Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 17:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-03-2004 @ 23:17 :
De laatste tijd komen er nogal wat topics die alleen de mededeling bevatten dat iemand zich rot voelt, zonder daadwerkelijke vraagstelling erbij. Dat zijn mededelingen en dus eigenlijk niet toegestaan. Daarom hier een lucht-je-hart topic zodat iedereen even zijn frustraties van zich af kan schrijven zonder daar een heel apart topic voor te hoeven openen.

Dus: schrijf het maar op. En één tip: als je even down bent, ga dan even wat anders doen en niet dit topic lezen.

En tot slot, een dikke *knuf* voor iedereen die op dit moment de behoefte heeft om te schrijven.
Dit is nummertje twee. Ik wil jullie nog even op het hart drukken om ook alle leuke dingen te posten, zodat dit topic lang stand houdt.
__________________
Advertentie
Oud 08-04-2004, 17:09
Tweeker
Tweeker is offline
Ik ben verliefd op mijn beste vriendin, volgens mij. Tenminste, ik denk alleen maar aan haar, mis haar zo verschrikkelijk na een uur ofzo. Maar ze heeft sinds kort een vriend... er is nks wat ik kan doen, verdomme!!!

__________________
On the whispers of the night, I'll dance until the morning light
Oud 08-04-2004, 17:28
Verwijderd
ik word zo *vloekwoord* van deze *vloekwoord* wereld.

dat lucht op
Oud 08-04-2004, 17:29
Verwijderd
Ik heb nu een korte vakantie. Heerlijk.
Oud 08-04-2004, 17:31
Tweeker
Tweeker is offline
Whaa, inderdaad, opluchttopic lucht op. Moet er best wel om lachen nu.

Whaa, ik val niet eens op meisjes!

nouja...
__________________
On the whispers of the night, I'll dance until the morning light
Oud 08-04-2004, 17:33
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Tweeker schreef op 08-04-2004 @ 18:31 :
Whaa, inderdaad, opluchttopic lucht op. Moet er best wel om lachen nu.

Whaa, ik val niet eens op meisjes!

nouja...
Heb ik ook nog gehad, denken verliefd te zijn. Niets ergs aan.

Zeker toen we voor de lol (?) eens tongzoenden...
Oud 08-04-2004, 18:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tweeker schreef op 08-04-2004 @ 18:31 :


Whaa, ik val niet eens op meisjes!

ik wel... en op jongens
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 08-04-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-04-2004 @ 19:13 :
ik wel... en op jongens
Lekker makkelijk toch, heb je extra veel keus.
Oud 08-04-2004, 18:23
Verwijderd
ik heb het zoooo koud. *ril*

was ie eindelijk 1 dag thuis, is ie vandaag weer opgenomen
Oud 08-04-2004, 18:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 19:19 :
Lekker makkelijk toch, heb je extra veel keus.
__________________
Oud 08-04-2004, 18:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 19:19 :
Lekker makkelijk toch, heb je extra veel keus.
dat is wel zo ghehe, voorlopig heb ik mn vriend nog
maar het is wel moeilijk hoor... ben er een paar dagen geleden voor het eerst voor uitgekomen.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 08-04-2004, 18:26
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik ben moe-hoe.
Nog 15 dagen!
Ze heeft wéér een presentatie gepland.
Morgen vrij.

8,8 voor een toets waar ik vrij weinig tot niets voor had
gedaan. En dan ook nog voor een vak waar ik normaal
gesproken vrij zwak in ben.

