Oud 09-01-2007, 17:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 17:14 :
Misschien is het je niet opgevallen, maar een overheid kan geen regel instellen die burgers gebied om dingen te doen die door de wet van diezelfde overheid verboden zijn.
De overheid kan en mag werknemers opdragen positieve discriminatie voor allochtonen te bewerkstelligen. Zoals ik eerder al herhaalde, is dit vroeger ook gebeurd; toen ging het om vrouwen. Maar als je het dan niet eens bent met een plicht, dan zou je kunnen denken aan beloningen voor bedrijven die meer allochtonen in dienst nemen.

Citaat:
Voordat je positieve discriminatie kunt toepassen moet je eerst artikel 1 van de grondwet schrappen. Daarmee zit je op exact dezelfde golflengte als Geert Wilders, om zaken even in perspectief te zetten.
In plaats van onwaarheden en demomisering, kun je het beter met argumenten proberen.

Citaat:
Vrij domme bewering. Om te beginnen zijn allochtonen prima in staat zichzelf te redden, het is niet alsof ze per definitie minder kunnen en dat daarom discriminatie van autochtonen nodig is.
Ik zal ook niet beweren dat allochtonen niet in staat zijn zichzelf te redden. Feit is echter wel dat, ondanks dat flut-'onderzoek' dat Joop Wijn liet uitvoeren, allochtonen het potentieel dat ze in zich hebben vaak niet kunnen laten zien doordat ze oplopen tegen vooroordelen e discriminatie bij de werkgevers.

Citaat:
Ten tweede ontneemt IJscoman niemand kansen, maar ageert tegen het feit dat jij autochtonen wilt discrimineren als symbooloplossing voor de achterstanden onder allochtonen, terwijl het niet eens een oplossing zal bieden aangezien de onderliggende factoren voor die achterstand blijven bestaan.
Ijscoman ontneemt, net als jij, allochtonen kansen, omdat hij niet na wil denken over maatregelen die allochtonen op de arbeidsmarkt zouden kunnen helpen. De oplossing zou van twee kanten moeten komen. Dat heb ik altijd beweerd. Daarom is het onzin om nu te impliceren dat ik vind dat alleen de werkgevers verplichten/stimuleren meer allochtonen in dienst te nemen, een allesoplossende maatregel zou zijn. Het is echter wel zo dat rechts weer zo typisch alles vanaf één kant wil laten komen en zelf geen poot uit wil steken. Want we zouden toch eens de hand in eigen boezem steken...
Advertentie
Oud 09-01-2007, 17:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 17:18 :
Als iemand een gevaarlijke ziekte heeft geef je hem geen pijnstillers maar probeer je hem te genezen.
Dit is niet veel anders, bestrijd liever de oorzaken ipv de symptonen.
Wat een manke vergelijking. Plus, zoals ik al zei, discriminatie op de arbeidsmarkt is een (van meerdere) *oorzaak* van werkloosheid onder allochtonen.
Oud 09-01-2007, 17:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:21 :
De overheid kan en mag werknemers opdragen positieve discriminatie voor allochtonen te bewerkstelligen.
Nee, want dat is verboden.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:21 :
Zoals ik eerder al herhaalde, is dit vroeger ook gebeurd; toen ging het om vrouwen.
De overheid heeft bij mijn weten nooit verplichtingen ingesteld om vrouwen eerder aan te nemen dan mannen. Mocht dat gebeurd zijn dan was dat net zo goed verboden.

En guess what, we hebben nog steeds een lagere participatiegraad van vrouwen en een lagere graad dan aardig wat Europese landen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:21 :
Maar als je het dan niet eens bent met een plicht, dan zou je kunnen denken aan beloningen voor bedrijven die meer allochtonen in dienst nemen.
Net zo goed discriminatie. Net zo fout als werkgevers een boete geven als ze mensen met een zwarte huidskleur in dienst nemen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:21 :
In plaats van onwaarheden en demomisering, kun je het beter met argumenten proberen.
Discriminatie is verboden, deal with it.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:21 :
Ik zal ook niet beweren dat allochtonen niet in staat zijn zichzelf te redden.
Daarmee is dus vastgesteld dat we gelijke behandeling niet uit de grondwet hoeven te halen om de achterstanden onder allochtonen op te lossen. Was dat nu zo moeilijk?
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:21 :
Ijscoman ontneemt, net als jij, allochtonen kansen, omdat hij niet na wil denken over maatregelen die allochtonen op de arbeidsmarkt zouden kunnen helpen.
De enige die niet nadenkt ben jij. Je bent je totaal blind aan het staren op discriminatie, zonder een moment te denken aan opleidingsgraad, kennis, netwerk, ervaring, instelling, kortom, alles dat een werknemer nodig heeft om succesvol te zijn.

