Oud 30-12-2005, 16:49
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
hallo allemaal,

ik ben echt wanhopig anders zou ik dit nooit op het forum zetten maar het gaat om mijn vriend/ex. Ik hou het kort en probeer het objectief te houden. We hebben 1 jaar lang een relatie gehad. Hij is 27 jaar. Het is een schat van een jongen, heel beleefd, heel goed hart, heel lief en zorgzaam en echt hij plaatst zichzelf achter in de rij en stond áltijd voor mij klaar. Echt iedereen was weg van hem, echt een schat. HIj heeft het uitgemaakt omdat hij alles niet meer aankon en geen vertrouwen meer had in onze relatie, maar wilt nog wel vrienden blijven. Niet in de zin van gewone vrienden, maar écht beste vrienden. HIj wilt er voor me zijn, in goede en slechte tijden en helpen zoeken naar bijv. nieuw werk, carriere, helpen met problemen maar ook alle leuke dingen met mij delen. Ik ging daarmee akkoord en accepteerde zijn keuze dat hij niet verder wou met mij als zijn vriendin.

Nu ongeveer twee weken later belt hij mij tot nu toe elke dag, we mailen elkaar elke dag. hij smst elke dag, soms bellen we paar keer op een dag. Hij stelt zelf voor constant te bellen en we delen álles met elkaar net als voorheen. We bespreken alles en hij staat nog steeds voor me klaar. Gister hadden we echt bijna de hele avond gebeld, over leuke dingen maar ook mindere leuk dingen. Dat ik het bijv. allemaal niet meer zag zitten. Niet alleen omdat ik hem kwijt ben maar nog veel meer dingen (prive) hij maakte zich behoorlijk zorgen en stelde voor om vandaag langs te komen tussen zijn werk door. Hij moet daarvoor een uur rijden, maar al was het maar vijf minuten hij wou mij zien.

Vannacht nog paar smsjes heen en weer gestuurd, gebeld en toen gaan slapen. HIj was helemaal overstuur en trillerig en maakte zich zorgen om me.

Vandaag kwam hij langs. Hij zag er zó bezorgd uit. We zijn op mijn bed gaan liggen in elkaars armen, knuffelend en hij begon te huilen dat hij zo bang was dat ik mezelf iets aan zou doen. Dat hij mij wilt helpen laten zien dat er nog mooie dingen in het leven zijn en dat hij er altijd voor mij zal zijn. Hij zei eerlijk dat het voor nu niet werkt een relatie te hebben met elkaar, maar dat hij niet weet wat de toekomst uit zal wijzen. Hij vertelde me dat hij zo ontzettend veel om me geeft, dat ik zijn harstvriendin ben en dat hij er gewoon écht wilt zijn voor me.

Na lang praten moest hij weer weg. Het voelde zo goed om weer samen te zijn. En we hebben in het nieuwe jaar alweer afgesproken.

Dit voelt heel goed voor mij, en ik blijf natuurlijk hopen omdat ik zielsveel van hem hou dat het goedkomt. ooit. Al is het pas over 1 jaar of langer.

maar waar ik mee zit is hoe hij denkt.

Wat is jullie indruk over deze jongen/man? Geloof me, hij is echt een van de trouwste mensen op aarde zo'n beetje. Iedereen die hem kent is weg van hem. Het is een lieverd, hij staat voor iedereen klaar, cijfert zichzelf weg als het moet en komt zelfs vandaag in de sneeuwstorm voor heel eventjes langs terwijl hij nog andere verplichtingen heeft. Mijn indruk is dat hij mij niet los kan laten. Hij heeft het uigemaakt, maar hij belt nog steeds elke dag, smst, mailt etc. Hij maakt ook duidelijk dat hij mij géén valse hoop wilt geven en dat het écht over is voor hem. Dat hij hele goede vrienden wilt blijven (dat waren we vóór onze relatie al) en dat hij er voor me wilt zijn.

Maar aan iedereen wie ik dit vertel reageert ''Oh dat komt écht wel weer goed, het werkt nu alleen niet' en dat is wat ik ook denk. Dat het nu niet werkt, omdat we allebei aan onszelf moeten werken. En de liefde/houden van, onze hele band is echt niet minder geworden. Het lijkt zelfs sterker. Dus alles wat we hadden is er nog, behalve de relatie. We doen ook nog steeds leuke dingen samen, een gaan in januari bijv. naar dierentuin, lekker uiteten, gewoon leuke dingen doen samen.

snappen jullie waarom ik hiermee zit? Ik hou zóveel van hem, ik accepteer zijn keuze, ik geloof dat hij mij geen valse hoop wilt geven, maar tegelijkertijd kan hij mij niet los laten lijkt wel.

Wat is jullie indruk over hem?

Het is echt een engel, geloof me....

Liefs,

moi
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2005, 16:57
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
ik snap niet helemaal goed waarom hij het heeft uitgemaakt, maar als hij echt niet meer wil moet je je daarbij neer leggen. Dan kun je nog wel 3,5 jaar gaan wachten, maar dat heeft geen zin. Hij zegt zelf ook dat hij je geen valse hoop wil geven.

En wie weet nou beter wat ie wilt dan hij zelf dus.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:03
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik denk dat het wel weer goed komt als ik dit zo lees, maar dat jullie een periode wat meer afstand moeten nemen om aan jezelf te werken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:05
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ik heb geen zin om dat hele verhaal te lezen maar hij heeft het toch niet voor niets uitgemaakt. Ga op zoek naar iemand anders ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:06
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Het eerste wat ik dacht toen ik dit las, was "Hij is homo!"

Ik vind het een vaag verhaal. Ik snap niet waarom hij het uitmaakt als dit geen verdere afstand tussen jullie betekent. De enige reden die ik dus kan bedenken is dat hij stiekem homo is.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:13
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
filia dei schreef op 30-12-2005 @ 16:57 :
ik snap niet helemaal goed waarom hij het heeft uitgemaakt, maar als hij echt niet meer wil moet je je daarbij neer leggen. Dan kun je nog wel 3,5 jaar gaan wachten, maar dat heeft geen zin. Hij zegt zelf ook dat hij je geen valse hoop wil geven.

