Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 18:19
Verwijderd
“Heey! Kom terug!” riep Rachel. Ze had net boodschappen gedaan voor haar moeder toen ze haar beste vriendin Kim tegenkwam. Kim had gedaan alsof ze een tasjesdief was en rukte Rachel haar handtasje uit haar hand. Ze moest lachen en rende haar vriendin achterna in een poging haar tasje terug te krijgen. “Je kan me toch niet pakken!” zei Kim en weer rende ze weg. Vermoeit lieten ze zich even later in het gras vallen. Ze keken naar de blauwe lucht. Het was bijna zomervakantie. Rachel haar stijl bruine haar viel mooi over haar schouders en het zag er leuk uit nu de zon zo fel scheen. Kim had in tegenstelling tot Rachel blond haar.

Ze keek me ontdeugend aan met haar blauwe ogen en vroeg “Zullen we vanavond naar de film gaan?” “Ja, is goed,” zei ik “Waar gaan we heen?” “Die romantische film met Brad Pitt draait nu hè, zullen we daarheen gaan?” “Prima, moet nog wel even aan me ma vragen hoor, maar daar bel ik je dan nog wel over…” We stonden op en ik omhelsde haar even. ‘Wat een ráár kind ook’ dacht ik terwijl ik verder liep naar huis. Ik kende Kim al sinds de kleuterschool en we waren onafscheidelijk. Ze woont 10 minuten fietsen bij me vandaan, maar dat vond ik nooit zo’n probleem. Hoewel ik het elk jaar wel jammer vond, zo rond de zomervakantie. Kim was altijd de stoerdere van ons. Ze durfde en deed alles! Ik was veel meer verlegen en keek altijd eerst de kat uit de boom. Oh wat had ik zin in de vakantie! We gingen dit jaar voor het eerst alleen op vakantie, zonder ouders! Dat is toch geweldig?! We moesten wel in Nederland blijven, maar dat maakte ons niet uit…

“Mam, ik ben thuis!” riep ik en legde de spullen in de keuken. Ik liep naar boven en keek even om het hoekje. “Lieverd, heb je beschuit voor me meegenomen? En hoestdrank?” kwam er uit mijn grieperige moeder. “Ja mam” en ik gaf haar de spullen waar ze om vroeg. Daarna ging ik weer naar de keuken en pakte alle boodschappen uit. Ondertussen gaf ik Leizel stiekem een koekje waar hij al om vroeg sinds ik thuis was. Leizel is mijn hond, een lieve golden retriever van 4 jaar oud. Ze komt uit het asiel. Ik hoorde over een mishandelde hond die een lieve baas zocht en haalde direct mijn moeder over. Mijn vader leefde toen niet meer. Hij was omgekomen bij een auto-ongeluk. Morgen is het twee jaar geleden…

Ik keek op de klok: 3 uur. Hmmm nog 2uur te gaan en ik kan gaan koken. Ik besloot maar om tv te gaan kijken, maar er was niets leuks op. Ik ging naar boven en zette de radio aan. Ik was net van plan mijn huiswerk te gaan maken toen dat leuke liedje van Silverchair op was. Ik danste de kamer rond en keek af en toe in de spiegel hoe het eruit zag. Vorig jaar ben ik met Kim naar hun concert gegaan... Dat was echt geweldig! Dit jaar wilden we weer gaan, maar dan konden we niet op vakantie en wat willen we nou eigenlijk liever? Precies!



Dit is het eerste deel van mijn ...::: verhaaltjuh :::... Volgende week komt er meer op te staan... Ik kan veel leren van jullie tips, dus willen jullie deze geven? Kus Rainy

Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 18:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2004, 18:22
Verwijderd
Ik zal het althans proberen om het zo snel mogelijk erop te zetten...

Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:44
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
Citaat:
Rainy schreef op 05-02-2004 @ 19:19:
Kim had in tegenstelling tot Rachel blond haar.
oehw sexy
__________________
doe maar wiebelen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:55
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
prettig om te lezen, graag vervolg
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 19:02
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Die opmerking over het blonde haar vind ik echt zo'n losse opmerking. Jammer. Ik denk dat je dat weg moet laten of er iets mee moet doen.
Ook begrijp ik niet helemaal waarom je na een alinea van 'verteller' veranderde...
Tsja, het doet me denken aan de verhalen die ik vroeger altijd schreef, voor school...
wel leuk opzich, maar simpel.
was het ook de bedoeling om het voor de jeugd (11+ ofzo) te schrijven?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 19:23
Verwijderd
Bedankt voor de reacties tot zover...

Ik veranderde van naam naar ik omdat de eerste alinea als een soort voorstellen bedoelt was... de rest van het verhaal word met 'ik' geschreven...