Als je daarmee geconfronteerd wordt uit je voor de derde en vierde keer een directe beschuldiging dat iemand anders op dit forum racistische plannen aanhangt.


Wat je hier beweert is werkelijk in tegenspraak met alles, maar dan ook álles dat bekend is over waar de achterstanden van groepen migranten precies vandaan komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 17:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 17:30 :
Nee, want dat is verboden.
Nee.

Citaat:
De overheid heeft bij mijn weten nooit verplichtingen ingesteld om vrouwen eerder aan te nemen dan mannen. Mocht dat gebeurd zijn dan was dat net zo goed verboden.
Werkgevers stimuleren om meer vrouwen in dienst te nemen is niet verboden. Dat zou wat zijn, zeg, dat zou betekenen dat we helemaal niets zouden kunnen doen; dat we nooit zouden kunnen ingrijpen.

Citaat:
En guess what, we hebben nog steeds een lagere participatiegraad van vrouwen en een lagere graad dan aardig wat Europese landen.
Dan is er dus nog een hoop te doen.

Citaat:
Net zo goed discriminatie. Net zo fout als werkgevers een boete geven als ze mensen met een zwarte huidskleur in dienst nemen.
Nee. Het is werkgevers belonen voor een bepaalde daad. Daar is niets mis mee.

Citaat:
Discriminatie is verboden, deal with it.
Positieve discriminatie niet.

Citaat:
Daarmee is dus vastgesteld dat we gelijke behandeling niet uit de grondwet hoeven te halen om de achterstanden onder allochtonen op te lossen.
Weglating en daarna verdraaiing. Dus: nee.

Citaat:
De enige die niet nadenkt ben jij. Je bent je totaal blind aan het staren op discriminatie, zonder een moment te denken aan opleidingsgraad, kennis, netwerk, ervaring, instelling, kortom, alles dat een werknemer nodig heeft om succesvol te zijn.
Weglating en verdraaiing. Dus: niet waar. Zie mijn eerdere post, en laat nu niets daaruit weg.

Citaat:
Als je daarmee geconfronteerd wordt uit je voor de derde en vierde keer een directe beschuldiging dat iemand anders op dit forum racistische plannen aanhangt.
Niet waar. Ik heb nergens het woord 'racist' of iets dergelijks gebruikt. Ik heb enkel gezegd dat zulke maatregelen niet aanslaan bij het rechtse electoraat van de VVD. Jij impliceert nu *zélf* dat dat electoraat en/of VVD racistisch zou zijn, niet ik.

Citaat:
Wat je hier beweert is werkelijk in tegenspraak met alles, maar dan ook álles dat bekend is over waar de achterstanden van groepen migranten precies vandaan komen.
Nee.
Oud 09-01-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:21 :
De overheid kan en mag werknemers opdragen positieve discriminatie voor allochtonen te bewerkstelligen. Zoals ik eerder al herhaalde, is dit vroeger ook gebeurd; toen ging het om vrouwen. Maar als je het dan niet eens bent met een plicht, dan zou je kunnen denken aan beloningen voor bedrijven die meer allochtonen in dienst nemen.
Koren op de molen voor extreemrechts.
Oud 09-01-2007, 17:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:37 :
Nee.
Artikel 1
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:37 :
Nee. Het is werkgevers belonen voor een bepaalde daad. Daar is niets mis mee.
Okay, dan stellen we morgen een subsidie in voor werkgevers die zwarte medewerkers ontslaan en in plaats daarvan blanke mensen aannemen.

