het echte niet zo is en ik het dan verpest.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 16-05-2006, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 16-05-2006 @ 12:18 :
*herkenning*

helaas ook al 2 nachten amper geslapen
Hmm ben dus iig niet de enige
Tot nu toe heb ik nog wel redelijk geslapen, maar ik ben er vrij zeker van dat dat donderdag op vrijdagnacht niet zo goed zal gaan!

Valdispert heb ik trouwens ook, maar niet voor de nacht. Heb gewoon zo'n kalmeringsmiddel voor overdag.
Advertentie
Oud 16-05-2006, 17:46
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Het wordt steeds erger, afgelopen nacht niet zo lekker geslapen, vandaag huilbuien. En dat ik vandaag weer rond de 5 zat bij bio hielp ook niet echt tegen de zenuwen. Ik denk dat als ik mijn eerste examen heb gehad (en dat is een beetje goed gegaan) dat het wel minder zal worden.
Oud 17-05-2006, 07:27
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 16-05-2006 @ 14:14 :
ik heb het gister voor t eerst genomen, maar vannacht niet geholpen... misschien heeft dat spul inwerkingstijd?
vannacht ging het beter, was alleen om 6 uur klaar wakker
Oud 17-05-2006, 07:48
Nyawa
Citaat:
Bloody_Kisses schreef op 16-05-2006 @ 18:46 :
Ik denk dat als ik mijn eerste examen heb gehad (en dat is een beetje goed gegaan) dat het wel minder zal worden.
Idd, ik denk dat het dan al heel wat beter gaat. Ik ben wel blij dat ik met Grieks begin, met z'n tienen geeft het toch een wat knusser en veiliger gevoel, ook al zit je dan in zo'n enorme gymzaal.
Oud 17-05-2006, 08:16
Lijntje20
Lijntje20 is offline
Een beetje stress hoort erbij hoor, als je zenuwachtig bent zorgt dat voor een hogere alertheid, waardoor je beter presteert. Maar de stress moet natuurlijk nie tteveel worden. Faalangst is helemaal vervelend, maar als het goed is heb je daar trainingen voor kunnen volgen.
Oud 17-05-2006, 08:50
Verwijderd
Ik zie die examens gewoon als veredelde SE's.
Oud 17-05-2006, 09:08
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Lijntje20 schreef op 17-05-2006 @ 09:16 :
Een beetje stress hoort erbij hoor, als je zenuwachtig bent zorgt dat voor een hogere alertheid, waardoor je beter presteert. Maar de stress moet natuurlijk nie tteveel worden. Faalangst is helemaal vervelend, maar als het goed is heb je daar trainingen voor kunnen volgen.
Vervelend alleen als die trainingen niet werken
Oud 17-05-2006, 19:34
Sacrilege
Avatar van Sacrilege
Sacrilege is offline
Morgen eerste examen
en ik wordt gek!
__________________
Hi Ha Hondenlul
Oud 18-05-2006, 09:04
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Sacrilege schreef op 17-05-2006 @ 20:34 :
Morgen eerste examen
en ik wordt gek!
Ik zometeen wish me Luck

M&O
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 18-05-2006, 09:14
Jackly
Jackly is offline
Oehhhh M&O,
heb het laten vallen echt TE moeilijk voor mij.
Veel succes iig !!!
Oud 18-05-2006, 09:50
Verwijderd
Ja succes!

Ik heb morgen M&O, wou echt ook dat ik het had kunnen laten vallen..
Oud 18-05-2006, 12:19
Nyawa
Eerste examen gehad, examenvrees verdween direct toen ik het vragenboekje opensloeg .
Ads door Google
Oud 19-05-2006, 10:18
Sacrilege
Avatar van Sacrilege
Sacrilege is offline
omg bi1,2 was zo kut
__________________
Hi Ha Hondenlul
Oud 19-05-2006, 10:38
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
kmoest gister wel bijna kotsen (so close ) maar dat kwam door t eten. heb nooit faalangst ofzow. vind juist wel leuk, had vanochtend wel zin in
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Concentratieproblemen terwijl examens naderen!
ecostudent
4 22-04-2013 22:39
Algemene schoolzaken Enquete examenvrees/faalangst
Adboer
9 09-02-2011 15:01
Eindexamens 2006 Examenvrees
Verwijderd
7 02-04-2006 21:03
Eindexamens 2004 Examenvrees
Elmoo
9 01-06-2004 10:12
Eindexamens 2003 Examenvrees en Faalangst-toets op Scholieren.com
Simon
46 14-05-2003 12:38
Algemene schoolzaken Examenvrees
LovelyOne
2 16-11-2001 19:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.