Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2007, 09:33
faan
Avatar van faan
faan is offline
1. Weet iemand hoe je een zelfstandignaamwoord achter een eigennaam plaatst?

2. Ook vraag ik me af wat het wordt als je mijn achternaam gebruikt:
een van der Sligte-opmerking/Sligteopmerking.

Ik weet in ieder geval dat het Middellandse Zeeklimaat is, omdat het meer dan een woord is dat verbonden wordt met klimaat. Maar ik weet niet of Middellandse Zee hetzelfde is als van der Sligte.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2007, 11:15
Verwijderd
Ik denk niet dat het grammaticaal juist is om überhaupt zulke woorden te maken. Dus dan zou het gewoon 'opmerking van Frank' worden, maar pin me daar niet op vast.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 20:24
faan
Avatar van faan
faan is offline
Ja maar een opmerking van Frank heeft een andere betekenis dan een Frank?opmerking. In de spreektaal komt het in ieder geval vaker voor. En ik ben ervoor om spreektaal toe te passen in de schrijftaal, zolang het maar goed geschreven wordt.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 20:52
Verwijderd
Nou het is Down-syndroom, wat pleit voor Frank-opmerking, maar ook Von Willebrandfactor, wat pleit voor Van Der Sligteopmerking.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 20:56
Verwijderd
Aan de andere kant is het wel bijv. 'vanderwaalskracht'.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 21:16
Verwijderd
Ik meen me te herinneren ooit te hebben gelezen dat het er om gaat of er bij het begrip dat een naam bevat, nog aan de bijbehorende persoon wordt gedacht of niet, om te bepalen of het wel of niet met een hoofdletter moet. Maar dat vind ik dan niet erg consequent, want bij Down-syndroom denken de meeste mensen toch ook niet aan meneer Down en mijn boeken schrijven het met een hoofdletter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.