Is het dan nog steeds een legale en positieve maatregel volgens jou?
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:37 :
Positieve discriminatie niet
Wel degelijk. Positief discrimineren van de een is negatief discrimineren van de ander. Verder heeft de wet nergens vastgelegd dat het slechts gaat om negatieve zaken. Onderscheid maken in behandeling op basis van de in artikel 1 genoemde zaken is domweg verboden.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:37 :
Niet waar. Ik heb nergens het woord 'racist' of iets dergelijks gebruikt.
Je beweerde dat IJscoman en ik allochtonen hun kansen (willen) ontnemen. Dat is een leugen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 17:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 17:51 :
Koren op de molen voor extreemrechts.
Goed, dan maken we vanaf nu alleen maar extreem-rechtse wetten, want anders gaan die klapmongolen muiten.
Oud 09-01-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:52 :
Goed, dan maken we vanaf nu alleen maar extreem-rechtse wetten, want anders gaan die klapmongolen muiten.
Discriminerende wetten zijn in elk geval geen oplossing.
Oud 09-01-2007, 17:54
Gijjs
Gijjs is offline
Los van de principiele bezwaren tegen positieve discriminatie is het denk ik makkelijker te kijken naar de praktijk.
In zweden het land met de meeste vrouwen wetgeving op dit gebied ter wereld is de vrouwen participatie extreem laag, alleen in de publieke sector werken heel veel vrouwen maar dit is omdat de overheid die zelf aanneemt.
Bij bedrijven is het aantal vrouwen in leidinggevende functie 1,5%
tegenover 12% in amerika. Dus de effectiviteit van dit soort maatregelen is erg te betwijfelen
Oud 09-01-2007, 17:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 17:51 :
Artikel 1
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Hoewel het hier om iets totaal anders gaat en wetten geďnterpreteerd kunnen worden... Dan gaan we toch over op die vorm van beloning die ik voorstelde.

Citaat:
Okay, dan stellen we morgen een subsidie in voor werkgevers die zwarte medewerkers ontslaan en in plaats daarvan blanke mensen aannemen. Is het dan nog steeds een legale en positieve maatregel volgens jou?
Doe niet zo belachelijk.

Citaat:
Wel degelijk. Positief discrimineren van de een is negatief discrimineren van de ander. Verder heeft de wet nergens vastgelegd dat het slechts gaat om negatieve zaken. Onderscheid maken in behandeling op basis van de in artikel 1 genoemde zaken is domweg verboden.
Onzin. Een autochtoon heeft geen hulp nodig, want hij wordt niet gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Jij zanikt over het probleem, doen dan ook iets aan een van de oorzaken.

Citaat:
Je beweerde dat IJscoman en ik allochtonen hun kansen (willen) ontnemen. Dat is een leugen.
Ik zie dat je je gezever over 'beschuldigen van racisme' al hebt ingeslikt. Goed zo. En het is geen leugen. Het is een logische gevolgtrekking uit jullie standpunt.
Oud 09-01-2007, 17:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 17:53 :
Discriminerende wetten zijn in elk geval geen oplossing.
Positieve discriminatie heeft in het verleden ook bestaan.
Oud 09-01-2007, 17:57
Gijjs
Gijjs is offline
en T_ID of je het er nou principieel mee on eens bent of niet (ik iig wel)
positieve dicriminatie in de vorm van subsidies etc worden wel gebruikt in de europese unie
Oud 09-01-2007, 17:58
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:56 :
Positieve discriminatie heeft in het verleden ook bestaan.
dat zegt niets over het feit dat het geen oplossingen zijn en een verwerpelijk middel
Oud 09-01-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 17:54 :
Los van de principiele bezwaren tegen positieve discriminatie is het denk ik makkelijker te kijken naar de praktijk.
In zweden het land met de meeste vrouwen wetgeving op dit gebied ter wereld is de vrouwen participatie extreem laag, alleen in de publieke sector werken heel veel vrouwen maar dit is omdat de overheid die zelf aanneemt.
Bij bedrijven is het aantal vrouwen in leidinggevende functie 1,5%
tegenover 12% in amerika. Dus de effectiviteit van dit soort maatregelen is erg te betwijfelen
Uhh nee, de vrouwenparticipatie is juist heel hoog. Dat komt waarschijnlijk inderdaad deels door de grote overheid, maar stellen dat de vrouwenparticipatie 'extreem laag' is, terwijl het bij de hoogste van Europa zit is een beetje de plank misslaan.

