Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2010, 21:32
WAT
WAT is offline
Ik schrijf zelf meestal romance verhalen in de wat minder conventionele vorm. Homo romance, jongens die toevallig homo zijn. Ik ben benieuwd of er meer mensen onconventionele romance of verhalen met onconventionele relaties schrijven. bijvoorbeeld interraciaal in fantasy verhalen of anderszins interessante dingen (alles binnen de regels natuurlijk).

dus wie komt wie komt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2010, 08:55
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik wou dat verhalen over homojongeren niet meteen als onconventioneel zouden worden beschouwd...

Ik schrijf geloof ik sowieso wel graag over onconventionele mensen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 12:28
WAT
WAT is offline
Vogelvrij, ik snap heel goed wat je bedoelt daar mee maar de werkelijkheid is dat het wel zo is. Mensen die homoverhalen schrijven krijgen nogsteeds veel reacties die de schrijver bedreigen omdat het 'onnatuurlijk' en 'duivels' is. Daarom mijn wat voorzichtige stukje.

Maar zoals wat voor dingen schrijf je dan?

owja, ik zal nog even mijn eigen verhaal hier bij zetten.
http://kia.5timeschaos.com
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 14:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mja, maar dan nog vind ik dat mensen als wij, die vinden dat homoseksualiteit iets normaals is, het goede voorbeeld moeten geven door het niet voor te stellen alsof het iets speciaals en uitzonderlijks is. Maar ik snap natuurlijk wat je bedoelt en ik ben wellicht ook wat naïef en idealistisch daarin

En verder overdreef ik misschien een beetje, want toen ik er later nog eens over nadacht, vond ik dat ik juist over ontzettend normale mensen schrijf, die veelal te kampen hebben met schaamte en onzekerheid. Maar die schaamte en onzekerheid kan wel veroorzaakt worden doordat ze niet precies in de maatschappij passen, misschien wat onconventioneel zijn, bijvoorbeeld omdat ze verliefd worden op iemand uit een andere cultuur oid. Maar ik vind het lastig om zo generaliserend over mijn verhalen te praten, want ze zijn eigenlijk allemaal anders. Mijn nieuwste idee is een verhaal over iemand met blauw haar, dat is ook wel onconventioneel toch?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 14:17
WAT
WAT is offline
dat soort relaties bedoelde ik ook, niet alleen same-sex maar ook bijvoorbeeld verschillende culturen enzo. Maar post een link als het kan, ik zou het best willen lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 14:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ehm, hier kan je mijn verhaal Knieën en haren vinden, wat niet echt over romantische relaties gaat, maar wel over een onconventionele relatie in zoverre dat een meisje samen met haar moeder bij een ander gezin inwoont: http://forum.scholieren.com/showthre...halenwedstrijd

Als je nog wat anders wilt lezen, moet je even pb'en, ik zet liever niet al mijn verhalen zomaar op internet neer.

Schrijf jij altijd in het Engels? Wel een leuke site zo, op zich
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 17:11
WAT
WAT is offline
Engels is universeler en ik vind het zelf prettiger om er in te schrijven. Ik moet de site nog updaten, er moeten nog twee hoofdstukken bij, maarja dat doe ik binnenkort wel. Maar ik zal dat verhaal zo eens gaan lezen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 17:54
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, in mijn verhaal van de Nanowrimo trouwde het allermooiste meisje van het dorp met de begrafenisondernemer en zijn leerjongen met een marmeren engel die tot leven was gekomen. Daar kun je hele vreemde fetishes bij bedenken (poppen/beeldenfetish, necrofilie) dus dat is best onconventioneel. Eigenlijk doe ik wel graag dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 12:28
Verwijderd
Behalve dat ze allemaal gewoon leven
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 14:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar het is wel een marmeren engel (en de vrouw van de begrafenisondernemer is dood)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 12:47
Verwijderd
Ik ben nu met een verhaal bezig waarin een meisje denkt dat ze een wisselkind is. Ze verhuist (=loopt weg) naar de heuvels, voert gesprekken met de heuvels, een homoseksueel paar, mensen die zijn uitgekotst door de maatschappij, begint een relatie met de dochter van de strandjutter en gaat uiteindelijk het begin van de regenboog zoeken. Redelijk onconventioneel eigenlijk.

Maar normale, saaie mensen zijn saai om over te schrijven. Bovendien ben ik zelf ook 'excentriek', althans, dat hoor ik steeds
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Het grote PS3 topic
Verwijderd
205 06-12-2008 13:39
Films, TV & Radio Filmtip: The Lost City
Verwijderd
0 04-09-2006 10:18
Muziek rock commercieel?
ofwelmir
65 16-09-2003 07:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.