Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2007, 14:34
Verwijderd
Gisteren via eBay binnengekomen; Dick van Bil 1 van Eric Schreurs & Hein de Kort en Jean-Pierre 4 - Apenhaar, omdat ik toch al verzendkosten betaalde en niemand anders hem voor één euro wilde hebben.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2007, 10:51
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Ik verzamel samen met mijn vader al jaren strips,
en we houden het bij op een flinke lijst om niet dingen dubbel te gaan kopen.
Hier zal ik me hoofdzakelijk beperken tot de titels van de series

Ik heb compleet:
Suske & Wiske
Asterix
Guust
De avonturen van Blake en Mortimmer
Lucky Luke
De Familie Doorzon
Marsupilami
Joe Bar Team
Robbedoes en Kwabbernoot
FC Knudde
Haagse Harry
Kuifje
Sjef van Oekel
Geharrebar
Victor Viespeuk
Olivier Blunder

en ik ben nog bezig met:
Joop Klepzeiker
Stamgasten
De Generaal
Agent 327
Rik Ringers
De kleine Robbe
Fokke en Sukke
Peer de Plintkabouter (allemaal gesigneerd)

Daarnaast probeer ik "Asterix en het ijzeren schild" in zoveel mogelijk talen te verzamelen
ik heb hem al in het: Latijn, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Fins, Spaans
En Asterix de Galliër heb ik in het plat.


En bij de diversen heb ik (de leuk genoeg zijn om te noemen):
De vrouwen van Pirana
Belgenboek
Moeilijkheden, hoezo? (Pichon)
Het ruikt hier naar onzin (Kamagurka)
Ruikt hier onzin (Kamagurka)
Doe de kiwi (Quirit)
De ballonvaarder ziet ze vliegen
Meisjes hebben geen banaan (Copi)
Archie, de man van staal
Duel in de wolken, Dan Cooper
SOS in de ruimte, Dan Cooper
Richting Mars, Dan Cooper
Het waagstuk, Dan Cooper
Het afgodsbeeld, Alex
Gefluister aan de horizon, Fokker
En toch doet ‘t zeer (Bretecher)
De avonturen van Pa Pinkelmans (Bomans)
De avonturen van Tante Pollewop (Bomans)
Loos alarm, Jan Sanders
Wilde Willie’s gids van de vrouw
De verdoemden
Dirkjan 1/2
De Poenpakker
De Eikeltjes sexles

Waar pap en ik best trots op zijn, onze MAD-pockets:
Het Mad hoe het niet te doen boek
Knallend gek (Sergio Aragones)
Mad’s Don Martin steps out
De Mad gids voor geschiften / gluurders
Mad’s Don Martin steps further out
Mad’s Don Martin carries on.
Mad’s Don Martin cooks up more tales.
Mad’s Don Martin graaft dieper
The completely mad Don Martin
Mad Omnibus “crazy”
Mad’s vastly overrated Al Jaffee
Mad, het mafste van elf jaar geleden

Kamagurka
Het boeiende leven der sukkels
Het ruikt hier naar onzin
Ruikt hier onzin


Verder heb ik natuurlijk ook een hele grote krat met Batmanstrips, maar die zal ik dit weekend eens in een lijst zetten.
De Hush-set is mijn favoriet, en de latere boeken die er aan op zijn gehangen zijn ook fantastisch


Donald Duck heb ik jarenlang gelezen, maar nu liggen de bladen waarschijnlijk ergens op zolder te verpieteren. Het doet me gewoon niet zoveel meer omdat ik merkte wat ik nu ook bij de Suskes en wiskes merk, namelijk de kelderende kwaliteit.

De Batmancomics die ik koop komen van speciaalzaken,stripbeurzen, via marktplaats, soms zelfs rommelmarkten en ik heb er een aantal meegenomen uit New York.

Alle andere strips komen hoofdzakelijk van de Stripbeurs in Valkenswaard (die pas weer is geweest) en om lopende series compleet te houden gewoon uit de winkels.

Ik wil nog graag de Sin City's ooit kopen, het boek van 300 en V for Vendetta, dat soort dingen, en ik wil wel aan de DirkJan serie beginnen, maar die kom je relatief weinig tegen op de beurzen.