Het lage aantal vrouwen aan de top heeft denk ik ook te maken met het feit dat je in de VS voor een hongerloontje een au pair kunt nemen terwijl dit niet in Zweden kan en de regeling voor zwangerschapsverlof in Zweden heel ruim is.
Oud 09-01-2007, 18:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 17:58 :
dat zegt niets over het feit dat het geen oplossingen zijn en een verwerpelijk middel
Op dit moment discrimineren werkgevers ook, ten faveure van autochtonen. Waarom is een maatregel om dit te coorigeren verwerpelijk?
Oud 09-01-2007, 18:04
Supreme Dutch
Is het ook positieve discriminatie als er op de kiestlijst van"de Partij van de Solidariteit" er maar 2 van de 30 plaatsen bezet worden door autochtonen? En dat ze mogen streven naar China Town, Little India en Little Istanbul? Waarom gaan die mensen dan niet gewoon in China-land, Groot India en Istanbul wonen als ze zonodig in die sferen willen leven? Als iemand zegt dat hij strijdt voor een Groot Nederland dan is het een rascist, maar als een allochtoon in DenHaag een Little Istanbul wil vormen mag dat ineens?
Oud 09-01-2007, 18:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 17:57 :
en T_ID of je het er nou principieel mee on eens bent of niet (ik iig wel)
positieve dicriminatie in de vorm van subsidies etc worden wel gebruikt in de europese unie
En dat is in het geval van 'positieve' discriminatie ook een fout. Men zou moeten werken aan oplossen van de oorzaken van achterstanden, niet krampachtig proberen de symptomen te bestrijden terwijl de problemen blijven bestaan.

Werkgevers verplichten autochtonen te discrimineren zal bijvoorbeeld echt niks veranderen aan de opleidingsgraad onder allochtonen, het disproportioneel aantal dropouts op school, culturele problemen als eerwraak, etc.
Vandaar dat ik ook zei dat zijn beweringen in strijd zijn met alles dat we weten over de oorzaken van die achterstand onder allochtonen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:55 :
Hoewel het hier om iets totaal anders gaat en wetten geďnterpreteerd kunnen worden... Dan gaan we toch over op die vorm van beloning die ik voorstelde.
Je wilt het maken van onderscheid op basis van afkomst belonen. Onderscheid maken op basis van afkomst is verboden.

Het was overigens niet wat je eigenlijk beweerde. Jij stelde eerst dat de overheid regels moest maken die positieve discriminatie verplichten. Ook die zijn verboden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 18:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 18:05 :
En dat is in het geval van 'positieve' discriminatie ook een fout. Men zou moeten werken aan oplossen van de oorzaken van achterstanden, niet krampachtig proberen de symptomen te bestrijden terwijl de problemen blijven bestaan.
Leugenaar. Discriminatie op de arbeidsmarkt is een oorzaak.

Citaat:
Je wilt het maken van onderscheid op basis van afkomst belonen. Onderscheid maken op basis van afkomst is verboden.

Het was overigens niet wat je eigenlijk beweerde. Jij stelde eerst dat de overheid regels moest maken die positieve discriminatie verplichten. Ook die zijn verboden.
Zoals Gijs al aangaf, is het in de EU blijkbaar niet verboden, als het gewoon wordt toegepast. En nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom het verkeerd is om werkgevers die de wet overtreden, aan te pakken.
Oud 09-01-2007, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:09 :
En nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom het verkeerd is om werkgevers die de wet overtreden, aan te pakken.
Het is niet verkeerd om werkgevers die de wet overtreden aan te pakken, maar sociale zekerheid is een taak van de overheid. Als je sociale taken delegeert naar werkgevers, leidt dat tot een inflexibelere arbeidsmarkt, met lagere arbeidsproductiviteit en werkgelegenheid tot gevolg.
Oud 09-01-2007, 18:22
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 17:58 :
Uhh nee, de vrouwenparticipatie is juist heel hoog. Dat komt waarschijnlijk inderdaad deels door de grote overheid, maar stellen dat de vrouwenparticipatie 'extreem laag' is, terwijl het bij de hoogste van Europa zit is een beetje de plank misslaan.