*knip* Gezever over het Kimwezen & gemoedstoestand (oh. Dit klinkt negatiever dan het bedoelt is. :x) zal ik maar achterwege laten.
__________________
Drie.
Oud 08-04-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-04-2004 @ 19:24 :
maar het is wel moeilijk hoor... ben er een paar dagen geleden voor het eerst voor uitgekomen.
I know (niet uit eigen ervaring, wel uit die van iemand heel dicht bij me). Wat wel makkelijk is, is dat je nu niet meer hoeft te liegen of te doen als of en wat dan ook, is wel zo makkelijk, toch?
Oud 08-04-2004, 18:29
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 19:26 :
I know (niet uit eigen ervaring, wel uit die van iemand heel dicht bij me). Wat wel makkelijk is, is dat je nu niet meer hoeft te liegen of te doen als of en wat dan ook, is wel zo makkelijk, toch?
ja, behalve tegen een iemand, een zwaar gelovige vriendin die beslist niet meer met me omgaat. Ik weet niet of je het over diegene hebt waarover ik denk dat je het hebt, maar als dat zo is, is het voor haar allemaal nog moeilijker geweest dan voor mij iig... Maargoed, tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad (van hier iig van het forum nu, van mir, van mn beste vriendin, en een andere vriendin, dussuh!) maar nu moet ik het zelf nog helemaal accepteren.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 08-04-2004, 18:30
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-04-2004 @ 19:29 :
maar nu moet ik het zelf nog helemaal accepteren.
Ervoor uit (durven) komen is iig een mooie stap in de goede
richting, lijkt me.
__________________
Drie.
Oud 08-04-2004, 18:31
Black Reina
Avatar van Black Reina
Black Reina is offline
ik kan 2 van mn exen wel een knal verkopen en ik wil ze niet meer zien maar 1 daarvan 'stalkt' me zo ongeveer maar ik vind t ook zo lullig om te zeggen dat k m niet meer wil zien. en van de ander hou ik nog zoveel, ondanks dat k m niet meer wil zien..

en ik ben trots op mijn broertje.
Oud 08-04-2004, 18:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Quiana schreef op 08-04-2004 @ 19:30 :
Ervoor uit (durven) komen is iig een mooie stap in de goede
richting, lijkt me.
jah... maar zoals ik al zei durf ik dat niet tegen iedereen... enne, ik vind het mege-eng. maar ook een stap in de goede richting, iedereen is posi tot nu toe en zelfs iemand heeft toegegeven dat ze zelf ook twijfelt...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 08-04-2004, 18:45
kleinedraak
Ik heb vandaag heerlijk gefitnessd, ffe lekker uitleven. Ook gezellig bij gekletst met mijn vriendinnen. Ik zie er alleen tegenop om dinsdag weer naar school te gaan want dan krijg ik allemaal slechte PTA punten terug en dan moet ik gaan leren voor mijn examen. Gelukkig gaat het op dit moment eindelijk weer eens een keer redelijk goed met mij
Ads door Google
Oud 08-04-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-04-2004 @ 19:36 :
jah... maar zoals ik al zei durf ik dat niet tegen iedereen... enne, ik vind het mege-eng. maar ook een stap in de goede richting, iedereen is posi tot nu toe en zelfs iemand heeft toegegeven dat ze zelf ook twijfelt...
aaah ja, in het begin is het heel moeilijk. ik heb het jarenlang verborgen voor me zelf, het niet willen geloven. maar dat had geen zin. intussen heb ik al meer dan een jaar een relatie met de allerliefste meid op de hele aardkloot en ik heb het voor 100% geaccepteerd. we maken samen vaak lol om de reacties die we van mensen krijgen. meis, het is echt een grote stap in de goede richting. geef jezelf wat tijd om het te accepteren. en tja, ik zeg het ook niet tegen iedereen, alleen als ik mensen goed ken, want er zijn toch nog altijd mensen die het niet kunnen accepteren. die zullen nooit mijn (beste) vrienden worden, maar zolang ik ze het niet vertel, zijn het ook geen vijanden.
Oud 08-04-2004, 18:56
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 08-04-2004 @ 19:47 :
aaah ja, in het begin is het heel moeilijk. ik heb het jarenlang verborgen voor me zelf, het niet willen geloven. maar dat had geen zin. intussen heb ik al meer dan een jaar een relatie met de allerliefste meid op de hele aardkloot en ik heb het voor 100% geaccepteerd. we maken samen vaak lol om de reacties die we van mensen krijgen. meis, het is echt een grote stap in de goede richting. geef jezelf wat tijd om het te accepteren. en tja, ik zeg het ook niet tegen iedereen, alleen als ik mensen goed ken, want er zijn toch nog altijd mensen die het niet kunnen accepteren. die zullen nooit mijn (beste) vrienden worden, maar zolang ik ze het niet vertel, zijn het ook geen vijanden.
wat goed van je!
jah, je hebt gelijk, dan zijn het iig ook geen vijanden. maar het fijt dat mensen je zo kunnen beoordelen, om zo'n klein stukje van jezelf maakt me af en toe. agh. het gaat wel goedkomen denk