Laatst gewijzigd op 28-09-2007 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck heb ik jarenlang gelezen, maar nu liggen de bladen waarschijnlijk ergens op zolder te verpieteren. Het doet me gewoon niet zoveel meer omdat ik merkte wat ik nu ook bij de Suskes en wiskes merk, namelijk de kelderende kwaliteit.
erhm, en dat heb je bij Asterix niet, dan?
heb je die laatste met die paarse aliens al eens goed bekeken?


echt totale crap hoor
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 10:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Haha, ja die is echt belachelijk.

Maar wat betreft Donald Duck: in het weekblad staat inderdaad niet veel soeps meer, maar Carl Barks heeft duizenden strips gemaakt die over het algemeen zeer de moeite waard zijn. En Don Rosa is nog steeds actief en goed.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 11:43
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
erhm, en dat heb je bij Asterix niet, dan?
heb je die laatste met die paarse aliens al eens goed bekeken?


echt totale crap hoor
Die laatste was inderdaad wel minder, maar het verschil is dat dat maar 1 strip is en een goed verkapt eerbetoon aan een heel oude strip van tekenaars (wat aan heel erg veel mensen niet duidelijk is en dus ook slecht is ontvangen),
terwijl bij suske en wiske de ene na de andere drol in papiervorm wordt geproduceerd.

Citaat:
Haha, ja die is echt belachelijk.

Maar wat betreft Donald Duck: in het weekblad staat inderdaad niet veel soeps meer, maar Carl Barks heeft duizenden strips gemaakt die over het algemeen zeer de moeite waard zijn. En Don Rosa is nog steeds actief en goed.
das waar, Barks is goed, maar van het weekblad word ik vooral droevig.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 14:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Die laatste was inderdaad wel minder, maar het verschil is dat dat maar 1 strip is en een goed verkapt eerbetoon aan een heel oude strip van tekenaars
Oh, hoezo dat?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 14:33
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Het ruimtewezentje is gebaseerd op een oud figuurtje van René Goscinny en Uderzo heeft ooit een klein scriptje geschreven voor een dergelijk Scifi-verhaal. Allebei zijn ze echter heel erg onbekend, maar het staat in een van de vele boeken over Asterix ergens.

Het pretpakket was ook een soort eerbetoon met de recycling van oude verhalen of na veel jaar de uitwerking van oude ideeen, directer dus qua eerbetuiging.

Suske en Wiske doen ook nog regelmatig een eerbetoon, maar die zijn heel direct in gewoon de persoon in de strip te laten verschijnen bijvoorbeeld. (en wat nog erger was, als tekenaar er zelf in komen om te vragen of je het wel goed doet)(wat natuurlijk wordt bevestigd omdat het anders een stomme actie zou zijn)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 14:32
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Batman (Nederlands of Engels)
Batman Magazine 1,7,10t/m25
Hush volume 1
Hush volume 2
Hush returns
Under the hood volume 1
Under the hood volume 2
Vendetta in Gotham
Batman movie special (2x)
Batman Returns movie special
Batman Forever movie special
Batman Begins movie special
Mask of the Phantasm movie special
Face the Face
Sword of Azrael
Batman Legacy
Batman & Superman: Public Enemies
Ra’s Al Ghul
Harley Quinn
The man who laughs
Son of the demon
De killing joke
Batman: Year one
Vendetta in Gotham
JLA: American Dreams
JLA: Witchblade
Batman/Grendel 1: the Devil’s Bones
Batman: No Man Land 1

Italiaans:
Orca!
Knightquest: il Riscossore
La sfida di Catwoman

overig:

The Golden age
The Sunday classics (1943-1946)
The case of the missing egg (soundbook)
3 Scholastic readers
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 20:59
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Elfquest!

Deel 1 t/m 30 gelezen, erg tof!
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 09:37
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Ik heb onlangs het eerste deel van The Sandman gekocht, om toch maar eens te beginnen aan de 'serieuze' strips. Ik kan het iedereen aanraden deze serie te ontdekken, tenzij je hem al kent natuurlijk. Het gaat niet over die Spidermanschurk, maar over de god der dromen, die blijkbaar op Robert Smith lijkt. Hele gave tekeningen. Soms surrealistisch, soms melancholisch.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat meisje rechts lijkt nogal op de vriendin die me ooit over deze strip vertelde. Misschien dat ik er daardoor ook meer bij voel. Vervlogen tijden.
The Sandman is erg leuk om te lezen, ja. Ik heb zelf alleen het eerste deel waar Dream zijn relics kwijtraakt maar ik lees 't met plezier.