En wie weet nou beter wat ie wilt dan hij zelf dus.

je hebt gelijk. Hij weet zelf het beste wat hij wilt. Maar hij zegt ook dat hij dat nu zo voelt. En dat maakt me zo door de war, ik weet ook wel dat hij zelf het beste weet wat hij voelt, maar hij gedraagt zich er niet echt naar? snap je?

xx
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:14
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Aurora schreef op 30-12-2005 @ 17:06 :
Het eerste wat ik dacht toen ik dit las, was "Hij is homo!"

Ik vind het een vaag verhaal. Ik snap niet waarom hij het uitmaakt als dit geen verdere afstand tussen jullie betekent. De enige reden die ik dus kan bedenken is dat hij stiekem homo is.
uhm. nou nee hij is zeker geen homo, wat hij wel is is heel eerlijk. Dus dat zou hij zeker tegen me zeggen.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:14
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 30-12-2005 @ 17:03 :
Ik denk dat het wel weer goed komt als ik dit zo lees, maar dat jullie een periode wat meer afstand moeten nemen om aan jezelf te werken.
Dat heb ik dus ook dat gevoel. Dat het wel weer goed komt maar niet voor nu. Dat we aan ons zelf moeten werken, zonder elkaar. snap je?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:15
elledc
elledc is offline
Of missch heeft hij stiekem een ander... en wil hij je niet kwetsen omdat hij je "oo zo graag ziet".
Hij contacteert je nog alsof jullie (nog) een relatie hebben... of hij verbergt iets... of hij hij weet geen weg met zichzelf.
In jouw plaats zou ik het er moeilijk mee hebben, voor hem is het gedaan maar toch wil hij je als hartsvriendin behouden?
Als hij niet 100% voor mij zou gaan, zou ik wel voldoende weten...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:16
Anijs
Anijs is offline
Als hij het uitgemaakt heeft dan zal er wel iets aan de hand zijn, iets met zijn gevoelens voor jou. Misschien ziet hij jou inderdaad meer als een goede vriend en niet meer als zijn partner. Als ik jou was zou ik duidelijkheid willen, willen weten of hij nog iets met jou wilt of niet. Ik zou niet eeuwig willen blijven wachten. En al zou het zo zijn dat hij echt niets meer met je wil dan zou ik het contact ook minderen, want ik denk niet dat je erover heen kan komen als je nog zoveel contact met elkaar hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:18
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Wees blij dat je hij zulke goede vrienden met je wilt zijn. Koester eerst die vriendschap en zie daarna wat er volgt. Er zijn maar weinig jongens die vrienden willen blijven!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:19
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Omdat wij niet de reden weten dat het uit is gegaan (behalve dan dat 'het niet werkt'), is het nogal moeilijk om er iets over te zeggen vind ik. Zoals jullie nu nog met elkaar om gaan, lijkt het nog preceis alsof jullie een relatie hebben, alleen noemen jullie het niet meer zo en hebben jullie waarschijnlijk (misscien?) geen seks meer. Maar verder is er helemaal niks veranderd. Waarom kan het voor hem dan wel zo en niet onder de naam van een relatie? Vind het nogal vreemd eerlijk gezegd.

Maar los van dat, als hij idd zegt dat het echt over is, dan moet je dat accepteren. Maar dan zou ik je wel adviseren om veel meer ruimte te nemen tussen jullie, want zo kunnen jullie het beiden nooit los laten natuurlijk.

Maar ik ben echt heel benieuwd waarom een relatie niet werkt voor hem en dit wel, want ik zie geen verschil...
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:21
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-12-2005 @ 17:19 :
Omdat wij niet de reden weten dat het uit is gegaan (behalve dan dat 'het niet werkt'), is het nogal moeilijk om er iets over te zeggen vind ik. Zoals jullie nu nog met elkaar om gaan, lijkt het nog preceis alsof jullie een relatie hebben, alleen noemen jullie het niet meer zo en hebben jullie waarschijnlijk (misscien?) geen seks meer. Maar verder is er helemaal niks veranderd. Waarom kan het voor hem dan wel zo en niet onder de naam van een relatie? Vind het nogal vreemd eerlijk gezegd.

Maar los van dat, als hij idd zegt dat het echt over is, dan moet je dat accepteren. Maar dan zou ik je wel adviseren om veel meer ruimte te nemen tussen jullie, want zo kunnen jullie het beiden nooit los laten natuurlijk.

Maar ik ben echt heel benieuwd waarom een relatie niet werkt voor hem en dit wel, want ik zie geen verschil...
hij ziet het niet meer zitten om de volgende redenen. Zoals jullie misschien al weten uit vorige topics lijdt ik aan borderline. Het is voor hem altijd moeilijk geweest daarmee om te gaan. ALs ik mezelf pijn wou doen of als ik weer enorme stemmingswisselingen had. Hij heeft het altijd ''geslikt'' omdat hij van me hield zei hij. Hij heeft ook uitgelegd dat hij gewoon heel moe is en bang, bang dat ik weer een terugval krijg etc.

Tegelijkertijd maakt mij dat onzeker omdat hij er wél op dat gebied als gewone vriend wilt zijn. Hij wilt me dus helpen met me problemen etc, maar maakt het om die reden tegelijkertijd uit.

.....snap jij het of snap ik het?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:23
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Anijs schreef op 30-12-2005 @ 17:16 :
Als hij het uitgemaakt heeft dan zal er wel iets aan de hand zijn, iets met zijn gevoelens voor jou. Misschien ziet hij jou inderdaad meer als een goede vriend en niet meer als zijn partner. Als ik jou was zou ik duidelijkheid willen, willen weten of hij nog iets met jou wilt of niet. Ik zou niet eeuwig willen blijven wachten. En al zou het zo zijn dat hij echt niets meer met je wil dan zou ik het contact ook minderen, want ik denk niet dat je erover heen kan komen als je nog zoveel contact met elkaar hebt.
hij weet dat hij NU niks meer met mij wilt. HIj wilt alleen zijn zegt hij, geen relatie, alleen zijn. Dat is wat hij zegt. Dus is hij duidelijk. En over elkaar heenkomen is inderdaad heel moeilijk als we dagelijks contact hebben..
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Neem afstand, zo kun je nooit van hem los komen, laat staan je open stellen voor andere relaties. Hij heeft het uitgemaakt en niet voor niets. Daar heeft hij goed over na gedacht.

