Oud 03-09-2011, 01:27
Verwijderd
Ik open maar een nieuw deel, ook al is hier nog lang geen zwangerschap of baby im frage



Brand weer los over alle zwangerschaps- en babyperikelen!

engeltje - M (jongen) - 24 januari 2008
Leonoor - Jinthe Alissa - 16 mei 2009
Snoopy - Sarah Helena - 11 juni 2009
drukknoopje - Meike - 3 oktober 2009
testout.com - Maud Sophie - 8 december 2009
engeltje - N (meisje) - 25 januari 2010
Kaa - Donna-Mae - 10 februari 2010
Little Lady - Lise Joyce - 10 november 2010
Snoopy - Julia Naomi - 27 november 2010
Gnork - jongen - 17 december 2010
blauw engeltje - Robin - 8 maart 2011
drukknoopje - Thije - 2 juli 2011
Lúthien Alcarin - Mila Imare - 5 oktober 2011
Andijvie - Janna - 2 februari 2012
Leonoor - Danée - 1 maart 2012

Gnork - uitgerekend 9 maart

En lijstje weer aangepast

Laatst gewijzigd op 03-03-2012 om 20:50.
Advertentie
Oud 03-09-2011, 01:46
Verwijderd
Omg Gnork! Wat snel alweer, maar gefeliciteerd!

Wanneer ben je uitgerekend, dan kan ik dat ook in de OP zetten.
Oud 03-09-2011, 01:55
Verwijderd
Gefeliciteerd Gnork
Oud 03-09-2011, 07:42
Verwijderd
9 maart is de dag!
Ik voel me goed, wel wat misselijker geweest dan bij de eerste keer maar dat is grotendeels over.
Oud 03-09-2011, 13:04
Verwijderd
Gefeliciteerd! En wat een lieve foto van Gnork 1. Hij lijkt zo groot!
Oud 03-09-2011, 13:11
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Gnork1 staat niet in het lijstje!

Gefeliciteerd Gnork!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 03-09-2011, 13:21
Verwijderd
Nieuw topic, nieuwe foto. Maud en Bokito



En Maud haar nieuwe jas, gemaakt van stof die ik van mijn oma heb gekregen
Oud 03-09-2011, 13:28
Verwijderd
Gefeliciteerd, Gnork!

testout: Leuk! Zelf gemaakt of iemand ander opdracht gegeven? Anders kunnen we misschien wel patronen uitwisselen?
Oud 03-09-2011, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Gnork1 staat niet in het lijstje!
jawel
Oud 03-09-2011, 19:03
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
jawel
Oeps sorry niet goed opgelet
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 03-09-2011, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd, Gnork!

testout: Leuk! Zelf gemaakt of iemand ander opdracht gegeven? Anders kunnen we misschien wel patronen uitwisselen?
Dank. En deze heb ik zelf gemaakt (en daarom ben ik ook best een beetje trots Maar heb patroon heb ik wel van Noor gekregen/overgenomen)

Maak jij ook veel zelf dan? Ik heb een abonnement op de knippie
Oud 03-09-2011, 21:56
Verwijderd
@Stefanootje: Ja, een beetje stiekem tussentijds het lijstje bijwerken, he?

@testout: En terecht dat je er trots op bent. Wie is Noor? Ik maak niet heel veel zelf, maar wel regelmatig wat (zo hangen er nu twee shirtjes, twee vestjes, twee jurkjes en een jas die zelfgemaakt zijn in haar kast - op het moment is het dus eigenlijk wel redelijk wat, merk ik nu ). De beschrijving bij patronen uit de Knippie vind ik vaak erg onduidelijk (heb er wel eens wat uit gemaakt) en ik vind het ook veel van hetzelfde, na één seizoen Knippie heb je alles wat er in staat zo ongeveer wel... Ik heb liever patronen van Farbenmix.

