Oud 13-04-2012, 15:27
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik heb bijna nooit een verkoudheid, maar als ik 1 heb, is het wel extreem!
Dinsdag werd ik wakker, heel erg loom, niet uitgerust, m'n stem was volledig weg en ik had enorme keelpijn.
Woensdag was de keelpijn weg, maar het leek alsof m'n keel nog opgezwollen voelde, ik had ook enorme hoofdpijn al twee dagen, + neus potdicht! waarschijnlijk zijn het m'n sinussen..
boven en onder m'n ogen heel veel druk + in het midden van m'n voorhoofd ...
ik moet lichtjes hoesten niet erg veel, maar als ik adem voel ik telkens een prikkeling in m'n longen/luchtwegen. vooral savonds komt dit gevoel erger, precies alsof het lastig is om m'n longen volledig met lucht vol te brengen.
ook heb ik pijn aan m'n kaakbeen.. ligt dit daar los van of kan dit ook door een verkoudheid komen? het is zelfs zo erg dat ik amper m'n mond kan open doen of op harde dingen kan bijten.
het lijkt gewoon alsof iemand heel de dag m'n hoofd ineen duwt.. ik voel erg veel druk rond m'n hoofd
m'n ogen zijn ook droog.. (heeft dit ook te maken met een verkoudheid?)
Nu is het vrijdag en het lijkt alleen maar te verergeren.. het enige wat ik neem zijn neusdruppels om wat meer lucht te krijgen, en savonds drink ik pepermunt thee..
ik wil niet echt veel sinutab nemen of neurofen (neurofen heb ik de eerste twee dagen genomen) omdat ik niet echt afhankelijk wil zijn van medicijnen.
het lijkt banaal om een topic over een verkoudheid te beginnen, maar een verkoudheid kan best heel vervelend zijn
Misschien hebben jullie tips om een verkoudheid te verlichten of tegen te gaan?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 15:35
Verwijderd
Gezond eten, genoeg drinken en geduldig wachten. Anders even antibiotica vragen aan je dokter.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 15:40
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
van paracetamol word je niet "afhankelijk" dus als je pijn hebt kun je die gewoon nemen, zeker aangezien de gemiddelde verkoudheid maar een week duurt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:34
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ja het is vooral iboprofen die er in zit, maar kwil ni 'vasthangen' aan medicatie(ik wil er niet te snel naar grijpen bedoel ik dan), en over het algemeen helpt het precies niet (of niet veel).. genoeg drinken heb ik ook al gelezen! iets om de afvalstoffen sneller uit het lichaam te doen verdwijnen (:
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ibuprofen heet het spulletje en daar geldt hetzelfde voor als voor paracetamol, met als kanttekening dat je van ibuprofen maagklachten kunt krijgen.

En dat verhaal met die afvalstoffen moet je echt laten gaan want dat is echt onzin. Goed drinken is goed omdat als je ziek bent en een beetje koortsig bent je meer zweet en dus meer water verdampt en dat moet je aanvullen. En als je keelpijn hebt verzacht het de boel een beetje.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 19:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gezond eten, genoeg drinken en geduldig wachten. Anders even antibiotica vragen aan je dokter.
Antibiotica zal je niet helpen want een verkoudheid is een virusinfectie.

Wat mij altijd goed helpt bij een verkoudheid is paracetamol (is ook minder schadelijk voor je maag dan ibuprofen). Verder strepsils oid voor je keel, lekker veel drinken (vooral thee vind ik dan fijn). Hot Coldrex kan ook goed helpen. Zijn zakjes die je moet oplossen in heet water met paracetamol en vitamine C.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 19:26
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
aah! kdacht dat dat waar was van dat water..