Op dit moment houdt hij je aan het lijntje. Hij wil je niet kwijt, maar hij wil je ook niet helemaal. Daar heb je vrij weinig aan en je kunt geen echte vriendschap opbouwen als jij nog verliefd bent en hem nog terug wil.

Als het ooit goedkomt, is dat heel fijn voor je, maar je zult eerst verder moeten, zonder hem. Want op dit moment wil hij je niet, anders zou hij het niet uitmaken...

Rouw om hem, heb verdriet, neem afstand en daarna kun je kijken, als je eenmaal over hem heen bent, of je nog een vriendschap met hem wilt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:24
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:21 :
hij ziet het niet meer zitten om de volgende redenen. Zoals jullie misschien al weten uit vorige topics lijdt ik aan borderline. Het is voor hem altijd moeilijk geweest daarmee om te gaan. ALs ik mezelf pijn wou doen of als ik weer enorme stemmingswisselingen had. Hij heeft het altijd ''geslikt'' omdat hij van me hield zei hij. Hij heeft ook uitgelegd dat hij gewoon heel moe is en bang, bang dat ik weer een terugval krijg etc.

Tegelijkertijd maakt mij dat onzeker omdat hij er wél op dat gebied als gewone vriend wilt zijn. Hij wilt me dus helpen met me problemen etc, maar maakt het om die reden tegelijkertijd uit.

.....snap jij het of snap ik het?
Dit is mijn idee:

Als je verliefd bent, als je van iemand houdt, dan verbreek je die relatie niet omdat iemand lijdt aan borderline. En bovendien heeft hij er nu nog evenveel mee te maken als toen jullie een relatie hadden.

Dus als je mijn mening wil weten dan denk ik gewoon dat er nog meer aan de hand is dan alleen dit, maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:21 :
hij ziet het niet meer zitten om de volgende redenen. Zoals jullie misschien al weten uit vorige topics lijdt ik aan borderline. Het is voor hem altijd moeilijk geweest daarmee om te gaan. ALs ik mezelf pijn wou doen of als ik weer enorme stemmingswisselingen had. Hij heeft het altijd ''geslikt'' omdat hij van me hield zei hij. Hij heeft ook uitgelegd dat hij gewoon heel moe is en bang, bang dat ik weer een terugval krijg etc.

Tegelijkertijd maakt mij dat onzeker omdat hij er wél op dat gebied als gewone vriend wilt zijn. Hij wilt me dus helpen met me problemen etc, maar maakt het om die reden tegelijkertijd uit.

.....snap jij het of snap ik het?
Ja dat snap ik heel goed. Als vriend is hij niet meer de belangrijkste persoon, er is meer druk af, meer afstand en minder verantwoordelijkheid.

Misschien heeft hij het als reden genoemd, maar het is een gevoel, misschien is het ook iets anders, maar niet iedereen kan het goed verwoorden en als jij dat iets wil horen, noemt hij wat...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:26
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 17:23 :
Neem afstand, zo kun je nooit van hem los komen, laat staan je open stellen voor andere relaties. Hij heeft het uitgemaakt en niet voor niets. Daar heeft hij goed over na gedacht.

Op dit moment houdt hij je aan het lijntje. Hij wil je niet kwijt, maar hij wil je ook niet helemaal. Daar heb je vrij weinig aan en je kunt geen echte vriendschap opbouwen als jij nog verliefd bent en hem nog terug wil.

Als het ooit goedkomt, is dat heel fijn voor je, maar je zult eerst verder moeten, zonder hem. Want op dit moment wil hij je niet, anders zou hij het niet uitmaken...

Rouw om hem, heb verdriet, neem afstand en daarna kun je kijken, als je eenmaal over hem heen bent, of je nog een vriendschap met hem wilt...
hij zegt dat hij mij niet aan het lijntje houdt omdat hij elke weer duidelijk zegt ''het is echt over voor mij is het uit!' maar hij wilt er gewoon zó graag voor mij zijn als goede vriend. En dat bedoel ik dus, hij wilt mij niet kwijt, maar ook niet helemaal. En dat klopt. hij wilt mij houden als goede vriendin. Want dat waren wij vóór onze relatie, beste vrienden. Snap je? Maar ik vind nidat hij mij aan het lijntje houdt of valse hoop geeft. Want hij blijft zeggen dat het voor hem écht over is, en dat als ik ruimte nodig heb afstand te nemen dat hij mij die zal geven. Maar hij gelooft in die vrienschap, ja ik ook wel...

alleen......hij gedraagt zich zo....alsof we nog wat hebben. En dan denk ik dus van, komt het nou goed of niet? Het lijkt er op van wel. toch?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2005, 17:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:26 :
hij zegt dat hij mij niet aan het lijntje houdt omdat hij elke weer duidelijk zegt ''het is echt over voor mij is het uit!' maar hij wilt er gewoon zó graag voor mij zijn als goede vriend. En dat bedoel ik dus, hij wilt mij niet kwijt, maar ook niet helemaal. En dat klopt. hij wilt mij houden als goede vriendin. Want dat waren wij vóór onze relatie, beste vrienden. Snap je? Maar ik vind nidat hij mij aan het lijntje houdt of valse hoop geeft. Want hij blijft zeggen dat het voor hem écht over is, en dat als ik ruimte nodig heb afstand te nemen dat hij mij die zal geven. Maar hij gelooft in die vrienschap, ja ik ook wel...

alleen......hij gedraagt zich zo....alsof we nog wat hebben. En dan denk ik dus van, komt het nou goed of niet? Het lijkt er op van wel. toch?
Maar kun jij los van hem komen als je hem nog elke dag ziet? Hoe kom je dan in godsnaam over hem heen?

Als ik verliefd op iemand ben, is elke manier van aandacht genoeg. Dan is een beste vriend genoeg, ondanks dat je liever meer wil. Je neemt genoegen met wat je kunt krijgen...

Nee het komt niet goed. Niet nu. Anders zou hij het niet uitmaken en als hij spijt zou hebben, zou hij het allang hebben teruggedraaid, want als je echt spijt hebt en het de verkeerde keuze is, weet je dat meteen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:28
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Anijs schreef op 30-12-2005 @ 17:24 :
Dit is mijn idee:

Als je verliefd bent, als je van iemand houdt, dan verbreek je die relatie niet omdat iemand lijdt aan borderline. En bovendien heeft hij er nu nog evenveel mee te maken als toen jullie een relatie hadden.

