Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2011, 20:45
KoenEchoes
KoenEchoes is offline
Speel met het idee om in Engeland te studeren. Gewoon omdat het me ongelooflijk leuk lijkt, maar vooral omdat ik iets met Engels wil gaan studeren en je zo sneller de taal (nog beter) beheerst.

Ik zit op de HAVO en ben/was van plan de Lerarenopleiding Engels Voortgezet Onderwijs te gaan doen. Als het mogelijk is zou ik dat dus willen studeren, maar wat me vooral aantrekt is Creative Writing e.d.. Ik wil écht iets met de Engelse taal gaan doen, en voor zover ik weet is er geen HBO Creative Writing English (o.i.d.) in Nederland. Verder is Literatuur ook een optie. (Om eens een vrij loze vergelijking te maken, ik lees liever Animal Farm van George Orwell dan dat ik naar het zeer vergelijkbare Animals album van Pink Floyd luister. En ik ben een groot Pink Floyd fan.)

Wat ik dus vooral wil weten is wat je met een HAVO diploma in Engeland, met de Engelse taal kan gaan doen. Op de site van Nuffic lees ik dat je in het algemeen een VWO diploma nodig hebt maar het lijkt me dat dit in mijn geval anders ligt omdat ik echt iets met de taal wil gaan doen en niet Medicin of iets wil gaan studeren, in het Engels dus. Of eigenlijk hoop ik dat.

Ik realiseer me verder ook dat dit bericht een grote trainwreck is dan dat aan het begin van de film Super 8. Ga m'n best doen om het wat duidelijker te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2011, 12:06
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Kijk gewoon op de site van de onderwijsinstelling waar je wilt gaan studeren wat de toelatingseisen zijn. Ik neem aan dat je een undergraduate (bachelor) wil gaan doen? In de meeste gevallen heb je daar in de UK wel havo, vwo of mbo4 voor nodig.

Denk er ook aan dat je een taaltest moet doen, IELTS of TOEFL.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 16:22
SjaakAfhaak
SjaakAfhaak is offline
Hier vind je informatie over het onderwijssysteem in de UK.

Maar misschien is het inderdaad handiger om eerst te beslissen wat/waar je wilt studeren, en dan gewoon per onderwijsinstelling te kijken wat je ervoor nodig hebt.

Op deze website kun je de meeste opleidingen in de UK vinden.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 19:43
Aankomendstuden
Aankomendstuden is offline
Als je graag in het Verenigd Koninkrijk wilt studeren valt er ook wel wat voor te zeggen om voor Schotland te kiezen. Daar is studeren namelijk gratis voor EU-burgers. Dus ook voor ons. Op deze site staat hoe het precies zit Gratis studeren in Schotland. Hier kun je trouwens ook zien in welke andere landen je gratis kunt studeren en wat het kosten plaatje is: Buitenland studeren: gratis studie overzicht.

Verder inderdaad, als je in het buitenland wilt studeren zul je aan moeten kunnen tonen dat je Engels van een dusdanig niveau is dat je het onderwijs daar goed kunt volgen. De TOEFL en de IELTS zijn het meest gangbaar, maar niet erg goedkoop.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Universiteit in Engeland doen
W-Singh
2 10-08-2016 08:19
Studeren Studeren in Engeland
laurie1001
6 14-11-2015 13:52
Studeren Studeren in Engeland
Lotta_JPMorgan
9 04-06-2015 18:21
Studeren 1 Jaar studeren in Engeland en dan weer terug?
Maxter
2 26-10-2012 19:23
Studeren Geneeskunde studeren in Engeland
Corronne
1 05-03-2010 18:10
Studeren Studeren in Engeland (uni of Reading?) + Cijfers
Seriously
7 04-11-2008 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.