Als ik thuis ben, pak ik er nog wel 's een Suske en Wiske bij en ik wachtruimtes lees ik altijd de Donald Duck. Soms vind ik strips veel fijner dan boeken, want dan weet ik precies wat de artiest voor een situatie in zijn hoofd had.
En manga verslind ik, eigenlijk. Daar lees ik meer van dan adere soorten strips.

Internetcomics vind ik meestal ook nog wel leuk. ctrl-alt-del, 8 bit theatre en vgcats behoren iig tot mijn favorieten vanwege de onderwerpen er in. Ooit las ik Megatokyo, maar die's een beetje blijven hangen. Misschien binnenkort maar weer 's oppakken.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 11:26
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Ik heb hier in Leiden een boek zien liggen in de stripwinkel
"the art of Sin City"
met tekst en schetsen,
en nog mooier: gesigneerd met een tekening erin.
Ik heb hem niet gekocht, maar stond wel even te twijfelen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 14:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb hier in Leiden een boek zien liggen in de stripwinkel
"the art of Sin City"
met tekst en schetsen,
en nog mooier: gesigneerd met een tekening erin.
Ik heb hem niet gekocht, maar stond wel even te twijfelen
Ja, de meeste fatsoenlijke Amerikaanse stripwinkels hebben die wel. Frank Miller is duidelijk een van de beste striptekenaars die er zijn. Ook fijn dat zijn strips meestal niet zo lelijk fel en glimmend gekleurd zijn, dat verpest menig verhaal.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 21:16
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Hij heeft gewoon zo'n mooie stijl, ik ben blij dat die goed werd doorgevoerd in de film
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 15:31
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
OMG ik hou van mijn moeder. En wel om de reden dat ze me dinsdag op mn verjaardag de volledige Thorgal-reeks heeft gegeven!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 11:05
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik lees Garfield, in de wachtkamer Donald Duck
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 15:51
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Ah, webcomics! Serieus, er zijn echt miljarden belachelijk slechte kutwebcomics en maar een handjevol goede. De enige twee die ik op dit moment echt altijd goed vind, zijn

[afbeelding]
The Perry Bible Fellowship
en

[afbeelding]
qwantz - dinosaur comics.
<3

Married to the Sea is ook een aanrader, vanaf mei 2006 ongeveer. Het zijn niet echt comics, maar afbeeldingen uit Victoriaanse tijd met een absurdistisch bijschrift erbij.

Oh, en Achewood.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 17:41
Verwijderd
Ik volg Married to the Sea nu al een flinke poos, maar ik moet zeggen dat ik er zeker de laatste tijd maar eens in de twee weken om moet lachen. Ik denk dat hij moet stoppen met iedere dag geforceerd een comic willen plaatsen en moet proberen kwaliteit te leveren.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 14:48
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Ik volg Married to the Sea nu al een flinke poos, maar ik moet zeggen dat ik er zeker de laatste tijd maar eens in de twee weken om moet lachen. Ik denk dat hij moet stoppen met iedere dag geforceerd een comic willen plaatsen en moet proberen kwaliteit te leveren.
Ben ik met je eens, dat zie je eigenlijk bij alle strips die dagelijks geproduceerd worden.

P.S. haha
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 23:45
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Batman and son gekocht

Mooi artwork en een goed verhaal.
Het aparte "The clown at midnight", een verhaal versiert met computergegenereerde plaatjes, als interlude.
Wel een einde dat duidelijk een vervolg aanspoort (ondanks dat het een gebundelde verzameling is) en als laatste een verhaal wat zich in de toekomst, met Damian die Batman heeft opgevolgd (niet echt een verhaallijn die me aanspreekt)

Maar in zn geheel is Damian als plotse factor in het leven van Batman en ook zijn strijd met Robin een goed verhaal
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 20:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik vind dat plaatje nogal lelijk. Domme kleuren, stijf en onhandig getekend en zo'n lelijke 'swoesj' achter dat zwaard. En die met de computer aangebracht glans op alles. De tekeningen vind ik toch wel het grootste nadeel van veel hedendaagse Batmanstrips. Vooral de kleuren, meestal. Ik kan die acid-dromen gewoon niet lezen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 17:09
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
ik vind het top
Hier nog 3 plaatjes


Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 13:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dat ziet er al een stuk beter uit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 16:33
Tolchok
Avatar van Tolchok
Tolchok is offline
Ik kan Marjane Satrapi's Persepolis aanraden als goede strip, een toffe strip over een meisje dat in Iran, ter tijde van de Islamitische revolutie opgroeit als rebellerende puber.