Laatst gewijzigd op 03-09-2011 om 22:04.
Oud 03-09-2011, 23:45
Verwijderd
Noor is een vriendin van mij, regenboog op dit forum.
Die maakt heel veel kleding zelf, voor haar nichtjes en neefjes maar ook heel veel voor Maud.

Die heeft onder andere dit gemaakt:




http://i10.photobucket.com/albums/a1...d/IMG_5074.jpg
http://i10.photobucket.com/albums/a1...d/IMG_0078.jpg

Maud heeft vorig jaar van haar voor haar verjaardag ook een jurkje, vestje, truitje en slaapzak voor in de auto gemaakt

Dat is inderdaad best veel. Ik heb niet zo heel veel gemaakt. Maar wel ook nog dit jasje

waar ik met whiteboardmarker het patroon had getekend en dit er dus NIET uit bleek te gaan in de was :')

Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag 2 jaar abbo van knippie met naaimachine erbij gekregen Dus ik maak er wel af en toe wat uit, maar eigenlijk ook niet vaak genoeg. En ik lees sowieso nooit gebruiksaanwijzingen (ook niet van recepten maar dus ook niet van naaien) en dat maakt het ook wel lastig

Farbenmix ken ik niet.
Oud 04-09-2011, 07:22
Verwijderd
Heeft ze bij de slaapzak en het vestje 'alleen' de applicaties gemaakt of ook de dingen zelf? Ziet er allemaal wel heel mooi uit.
Oud 04-09-2011, 09:03
Verwijderd
Nee helemaal zelf! De slaapzak was voor op de crèche, zodat iedereen weet dat het Maud haar slaapzak is. Maar ik vond hem te mooi om daar te laten liggen

Ik vind ze ook erg mooi. Alles wat noor maakt
Oud 04-09-2011, 09:38
Verwijderd
Ja, tenzij ze vijf dagen in de week gaat, zou ik dat ook zonde vinden... Vind het trouwens wel een leuk idee, zo kan hij inderdaad onmogelijk verwisseld worden.

Vind het grijze vestje ook heel knap gemaakt.
Oud 04-09-2011, 11:01
Verwijderd
Oh my, nu wil ik ook leren werken met een naaimachine <33
Oud 04-09-2011, 11:37
Verwijderd
Gewoon eens van iemand lenen of bij iemand anders proberen. Als je weet hoe je de draad moet rijgen en een spoeltje op moet winden ed, dan heb je de basis wel. En dan gewoon oefenen. Beginnen met een boxkleed of een lakentje ofzo, dat is rechttoe rechtaan stikken. En dan kun je daarna al snel meer gaan proberen.

Mijn motto was: nu vindt ze het nog niet zo erg als het niet perfect is (ik wel, daar niet van ), terwijl ze over een jaar of 6/8 zegt "denk je dat ik dat aantrek?!", dus moest ik gebruik maken van de paar jaar om te oefenen.
Ads door Google
Oud 05-09-2011, 23:42
Verwijderd
Mag ik ook op de lijst? Ik ben 15 december uitgerekend.

@Andijvie: Leuk he, dat babykleertjes shoppen. Snap best dat je je niet goed in kon houden haha! Ik had als eerste een rompertje gekocht met "I love papa" erop. Zo schattig! Denk dat dat haar eerste rompertje wordt.
Fijn dat de misselijkheid nu weg is! Haha, je hebt je eten natuurlijk ook hard nodig nu

@blauw engeltje: Dankje! Vind het echt leuk om bezig te zijn met het kamertje.

@Gnork: Gefeliciteerd! Wat een schatje zeg Gnork 1, snap best dat je er daar meer van wilt!!