Dus als je mijn mening wil weten dan denk ik gewoon dat er nog meer aan de hand is dan alleen dit, maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
daar zit écht wel wat in wat jij zegt, daarom ben ik ook zó onzeker. Hij zegt dat hij het niet meer aankan en zichzelf altijd heeft weggecijfert en er geen vertrouwen meer in heeft dat het beter zal worden. En hij heeft er inderdaad nog evenveel mee te maken als toen we een relatie hadden ja. Maar als ik in onze relatie zelfmoordneigingen had bleef hij altijd zeggen dat hij nie tzeker wist of hij dat aankon, maar nu als ''vrienden'' komt hij meteen langs...

ik denk ook dat er meer aan de hand is, maar als ik dat vraag zegt hij écht de waarheid te spreken. dus ja, wat moet je daar dan mee?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:30
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:26 :
hij zegt dat hij mij niet aan het lijntje houdt omdat hij elke weer duidelijk zegt ''het is echt over voor mij is het uit!' maar hij wilt er gewoon zó graag voor mij zijn als goede vriend. En dat bedoel ik dus, hij wilt mij niet kwijt, maar ook niet helemaal. En dat klopt. hij wilt mij houden als goede vriendin. Want dat waren wij vóór onze relatie, beste vrienden. Snap je? Maar ik vind nidat hij mij aan het lijntje houdt of valse hoop geeft. Want hij blijft zeggen dat het voor hem écht over is, en dat als ik ruimte nodig heb afstand te nemen dat hij mij die zal geven. Maar hij gelooft in die vrienschap, ja ik ook wel...

alleen......hij gedraagt zich zo....alsof we nog wat hebben. En dan denk ik dus van, komt het nou goed of niet? Het lijkt er op van wel. toch?

Je zegt dat hij je niet aan het lijntje houdt maar tegelijkertijd heb je wel hoop.
Ik snap dat je de sitautie nu heel verwarrend vind, je wilt hem niet kwijt, wilt eigenlijk dat jullie weer iets krijgen, maar omdat dat niet kan neem je met deze situatie ook genoegen. Maar je kan deze situatie niet vasthouden, dat vreet energie. Natuurlijk kan je hele goede vrienden blijven, dit zal ook vaak heel moeilijk zijn, maar om goede vrienden te blijven zal je afstand van elkaar moeten nemen, en als ik je verhaal zo lees denk ik dat jij die stap moet nemen, hoe moeilijk het ook is en hoe veel pijn het ook doet.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:30
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 17:27 :
Maar kun jij los van hem komen als je hem nog elke dag ziet? Hoe kom je dan in godsnaam over hem heen?

Als ik verliefd op iemand ben, is elke manier van aandacht genoeg. Dan is een beste vriend genoeg, ondanks dat je liever meer wil. Je neemt genoegen met wat je kunt krijgen...

Nee het komt niet goed. Niet nu. Anders zou hij het niet uitmaken en als hij spijt zou hebben, zou hij het allang hebben teruggedraaid, want als je echt spijt hebt en het de verkeerde keuze is, weet je dat meteen...
best raar allemaal, ik maakte mezelf gisteravond zowat van kant omdat ik neit zonder hem kan. Hij zegt ''hoe kan ik dan zorgen dat je het niet doet!'' ik vertelde hem dat ik hem gewoon terug wil, maar hij zegt dat het oneerlijk is om om die reden weer een relatie te beginnen. HIj wilt een relatie met mij omdat hij daarin gelooft en niet omdat ik anders dood ga....

en je hebt gelijk, ik neem genoeg met wat ik kan krijgen ja want ik wil hem terug. Dat is ook zo. En nu komt het niet goed nee....maar ik denk ook niet dat het écht over is hoor.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:32
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Anijs schreef op 30-12-2005 @ 17:30 :
Je zegt dat hij je niet aan het lijntje houdt maar tegelijkertijd heb je wel hoop.
Ik snap dat je de sitautie nu heel verwarrend vind, je wilt hem niet kwijt, wilt eigenlijk dat jullie weer iets krijgen, maar omdat dat niet kan neem je met deze situatie ook genoegen. Maar je kan deze situatie niet vasthouden, dat vreet energie. Natuurlijk kan je hele goede vrienden blijven, dit zal ook vaak heel moeilijk zijn, maar om goede vrienden te blijven zal je afstand van elkaar moeten nemen, en als ik je verhaal zo lees denk ik dat jij die stap moet nemen, hoe moeilijk het ook is en hoe veel pijn het ook doet.
ik heb hoop zolang ik blijf geloven. Of hij mij nou wel of niet belt, ik hoop wel. Omdat ik gewoon écht geloof in ons twee samen. En ja het is allemaal ontzettend verwarrend, want hij blijft zo lief. Ik kan ook niet kwaad op hem worden of wt dan ook. HIj neemt nog steeds elke dag zóvee tijd voor me. Kijk naar vandaag alleen al. Superdrukke stressdag voor hem, alles stond vast op de weg, sneeuwstorm alles, maar hij komt wél langs.

ja ik moet afstand nemen, maar ik durf het niet. want ik kan niet zomder hem
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:30 :
best raar allemaal, ik maakte mezelf gisteravond zowat van kant omdat ik neit zonder hem kan. Hij zegt ''hoe kan ik dan zorgen dat je het niet doet!'' ik vertelde hem dat ik hem gewoon terug wil, maar hij zegt dat het oneerlijk is om om die reden weer een relatie te beginnen. HIj wilt een relatie met mij omdat hij daarin gelooft en niet omdat ik anders dood ga....

en je hebt gelijk, ik neem genoeg met wat ik kan krijgen ja want ik wil hem terug. Dat is ook zo. En nu komt het niet goed nee....maar ik denk ook niet dat het écht over is hoor.
Tuurlijk is er nog gevoel. Hij houdt van je. Maar het is niet genoeg voor een relatie.