Er komt als het goed is in Februari een animatiefilm van uit in Nederland, die al een tijdje in Frankrijk te zien was. Ik weet ook vrij zeker dat het een culthit zal worden hier.
__________________
[TSBS] ja leuk, maar ff stil
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 23:01
Verwijderd
Up (nieuw topic leek me niet enorm nodig?)! Omdat ik afgelopen week éindelijk maar eens volume 1 van Sandman heb gekocht en ik was zwaar onder de indruk. Jammer dat het binnen 1 treinreis uit was, zelfs met mijn zorgvuldige gekijk naar alle plaatjes. Tegen het eind van het boek was ik zélfs gewend aan de irritante combi van inkt en kleur (als je de schaduwen gewoon inkt, vind ik het zo lelijk staan als je er wel van die standaardkleurtjes achter plakt?) en de tekenstijl an sich is natuurlijk wel gewoon vet.

Ja, lekker! Maar ik zie nu al als een berg op tegen de aanslag op mijn portemonnee die dit gaat vormen

Daarnaast in de VS "Blankets" van deze gast gevonden, ondertussen in NL ook uitgegeven. Vond het ook erg lekker, hoewel het wel een beetje kabbelend verhaal is maar dat is schijnbaar ook de bedoeling

Ook was ik wel benieuwd of mensen nog iets meegekregen hebben van de nieuwe stripopleiding aan Artez, en wat ze hier van vinden? Ik denk er half en half over om het toch te gaan doen, zelfs al heb ik in mijn leven nog nooit serieuze strips gemaakt



(Het mooie is dat die docent precíes lijkt Huhuhuhu oh god Joshua).
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 11:46
Verwijderd
Ik heb wat astrix, wat suske en wiske, alle donald ducks van 1994 tot 2008, en een paar delen uit de serie "de wondersloffen van Sjakie", van de bieb gekocht een tijdje geleden.


amusante verhalen, op een amusante manier geschreven. Verder stelt het niet overdreven veel voor, maar het is erg grappig.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 22:22
Verwijderd
*topic hoog probeert te houden* Geen striplezers meer hier?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 22:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik lees eigenlijk bijna alleen de Donald Duck Andere dingen ook wel eens, maar dan moet ik dat in handen krijgen. Strips koop ik namelijk niet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 20:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb al iets van twee jaar de hele Thorgal-reeks hier liggen, maar op de één of andere manier begin ik er steeds niet aan. Moet ik toch maar eens gaan doen .
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 10:39
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
al zo'n 10 jaar lid van de donald duck. geweldige overdreven personages zitten daarin vooral willie wortel
"vroeger" las ik altijd de donald duck die spaarde mijn moeder, daar vind ik tegenwoordig niks meer aan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 14:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
American Splendor is ook zeer vermakelijk. Prachtig hoe het soms tegen het totaal triviale aanzit en toch interessant blijft.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 20:01
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Asterix en Obelix, Suske en Wiske en Lucky Luke
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 10:08
Verwijderd

<3
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk Asterix en Lucky Luke

Maar ik ben vooral fan van Thorgal
Geweldige verhalen, mooi getekend!

Ik heb mn hond Jolan genoemd
Thorgal!!!!
Vroeger nam ik me altijd voor om mijn dochter Wolvin te noemen en ik heb ooit een goudvis 'Kriss' genoemd.
Thorgal is echt geniaal.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 08:19
Verwijderd
Oh, en ik lees:
Donald Duck
Astérix
Thorgal
Lefranc
Blake&Mortimer
Suske&Wiske
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Hoe maak je Mahou Shoujo in een Strip????
Verwijderd
7 24-07-2010 11:09
ARTistiek [tekeningen] Strips (en alleen strips)
Verwijderd
90 02-02-2004 11:29
ARTistiek [tekening] strip
emi
12 08-08-2003 21:07
Lichaam & Gezondheid waar nieuwe strip halen?
Ireentje
3 17-05-2003 10:59
Seksualiteit Strippen voor je vriendje?
martine17
54 14-09-2002 17:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen zoek bespreking strip
hedgehogsken
0 12-04-2002 15:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.