thnx voor jullie posi reacties.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 08-04-2004, 19:01
Verwijderd
Okee, mijn hart luchten. Er ligt zoveel op.
Ik kan het gewoon niet uitstaan dat hij gewoon niets zegt! Geen woord erover. Even uitleg voor jullie: mijn vader is nu meer dan een jaar overleden. Morgen zou ik met mijn ex naar zijn urn gaan. Voor het eerst. Misschien ga ik nog wel, maar reken er op het moment niet echt op.
Vorige week was ik bij hem blijven slapen en 's ochtends toen ik met hem op het station stond omdat ik naar school moest voor een mondeling Nederlands, vroeg ik aan hem: wil je uitslapen dan vrijdag?
Dan wist ik tenminste hoe laat ik ongeveer kon verwachten dat hij hier was.
Maar hij zei dat hij dat toch nog niet kon weten en dat we het daar dan nog wel over zouden hebben. Oke, mij best. Maar ondertussen heb ik m daar nooit meer over gesproken en vanmiddag was hij op msn en hij sprak me aan (heb besloten geen contact meer met hem te zoeken en dat hij het maar doet als hij daar zin in heeft, want als ik een sms stuur dat ik zo enorm zenuwachtig ben voor mn mondeling frans ofzo dan krijg ik ook helemaal geen antwoord. Hij antwoord gewoon als hij er zin in heeft. Natuurlijk zijn volste recht, maar dan ga ik dus geen contact meeer opnemen. Dat moet hij dan maar helemaal zelf uitzoeken. En ondertussen zegt ie wel heel leuk tussendoor dat ie heel veel aan me moet denken en me heel erg mist. Nou ik merk het!). Hij zei dus echt heeeeeelemaal geen woord over morgen ofzo.
Ik begin er dus principieel zelf niet over en vind dat hij nu maar een keer naar mij moet komen voor iets. Ik ga niet elke keer dingen voor hem regelen. Maar als hij dit vergeet... Dan kan ik m wel wat aan doen...
Ik hoop voor m dat hij er nog aan denkt....
Oud 08-04-2004, 19:01
Verwijderd
Zo, dit is de eerste keer dat ik echt een heel verhaal heb getypt in t lucht-je-hart-topic.. zucht...
Oud 08-04-2004, 19:06
Tweeker
Tweeker is offline
Citaat:
phensicske schreef op 08-04-2004 @ 18:33 :
Heb ik ook nog gehad, denken verliefd te zijn. Niets ergs aan.

Zeker toen we voor de lol (?) eens tongzoenden...
jaaaaaaaaaaaa maar ik maak geen enkele kans dus. Argh. Dit weekend weer fijn naast haar slapen slechte, slechte ik. Ik val op jongens, maar zij is de mooiste en liefste persoon van de wereld... Ik wil ook helemaal geen relatie met 'dr ofzo, ik wil gewoon dat ze van me houdt.
__________________
On the whispers of the night, I'll dance until the morning light
Oud 08-04-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-04-2004 @ 19:56 :
wat goed van je!
jah, je hebt gelijk, dan zijn het iig ook geen vijanden. maar het fijt dat mensen je zo kunnen beoordelen, om zo'n klein stukje van jezelf maakt me af en toe. agh. het gaat wel goedkomen denk

thnx voor jullie posi reacties.
ja, natuurlijk maakt het je pissig. probeer aleen niet in het gevoel te blijven hangen... het heeft namelijk totaal geen zin om je er druk over te maken.
*knuf*
Oud 08-04-2004, 22:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-04-2004 @ 19:13 :
ik wel... en op jongens
He meis, goed dat je ervoor uit durft te komen. Ik herken er ook wel wat in hoewel ik niet weet hoe zwaar ik aan die gevoelens moet tillen, daar moet ik eerst nog achter komen.