Het lage aantal vrouwen aan de top heeft denk ik ook te maken met het feit dat je in de VS voor een hongerloontje een au pair kunt nemen terwijl dit niet in Zweden kan en de regeling voor zwangerschapsverlof in Zweden heel ruim is.
ja hoogste van europa en nog net niet van de wereld maar niet bij bedrijven bijna alle vrouwen werken bij de (semi)overheid dat wou ik aangeven

natuurlijk spelen er meerdere factoren mee maar hetgeeft wel aan dat positieve discriminatie geen gigantische invloed heeft
Oud 09-01-2007, 18:27
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:09 :

Zoals Gijs al aangaf, is het in de EU blijkbaar niet verboden, als het gewoon wordt toegepast. En nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom het verkeerd is om werkgevers die de wet overtreden, aan te pakken.
die conclusie is niet zo simpel er zijn wel rechtzaken bekend die gewonnen zijn door de autochtoon die zich benadeeld voelde het ligt aan het geval en het balaceert hoe dan ook op het randje
Oud 09-01-2007, 18:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:11 :
Het is niet verkeerd om werkgevers die de wet overtreden aan te pakken, maar sociale zekerheid is een taak van de overheid. Als je sociale taken delegeert naar werkgevers, leidt dat tot een inflexibelere arbeidsmarkt, met lagere arbeidsproductiviteit en werkgelegenheid tot gevolg.
Het stimuleren van aannemen van allochtonen leidt tot lagere arbeidsproductiviteit en werkgelegenheid?

Leg uit.
Oud 09-01-2007, 18:30
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:21 :
Wat een manke vergelijking. Plus, zoals ik al zei, discriminatie op de arbeidsmarkt is een (van meerdere) *oorzaak* van werkloosheid onder allochtonen.
Dat is geen manke vergelijking. Buiten dat is die discriminatie op de arbeidsmarkt een gevolg. Óók de arbeidsmarkt is een afspiegeling van de maatschappij, bestaan er in de maatschappij vooroordelen die met enige regelmaat bevestigd worden dan gelden die vooroordelen ook voor de arbeidsmarkt.
Als iemand met een buitenlands uiterlijk in een winkel komt wordt die persoon extra in de gaten gehouden dat is ook een gevolg van die vooroordelen.
Wil je dit beeld bestrijden dan moet je zo diep mogelijk de oorzaak zoeken anders ben je symptonen aan het bestrijden en het is heel simpel de oorzaak van die vooroordelen zijn de hangjongeren die het lopen te verkloten en daar moet de aanpak dus plaats vinden.
Nederland is een vrij land waarin iedereen een eigen mening mag hebben ook als die op vooroordelen berust is de overheid kan mensen dus niet verplichten geen vooroordelen te hebben.
Oud 09-01-2007, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:30 :
Het stimuleren van aannemen van allochtonen leidt tot lagere arbeidsproductiviteit en werkgelegenheid?

Leg uit.
Het opvoeren van de regelgeving leidt tot een afname van de bereidheid nieuwe mensen aan te nemen en leidt tot meer moeilijkheden bij het ontslaan van slechte werknemers.
Oud 09-01-2007, 18:32
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:30 :
Het stimuleren van aannemen van allochtonen leidt tot lagere arbeidsproductiviteit en werkgelegenheid?

Leg uit.
Dat zegt hij niet, nu begin je zijn woorden ook al te verdraaien. Wat hij bedoeld is dat de taak van sociale zekerheid bij de overheid ligt omdat de overheid andere belangen heeft dan de werkgevers.
Oud 09-01-2007, 18:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:31 :
Het opvoeren van de regelgeving leidt tot een afname van de bereidheid nieuwe mensen aan te nemen en leidt tot meer moeilijkheden bij het ontslaan van slechte werknemers.
Het enige wat ingevoert hoeft te worden, is een regeling die werkgevers beloont bij aanname van allochtonen. Nogmaals: leg uit waarom daarbij bovenstaande waar zou zijn.
Oud 09-01-2007, 18:34
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:33 :
Het enige wat ingevoert hoeft te worden, is een regeling die werkgevers beloont bij aanname van allochtonen. Nogmaals: leg uit waarom daarbij bovenstaande waar zou zijn.
Dat kan niet want dat is discriminatie.
Oud 09-01-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:33 :
Het enige wat ingevoert hoeft te worden, is een regeling die werkgevers beloont bij aanname van allochtonen. Nogmaals: leg uit waarom daarbij bovenstaande waar zou zijn.
Als allochtonen kunstmatig aantrekkelijker worden voor werkgevers, nemen ze gemiddeld minder geschikte mensen aan waardoor de arbeidsproductiviteit daalt; dit leidt vervolgens weer tot een daling van de werkgelegenheid doordat de effectieve vraag daalt.
Oud 09-01-2007, 18:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 18:30 :
Dat is geen manke vergelijking. Buiten dat is die discriminatie op de arbeidsmarkt een gevolg. Óók de arbeidsmarkt is een afspiegeling van de maatschappij, bestaan er in de maatschappij vooroordelen die met enige regelmaat bevestigd worden dan gelden die vooroordelen ook voor de arbeidsmarkt.
Dus je bevestigt hier dat vooroordelen een factor zijn op de arbeidsmarkt. De vooroordele werkt discriminatie in de hand. Discriminatie is een oorzaak van werkloosheid onder allochtonen.