Het is niet bedoeld voor elf jarigen... Er gaat veel gebeuren met de buurjongen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 19:27
Redhair
Redhair is offline
Ik weet wel wie je bent hoor!
Ik weet niet echt wat ik ervan vind. Nu nog een beetje cliche, maar dat kan veranderen. Zelf vind ik het mooist als je mensen niet echt omschrijft. niet hun uiterlijk. laat mensen dat afvragen. kuskuskuskuskus je zus

ps. het is niet slecht ofzo hoor
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:51
Verwijderd
Opeens hoorde ik: “Ik ben thuis!” Ik keek op de klok en zag dat het al half 4 was. Jennifer ging naar ma en ze praatten wat over school. Zoiets doe ik eigenlijk nooit. Maar doe je dat ook als je 19 bent? Juist. Jennifer was 16 en zat in het examenjaar. We leken eigenlijk helemaal niet op elkaar, zij was een braaf meisje op school terwijl Kim en ik juist de beest uit hingen… Ze ging elke week naar dezelfde discotheek, terwijl wij juist altijd overal rondhingen… Maar ja, toch is ze wel een lief zusje… Ik liep naar beneden en zei hun gedag. “Ik ga zo koken hoor,” was hetgeen wat volgde. “Nu al?” vroeg mijn moeder. “Oh ja, ik ga zo naar Kim, we gaan vanavond naar de bioscoop.” “Maar je moet morgen weer naar school?” “Ja,” zei ik “dat maakt toch niets uit…” Mijn moeder was het er niet mee eens, maar sprak mij ook niet tegen. Dat zag ik aan haar gezicht. Ik liep door en zette de tv maar weer aan. ‘Gelukkig,’ dacht ik ‘het is donderdag, dan is Life & Cooking nog op!’.

Na een halfuurtje kwam Jennifer beneden en vroeg wat we gingen eten. “Spinazie met vissticks” zei ik en liep naar de keuken… Toen ik bijna klaar was, dekte ik de tafel. En toen het eten klaar was, zette ik de pannen op tafel… Na een half uurtje zwijgend te eten met Jenn was het tijd om me om te kleden.

Ik stond voor mijn kast en wist echt niet wat ik aan moest. Dat leuke blauwe truitje of die nieuwe rode? En als ik een truitje wist, welke broek moest daar dan bij? En welke schoenen? Dit was dus elke keer een ramp als ik samen met Kim uitging. Ik hoorde Jennifer zingen tijdens de afwas. Het klonk best leuk! Ik keek naar Leizel en liet me op mijn bed vallen. “Wat moet ik áán doen Leizel. Weet jij het? Zal ik die rode aan doen?” Leizel blafte een keer tevreden en ging op zijn kussen liggen. Omdat het mijn hond is, moest ik er ook voor zorgen en daarom heb ik een honden-hoekje op mijn kamer getimmerd. Hij heeft hier een kussen, drinkbak en een bak vol speelgoed. “Nou, aan jou heb ik ook niet veel hè lieverd?” Ik lachte even naar hem en gaf hem een aai over zijn kop. Ik besloot om even te gaan douchen. Onder het douchen bedacht ik me wat ik aan zou gaan doen en eindelijk wist ik het! Die rode T-shirt trui met die witte lange strepen op de mouwen en die zwarte wijde broek! Dan trek ik daaroverheen wel dat donkerblauwe vest met die rits omdat het koud is. Ik droogde me af en kleedde me aan. Ik pakte de riem en floot naar Leizel, “Jenn, ik ga even met Leizel wandelen hoor!” en trok de deur dicht.

“Bah, het gaat zo regenen.” dacht ik en liep snel naar het park. Ik liet Leizel los zonder te kijken of er een andere hond op het veld was. Ik schrok toen het dus daadwerkelijk zo was. “Leizel!” riep ik, maar hij kwam niet… “Leizel, kom hier!” Ik kwam erachter dat Leizel al aan het spelen was met een klein zwart hondje. Ik dacht dat het een Cocker Spaniël was. Ik zocht het baasje, maar zag hem nergens… “Heey kleine, waar is jouw baasje?” Mooi, ook dat nog! Een hond zonder baas…