Maar nu ook het eerste leuke nieuws van vandaag van mijn kant. Ik heb net mijn logeercavia opgehaald. De mensen waar ik altijd oppas (op de kinderen) hebben sinds een maand ofzo een cavia en nu gaan ze een lang weekend weg en nu mag ik erop passen Ik vind het zooo gaaf want ik ben gek op beesten maar in december is mijn rat dood gegaan en ik kan op dit moment geen nieuw huisdier nemen omdat ik die hoogstwaarschijnlijk niet mee kan nemen als ik op kot ga en mijn moeder wil liever niet de hele week op mijn huisdier passen (bovendien heb ik er dan ook weinig lol van) dus ik moet het op dit moment hebben van de huisdieren van anderen want ik voel me gewoon veel beter met zo'n beestje om me heen. Het ruikt op dit moment weer heerlijk naar hooi op mijn kamer en vannacht is het tenminste niet zo vreselijk stil maar heb ik lekker dat geknisper van zaagsel en het gelebber aan zo'n drinkfles. Oftewel: dat beest gaat het weten dat ie uit logeren is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 08-04-2004, 22:15
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Tweeker schreef op 08-04-2004 @ 20:06 :
jaaaaaaaaaaaa maar ik maak geen enkele kans dus. Argh. Dit weekend weer fijn naast haar slapen slechte, slechte ik. Ik val op jongens, maar zij is de mooiste en liefste persoon van de wereld... Ik wil ook helemaal geen relatie met 'dr ofzo, ik wil gewoon dat ze van me houdt.
'k Weet ook dat ik geen kans heb, maar die wil ik ook niet eigenlijk. Het is een goede vriendin en da's al. Een relatie met haar hebben zou heel raar zijn eigenlijk.
Vorig jaar hadden we al een getongzoend op een fuif om van een paar vervelende jongens af te geraken, puur voor de fun dus. Zij was begonnen en had dat eigenlijk al met meer meisjes gedaan, ik had dat nog in het lager gedaan om te experimenteren met toen mijn beste vriendin. Achteraf hebben we er nog over gezeverd, niets aan de hand, maar ik kreeg wel meer gevoelens voor haar.
Een klein jaartje later (nieuwjaar) waren we samen uitgeweest en toen we na een dolle nacht eindelijk bij haar thuis waren, kwam zo van het één het ander en hebben we nog wat verder gegaan dan puur tongzoenen. Het kan ook door de vele drankjes komen, maar toch...het kwam er op neer dat we niet op de intiemste plek gestreeld hebben.
De volgende dag durfde ik er geen woord over reppen, zij ook niet. Op msn hebben we dan nog heel eventjes erover gesproken. Ik vroeg wat ze er van vond en ze zei me dat ik er niet mee moest inzitten. Sinds dan niets meer over gezegd.
Ik heb toen nog lang zitten denken of ik nu wel of niet voor meisjes was, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik seksueel wel aangetrokken ben, maar geen relatie zou aangaan, denk ik...
't Was heel verwarrend, dus was ik blij dat we ondertussen wel nog smsn of bellen, maar elkaar niet te veel meer zien. De afstand is even nodig.

Waw, lang verhaal...


En nu wat ik te luchten heb.

Vandaag Charlot gezien, erg. Gdv een BMI van 13!!Onvoorstelbaar. Het was net alsof ze afscheid aan het nemen was, ze toonde foto's, een video...
Gelukkig wordt ze dinsdag opgenomen. Ook haar ouders zullen er deugd van hebben, 'k heb echt bewondering voor die mensen, die dagelijkse confrontatie zou ik niet aankunnen.
Ze was wel moe, het praten ging zo moeizaam. En dan zei nog iemand 'oh, ik heb al zo'n bolle wangen'..pff, dat zeg je toch niet als er daar zo'n tenger ding bij zit. 'k Begrijp dat niet.
'k Was niet geschrokken, toen ik haar zag, 'k was al voorbereid op het ergste na mijn nachtmerrie. 'k begrijp niet waarom ik er zo mee inzit, het is mijn beste vriendin niet...en toch.
Dat het maar gauw dinsdag is.
Oud 09-04-2004, 06:43
Verwijderd
@phensicske: Of iemand je beste vriendin is of niet, zo iets raakt je...ik denk dat dat heel normaal is. (})
Oud 09-04-2004, 07:40
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Wat moet je doen als iemand zegt niks te hebben aan je steun? Als blijkt dat je de dingen verkeerd aanpakt?