Citaat:
Als iemand met een buitenlands uiterlijk in een winkel komt wordt die persoon extra in de gaten gehouden dat is ook een gevolg van die vooroordelen.
Misschien door mensen die dezelfde verwerpelijke denkbeelden hebben als jij. Maar dat maakt het nog niet gerechtvaardigd.

Citaat:
Wil je dit beeld bestrijden dan moet je zo diep mogelijk de oorzaak zoeken anders ben je symptonen aan het bestrijden en het is heel simpel de oorzaak van die vooroordelen zijn de hangjongeren die het lopen te verkloten en daar moet de aanpak dus plaats vinden.
Ik heb nooit gezegd dat het een of-of aanpak is. Dat maken jullie er steeds van.

Citaat:
Nederland is een vrij land waarin iedereen een eigen mening mag hebben ook als die op vooroordelen berust is de overheid kan mensen dus niet verplichten geen vooroordelen te hebben.
De overheid heeft als taak om die vooroordelen te bestrijden. Wat heeft het feit dat Nederland een 'vrij land' is hiermee te maken?
Oud 09-01-2007, 18:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 18:32 :
Dat zegt hij niet, nu begin je zijn woorden ook al te verdraaien. Wat hij bedoeld is dat de taak van sociale zekerheid bij de overheid ligt omdat de overheid andere belangen heeft dan de werkgevers.
Ik heb het helemaal niet over sociale zekerheid, maar over het aanpakken van discriminatie door werkgevers.
Oud 09-01-2007, 18:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:35 :
Als allochtonen kunstmatig aantrekkelijker worden voor werkgevers, nemen ze gemiddeld minder geschikte mensen aan waardoor de arbeidsproductiviteit daalt; dit leidt vervolgens weer tot een daling van de werkgelegenheid doordat de effectieve vraag daalt.
Hoezo? Zijn allochtonen dan 'minder geschikte mensen'?

Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 18:34 :
Dat kan niet want dat is discriminatie.
Het weigeren van allochtonen door werkgevers is discriminatie.
Oud 09-01-2007, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:39 :
Hoezo? Zijn allochtonen dan 'minder geschikte mensen'?
Nee, dat zeg ik ook niet. Stel: een werkgever kan kiezen uit X en Y, X is autochtoon en Y is allochtoon. X is iets beter geschikt, maar de werkgever kiest voor Y vanwege de allochtonen-bonus - in dat geval daalt dus de arbeidsproductiviteit.
Oud 09-01-2007, 18:45
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:39 :

Het weigeren van allochtonen door werkgevers is discriminatie.
dat sluit natuurijk niet uit dat het ander niet ook discriminatie is
Oud 09-01-2007, 18:45
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Mark, graag zou ik je willen vragen om mij niet te beschuldigen van verwerpelijke denkbeelden.
Nogmaals, vooroordelen zijn geen oorzaak maar een gevolg. Ken je het spreekwoord "Het probleem bij de wortel aanpakken"?
Misschien moet je daar eens de betekenis achter zoeken.
Oud 09-01-2007, 18:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 18:45 :
Mark, graag zou ik je willen vragen om mij niet te beschuldigen van verwerpelijke denkbeelden.
Ik vind je goedkeuring van het handelen naar racistische vooroordelen verwerpelijk.