@Dott: Gefeliciteerd met je nicht Wat een geluk, een tweeling!
Oud 05-09-2011, 23:43
Verwijderd
Oh en wat een creatievelingen hier met kleding maken! Erg leuk dat jasje voor Maud. Helaas hier 2 linkerhanden en te weinig geduld vrees ik.
Oud 06-09-2011, 04:38
Verwijderd
Citaat:
Mag ik ook op de lijst? Ik ben 15 december uitgerekend.
Ohja, tuurlijk! Had even niet aan jou gedacht, sorry.
Oud 06-09-2011, 16:55
Verwijderd
Gefeliciteerd, Gnork!
Oud 09-09-2011, 23:40
Verwijderd
Mijn zus haalde hetzelfde trucje als de vorige keer uit: ze maakte een taart met muisjes. Alleen dit keer zei ik niet 'hahaha een babytaart', en verder niet denken dat het ook daadwerkelijk iets betekent, maar deed ik

Eerste maand raak, stelletje vruchtbare malloten. Deze baby gaat maar 15 maanden schelen met zijn of haar grote zus

/hyper door topic ren.


Oh ja, 14 april uitgerekend Twee dagen na de verjaardag van oom Wolter
Oud 14-09-2011, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Mijn zus haalde hetzelfde trucje als de vorige keer uit: ze maakte een taart met muisjes. Alleen dit keer zei ik niet 'hahaha een babytaart', en verder niet denken dat het ook daadwerkelijk iets betekent, maar deed ik

Eerste maand raak, stelletje vruchtbare malloten. Deze baby gaat maar 15 maanden schelen met zijn of haar grote zus

/hyper door topic ren.


Oh ja, 14 april uitgerekend Twee dagen na de verjaardag van oom Wolter
Oud 14-09-2011, 09:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Gnorkje toch Gefeliciteerd hoor
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Advertentie
Oud 14-09-2011, 11:41
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Buurvrouwtje is de 4e bevallen van een dochter, dus we gaan morgen even kijken. Vind het vet leuk, en aan de foto op het kaartje te zien is het ook een heel mooi kindje.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 19-09-2011, 16:14
Verwijderd
Over twee weken de 20-weken-echo, whiii!
Oud 22-09-2011, 10:45
Verwijderd
Spann0nd! Wij hebben 'm ook gepland net, voor over vier weken
Oud 26-09-2011, 22:14
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
babiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeessssssssssssssssssssssssssss!!
Oud 28-09-2011, 09:30
Verwijderd
Al lang geen baby meer, maar nog steeds net zo lief:



En trouwens wel: "mama beebiem buik'.
Oud 28-09-2011, 09:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
En trouwens wel: "mama beebiem buik'.
??? Gefeliciteerd?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-09-2011, 09:45
Verwijderd
Haha, wat leuk!

Ik ben op zoek naar een leuk kraamcadeau Een vriendin heeft een aantal weken geleden een kindje gekregen en wij gaan daar oer een tijdje op bezoek... Haar dochter zal dan ongeveer twee maanden oud zijn. Ik wil graag een kraamcadeautje kopen, iets kleins, maar heb geen idee wat. Liever niet iets heel standaards als kleding of een knuffel, maar ik weet verder niet wat Heeft een van de (toemkomstige) mama's een idee wat leuk zou kunnen zijn?

Als dit niet mag hier, dan meld het maar, maar ik verwacht hie rmeer reacties dan in het grote cadeautopic, vandaar
Oud 28-09-2011, 10:19
Verwijderd
Gefeliciteerd, Leonoor!
Oud 28-09-2011, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Haha, wat leuk!

Ik ben op zoek naar een leuk kraamcadeau Een vriendin heeft een aantal weken geleden een kindje gekregen en wij gaan daar oer een tijdje op bezoek... Haar dochter zal dan ongeveer twee maanden oud zijn. Ik wil graag een kraamcadeautje kopen, iets kleins, maar heb geen idee wat. Liever niet iets heel standaards als kleding of een knuffel, maar ik weet verder niet wat Heeft een van de (toemkomstige) mama's een idee wat leuk zou kunnen zijn?