En je hebt nog steeds hoop, daarom vind ik dat hij je aan het lijntje houdt... maar probeer het contact af te bouwen. Ik weet precies hoe het is, ik ben sinds kort mn vriend ook kwijt, maar dit gevoel wordt minder. Er komt een dag (bij mij na een week) dat je wakker wordt en je niet meer zo verdrietig bent. Dat je niet meer de hele dag huilt, elke dag wordt het ietsje gemakkelijker en nu moet je je echt op jezelf concentreren, zodat jij kunt leven voor jezelf...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:34
elledc
elledc is offline
Hij ziet je waarschijnlijk zo graag maar ziet geen toekomst samen met je... hij voelt zich schuldig als jij jezelf kwetst, dan denkt hij dat het zijn schuld is en krijgt hij mede-lijden.
Lossen moet je doen, anders komt dit inderdaad niet goed...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2005, 17:36
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 17:33 :
Tuurlijk is er nog gevoel. Hij houdt van je. Maar het is niet genoeg voor een relatie.

En je hebt nog steeds hoop, daarom vind ik dat hij je aan het lijntje houdt... maar probeer het contact af te bouwen. Ik weet precies hoe het is, ik ben sinds kort mn vriend ook kwijt, maar dit gevoel wordt minder. Er komt een dag (bij mij na een week) dat je wakker wordt en je niet meer zo verdrietig bent. Dat je niet meer de hele dag huilt, elke dag wordt het ietsje gemakkelijker en nu moet je je echt op jezelf concentreren, zodat jij kunt leven voor jezelf...
leven voor mezelf, kon ik dat maar. Ik leef nog steeds voor hem lijkt wel. Ik slaap slecht, ik eet niks, ik staar voor me uit. En als hij belt spring ik een gat in de lucht....

hij is gewoon zó lief en hij wilt mij niet kwijt als beste vriendin, hij wilt zo graag een vriendschap en ik ook. Al is het maar om bij hem in de buurt te zijn.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:37
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:32 :
ik heb hoop zolang ik blijf geloven. Of hij mij nou wel of niet belt, ik hoop wel. Omdat ik gewoon écht geloof in ons twee samen. En ja het is allemaal ontzettend verwarrend, want hij blijft zo lief. Ik kan ook niet kwaad op hem worden of wt dan ook. HIj neemt nog steeds elke dag zóvee tijd voor me. Kijk naar vandaag alleen al. Superdrukke stressdag voor hem, alles stond vast op de weg, sneeuwstorm alles, maar hij komt wél langs.

ja ik moet afstand nemen, maar ik durf het niet. want ik kan niet zomder hem
Ja ik snap heel goed hoe moeilijk het is om afstand te nemen, om die stap te nemen, vooral omdat je hem zelf neemt. Ik moet eerlijk zeggen dat toen het uit was met mijn vriendje ik er heel lang over heb gedaan om de stap te nemen minder contact te hebben.
Maar het waren telkens maar hele kleine stapjes, 1 keer in de week bellen, niet meer bellen, minder smsen, elkaar minder zien. Zo duurt het natuurlijk wel langer, maar het doet minder pijn in een keer.. misschien is dit een optie?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:37
Smokin'
Smokin' is offline
Het lijkt mij een heel aardige, lieve, nette jongen. Een engel zoals je zelf zegt. Toch is hij niet goed bezig op dit moment. Zoals anderen al zeggen. Het is vreemd dat ondanks dat hij het heeft uitgemaakt er geen verdere afstand tussen jullie is ontstaan.

Ik denk dat het niet meer goed komt, juist omdat hij je nog zoveel aandacht geeft. Hij heeft klaarblijkelijk vrede met zijn beslssing en kan zonder enige moeite jou verder benaderen als een soort beste vriend. Alle zijn positieve eigenschappen die je verder opnoemt zijn erg mooi, maar op geen enkele manier blijkt daaruit dat hij nog romantische interesse in je heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:37
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
elledc schreef op 30-12-2005 @ 17:34 :
Hij ziet je waarschijnlijk zo graag maar ziet geen toekomst samen met je... hij voelt zich schuldig als jij jezelf kwetst, dan denkt hij dat het zijn schuld is en krijgt hij mede-lijden.
Lossen moet je doen, anders komt dit inderdaad niet goed...
dat heb ik hem ook gezegd. Dat ik dacht dat hij alleen maar er voor me wilt zijn omdat hij zich schuldig voelt. maar hij zegt dat het écht niet zo is, en dat hij er ook gewoon wilt zijn zodat hij van alles aan mij kan vertellen.

Eigenlijk is het niet normaal hoor, het is over en uit volgens hem, maar de hele dag bellen we, stuurt hij smsjes etc...

kijk ik weet wat ik wil, hem.

hij weet wat hij wilt, alleen zijn.

en toch zijn we min of meer samen?

Ja ik kan hem lossen, maar ik ben bang dat het dan helemaal nooit meer wat wordt.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:39
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 30-12-2005 @ 17:37 :
Het lijkt mij een heel aardige, lieve, nette jongen. Een engel zoals je zelf zegt. Toch is hij niet goed bezig op dit moment. Zoals anderen al zeggen. Het is vreemd dat ondanks dat hij het heeft uitgemaakt er geen verdere afstand tussen jullie is ontstaan.

Ik denk dat het niet meer goed komt, juist omdat hij je nog zoveel aandacht geeft. Hij heeft klaarblijkelijk vrede met zijn beslssing en kan zonder enige moeite jou verder benaderen als een soort beste vriend. Alle zijn positieve eigenschappen die je verder opnoemt zijn erg mooi, maar op geen enkele manier blijkt daaruit dat hij nog romantische interesse in je heeft.
Het is ook écht een engel. En ja heel vreemd zoals het contact nu verloopt. En hoezo denk je dat het niet meer goed komt JUIST omdat hij me zoveel aandacht geeft? en één ding, hij heeft écht wel moeite. Dat hoor ik dagelijks door de telefoon. Er gaat geen dag voorbij of hij denkt aan me, hij komt moeilijk in slaap, is al dagen ook niet lekker en emotioneel. Hij mist me nog elke dag, dus zo moeiteloos is het contact niet voor hem. Wel heel belangrijk.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:41
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:21 :
hij ziet het niet meer zitten om de volgende redenen. Zoals jullie misschien al weten uit vorige topics lijdt ik aan borderline. Het is voor hem altijd moeilijk geweest daarmee om te gaan. ALs ik mezelf pijn wou doen of als ik weer enorme stemmingswisselingen had. Hij heeft het altijd ''geslikt'' omdat hij van me hield zei hij. Hij heeft ook uitgelegd dat hij gewoon heel moe is en bang, bang dat ik weer een terugval krijg etc.