Het hele verhaal staat op l&r maar het komt op het volgende neer:

Mijn beste vriendin vertelt gewoon de hele tijd verhalen waarvan iedereen met een heeeeeeel klein btje gezond verstand weet dat ze niet KUNNEN kloppen. Dit doet ze omdat 1 bepaald persoon een obsessie voor haar is geworden. (geeft ze zelf ook toe en ze heeft het er moeilijk mee zegt ze) Al zullen er wss nog wel veel meer redenen zijn.

Dusssss....ipv dat ik nu de hele tijd haar verhalen aanhoor op msn (waarin ze me automatisch meesleept en ik ga daar aan kapot) probeer ik het nuchter te bekijken en haar allerlei vragen te stellen waarmee ik er mss achter kom wat er ECHT in haar omgaat.

Ik heb haar da ook letterlijk zo gezegd en gevraagd of ze iets had aan mijn aanpak. Blijkt dus ni zo te zijn zei ze eerlijk, uit haar woorden maak ik op dat het averechts effect heeft.

Wa moet ik nu?

Afstand nemen zodat ik niet kapot ga aan die twijfels (want die krijg je met zo'n situatie op den duur echt wel)?

Ik weet het niet. Ik weet niet of ik het kan. Ze betekent heel serieus mijn wereldje voor me.

Help mij ff, hoe kan ik haar steunen zonder constant meegesleept te worden?????
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Oud 09-04-2004, 08:10
Verwijderd
Citaat:
magicflower schreef op 09-04-2004 @ 08:40 :
Help mij ff, hoe kan ik haar steunen zonder constant meegesleept te worden?????
Misschien kun je dat aan haar vragen? Wat wil zij?
(En natuurlijk: wat wil jij?)
Oud 09-04-2004, 09:59
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-04-2004 @ 07:43 :
@phensicske: Of iemand je beste vriendin is of niet, zo iets raakt je...ik denk dat dat heel normaal is. (})
Jammergenoeg.
Oud 09-04-2004, 10:03
Verwijderd
Ik ben weer eens kotsmisselijk van een pijnstiller... Is m'n hoofdpijn wel een beetje weg, maar komt die misselijkheid er weer voor in de plaats... Verder wil ik slapen en lol hebben... Lekker lang weekend nu iig...hopelijk wordt komend blok (begint volgende week) op school leuk en interessant. Volgende week vrijdag naar de open dag in Leiden, hopelijk is het wat ed.

Citaat:
phensicske schreef op 09-04-2004 @ 10:59 :
Jammergenoeg.
Ene kant wel, andere kant niet. Als het je niks zou doen, dan zou je een gevoelloos mens zijn...en dat is ook niet leuk, toch?
Oud 09-04-2004, 10:31
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-04-2004 @ 09:10 :
Misschien kun je dat aan haar vragen? Wat wil zij?
(En natuurlijk: wat wil jij?)
Ik heb het gevoel dat ik dat al keidikwijls gedaan heb. We hebben al keidikwijls gediscussieerd erover, al keidikwijls op het punt gestaan om met elkaar te breken ook.....

Maar we kunnen elkaar niet loslaten. en toch komen we iedere x op hetzelfde punt uit....Iedere x moet ik haar uitleggen waarom ik haar ni geloof etc etc....

Alsof het ni snapt...

Word er zo moe van, van twijfels die ze me iedere x bezorgt.
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Oud 09-04-2004, 10:41
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-04-2004 @ 11:03 :
...Verder wil ik slapen en lol hebben...
Dan wens ik je leuke dromen toe.


Citaat:
Ene kant wel, andere kant niet. Als het je niks zou doen, dan zou je een gevoelloos mens zijn...en dat is ook niet leuk, toch?
Ja, 'k weet wel. Maar 'k wil er niet in meegesleurd worden. 'k Heb een goede vriendin nog naar het wc zien kruipen omdat ze in haar afkick zat en ook op het randje van een eetstoornis.
Beter gevoelig dan gevoelloos, dat wel ja.