Als dit niet mag hier, dan meld het maar, maar ik verwacht hie rmeer reacties dan in het grote cadeautopic, vandaar
Ik vind dat ook altijd lastig, daarom koop ik eigenlijk nooit échte kraamcadeautjes (want kleding en knuffeltjes hebben mensen vaak al genoeg). Ik geef eigenlijk altijd iets van duplo; daar hebben ze nog niets aan, maar gaat vervolgens wel lang mee. De oudste die ooit duplo van ons heeft gekregen is nu 6 en speelt er nog steeds met plezier mee, dus ik vind 't een geslaagd cadeau.
Oud 28-09-2011, 10:50
Verwijderd
Gefeliciteerd Leonoor

SA: een luiertaart? Hoewel dat wel een beetje standaard is, en ik weet ook niet waar je die koopt eigenlijk. Of iets van een stoffen rammel/voel/speelboekje, dat is al een stuk leuker dan een knuffel.
Oud 28-09-2011, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Al lang geen baby meer, maar nog steeds net zo lief:

[afbeelding]


En trouwens wel: "mama beebiem buik'.
Gefeliciteerd!
Ads door Google
Oud 28-09-2011, 11:06
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Haha, wat leuk!

Ik ben op zoek naar een leuk kraamcadeau Een vriendin heeft een aantal weken geleden een kindje gekregen en wij gaan daar oer een tijdje op bezoek... Haar dochter zal dan ongeveer twee maanden oud zijn. Ik wil graag een kraamcadeautje kopen, iets kleins, maar heb geen idee wat. Liever niet iets heel standaards als kleding of een knuffel, maar ik weet verder niet wat Heeft een van de (toemkomstige) mama's een idee wat leuk zou kunnen zijn?

Als dit niet mag hier, dan meld het maar, maar ik verwacht hie rmeer reacties dan in het grote cadeautopic, vandaar
Voor de buurtjes en hun dochter hebben wij zo'n knisperboekje met plaatjes gekocht voor het kindje nu en een boekje van Jip en Janneke voor de ouders om voor te lezen. Het kind kan daar later dan zelf als ze leert lezen ook weer uit lezen. De ouders vonden het erg leuk omdat ze al zoveel knuffels gekregen hadden en nog niet zoveel boekjes om uit voor te lezen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 28-09-2011, 11:07
Verwijderd
Bedankt allemaal.

Citaat:
SA: een luiertaart? Hoewel dat wel een beetje standaard is, en ik weet ook niet waar je die koopt eigenlijk.
Bij de Etos of zelf maken, is vrij eenvoudig.

En anders iets van speelgoed. Wat ik leuk vond was speelgoed van Lamaze en de stapel- en rokbekers van Fisher Price. Jinthe heeft hier heel veel mee gespeeld. En Duplo is natuurlijk ook leuk, daar speelde ze wat later mee, maar daar speelt ze nu nog steeds heel veel mee. Of iets van een boekje (daarvan heb je zoveel verschillende lees, speel, bad, ...), heb je ook leuke van met een knuffeltje erbij bv. van Nijntje of Dikke Dik.
Oud 28-09-2011, 11:38
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
gefeliciteerd Leonoor!! wat gaaaaaaaaaf!!

Citaat:
Bedankt allemaal.


Bij de Etos of zelf maken, is vrij eenvoudig.