Tegelijkertijd maakt mij dat onzeker omdat hij er wél op dat gebied als gewone vriend wilt zijn. Hij wilt me dus helpen met me problemen etc, maar maakt het om die reden tegelijkertijd uit.

.....snap jij het of snap ik het?
Oke, dit maakt het al iets duidelijker
Ik kan me voorstellen dat zijn relatie met jou hem om die redenen heel zwaar is gevallen. Hij is denk ik idd helemaal op, hij geeft zo verschrikkelijk veel om je, maar te gelijkertijd is hij steeds heel bang om je kwijt te raken of om je verdrietig, hulpeloos en alleen te zien. Dingen waar hij wel iets aan kan doen, maar wat hij niet helemaal weg kan nemen bij jou, hoe graag hij dat ook zou willen. En dat vraagt heel veel van hem, hij wil steeds meer geven dan hij kan en dat breekt je op den duur op.

Maar hij houdt nog steeds wel heel veel van je en kan je daarom heel moeilijk los laten. Hij voelt zich verantwoordelijk voor jou, heeft misschien wel het gevoel gefaald te hebben in jullie relatie doordat hij niet altijd jouw negatieve gedachten en gevoelens weg kon halen en omdat hij misschien voor zichzelf het idee heeft dat hij daar niet altijd mee om kon gaan . En daarom durft hij jou nu ook niet los te laten, is bang jou 'te laten vallen', voelt zich daar misschien wel schuldig over. Ik heb in mijn omgeving ook gezien dat het voor mensen die in zo'n relatie hebben gestaan heel moeilijk is om elkaar los te laten.

Maar dat maakt het voor jou wel extra moeilijk nu. Hij is niet meer wie hij was voor je, maar alles wat hij doet spreekt hem daarin tegen. Je bent hem kwijt, maar ook weer niet. Je weet niet goed wat je er nu allemaal van moet verwachten en dat maakt jou heel onzeker.

Praat hier met hem over, dat wil ik ten eerste zeggen. En probeer voor duidelijkheid te zorgen, vooral voor jezelf. Want dat heb je nu nodig. Ik denk echt dat afstand creëeren op dit moment het belangrijkste is, hoe moeilijk dat ook is. Want ook dit contact nu zo op deze manier gaat hem op den duur opbreken en jou ook, jullie hebben allebei eerst veel tijd voor jezelf nodig om alle dingen van de afgelopen tijd te kunnen verwerken. Daarna valt er misschien weer iets vriendschappelijks op te bouwen, maar voor nu zorgt dat voor te veel verwarring en tegenstrijdigheden.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:41
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Anijs schreef op 30-12-2005 @ 17:37 :
Ja ik snap heel goed hoe moeilijk het is om afstand te nemen, om die stap te nemen, vooral omdat je hem zelf neemt. Ik moet eerlijk zeggen dat toen het uit was met mijn vriendje ik er heel lang over heb gedaan om de stap te nemen minder contact te hebben.
Maar het waren telkens maar hele kleine stapjes, 1 keer in de week bellen, niet meer bellen, minder smsen, elkaar minder zien. Zo duurt het natuurlijk wel langer, maar het doet minder pijn in een keer.. misschien is dit een optie?
maar wat ik dan denk is dat het dan helemaal NOOIT meer goed komt omdat we zo weinig contact hebben. Ik heb er verder ook geen ervaring mee hoe het is als je vrienden blijft met je ex. OF dat weer goed komt of juist niet.

Ik weet het allemaal niet, ik ben zo radeloos. Ik hou nog zoveel van hem....
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:45
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-12-2005 @ 17:41 :
Oke, dit maakt het al iets duidelijker
Ik kan me voorstellen dat zijn relatie met jou hem om die redenen heel zwaar is gevallen. Hij is denk ik idd helemaal op, hij geeft zo verschrikkelijk veel om je, maar te gelijkertijd is hij steeds heel bang om je kwijt te raken of om je verdrietig, hulpeloos en alleen te zien. Dingen waar hij wel iets aan kan doen, maar wat hij niet helemaal weg kan nemen bij jou, hoe graag hij dat ook zou willen. En dat vraagt heel veel van hem, hij wil steeds meer geven dan hij kan en dat breekt je op den duur op.

Maar hij houdt nog steeds wel heel veel van je en kan je daarom heel moeilijk los laten. Hij voelt zich verantwoordelijk voor jou, heeft misschien wel het gevoel gefaald te hebben in jullie relatie doordat hij niet altijd jouw negatieve gedachten en gevoelens weg kon halen en omdat hij misschien voor zichzelf het idee heeft dat hij daar niet altijd mee om kon gaan . En daarom durft hij jou nu ook niet los te laten, is bang jou 'te laten vallen', voelt zich daar misschien wel schuldig over. Ik heb in mijn omgeving ook gezien dat het voor mensen die in zo'n relatie hebben gestaan heel moeilijk is om elkaar los te laten.

Maar dat maakt het voor jou wel extra moeilijk nu. Hij is niet meer wie hij was voor je, maar alles wat hij doet spreekt hem daarin tegen. Je bent hem kwijt, maar ook weer niet. Je weet niet goed wat je er nu allemaal van moet verwachten en dat maakt jou heel onzeker.

Praat hier met hem over, dat wil ik ten eerste zeggen. En probeer voor duidelijkheid te zorgen, vooral voor jezelf. Want dat heb je nu nodig. Ik denk echt dat afstand creëeren op dit moment het belangrijkste is, hoe moeilijk dat ook is. Want ook dit contact nu zo op deze manier gaat hem op den duur opbreken en jou ook, jullie hebben allebei eerst veel tijd voor jezelf nodig om alle dingen van de afgelopen tijd te kunnen verwerken. Daarna valt er misschien weer iets vriendschappelijks op te bouwen, maar voor nu zorgt dat voor te veel verwarring en tegenstrijdigheden.
tja dat denk ik dus ook, hij zegt dat het niet gaat om verantwoordelijkheid, schuldgevoelens etc. Puur en alleen om de vriendschap. Ja moeilijk te geloven he? Hij is voor mij nog steeds wie hij was, hij gebruikt ook steeds zijn koosnaampje voor mij in smsjes, mailtjes en zelfs n het echt. We liggen bij elkaar op bed als stel (geen seks) te knuffelen......alles is zó verwarrend.