'k denk dat ik eigenlijk sinusite (of hoe je het ook schrijft) heb.. bah, echt vervelend! heb ook hele lichte koorts al een paar dagen. coldrex heb ik nog niet van gehoord! (: werkt dat goed?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 20:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
sinusitis merk je écht wel, want dan heb je rammende koppijn zodra je iets probeert dat lijkt op voorover buigen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 20:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Plus dat je dan geen keelpijn hebt. Een verkoudheid lijkt me waarschijnlijker (en ook dan kan je een dichte neus en hoofdpijn hebben).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 00:03
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ben deze voormiddag op afspraak bij de dokter geweest , heb dus sinusitis
keelpijn had ik alleen maar dinsdag, dan ging dit over.
heb alleen maar het advies gekregen voor sinutab te nemen, max 5 dagen.; en m'n neusdruppels mag ik verder nemen
als het niet beter is, antibiotica..
kan het zijn, dat je bij sinusitis ook wel meer pijn hebt aan een bepaalde kant ?
ik heb vooral veel pijn aan m'n linkerkant van m'n hoofd, vooral als ik voorover buk of van neer te zitten plots rechtsta, echt zo erg dat ik me soms vast moet houden..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 00:05
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
de rest van de dingen (zoals de keelpijn, hoest,..) is voorbijgegaan, heb daar vandaag dus geen last meer van.
juist heel de dag die koppijn , en m'n neus die vooral dicht zit.
+ dus die pijn als ik plots rechtsta of neerzit, of plots m'n hoofd naar links of rechts draai
vooral last achter en boven m'n ogen, + aan m'n slapen en het midden van m'n hoofd.
weten jullie geen extra middeltjes? thee drinken ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 11:45
Verwijderd
Stomen, eventueel met rhinocaps en dan proberen die holtes leeg te snuiten (hoewel snuiten misschien wel veel hoofdpijn geeft). Verder gewoon heel veel rusten en wachten tot het over is. Ik ben geen arts hoor, maar dat is wat ik deed toen ik dat vroeger wel eens had.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 16:21
Verwijderd
Voldoende vitamine C (citrusvruchten!) en verder ga ik met een verkoudheid gewoon door. Het kan allemaal wat gevoelig zijn maar je moet ook niet teveel drama maken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 22:26
Verwijderd
Maar als je bijholteontstekingen hebt is dat toch net iets meer dan 'gewoon verkoudheid' mijns inziens.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 22:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, maar je kunt er soms weinig meer aan doen dan goed uitrusten, goed eten en drinken, pijnstilling en eventueel medicatie gebruiken, en verder uit te zieken.
Je hebt heel veel huis-, tuin en keukenmiddeltjes met verschillende effectiviteit, maar soms is het gewoon het beste om te accepteren dat je ziek bent en hopen dat je snel beter bent.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Maar als je bijholteontstekingen hebt is dat toch net iets meer dan 'gewoon verkoudheid' mijns inziens.
Absoluut, maar daarbij voel je het aan als je totaal niks meer kunt. TS kan nog prima forumen en heeft heel wat andere topics
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 20:47
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Neen geen idee, maar had last van m'n neus, lichtjes hoesten,koorts, en op de plaatsen waar de sinussen zitten, dokter heeft onderzoek gedaan en bleek dat het sinusite was, het is pas sinds vandaag dat het wat beter gaat! ik dacht eerst dat het om een gewone zware verkoudheid ging, maar ttoen kreeg ik meer en meer last van m'n sinussen... dusja, heb geloofd wat de dokter zei en gedaan watie zei en blijkbaar gaat het nu al wat beter als het maar weggaat!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Longproblemen?
Xagneto
3 26-09-2011 10:29
De Kantine Open dan een saaitopic 684
Verwijderd
501 06-09-2009 00:00
Lichaam & Gezondheid Verkouden, tips?
Quiana
9 14-09-2003 15:55
Lichaam & Gezondheid langdurig/continu verkouden
heavinly
12 14-02-2003 07:09
Lichaam & Gezondheid middeltjes tegen zware verkoudheid?
sweety nick
13 13-02-2003 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.