Oud 01-04-2012, 14:16
Daphiee
Daphiee is offline
Ik zit nu in de 3e klas (atheneum) en moet binnen een maand mijn profielkeuze doorgegeven hebben.
Nu zit ik echter te twijfelen tussen het profiel Economie&maatschappijleer op atheneum niveau en Natuur&gezondheid op havo niveau.
Wat ik het liefst zou doen, is het profiel Natuur&gezondheid kiezen op atheneum niveau, aangezien ik scheikunde, biologie en natuurkunde erg leuk vind. Jammer genoeg liggen natuurkunde en vooral scheikunde mij niet echt.
Vorig jaar, in de tweede klas waren natuurkunde en scheikunde voor mij al helemaal een ramp. Ik had ook zoiets van; ik laat deze vakken in de 4e toch wel vallen, dus wat maakt het uit.
Maar ik ben er in de 3e achter gekomen dat ik deze vakken toch best wel interessant vind en ik wil later sowieso een baan in de gezondheidszorg uitoefenen. En sinds ik gemotiveerd ben om deze vakken te leren, gaat het ook echt beter. Voor nask stond ik in de 2e een 4,6 op mijn doorlopend gemiddelde aan het einde van het jaar, maar nu sta ik voor natuurkunde een 7,2 en voor scheikunde een 6,6 (voor scheikunde moet ik eigenlijk best wel veel moeite doen om dat cijfer te staan, maar ik heb het er voor over).
Vandaar dat ik misschien wel op havo niveau natuur&gezondheid wil gaan kiezen.

Economie ligt mij beter, maar ik weet niet of ik daar later iets mee wil gaan doen. Ik vind het vak wel leuk, maar niet geweldig ofzo. Economie wordt later ook moeilijk natuurlijk en als je niet echt gemotiveerd bent om dit te leren, weet ik niet of dat wel gaat lukken dan. Voor economie sta ik nu trouwens een 7,4.

Dussss.. Als jullie mij waren, wat zouden jullie kiezen?
Natuur&gezondheid of economie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2012, 17:23
Verwijderd
Iemand zei ooit: Ik doe liever iets waar mijn hart ligt maar slecht in ben, dan iets waar mijn hart niet ligt maar hartstikke goed in ben. Of iets in die trant.

M.a.w.; Doe hard je best voor die vakken en het komt wel goed! Je kunt zoveel dingen doen om inzicht en kennis te werven. Oefenen maar ook video's online bekijken. KhanAcademy is fantastisch.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 20:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
misschien krijg je wel een docent die je de boel goed kan uitleggen, misschien krijg je wel een "he nu snap ik het" moment.

iaw. als je het wil doen en je staat erachter dan gaat het meestal wel goedkomen vooral omdat met zo'n profiel alles wat beter bij elkaar aansluit.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 21:12
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Bij een N-profiel omdat je later richting gezondheidszorg wil: let er dan wel op of je niet ook nog natuurkunde nodig hebt, op vwo-niveau is dat in ieder geval vaak wél nodig voor banen richting de gezondheid/biologie (je mag bijvoorbeeld geen geneeskunde doen zonder natuurkunde). En op vwo kun je dan ook meteen alles, als je een NG/NT-profiel hebt (dus NT + bio of NG + natuurkunde), ik weet verder niet hoe dat op havo zit, maar ik kan me voorstellen dat het vergelijkbaar is en dat het dan dus handig is om ook natuurkunde te hebben.

En heb je overwogen om tóch een N-profiel op vwo-niveau te proberen? Misschien kun je afspreken dat je dat probeert en als je merkt dat het echt niet gaat, alsnog vrij snel naar havo over te stappen?

En ik zou niet een M-profiel kiezen, omdat je dan later op de universiteit iets kunt gaan doen, terwijl je dat niet boeiend vindt. Dat is gewoon jammer. Je kunt beter iets hebben wat je leuk vindt, dan alleen maar voor het hoogste niveau gaan.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 23:49
DiceGFX
DiceGFX is offline
NG + Economie, daarmee heb je echt een hele brede keuze qua opleidingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren wat moet ik kiezen?
Jeaninex
6 05-11-2013 20:03
Software & Hardware Wat moet ik kiezen!!! (help!)
CuwleMandarijn
7 04-11-2011 22:17
Liefde & Relatie Wie van de twee moet ik nou kiezen??! WANHOPIG
3gg!3*4ng3rf!5t
122 01-06-2005 02:43
Algemene schoolzaken Welk profiel moet ik kiezen?
Morri
160 05-02-2005 14:10
Liefde & Relatie please kan iemand me helpen ik kan wel janken wat moet ik doen:(
**~yvie~**
36 06-11-2002 08:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wat moet ik kiezen?
0 04-06-2001 15:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.