En anders iets van speelgoed. Wat ik leuk vond was speelgoed van Lamaze en de stapel- en rokbekers van Fisher Price. Jinthe heeft hier heel veel mee gespeeld. En Duplo is natuurlijk ook leuk, daar speelde ze wat later mee, maar daar speelt ze nu nog steeds heel veel mee. Of iets van een boekje (daarvan heb je zoveel verschillende lees, speel, bad, ...), heb je ook leuke van met een knuffeltje erbij bv. van Nijntje of Dikke Dik.
ik zou ook gaan voor speelgoed voor als de baby wat ouder is.
kleertjes zijn vaak verkeerde maat voor het verkeerde seizoen, verkeerde stijl (jaja, ouders zijn picky ), da's wel een risico.
luiers zou ik ook nooit doen, hoewel zo'n taart wel leuk is. wij hebben twee gigantische dozen luiers van pampers gekregen, duur cadeau en heel goed bedoeld, maar wij gebruiken katoenen luiers, dus ook een zeer onnuttig cadeau in ons geval als je wéét dat ze wegwerpluiers gebruiken kan je het natuurlijk wel doen, maar dan wel de juiste maat kiezen hé
Oud 28-09-2011, 11:40
Verwijderd
Oeh ja, voorleesboekjes vind ik ook erg leuk!
Oud 28-09-2011, 11:41
Verwijderd
Maar als een kindje al twee maanden is, dan weet je inmiddels waarschijnlijk wel welke luiers je gebruikt. (Ik heb trouwens ook een luiermotor gegeven aan een neef en nicht waarvan ik ook wist dat ze katoenen luiers gebruikten, zij doen dat echter niet als hun dochter ergens logeert ed. Dus dan komt het wel van pas.) En ik zou een beetje een grotere maat doen, sowieso, omdat de taart dan eventueel ook nog even kan blijven staan als de ouders dat leuk vinden.
Oud 28-09-2011, 15:11
Verwijderd
Gefeliciteerd Leonoor, spannend

Weet je al wanneer je bent uitgerekend?
Oud 28-09-2011, 18:19
Verwijderd
28 februari
Oud 28-09-2011, 18:46
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Maar als een kindje al twee maanden is, dan weet je inmiddels waarschijnlijk wel welke luiers je gebruikt. (Ik heb trouwens ook een luiermotor gegeven aan een neef en nicht waarvan ik ook wist dat ze katoenen luiers gebruikten, zij doen dat echter niet als hun dochter ergens logeert ed. Dus dan komt het wel van pas.) En ik zou een beetje een grotere maat doen, sowieso, omdat de taart dan eventueel ook nog even kan blijven staan als de ouders dat leuk vinden.
onze baby was ook niet pasgeboren toen wij die luiers kregen, niet iedereen weet wat voor luiers iemand anders gebruikt hé en ik vertelde het nochtans tegen iédereen, want *trots*
wel goeie tip om idd sowieso grotere luiers te nemen! owv het niet direct moeten afbreken, maar ook omdat veel mensen voorraadjes inslaan als ze in promotie staan.
Oud 28-09-2011, 19:10
Verwijderd
Citaat:
28 februari
Hihi, vrij precies tussen Gnork en mij in dus!

(Ik ben overigens 20 februari uitgerekend, op basis van de vorige echo, ipv de 22ste!)
Oud 28-09-2011, 19:20
Verwijderd
Citaat:
28 februari
Ai, ik lees net dat 2012 een schrikkeljaar is, zou lullig zijn als hij/zij de 29e geboren zou worden
Oud 28-09-2011, 19:51
Verwijderd
Mijn verloskundige zei dat er op 29 februari vaak minder kinderen geboren worden, puur omdat moeders dat niet willen en het daardoor kennelijk tegenhouden Ik hoop 't, 29 februari vind ik echt een stomme datum, altijd dat gemiep over hoe oud je dan bent ('Hahaha, jij wordt dus stiekem dit jaar pas 4! Hahaha, wat grappig!!' ofzo ), no thanks Maar mja, als ik beval op die datum, zal ik daar vast anders over gaan denken
Oud 29-09-2011, 09:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
28 februari
Wat leuk, gefeliciteerd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 29-09-2011, 20:42
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Hee wat leuk Leonoor, gefeliciteerd! Hebben we weer wat baby's om naar uit te kijken hier .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 29-09-2011, 21:22
Verwijderd
2012 is inderdaad een schrikkeljaar...maar als dit kindje net zo is als Jinthe, dan zal het pas in maart geboren worden. Of de artsen moeten het eerder tijd vinden, maar dan zullen ze het vast ook niet op 29 februari plannen. En als de baby zelf besluit om op die datum te komen, tja, dan is dat zo...dan kan je er toch weinig aan doen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.