Citaat:
Nogmaals, vooroordelen zijn geen oorzaak maar een gevolg. Ken je het spreekwoord "Het probleem bij de wortel aanpakken"?
Misschien moet je daar eens de betekenis achter zoeken.
Discriminatie is er een *oorzaak* van, dat allochtonen moeilijk aan het werk komen. Wat snap je daar niet aan?
Oud 09-01-2007, 18:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:09 :
Leugenaar. Discriminatie op de arbeidsmarkt is een oorzaak.
En die is dan ook aan te pakken via de al bestaande wetgeving. Jij wilt alle rationele overwegingen het raam uit smijten voor een verboden en niet-effectieve aanpak.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 18:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:44 :
Nee, dat zeg ik ook niet. Stel: een werkgever kan kiezen uit X en Y, X is autochtoon en Y is allochtoon. X is iets beter geschikt, maar de werkgever kiest voor Y vanwege de allochtonen-bonus - in dat geval daalt dus de arbeidsproductiviteit.
Ja, 'in dat geval', maar er is helemaal geen onderbouwing voor het feit dat in alle gevallen alle allochtonen minder geschikt zouden zijn, dus je stelling slaat nergens op.
Oud 09-01-2007, 18:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 18:47 :
En die is dan ook aan te pakken via de al bestaande wetgeving.
Als dat zo was, was het probleem nu niet zo groot. Maar CDA-VVD waren geen fan van het probleem aanpakken.
Oud 09-01-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:48 :
Ja, 'in dat geval', maar er is helemaal geen onderbouwing voor het feit dat in alle gevallen alle allochtonen minder geschikt zouden zijn, dus je stelling slaat nergens op.
Het hoeft helemaal niet in alle gevallen zo te zijn, de stelling blijft geldig.
Oud 09-01-2007, 18:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:49 :
Het hoeft helemaal niet in alle gevallen zo te zijn, de stelling blijft geldig.
Je stelt dus zonder onderbouwing dat het in de meerderheid van de gevallen zal opgaan.
Dat is uit je duim gezogen, dus de stelling is niet geldig.
Oud 09-01-2007, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:50 :
Je stelt dus zonder onderbouwing dat het in de meerderheid van de gevallen zal opgaan.
Dat is uit je duim gezogen, dus de stelling is niet geldig.
Nee, dat heb ik ook niet gesteld. Het hoeft alleen maar in een deel van de gevallen zo te zijn.
Oud 09-01-2007, 18:52
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:50 :
Je stelt dus zonder onderbouwing dat het in de meerderheid van de gevallen zal opgaan.
Dat is uit je duim gezogen, dus de stelling is niet geldig.
hoezo meerderheid?
als er gevallen zijn (maakt niet uit hoeveel) die aan Mephostophilis' voorbeeld voldoen is zijn stelling geldig
Oud 09-01-2007, 18:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:49 :
Als dat zo was, was het probleem nu niet zo groot. Maar CDA-VVD waren geen fan van het probleem aanpakken.
Als je wilt beweren dat we in Nederland geen wetgeving tegen discriminatie hebben, terwijl een paar posts terug het wetsartikel in kwestie geciteerd werd... Tja.. Goedemorgen mijnheer Sahaf.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 18:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 18:52 :
hoezo meerderheid?
als er gevallen zijn (maakt niet uit hoeveel) die aan Mephostophilis' voorbeeld voldoen is zijn stelling geldig
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:51 :
Nee, dat heb ik ook niet gesteld. Het hoeft alleen maar in een deel van de gevallen zo te zijn.
En dát dat zo is, is ook al niet onderbouwd/bewezen.

Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 18:53 :
Als je wilt beweren dat we in Nederland geen wetgeving tegen discriminatie hebben, terwijl een paar posts terug het wetsartikel in kwestie geciteerd werd... Tja.. Goedemorgen mijnheer Sahaf.
Ik beweer dus dat die wetgeving niet genoeg is, maar dat Joop Wijn zichzelf liever in slaap suste met een schriftelijk onderzoekje waarin het genoeg was als werkgevers sociaal wenselijke antwoorden invulden.
Oud 09-01-2007, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:56 :
En dát dat zo is, is ook al niet onderbouwd/bewezen.
Als het niet zo is impliceert dat dat alle allochtonen geschikter zijn dan autochtonen. Ik denk dat je wiskundige en logische competentie toch wat tekort aan het schieten is, Mark.
Oud 09-01-2007, 18:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat is waar. Een enkel minder geschikt persoon aannemen ten koste van een geschiktere is al genoeg.

maar het gaat niet om de iets minder geschikte allochtonen. En ook niet om de geschikte. Die vinden echt wel een baan, al moeten ze meer brieven sturen. Ze hebben namelijk geen netwerk. Als ik ergens zonder netwerk aan de slag wil, is dat ook moeilijker dan bij een bedrijf waar iemand mij al kent.