Ik geloof écht hoor dat hij er wilt zijn als vriend, en ik zou het ook wel aankunnen. Het enige waar ik mee zit is of mijn indruk nou wél of niet juist is: dat hij miij uiteindelijk terugwilt.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:47
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:41 :
maar wat ik dan denk is dat het dan helemaal NOOIT meer goed komt omdat we zo weinig contact hebben. Ik heb er verder ook geen ervaring mee hoe het is als je vrienden blijft met je ex. OF dat weer goed komt of juist niet.

Ik weet het allemaal niet, ik ben zo radeloos. Ik hou nog zoveel van hem....
Ik snap echt heel goed wat je bedoeld, ik had dat idee ook en af en toe denk ik ook wel dat hij me langzaam aan uit het oog gaat verliezen omdat hij nu gewoon een heel ander leven leidt dan met mij, andere vrienden. En het moeilijkste is denk ik te accepteren dat ik niet meer nummer 1 voor hem ben, ik ben gewoon een vriend, maar dan wel een hele bijzondere.

Je neemt afstand van hem, daarmee neem je afstand van zijn persoon, maar niet van hem, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Jullie blijven natuurlijk altijd heel belangrijk voor elkaar, heel speciaal, maar nu heb je gewoon minder contact, zie je hem minder en spreek je hem minder, maar je betekent nog wel heel veel voor elkaar, maar je doet gewoon niet meer zoveel met elkaar, zo kunnen jullie beide langzaam aan verder met jullie leven. Misschien wordt je welke zulke goede vrienden met elkaar dat jullie elkaar straks nog net zo vaak zien als nu.. Maar je moet eerst die stap nemen, minder contact met elkaar hebben, om dit te verwerken, geloof me, anders kun je niet verder...

En je kan nu gewoon nog niet zeggen hoe het loopt, of je hele goede vrienden blijft of minder goede vrienden of helemaal niet, maar je ziet toch zelf ook wel dat je zo niet door kan gaan?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:53
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:45 :
Ik geloof écht hoor dat hij er wilt zijn als vriend, en ik zou het ook wel aankunnen. Het enige waar ik mee zit is of mijn indruk nou wél of niet juist is: dat hij miij uiteindelijk terugwilt.
Ik denk dat, hoe moeilijk het ook is, je je daar nu helemaal niet mee bezig moet houden. Niet met of het ooit nog goedkomt en ook niet met hoe het nu gaat om elkaars beste vrienden te zijn.

Er is waarschijnlijk zoveel gebeurd tussen jullie, daar moet je eerst de tijd voor nemen om te verweken. En ik snap dat jij dat het liefste met hem doet, omdat hij het allemaal zo goed begrijpt, maar op die manier kun je het nu niet écht verwerken. Afstand is naar mijn mening nu heel belangrijkste, tijd voor jezelf nemen en dat geldt zowel voor jou als voor hem. Probeer eerst je eigen gevoelens en gedachten weer eens beetje op orde te brengen, zoek de balans in jezelf weer op. Durf afstand te nemen van wat er was tussen jullie, huil om hem, ervaar de boosheid die daar bij komt kijken en neem de tijd en ruimte voor jezelf.

Als jullie dat allebei gedaan hebben, kun je elkaar weer op zoeken, misschien weer iets opbouwen samen. Maar daar moet je nu niet gelijk mee bezig zijn, want dat werkt niet. Jullie hebben elkaar zoveel gegeven, zoveel van elkaar gevraagd, dat dat nu teveel is geworden.

Ik snap dat je heel bang bent hem voor goed kwijt te raken als je nu afstand van hem gaat nemen. Maar jullie zijn duidelijk zo belangrijk voor elkaar, dat verdwijnt echt niet zomaar op het moment dat jullie even tijd voor jezelf nemen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 17:45 :
Ik geloof écht hoor dat hij er wilt zijn als vriend, en ik zou het ook wel aankunnen. Het enige waar ik mee zit is of mijn indruk nou wél of niet juist is: dat hij miij uiteindelijk terugwilt.
Vraag het hem nog 1x dan. Zorg dat hij het recht in je gezicht moet zeggen, zodat je het zeker weet. Zeg dat hij nu alles tegenspreekt door zijn gedrag.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2005, 18:23
Verwijderd
Hij WIL hij WIL hij WIL hij WIL EN HOU NOU ALLEMAAL VERDOMME EENS OP MET DAT GE-OVERCORRECTIE
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:27
Verwijderd
Misschien moet je ophouden met het invullen van dingen die hij allemaal doet, en gewoon luisteren naar wat hij zegt. "Ik wil geen relatie met je, ik wil best vrienden met je zijn."
(en nu maar hopen dat hij het meent en dat hij het niet zegt om jouw geen rotgevoel te bezorgen ofzo )
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:31
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-12-2005 @ 18:23 :
Hij WIL hij WIL hij WIL hij WIL EN HOU NOU ALLEMAAL VERDOMME EENS OP MET DAT GE-OVERCORRECTIE
hahaha ja irritant he!

Verder: wat Thee Muts zegt.
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:37
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 30-12-2005 @ 18:27 :
Misschien moet je ophouden met het invullen van dingen die hij allemaal doet, en gewoon luisteren naar wat hij zegt. "Ik wil geen relatie met je, ik wil best vrienden met je zijn."
(en nu maar hopen dat hij het meent en dat hij het niet zegt om jouw geen rotgevoel te bezorgen ofzo )

ja ik moet ophouden met invullen, maar ik neem aan dat je wel begrijpt waar het vandaan komt. Dit is niet zomaar iets en daar maak ik me gewoon heel erg druk om. Hij wilt nu geen relatie, weet niet wat de toekomst zal brengen, maar wilt er nu voor mij als vrienden zijn en noemt mij zijn hartsvriendin. dat is de situatie nu. het enige wat mij verward is dat we dagelijks contact hebben.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:37
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2005 @ 18:23 :
Vraag het hem nog 1x dan. Zorg dat hij het recht in je gezicht moet zeggen, zodat je het zeker weet. Zeg dat hij nu alles tegenspreekt door zijn gedrag.

