Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2010, 15:45
Verwijderd
Als jij een boek zou schrijven, hoe zou jou hoofdpersoon dan heten?
Die van mij zou een meisje zijn en Lexi heetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2010, 17:38
Verwijderd
Namen die mij aanspreken.
Ik heb iets met latijns gebaseerde namen zoals Cassanda, Leonardo, Evelyn, Anthony, Dino, Lorenzo...

Man of vrouw doet er voor mij niet toe. Dat is iets voor 40 jarige vastgeroeste schrijvers die denken te kunnen schrijven over iets dat zo ver van hun bed staat, als de pubertijd...
Gewoon een diep personage die beetje klever is. Meer moet ik niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 19:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben momenteel een verhaal aan het schrijven waarvan de hoofdpersoon Sigrid heet

@FA: Hoezo, man of vrouw doet er voor jou niet toe? Dat maakt toch wel wezenlijk verschil voor het verhaal dat je schrijft, denk je niet? Of bedoel je dat je net zo lief over een vrouw schrijft als over een man?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ben momenteel een verhaal aan het schrijven waarvan de hoofdpersoon Sigrid heet

@FA: Hoezo, man of vrouw doet er voor jou niet toe? Dat maakt toch wel wezenlijk verschil voor het verhaal dat je schrijft, denk je niet? Of bedoel je dat je net zo lief over een vrouw schrijft als over een man?
Ik zie niet in wat er wenzenlijk anders moet aan het schrijven, als ik nu met een mannelijk of een vrouwelijk personage bezig ben. Ik schrijf niet over seksualiteit en dan nog zou ik het ronduit absurd vinden om een ijzeren gordijn tussen de seksen te installeren. Ik heb zelfs een bloedhekel aan van die Katrien Vervale achtige schrijvers met hun hele rimram.

Concreet, ik schrijf suspens en ik zie echt niet in waarom ik mij vrouwen zou moeten voorstellen als bange angsthazen en mijn mannen als stoere ongeschoren bonken die erop los meppen? Als ze bang zijn, zijn ze gewoon bang. En als ze verdriet hebben huilen ze gewoon. Als ze kwaad zijn, mag je rekenen op een vuistslag. Punt.

Laatst gewijzigd op 06-02-2010 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 20:52
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Dat ligt aan het verhaal. Voor mijn contemp middelbare school verhaal heb ik Tara gebruikt, maar voor mijn "fantasy" reeks zijn het Amma, Kuvi en Iara. Vroeger had ik nog een voorkeur en had ik heel vaak een Sara in mijn verhalen, maar dat laat ik nu.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Het Grote "Ik zoek een boek maar weet de titel / schrijver niet meer!" - topic
flyaway
251 26-12-2019 21:26
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Op de vlucht
dreamrose
1 11-08-2011 00:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen De weg naar het noorden | Naima el Bazaz
hugo145
0 17-12-2008 11:14
Verhalen & Gedichten Perfectie
Jenneke.*
10 01-05-2004 11:18
Psychologie MPS / schizofrenie?
WanderingSpirit
85 03-01-2004 13:14
Films, TV & Radio over wat voor onderwerp willen jullie een film zien
Casado
47 17-11-2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.