Om toch nog even iets anders te vertellen:

'k Ben een pechvogeltje, denk ik. Gisteren wou ik een blik openen en sneed ik mijn vinger, 't viel wel mee.
's Avonds wil ik de afwas doen en neem een glas, maak het schoon en er springt zo opeens een stuk af, dus ja, knal stukje van mijn hand...
Blijkbaar kan ik niet goed tegen bloed, want ik zag enkel nog wit voor mijn ogen en ben net niet flauwgevallen, dank zij mijn zus.
'k Heb nog eens lang gebabbeld met haar en het deed wel deugd.
Dat kan toch veel doen, een babbel.

Om 17 h naar het centrum, 'k zit nog steeds vol met twijfels.
Maar wie niet waagt niet wint...
Oud 09-04-2004, 11:19
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
magicflower schreef op 09-04-2004 @ 11:31 :
Ik heb het gevoel dat ik dat al keidikwijls gedaan heb. We hebben al keidikwijls gediscussieerd erover, al keidikwijls op het punt gestaan om met elkaar te breken ook.....

Maar we kunnen elkaar niet loslaten. en toch komen we iedere x op hetzelfde punt uit....Iedere x moet ik haar uitleggen waarom ik haar ni geloof etc etc....

Alsof het ni snapt...

Word er zo moe van, van twijfels die ze me iedere x bezorgt.
kan je haar niet een keer (en dan niet over msn, want dan zie je haar gezicht en houding niet) vragen om écht de waarheid te vertellen, dat je haar daarom niet laat vallen, maar dat je het op deze manier niet meer trekt. als ze haar verhaal blijft volhouden, moet je misschien besluiten dat te gaan 'geloven' dwz doen alsof je haar helpt met die 'zogenaamde' problemen, waarschijnlijk komt ze er nix mee vooruit, en na een tijd eens vragen 'heb ik je hier nou mee geholpen? of moet ik je nog eens gaan helpen met je ECHTE probleem'. mja... mn fantasie slaat op hol hier denk
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 09-04-2004, 11:27
Verwijderd
hij heeft nog steeds niet gebeld..
hij is het vast vergeten..


*scheldwoord zegt*












Oud 09-04-2004, 11:27
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-04-2004 @ 12:19 :
kan je haar niet een keer (en dan niet over msn, want dan zie je haar gezicht en houding niet) vragen om écht de waarheid te vertellen, dat je haar daarom niet laat vallen, maar dat je het op deze manier niet meer trekt. als ze haar verhaal blijft volhouden, moet je misschien besluiten dat te gaan 'geloven' dwz doen alsof je haar helpt met die 'zogenaamde' problemen, waarschijnlijk komt ze er nix mee vooruit, en na een tijd eens vragen 'heb ik je hier nou mee geholpen? of moet ik je nog eens gaan helpen met je ECHTE probleem'. mja... mn fantasie slaat op hol hier denk
Hebben E en ik (= een andere vriendin) ook al geprobeerd, haalt geen steek uit.
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Ads door Google
Oud 09-04-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
magicflower schreef op 09-04-2004 @ 12:27 :
Hebben E en ik (= een andere vriendin) ook al geprobeerd, haalt geen steek uit.
Dan moet je, denk ik, voor jezelf uitmaken of je een vriendschap op deze manier wilt of niet. En/of haar daarna 'voor het blok' zetten.
Oud 09-04-2004, 11:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-04-2004 @ 12:27 :
hij heeft nog steeds niet gebeld..
hij is het vast vergeten..


*scheldwoord zegt*
Ik heb het gevoel dat jij nog teveel waarde hecht en verwacht van je ex. Het is niet voor niets uit. Maar je praat nog over hem alsof het aan is en je verwacht eigenlijk bijna hetzelfde van hem... misschien moet je eens wat afstand nemen en het accepteren. Dit is namelijk geen gezonde vriendschap, zeker niet als er duidelijk van jou kant nog gevoelens aanwezig zijn van verliefdheid/houden van...