“Tessa! Tessa! Kom hier, o jij kleine deugniet!” Ik keek opzij en zag dat het een jongere jongen was… Nadat hij zijn hond aan de lijn deed kwam hij rechtop en stak zijn hand uit “Hoi, ik ben Nick en woon hier net, sorry dat Tessa naar je hond rende… Ja, in mijn oude wijk was ze de enige die gebruik maakte van het veld, ik moet denk ik nog even wennen aan deze nieuwe wijk.” “O uh geeft niet hoor,” zei ik met een rood hoofd van verlegenheid ‘Jezus wat een lekker ding!!’, “Leizel speelt graag met andere honden, ik liet hem los zonder te kijken of er een andere hond was… Waar woon je dan?” Ik wist dat de overburen zouden gaan verhuizen, maar dat dat zo snel ging! “Ik woon tegenover je… Ik zag bij toeval dat je met je hond ging wandelen en dat leek mij een goed idee…” Samen liepen we verder en we praatten heel wat! Nick woonde hier sinds gister en kwam uit Utrecht. Hij was 20 en studeerde hondentrainingen. Hij bleek op dezelfde school als ik te zitten, maar in een andere klas. Toen ik even opkeek zag ik dat we alweer thuis waren. Het rondje ging ook zo snel nu ik met Nick praatte… Maar we waren inmiddels alweer een kwartier verder en ik moest nog naar Kim toe… Snel nam ik afscheid van Nick en ging naar binnen. Ik hing de riem op en liep de kamer in. Jennifer was alweer tv aan het kijken en ik gaf Leizel zijn eten en drinken… Ik legde uit dat ik uit ging en liep naar de schuur. Ik pakte mijn fiets en ging naar Kim toe…
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 18:45
Mindfields
Mindfields is offline
Kan je hondentrainingen studeren? Nieuwe universitaire opleiding?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:02
Verwijderd
ow haha sorry... dat moest 'bestudeerde' zijn... foutje hij kijkt hoe mensen hondentrainingen geven om later zelf ook hondentraingen te gaan doen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 14:09
marloesie
marloesie is offline
hmm, ik vind het een beetje een nietszeggend verhaal. er zit geen spanning in. zoals bijv. dat je zoolang doorgaat over wat voor truitje ze aan moet trekken. ik denk niet dat "de lezer" dat boeit. probeer het spannender te maken, het moet iets hebben dat anders dan normaal is ipv; ik zei hun gedag en wanneer ga je koken was de vraag die volgde. het is niet spannend, probeer dat te veranderen. succes.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:34
Verwijderd
Allereerst mijn excusses voor de late reactie. Ik ben op schapenstage geweest voor school en ben dus een lange tijd intern geweest waar geen internet was...

Het was niet mijn bedoeling om een 'spannend' verhaal te schrijven, maar een 'romantisch' verhaal... Aangezien jullie zitten te wachten op een 'spannend' verhaal, zal ik hem aanpassen... Hierdoor zal het nog een weekje duren, maar ik zal hem 'spannend' maken!! haha

Greetz Rainy
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 22:34
Faery
Faery is offline
Citaat:
Rainy schreef op 01-03-2004 @ 22:34:
Ik ben op schapenstage geweest...
Ok, 't is duidelijk. Godverdomme, gaan die trutjes elkaar nog beffen of blijft het bij dit oeverloze gezever? Jezus, wat schrijf jíj kut. En ja, dat is genuanceerd gezegd.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 00:19
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Nah, ik ben er niet weg van.. Weer zo'n 1000-uit-1 'verhaalje' met een hoogst irritante titel..

Ben je echt 18? Zinnen als 'Nick woonde hier sinds gister' en 'Ik liep naar beneden en zei hun gedag. “Ik ga zo koken hoor,” was hetgeen wat volgde' doen mij dat niet echt vermoeden..

Mocht je door willen gaan:
- Begin dialogen op een nieuwe regel
- Verzin iets spannenders als dit saaie gedoe
- Maak wat joligere zinnen
- Pas je titel aan.. "...::: verhaaltjuh :::..." kan écht niet
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:01
Skatanist
Avatar van Skatanist
Skatanist is offline
Hmm, d'r zit niet echt veel achter ofzo...
Het zou nog wel iets kunnen worden, maar dan moet je d'r wel een beetje variatie inbrengen, en niet doen alsof je schrijft voor een paar 12 jarigen...

I.i.g. veel succes d'r mee
__________________
Een mes in je rug, dat is mijn belonging, van al het vuil op deze aarde ben ik de koning!! Evilheid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Hij sloeg twee vliegen in één klap.
Juliah
10 26-03-2002 15:11
ARTistiek Brief in boek
Saartje_Pluis
5 21-03-2002 16:00
Verhalen & Gedichten Zomaar een verzinseltje (test of ik kan dichten...)
Eightball GOD
5 25-12-2001 16:18
ARTistiek Verhaal: Verdronken ziel (fictie)...
MAS187
5 10-09-2001 08:22
Verhalen & Gedichten Vechten tegen pijn
An
13 12-08-2001 17:16
ARTistiek Geschreven door een 10jarig meisje... IK! Erg grappig!
Anne
14 07-08-2001 21:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.