Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2010, 11:47
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik zat net het Spel topic te lezen en bedacht me dat het spel topic altijd vraagt om een verhaal. Meestal kost dat wat meer tijd om te schrijven, terwijl het juist ook heel leuk kan zijn om iets echt korts te schrijven. Het beschrijven en leren beschrijven van situaties en objecten kan daarbij altijd helpen om je vaardigheden te vergroten, of je eigen unieke stijl te verbreden.

Het spel: Je krijgt een woord van een object. Als je mee doet schrijf je een korte omschrijving van het object, zoals jij het voor je ziet. Dit kan wat langer zijn, of juist wat korter. Het gaat er niet om dat je het precies beschrijft, maar dat je jouw beschrijving geeft zoals je die wil geven.

Voorbeeld:
Woord = Harp

Beschrijving #1: De harp is een gebogen houten instrument met snaren. Qua vorm lijkt de harp heel erg op een vleugel.
Beschrijving #2: Als de zachte bries vormen de vleugels van de harp zich om je lichaam, steunen ze op je schouder en wachten de snaren op de aanraking van vingers. Vingers die ze snaren zullen laten zingen als de vogels in de lucht, of het kabbelen van het water.

TS begint met een woord: Emmer
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2010, 12:25
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Oeh, ik wil dit proberen.

Emmer: Niemand ziet hoe belangrijk je bent. Gebogen plastic, vies geel. In jou wordt het water naar de zee gedragen, maar ook naar de mensen die sterven van de dorst. Jij brengt het leven, je draagt het in je vieze ronde vorm. Met hengsel.

Hmm, dit is best moeilijk. ;o

En een woord: Appel
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 13:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Appel. De vrucht van de eerste zonde. Na Eva wist je geen vrouw meer te verleiden, tot Sonja Bakker in de mode kwam. Voor de dorst, voor de lijn en om medisch geschoolden buiten de deur te houden. Je kunt ook een appel doen op iemand. Maar dat is weer geen vrucht.

huhu.
Moet het een object zijn trouwens?
Nieuw woord! Wipstoeltje
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 15:11
Verwijderd
Een wipstoeltje is een stoeltje - onderscheidt zich van een kruk door een leuning - waarop mensen, laten we ze Robin en Noah noemen, kindjes maken of iets doen wat daarop lijkt. Om aan de wensen van de gebruikers tegemoet te komen, is het stoeltje bekleed met zachte kussentjes en een zakje condooms en beflapjes aan de leuningen. Als de gemaakte kindjes eenmaal klaar en af zijn, is de stoel in een handomdraai om te bouwen tot een kinderstoeltje, compleet met gratis slabbertje!


wtf is een wipstoeltje?

Volgend woord: Langlaufski
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 15:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Een kinderstoeltje, Etmakas, precies dat. Googlen jij, voordat je schrijft!

Langlaufski: Binnenkort beginnen de Olympische Spelen, dan zie je deze latten door je beeld zoeven. Het waxlaagje is hierbij van cruciaal belang. Als de langlaufski niet goed gewaxt is door de speciale langlaufskiwaxer, kun je net zo goed het liedje: ik lauf lang van Huub Hangop zingen, omdat je dan toch niet meer zult winnen.


Nieuw woord: musical
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 15:18
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Een wipstoeltje is een stoeltje - onderscheidt zich van een kruk door een leuning - waarop mensen, laten we ze Robin en Noah noemen, kindjes maken of iets doen wat daarop lijkt. Om aan de wensen van de gebruikers tegemoet te komen, is het stoeltje bekleed met zachte kussentjes en een zakje condooms en beflapjes aan de leuningen. Als de gemaakte kindjes eenmaal klaar en af zijn, is de stoel in een handomdraai om te bouwen tot een kinderstoeltje, compleet met gratis slabbertje!


wtf is een wipstoeltje?

Volgend woord: Langlaufski


Een langlaufski is een afgedankte ski. Het is niet meer bruikbaar voor grote avonturen en wordt daarom gebruikt door vooral oude mensen om door sneeuw voort te bewegen zonder te vallen. Het geeft de oudjes meer houvast omdat ze (de langlaufski's) zo lang zijn. Je zou een langlaufski een groot plezier doen om het mee te nemen, een piste op.

Edit: We gaan verder met het woord van Vogelvrij.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 15:19
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Oeps! Te laat
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 15:28
Verwijderd
Een musical is een soort voorstelling waarbij A-mensen B-mensen op een roodfluwelen stoeltje zetten om te kijken naar C-mensen die over het podium rennen en er een liedje over zingen. Veel meer valt er over dit enigszins merkwaardige fenomeen niet te schrijven - en zeker niet te lezen - dus wordt het tijd om een slotlied te zingen over Onvoorwaardelijke Liefde en Vriendschap. Dag lieve vriendjes, tot de volgende keer!

Volgend woord: prostitutie
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 15:43
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Prostitutie: De liefde voor een prijs. Zij is geketend achter glas en ieder kan zonder scrupules haar gebruiken voor amusement. Het oudste beroep in de wereld is nog steeds wijdverbreid.

zoiets

Corruptie
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 16:53
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Corruptie: Meneer agent, hoe bedoelt u toch? Ik reed wel wat te hard, maar ik heb toch zo veel haast. Kunnen we het niet even hier regelen? Gewoon, ik geef u 20 euro, en u heeft mij nooit gezien? Is dat niet veel beter voor ons allebei? Ik dacht het ook. Danku wel!