(natuurlijk gaat me dit niets aan, maar jij post het en dit vind ik ervan...)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-04-2004, 11:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-04-2004 @ 12:28 :
Dan moet je, denk ik, voor jezelf uitmaken of je een vriendschap op deze manier wilt of niet. En/of haar daarna 'voor het blok' zetten.
ja idd.
hoe kan je een (goede) vriendschap hebben, als deze deels is gebasseerd op leugens?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 09-04-2004, 11:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Loontjuh,

ik weet hoe je van hem hield en hoe gelukkig je met hem was... Maar meis, wat Gothic ook zegt, het is niet voor niets uit, hoe moeilijk dat ook is <knuff>
misschien moet je proberen wat afstand van hem te nemen, zolang jij nog steeds verliefd bent, gaat dat niet ineens over als je iedere keer bij hem in de buurt bent. Wanneer de verliefdheid over is, zou je best vrienden met hem kunnen zijn, maar het moet wel de goede basis hebben.

het spijt me echt als dit bot klinkt, zo heb ik dat niet bedoeld.

xxx Wen
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 09-04-2004, 12:00
Verwijderd
Keej, naja, ik weet niet wat ik voel. Ik kan heel goed vrienden met m zijn. Maar hij zoekt elke keer toenadering op het gebied van seks etc en hij stuurt smsjes dat ie heel veel aan me moet denken en alles zo mist enzo.. blabla...

maar dit heeft nu niets te maken met mijn gevoelens voor hem. We zouden vandaag naar mijn vaders urn gaan. Voor het eerst. En aangezien hij mijn beste vriend is en de enige bij wie ik mezelf kan zijn en mijn emoties durf te tonen wil ik graag dat hij er bij is. Dat hadden we afgesproken. Dat dat vandaag zou zijn etc. En nu vergeet hij het gewoon!
Oud 09-04-2004, 12:25
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
phensicske schreef op 09-04-2004 @ 11:41 :
Dan wens ik je leuke dromen toe.




Ja, 'k weet wel. Maar 'k wil er niet in meegesleurd worden. 'k Heb een goede vriendin nog naar het wc zien kruipen omdat ze in haar afkick zat en ook op het randje van een eetstoornis.
Beter gevoelig dan gevoelloos, dat wel ja.


Om toch nog even iets anders te vertellen:

'k Ben een pechvogeltje, denk ik. Gisteren wou ik een blik openen en sneed ik mijn vinger, 't viel wel mee.
's Avonds wil ik de afwas doen en neem een glas, maak het schoon en er springt zo opeens een stuk af, dus ja, knal stukje van mijn hand...
Blijkbaar kan ik niet goed tegen bloed, want ik zag enkel nog wit voor mijn ogen en ben net niet flauwgevallen, dank zij mijn zus.
'k Heb nog eens lang gebabbeld met haar en het deed wel deugd.
Dat kan toch veel doen, een babbel.

Om 17 h naar het centrum, 'k zit nog steeds vol met twijfels.
Maar wie niet waagt niet wint...

Betrokkenheid is goed en ook zeer belangrijk voor zo'n kwetsbare meid, dat het gevoelig bij je ligt, waardoor zou dat komen?(ik denk dat het heel menselijk is en maar goed ook), maar het moet niet gaan overheersen, het er "helemaal in meegesleurd worden", zoals je dat noemt.
Hoe zou je kunnen voorkomen dat je in de situatie en het proces van Charlot volledig wordt meegesleurd?

...

Fijn zo'n zus waar je mee kan praten, belangrijk dat je iemand hebt waar je je "ei kwijt kan"!.

...

Idd "Wie niet waagt wie niet wint!". Het is al knap dat je deze stap durft te zetten en je ziet vanzelf wel hoe het loopt!. Het komt vast goed!. Suc6 en sterkte gewenst voor het eind van deze middag!. Laat je het even weten hoe het is gegaan?

Groetjes,

Mariamne.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 09-04-2004, 12:32
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
of ze heeft de trein al, of ze neemt de volgende trein! wat gaan we allemaal doen?! oww, als het maar wel leuk word. vast wel toch? vorige keer was het ook leuk
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 09-04-2004, 12:33
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Goed, laat ik mij eens eventjes uiten.(leerdoel van me).

Het ging de afgelopen week eigenlijk best wel prima!. Het verbaast mij allemaal, hoe het nu loopt, op stage etc. Het gaat allemaal best goed, ondanks dat ik soms(hmm soms?) zo *** onzeker en gespannen ben. Blijkbaar kan ik het toch best wel. Het kost gewoon allemaal veel moeite, veel inspanning en doorzettingsvermogen...maar natuurlijk ga ik gewoon door!, dat zeker weten. *Vechten-tot-ik-er-bij-neer-val-motto*. En nee het is niet altijd zonnig(dat zie je wel aan het nederlandse weer)) en Kleurrijk en Fijn en Goed, maar als ik maar in beweging blijf, dat is zó belangrijk. Bezig blijven, nadenken, "Voelen"(mezelf niet voorbij lopen), praten, uiten etc.