Ja, er is discriminatie, maar het is niet dat er een ondoordringbare torenhoge muur staat tussen een goed opgeleide allochtoon en een baan. Wie er netjes uitziet, zijn diploma's heeft en goed nederlands spreekt, vindt echt wel een baan.

Het gaat juist om de wat mindere goden op de arbeidsmarkt. De MBO-ers die geen stageplek kunnen vinden. De ROC's zitten al zo vol met leerlingen van twijfelachtig allooi, van alle kleuren, afkomstig van het VMBO. Dat zijn namelijk niet de slimsten van de slimsten of de beschaafdsten van de beschaafdsten. Geen droomkandidaten voor een werkgever.

En het echte probleem zit in de VMBO drop outs. Nee, die vinden nooit een baan. Want die zijn lui en dom. Als je VMBO al niet eens kunt...
Oud 09-01-2007, 19:00
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 18:56 :
En dát dat zo is, is ook al niet onderbouwd/bewezen.
1. Jawel algemene economiche principes en daarvoor is genoeg onderzoek gedaan
2. Als het zo zou zijn dat het niet waar was dan moet het totale effect van de maatregel 0 zijn en is het dus per defenitie onzinnig hem in te voeren
Oud 09-01-2007, 19:05
Gijjs
Gijjs is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:58 :
Als het niet zo is impliceert dat dat alle allochtonen geschikter zijn dan autochtonen. Ik denk dat je wiskundige en logische competentie toch wat tekort aan het schieten is, Mark.
het kan ook impliceren dat werkgevers subsidies standaard links laten liggen en dat de maatregel daarom geen enkel effect sorteert hoor
Oud 09-01-2007, 19:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-01-2007 @ 18:58 :
Als het niet zo is impliceert dat dat alle allochtonen geschikter zijn dan autochtonen.
Nee.

Citaat:
Gijjs schreef op 09-01-2007 @ 19:00 :
1. Jawel algemene economiche principes en daarvoor is genoeg onderzoek gedaan
2. Als het zo zou zijn dat het niet waar was dan moet het totale effect van de maatregel 0 zijn en is het dus per defenitie onzinnig hem in te voeren
1. is niet onderbouwd en 2. moet je me eens even uitleggen.

Juno: leuk hč, struisvogel spelen? En jij maar denken dat links daar patent op had.
Oud 09-01-2007, 19:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, een verpleegkundige kreeg geen baan omdat ze haar opleiding genoot aan het ROC van Hilversum. Exact dezelfde opleiding van een andere school was wel voldoende geweest.

Betekend dat die werkgever moeders in de 40 met blanke huidskleur, autochtonen afkomst en rood haar discrimineerd, of dat er iets radicaal mis is met het ROC Hilversum?


Als we willen zorgen dat er geen kanslozen in de samenleving komen moeten scholen zorgen dat er minder dropouts komen, en dat hun leerlingen niet zomaar hun motivatie en werkhouding laten afzakken tot niets.

Daarmee sla je twee vliegen in een klap, want met oplossen van dat probleem is ook direct het onderpresteren van allochtone scholieren opgelost.



Ondertussen zit er bij mijn vriendin iemand in de klas die denkt dat ze een sluier moet dragen, en haar schooldagen hoofdzakelijk slijt met zich afzetten tegen iedereen, zich gediscrimineerd voelen, en ruziën met leraren, waarvan ik nu al weet dat ze nooit op school blijft tot het examen.

Over een paar maanden dus weer een kansloze allochtoon op de arbeidsmarkt, en geen vorm van discriminatie die er iets aan kan veranderen. Dat terwijl enige aanpassing en motivatie op simpele wijze resultaten zouden boeken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik blijf ze graag zien
pppppp
4 07-11-2016 06:22
Software & Hardware [Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid
]{ing
5 14-10-2007 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater
MC Bobie
5 01-06-2005 18:37
Liefde & Relatie ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help?
miss kittie
7 14-07-2003 18:48
Liefde & Relatie Weet iemand een oplossing?
Tsoenami
8 10-04-2003 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken algebraďsch oplossen van een sinusformule
GoRäikkönen!!!
2 19-06-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.