Volgend woord: Chimpansee
(Ik denk dat het heel veel verschillende dingen kunnen zijn trouwens. Zowel echte als rare dingen (bijv. een neon-blauwe kat). Zolang het maar kort te beschrijven is.)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 17:28
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Chimpansee: Heb jij even pech. Maarja, dat heb je hè, met the survival of the fittest. Altijd op de tweede plek, altijd net iets te onnozel. De winnaars schelden elkaar zelfs uit met jouw naam. Je krabt onder je oksels en op je hoofd, de winnaars doen het na en ze lachen er bij, hard ook. En als jij hen dan na doet is het weer zooooo bijzonder. Wat énig. Pff.

Honingraat.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 15:25
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Die godverdomde, irritante, zoemende, stekende, geel met zwarte, kleine, enge, vieze, vliegende k*t bijen maken verdomd lekkere honinggraten-honing!

Zenuw
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 14:52
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Zachtjes! Zachtjes! Een speldenpunt, naar je vinger. Een puntje zo klein, zo subtiel. Toch kan ook hij er niet bij. Hij raakt altijd wel een zenuw.

Nietmachine
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 14:56
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Hij verbindt twee papiertjes innig als geliefden, alleen een verscheuring kan ze scheiden. De verbindende pijlen van deze cupido zijn echter niet van liefde, maar van ijzer.

Foto
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 15:39
Verwijderd
Een foto is een manier om niet te vergeten en, als je hem verscheurt, een symbool voor het achter je laten van dingen waar je niet meer aan denken wilt.

Droom
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 18:15
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Een droom is een episch avontuur in je bed, dat ervoor zorgt dat je bij het ontwaken opnieuw geconfronteerd wordt met het feit dat je leventje zo saai en normaal is.

Avond
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 09:07
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
De zon gaat onder, de klok slaat 6 uur, de winkels sluiten. Langzaam door de sneeuw naar huis wandelen, terwijl de straatlantaarns zich ontsteken en de geuren van eten zich langzaam verspreiden over de stad.

Hutje
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 10:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hutje, hutje, hutje op de hei! Komt op de polonaise wel twintig keer voorbij!
Hoewel, meestal zijn er hier alleen konijnen te zien. Af en toe een keer een hert. Voor de deur zitten kwikstaarten. De muren zijn van hout.

(kunnen jullie alsjeblieft niet de hele tijd woorden geven waarbij je aan de vreselijkste liedjes moet denken? )

Gordijn
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-02-2010, 10:22
Verwijderd
Als de avond begint te naderen en het helemaal pikkedonker is buiten, dan schuif je langzaam de gordijnen dicht
Je kan niet meer zien wat er buiten gebeurt, en je doet de lampjes aan zodat het binnenshuis nog wel licht is

Jurk
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 12:46
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Iets wat vooral vrouwelijke schepsels (niet alleen mensen, maar soms ook dieren) dragen op momenten waar een spijkerbroek niet gepast is en een rok te sensueel.

Tranen
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 19:01
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Gepaard met verdriet stromen ze naar beneden over je wangen. Snikkend zit je depressief in het donker terwijl je je afvraagt waarom die dingen zo zout zijn.

Vleugel
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 19:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Meestal hebben vogels ze, maar soms ook gevoelens. Ze dragen je naar droomwerelden of simpelweg door de lucht van A naar B. Vleugels zijn de diepste romantiek en de hoogste rationaliteit. Wat een geraffineerde technieken, wat een zweverig gezemel!

glas
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 17:16
Loes1997
Avatar van Loes1997
Loes1997 is offline
Glas - 1. Object waaruit je kan drinken. 2. Een raam bestaat grotendeels uit glas.

Kort maar krachtig. (Vind ik)

Voetbal.
__________________
Zelfs een klok die stilstaat heeft twee keer per dag nog gelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 18:38
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Jij kijkt op de tv in je kamertje naar honderden mensen in een stadion die kijken naar twee keer elf mannetjes die achter een bal aanrennen en 'm weer wegschoppen. Vervolgens slaat de ene groep supporters de andere in elkaar. Leuke sport, voetbal!

Elektriciteit
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 00:11
Verwijderd
Het troonjuweel van eeuwen van grootheidswaanzin en vergeten idealen. Niet waarneembaar voor de naakte oog, doch sterker en vervaarlijker dan welk woest dier maar denkbaar. Een stille geest die ons elke dag omringt en ons uit zijn hand voedt. En wij beschouwen diens bestaan als iets vanzelfsprekends...

Sokken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Oud pc spel, hoe heet het!
KleineeRenee
7 16-04-2016 21:23
Verhalen & Gedichten Schrijf-spel: Een plaatje in woorden
Kitten
10 21-07-2012 21:31
Verhalen & Gedichten Het Hoogdravende Brieven Topic
Issun
7 08-02-2010 12:22
Games Half-Life Counterstrike
Maradinus
78 08-11-2003 16:47
ARTistiek {Spelletje} Het Grote Raadt Het Kunstwerk Spel
KrizzZzZZzzjE :P
58 27-09-2002 08:56
Games Goeie spelletjes voor de (Z)Snes?
Marcade
22 18-11-2001 18:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.