Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2009, 18:09
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Ik schrijf wel vaker gedichten en ik vind het leuk, maar het lukt me niet om gedichten hoe zal ik het zeggen te focussen op een stijl.
Ik maak soms van die gedichten liedjes voor mijn band en dat is het probleem, mijn band maakt geen vrolijke muziek maar ook weer geen "duistere" muziek.

Het lukt mij niet zo goed om onderwerpen voor zo'n gedichten te maken en als ik een onderwerp heb komt het gedicht er altijd uit als vrolijk of als "duister".

Weet iemand tips om mijn probleem op te lossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2009, 13:05
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Op het moment dat je een gedichtje schrijft puur over een onderwerp, zit je al middenin een gevoel, en dat contrast kan bij jou persoonlijk heel hoog zijn.
Misschien helpt het als je niet een onderwerp als uitgangspunt neem voor je gedichten, maar de muziek die jullie maken als band. Stel dat je een gedicht over de liefde wil schrijven, zet dan muziek op van je band en ga schrijven. Neem altijd de tijd en kijk de volgende dag nog een keer met een frisse kijk terug op je schrijfsels.

Je zou ook een mindmap (woordweb) kunnen maken voordat je gaat schrijven, waarin je allemaal woorden en zinnen zet die passen bij wat je wil gaan schijven/spelen.

Succes!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Voortgangstopic
Verwijderd
38 17-01-2011 14:07
Verhalen & Gedichten SpAnarchism!
Vlooienband
26 02-07-2003 21:56
Verhalen & Gedichten Beetje dagboek
Vlooienband
30 29-06-2003 18:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.