Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2010, 15:58
Keffoo
Keffoo is offline
Ik zit in vmbo-t 3. Ik wil echt heel graag havo halen. En ik kan dat ook halen als all mijn cijfers 8 of hoger zijn. Compencatie punten tellen wel mee. Ik heb het sector techniek gekozen. Dit zijn mijn vakken: Geschiedenis, Wiskunde, Aardrijkskunde, Natuurkunde, Scheikunde en dan nog de andere vakken die verplicht zijn. Heeft iemand tips aan hoe ik mijn cijfers hoog kan krijgen. Bij hoe ik mijn leerwerk kan inplannen enz.. Ik heb ook een probleem met duits. Onze docent kan echt geen les geven.

Enig idee hoe ik all mijn cijfers hoog kan krijgen?!?

(P.S. Mijn sterkste vakken zijn Engels, Wiskunde, Geschiedenis en Natuurkunde)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2010, 16:05
Verwijderd
hoi,
ik zit ook in 3vmbo t maar ik doe tg+ oftwel technologie.
voor aardrijkskunde kun je heel gemakkelijk teach2000 gebruiken, dat programma is gratis te downloaden van internet. je kunt er een kaart inzetten die je van internet hebt opgeslagen op je computer, vervolgens geef je de plaatsnamen aan, en overhoort het programma je.

en ken je www.wrts.nl ?
dat is heel gemakkelijk voor duitse woordjes leren.

Succes!!
X
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 16:17
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het belangrijkste is eigenlijk gewoon dat je alle opdrachten maakt. Als je alle opdrachten in het boek snapt kan je de toets gewoon niet verprutsen tenzij je ontzetted gestrest bent.
Als je dingen niet snapt kan je dat natuurlijk altijd vragen op dit forum.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 16:21
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
En bijles nemen (bij andere docenten die het op een andere manier uitleggen) is ook altijd een aanrader, natuurlijk. Hoe langer je met de stof bezig bent, hoe beter je het begrijpt en hoe hoger je cijfers worden.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 16:44
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Je moet de leerstof kennen (=begrijpen) en ook kunnen toepassen, dus de opdrachten in het boek zijn goed om te testen of je het ook echt begrepen hebt. En ook moet je alles goed bijhouden, zorgen dat je niet achterloopt want met theorie uit eerdere hoofdstukken gaan ze vaak verder in volgende hoofdstukken, en dan is het ook makkelijker om nieuwe dingen te begrijpen. Uiteindelijk moet je het toch allemaal kennen voor je examen. Succes
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 18:03
Verwijderd
Wat het áller áller beste werkt is het anderen uitleggen, als je het zelf snapt. Als je anderen uitlegt, doe je dat op een manier die voor jou goed werkt, en je legt het dus eigenlijk goed aan jezelf uit.
Verder, opdrachten maken, aantekeningen maken tijdens de les, en echt gewoon goed opletten. Dat is echt minstenst de helft van het werk . Als je iets niet snapt meteen vragen, want zoals Diamera zegt, gaan ze er inderdaad weer op door, en als je de basis dan niet snapt, dan snap je de rest vaak ook niet.

Heel veel succes !
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 15:33
kopin
kopin is offline
alles supersuper goed bijhouden, dus alles maken en leren, zodat je niet opeens alles hoeft te doen!
en... vragen, vragen, vragen!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 19:15
xDaphné
xDaphné is offline
Ik weet niet hoe het bij jou op school zit, maar bij ons is het alleszins een veelvoorkomend probleem:
Een van de belangrijkste dingen is OPLETTEN. Het klinkt misschien onnozel, maar als een leerkracht plotseling iemand aanduidt tijdens zijn uitleg om te herhalen wat hij juist zei, kan 3/4 het niet herhalen.
Vraag zodra je iets niet begrijpt, hoe belachelijk de vraag soms ook is. Als je alles prima in de les begrijpt, weet je in de eerste plaats al waar je mee bezig bent. En dat is tegenwoordig al veel
Nog veel succes!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 12:58
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Als je Wrts wilt gaan gebruiken moet je maar even een Persoonlijk Bericht of mailtje sturen met welke methodes je gebruikt en dan hebben wij daar (héél waarschijnlijk) wel een lijst van.

Dus een Persoonlijk Bericht of mailtje naar ict@top-nieuws.nl, maar het in dit topic zetten mag natuurlijk ook wel!!!

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 19:35
Verwijderd
Opletten in de les, al je huiswerk maken en op tijd naar bed gaan. De eerste twee zijn alleen wel redelijk zwaar voor een gemiddelde scholier.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 20:50
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Goed leren voor toetsen, aantekeningen maken, en gewoon HARD WERKEN in het algemeen. Bijles nemen kan ook, als je denkt dat je dat nodig hebt.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 19:35
CyberRage
CyberRage is offline
Vooral niet eindeloos stampen of doorlezen, neem je tijd om de stof echt goed in één keer te begrijpen. Neem voor een proefwerk 1 - 2 uur de tijd ( afhankelijk van het formaat ) en vat het gehele hoofdstuk samen op papier. Schrijf ook voorbeelden en dergelijke uit. Dag voor het proefwerk nog eens dit schema doorlezen en dan wat opdrachten uit het boek in je hoofd 'maken'. Hierbij natuurlijk ook je gewone werk netjes maken en goed opletten in de les.

Kost wel wat moeite maar bespaart veel tijd en geeft goede resultaten.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 21:37
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Google;

Linking system

Daarna Loci system en peg system
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 17:34
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Je moet gewoon echt de opdrachten maken voor de vakken waarvoor je weet dat het daarmee wat moeizaam gaat en vooral op tijd beginnen met leren en vragen stellen van delen van de lesstof die je moeilijk vind.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 11:32
babylover
babylover is offline
als je oplet dan geraak je al heel ver. dan voor je testen kan je best samenvattingen maken dan heb je de cursus al eens doorlopen. je moet je cursus ook naar jou hand zetten. als je de cursus niet begrijpt dan gaat het helemaal niet lukken. na de les (en dit is het moeilijkste en stomste deel) moet je de leerstof van vandaag nog eens lezen en kijken of je alles begrijpt. nadien als je iets niet begrijpt dan kan je het altijd vragen aan iemanr die het wel begrijpt. bij duits kan je het best met iemand duits praten. ik doe dit voor frans en ik geraak heel ver met deze metode. schrijven is ook heel belangrijk zodat je geen domme fouten maakt. ook goed meewerkrn tijdens de les. en echt alle opdrachten maken. dit is een puntencadeau. tijdens examens kan je best plannen. voor de examens moet je kijken hoeveel leerstof je moet verwerken. dan weet je hoeveel tijd je in iets moet steken. het is belangrijk dat je gezond eet tijdens de examens en vroeg opstaan. neem genoeg pauzes tussen het leren maar niet teveel. ik spreek met een vriendin af wanneer ik pauze neem zodat ik haar kan bellen. veel succes ik hoop dat het werkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe moet ik leren
Verwijderd
8 11-06-2016 14:42
Studeren University College #9
Verwijderd
500 05-04-2012 09:17
Algemene schoolzaken Help, slechte cijfers
martijnvld
3 14-11-2008 20:10
Algemene schoolzaken Enquête over cijfers op school
Gunkan
23 22-02-2008 07:06
Algemene schoolzaken Hoe kan dat nou?? MBO'ers slimmer dan VWO'ers??
Hannahnas
55 18-08-2003 21:36
Psychologie Zelfvertrouwen gebaseerd op goede cijfers...
Gothic
12 28-05-2002 10:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.