Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2002, 18:17
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
UTRECHT - President-directeur H. Huisinga en de voltallige Raad van Commissarissen van de Nederlandse Spoorwegen stappen op. Dit is woensdagavond door de NS bekendgemaakt op een persconferentie.

De NS is er niet in geslaagd om in 2001 voldoende treinen op tijd te laten rijden. De afspraak met minister Netelenbos (Verkeer en Waterstaat) was dat het spoorbedrijf een punctualiteit van 80 procent zou halen. Volgens de voorlopige berekeningen slaagde de NS er in om 79,9 procent van de treinen op tijd te laten rijden.

Hoewel dit cijfer voorlopig is, en kleine correcties naar boven en beneden mogelijk zijn, hield Netelenbos vast aan 80 procent. In een gesprek met president-commissaris J. Timmer op oudejaarsdag drong de bewindsvrouw erop aan dat de commissarissen topman Huisinga zouden ontslaan.

De commissarissen weigerden dit te doen omdat dit volgens hen niet in het belang was van de onderneming. Zij besloten vervolgens unaniem zelf hun functie ter beschikking te stellen. "Met tegenzin, want wij zijn verknocht aan dit bedrijf", zei Timmer.


Tja, nu maar hopen op verbetering. Ik vraag me ook af wie er nou zin heeft om bij een bedrijf met zo'n imago te gaan werken


__________________
when i rock..
Advertentie
Oud 02-01-2002, 18:18
John-17
John-17 is offline
en terecht ook
mensen hebben tegenwoordig al zon instelling van: met de trein? nee dan nog liever 2 uur in de file want dan ben ik nog sneller op mijn bestemming
Oud 02-01-2002, 18:30
PV
PV is offline
vind t op zich wel lullig, op 0.1% het niet halen... maar 80% is sowieso natuurlijk wel veel te laag.
Oud 02-01-2002, 18:43
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik hoop dat het gaat werken, maar volgens mij krijgen ze nu wederom veel te veel mensen in de top en dan zijn we nog steeds niets opgeschoten.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Oud 03-01-2002, 12:38
pseudoniem
pseudoniem is offline
volgens mij is die sfeer bij de NS al geheel verneukt en heeft het weinig met de directie te maken. Er zijn plaatsen zoals Rotterdam waar je redelijk makkelijk met de trein doorheenkomt, maar als je door Den Haag gaat dan heb je de grootste problemen. Volgens mij heeft dat grotendeels te maken met de zieke sfeer daar.

Ik geloof niet dat de situatie stukken beter wordt. En dat het allemaal aan Huisinga en de rest van de directie geloof ik ook echt niet. Ze zijn gewoon in een bedrijf gestapt waar de sfeer zo ontzettend verneukt is...

Maarja, ze krijgen nu een nieuwe... ik ben benieuwd wie er zo gek is.
Oud 03-01-2002, 15:49
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
En als de NS straks nog steeds geen 80% haalt, wordt Netelenbos dan ook de laan uitgestuurd?

Wishful thinking....
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 03-01-2002, 16:26
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
En als de NS straks nog steeds geen 80% haalt, wordt Netelenbos dan ook de laan uitgestuurd?

Wishful thinking....

Reizigersorganisatie Rover vindt inderdaad dat zij ook moet opstappen (zie deze link). Ik weet verder niet hoeveel invloed die hebben, maar zo'n gek idee is het dus niet..
__________________
when i rock..
Oud 03-01-2002, 20:04
Verwijderd
Weg met Tineke!
Oud 03-01-2002, 22:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
Netelenbos is zelf ook een prutminister, ze stapt zelf toch ook niet op.
Ik weet niet of het zo verstandig is om een top te verwisselen.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 08-05-2007, 21:47
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
wow..als ik iets niet zag aankomen..:\
__________________
This is all I need to feel alive <3
Oud 08-05-2007, 21:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Er zijn geen ups in Bagdad!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-05-2007, 21:53
Verwijderd
Citaat:
At the Drive-in schreef op 08-05-2007 @ 22:47 :
wow..als ik iets niet zag aankomen..:\
hoe kun je zo iets ouds nu omhoog halen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.