ja aanstaande dinsdagavond komt hij langs. dan vraag ik het hem in zijn gezicht, maar ik weet toch wel wat hij zegt.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 30-12-2005 @ 18:37 :
ja ik moet ophouden met invullen, maar ik neem aan dat je wel begrijpt waar het vandaan komt. Dit is niet zomaar iets en daar maak ik me gewoon heel erg druk om. Hij wilt nu geen relatie, weet niet wat de toekomst zal brengen, maar wilt er nu voor mij als vrienden zijn en noemt mij zijn hartsvriendin. dat is de situatie nu. het enige wat mij verward is dat we dagelijks contact hebben.
Het is wel begrijpelijk, alleen niet zo goed voor je eigen gemoedstoestand om voor anderen te denken. Negen van de tien keer komt daar namelijk iets anders uit dan wat jij had verwacht.
Als het voor jou allemaal te verwarrend is, neem dan afstand.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:54
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb de indruk dat hij een beetje in de war is.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:00
Freestyler*
Freestyler* is offline
het lijkt niet helemaal te kloppen

het lijkt alsof hij afstand nodig heeft omdat hij het zelf erg moeilijk heeft met jouw situatie, maar hij wil wel de vriendschapsband?

misschien vindt ie je toch niet meer zo leuk, maar wil ie je niet te veel kwetsen omdat het al slecht gaat en hij wel om je geeft
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:01
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Jij houdt jezelf een beetje voor de gek. Hij maakt het niet voor niets uit hoor. En als het echt zo'n schat van een jongen is houdt hij je niet aan het lijntje. Het is of uit, of niet uit. Daar moet hij heel duidelijk in zijn. Als hij echt niet met jou verder wil is het ook niet verstandig of met je te knuffelen en zoveel bij elkaar te zijn. Tuurlijk mist hij jou en hij wil er voor je zijn..maar volgens mij doet het je uiteindelijk meer pijn als jullie met elkaar omgaan als een stel terwijl jullie dat niet zijn...dan als hij je met rust laat en jij rustig over hem heen kan komen. Omdat jij problemen hebt wil hij er voor je zijn...en daarom heb jij hem ook nodig. Maar volgens mij is het juist veel beter voor jou als je afstand van hem neemt. Waarschijnlijk kan je dat idee niet goed aan..en blijf je hem zien. Maar je kan niet voor altijd op hem blijven wachten. Het is nu uit, en misschien kan het dat beter ook blijven. En vrienden zit er nu denk ik dan ook even niet in, aangezien jij zelf al aangeeft dat je niet zonder hem kan.

Sterkte in ieder geval!
__________________
Don't worry, be happy!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 20:04
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 30-12-2005 @ 18:54 :
Ik heb de indruk dat hij een beetje in de war is.

ja zo is het inderdaad allemaal begonnen.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 20:05
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-12-2005 @ 19:00 :
het lijkt niet helemaal te kloppen

het lijkt alsof hij afstand nodig heeft omdat hij het zelf erg moeilijk heeft met jouw situatie, maar hij wil wel de vriendschapsband?

misschien vindt ie je toch niet meer zo leuk, maar wil ie je niet te veel kwetsen omdat het al slecht gaat en hij wel om je geeft

nee het klopt ook niet. HIj heeft afstand nodig omdat alles qua problemen té dichtbij kwamen denk ik. Ik moet toegeven het was ook écht heftig. maar hij wilt me nu wel als vrienden blijven helpen.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 20:13
Louel
Avatar van Louel
Louel is offline
Misschien moet jij hem laten merken wat hij mist door geen contact meer te hebben. Als hij je terug wilt merk je dat wel, of niet dan kan jij afstand van hem gaan nemen en je hopelijk beter gaan voelen (buiten hem) dan nu..

Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 22:10
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Anijs schreef op 30-12-2005 @ 17:24 :
Dit is mijn idee:

Als je verliefd bent, als je van iemand houdt, dan verbreek je die relatie niet omdat iemand lijdt aan borderline.
Leven met iemand die borderline heeft is opzich wel heel moeilijk hoor. Op een gegeven moment kun je nog wel van iemand houden, maar zorgt de persoonlijkheidsstoornis gewoon tussen een onneembare barriere tussen jullie.

En dat is moeilijk, en dat kan opzich ook wel een reden zijn om de relatie te verbreken. En dat moet je vooral ook in je achterhoofd houden, dat het voor hem ook niet makkelijk is, integendeel. Hij had het liever ook anders gehad.

Ik wens je alle sterkte met het te verwerken, en je moet hem sowieso wat tijd gunnen.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 22:27
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Metal schreef op 30-12-2005 @ 22:10 :
Leven met iemand die borderline heeft is opzich wel heel moeilijk hoor. Op een gegeven moment kun je nog wel van iemand houden, maar zorgt de persoonlijkheidsstoornis gewoon tussen een onneembare barriere tussen jullie.

En dat is moeilijk, en dat kan opzich ook wel een reden zijn om de relatie te verbreken. En dat moet je vooral ook in je achterhoofd houden, dat het voor hem ook niet makkelijk is, integendeel. Hij had het liever ook anders gehad.

Ik wens je alle sterkte met het te verwerken, en je moet hem sowieso wat tijd gunnen.
Ja oke, maar hij trekt nog evenveel op met haar dan toen ze een relatie hadden. Dan heeft hij er toch evenveel mee te maken dan toen ze iets hadden, dan vraag ik me af of hij het wel heeft uitgemaakt omdat dit meisje borderline heeft? Of er niet meer achter zit?

Natuurlijk weet ik niet hoe het is om een relatie te hebben met iemand die borderline heeft, het zal vast heel moeilijk zijn, maar ik blijf er toch bij dat als je verliefd op iemand bent je het niet om deze reden uitmaakt, als je verliefd bent ben je verliefd, basta, of ze nu borderline heeft of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-Topic #84
Roosje
498 08-02-2007 09:03
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #36
Methuselah
498 16-06-2006 20:55
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #30
Thee Muts
499 04-04-2006 22:36
Liefde & Relatie hoe komt het weer goed?
LA BLADIRA
36 06-05-2005 22:41
Liefde & Relatie geen relatie maar wel de rest?
rabecca
16 06-09-2002 22:26
Levensbeschouwing & Filosofie De beoordeling/het profiel van Jezus Christus
Verwijderd
11 05-05-2002 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.