Zo. Genoeg gezegd voor vandaag. Laat ik mijn beste beentje voort zetten en beziggaan met Schoolwerk. En mijn opa weer eens bezoeken en.......
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 12:36.
Oud 09-04-2004, 12:37
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-04-2004 @ 13:32 :
of ze heeft de trein al, of ze neemt de volgende trein! wat gaan we allemaal doen?! oww, als het maar wel leuk word. vast wel toch? vorige keer was het ook leuk
Met wie?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 09-04-2004, 12:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 09-04-2004 @ 13:37 :
Met wie?
mireille (~~dolce~~) op het forum.
Offtopic: wel vet cool dat jij Suz hebt ontmoet
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 09-04-2004, 12:43
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-04-2004 @ 13:39 :
mireille (~~dolce~~) op het forum.
Offtopic: wel vet cool dat jij Suz hebt ontmoet
Offtopic: Leuk zeg!, veel plezier toegewenst saampjes! . En zeker heel dat ik haar heb mogen ontmoeten! en waar ook, was echt grappig.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 09-04-2004, 13:00
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-04-2004 @ 19:24 :
dat is wel zo ghehe, voorlopig heb ik mn vriend nog
maar het is wel moeilijk hoor... ben er een paar dagen geleden voor het eerst voor uitgekomen.
Veel mensjes vinden het inderdaad moeilijk. Ik vond het niet moeilijk en heb er niet moeilijk over gedaan. Gelukkig, want eigenlijk heeft niemand er om mij heen problemen mee. Behalve een hele stomme "vriendin" die echt homophobisch aangelegd is. Sindsdien gaat ze niet meer met mij om en altijd als er iets over "meisjes" gaat (ook in een non-seksuele context) mommert ze "ew" en gaat ze Ver bij mij uit de buurt staan.
Nouja- zulke mensen vind ik niet eens vriendschap waard. Dus jij meisje, er gewoon voor Gaan enzo. Want alle stomme mensen zijn niet eens je aandacht waard.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Oud 09-04-2004, 13:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik snap mezelf niet meer
Ik ben heel ereg impulsief en in de war. Het ene moment wil ik dit, het andere moment dat en weer het andere moment wil ik totaal niks.

Ik heb ook helemaal geen rust meer in mijn hoofd en door de dingen die ik afgelopen week hier in de leefgroep mee heb gemaakt, ben ik ook enorm gestresst. Ik heb enorme pijn in mijn schouder, wat voor mij eigenlijk een soort remlicht is. Ik herken mijn grenzen niet, ik voel het pas aan mijn schouder wanneer het te laat is. Mijn medicatie neem ik gewoon normaal in, maar ik heb geen zin om weer aan de oxazepam te gaan zitten.

Ik voel me ook de hele tijd heel licht in m'n hoofd, terwijl ik wel lichte hoofdpijn heb.
Ook voel ik de controle op mezelf steeds weer afzwakken. Dan zoek ik dat weer op, door andere dingen, zoals bijvoorbeeld heel streng op mijn eten te letten.


och, misschien ligt t wel gewoon aan mezelf.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 09-04-2004, 13:05
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Nog negen daagjes. 9. Negen.
Eerst nog gala dinsdag. Dat is niet-leuk, want ze is er niet bij. Maar misschien heb ik toch nog Lol.
Morgen zaterdag. Daarna zondag. En dan is Het nog maar een week.

Gaat het wel lukken en klikken en leuk zijn? Stiekem ben ik wel bang. Want ik ga haar afhalen bij De Trein.
Cliché romantisch moment. Wel.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #167
kroot
499 09-02-2012 20:38
Psychologie Zelf depressief door problemen en depressies van anderen
Verwijderd
3 12-11-2010 23:06
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131
Pruts0r
493 02-07-2008 16:15
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic #16
marrel
500 15-12-2004 17:43
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 17:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.