Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 08:59
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Hoihoi,

Ik scheer mij al jaren met een mooi scheerapparaatje (Philishave). Sinds een flinke poos moet gewoon iedere dag, maar eigenlijk moet het de laatste tijd al twee keer op een dag. Niet leuk...
In elk geval, als ik mij 's ochtends om 9 uur (ofzo) scheer, dan is het halverwege de middag (zeg 3, 4 uur) al weer erg duidelijk te zien. En met "duidelijk" bedoel ik ook "duidelijk".. Nu ben ik te lui om mij standaard twee keer per dag te scheren (als ik uitga doe ik het wel nog een keertje), maar aan de andere kant voel ik me er onprettig bij, want ik heb het gevoel dat het er onverzorgd uitziet op mijn kop. Graag zou ik een "gladder alternatiefje" hebben...

Nu is mijn vraag: ik scheer dus altijd met een mooi apparaatje, maar is het zo dat scheermesjes echt gladder scheren? De een zegt dat het een fabeltje is en de ander zegt dat het wel echt zo is: daar word ik dus niets wijzer van. En ik ga ook geen geld over de toonbank smijten om het "maar effe te proberen". Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Thanks,
Joost
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 09:16
Verwijderd
in mijn geval is mijn baardhaar te dik voor een scheerapparaat, dus voor mij zijn de mesjes gladder
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 09:42
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Zo duur is een scheermesje niet hoor
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 09:49
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 18-06-2004 @ 10:42 :
Zo duur is een scheermesje niet hoor
hmm die mesjes van gillette mach 3 vind ik toch niet bepaald goedkoop, maar ja die werken ( voor mij ) wel het beste.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 10:14
The0
The0 is offline
Ik heb jarenlang met mesjes gescheerd en dat gaat wel degelijk stukken gladder. Ben alleen nogal lui aangelegd (eens in de zoveel tijd mesjes kopen, scheerschuim etc) dus ben maar overgestapt op een gemachineerde scheermachine van des lands trots Philips.. Gaat opzich ook prima maar niet zo glad (en haal me ook niet zo vaak open) als met mesjes.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 10:21
Arox
Avatar van Arox
Arox is offline
Ik ben begonnen met een scheermachine, maar ben overgestapt op mesjes, resultaat vind ik mooier/netter
__________________
Topickiller
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 14:33
Auryon
Auryon is offline
Heb nooit een scheerapparaat gehad, maar mijn vader zei dat ik ook maar best bij scheermesjes bleef, want die scheerden gladder .

Je kan best wel zo een scheersysteem met 3 mesjes (mach3). Want voor mijn gevoel scheren die veel gladder en makkelijker dan die met 2 mesjes.

Zo een mach3 scheersysteem kost 10-15 euro ofzo, en daar krijg je nog een extra scheermesje bij. Met 1 scheermesje doe je toch wel 10-20 dagen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 14:55
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
nou ik zweer dus bij nat scheren.
veel fijner

bovendien ik krijg uitslag van electrisch scheren dus
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:30
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik scheer me dan wel niet in mijn gezicht, maar met een mesje wordt het bij mij wel gladder.

Scheermesjes zijn nou ook weer niet zo duur dat je er niet eentje kunt kopen om te proberen..
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:38
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ik gebruik ook mes en zeep, daar voel ik me ook wel goed bij, zo'n apparaat is voor luiaards q:
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 18:09
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik ben dan wel een vrouw, maar ik heb de meeste mannen uit mijn omgeving horen zeggen dat ze een scheermesje beter vinden

(en voor mijn benen is het eigenlijk ook gladder met een mesje dan met een apparaat..)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 18-06-2004 @ 10:49 :
hmm die mesjes van gillette mach 3 vind ik toch niet bepaald goedkoop, maar ja die werken ( voor mij ) wel het beste.
inderdaad niet goedkoop, wel t beste
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 19:19
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb een scheerapparaat, maar mesjes schijnen bij velen beter te werken enzo. Maar ik ben lui
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 23:16
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Vraagje wat ik nog steeds niet 100% zeker weet:

Krijg je van scheren dikker baardhaar en groeit het ook sneller dan eerst? Bij mij is het wel zo, hoe vaker ik scheer hoe sneller het terug komt en hoe harder en dikker het wordt. of hoe zit het precies?
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 19-06-2004 @ 00:16 :
Vraagje wat ik nog steeds niet 100% zeker weet:

Krijg je van scheren dikker baardhaar en groeit het ook sneller dan eerst? Bij mij is het wel zo, hoe vaker ik scheer hoe sneller het terug komt en hoe harder en dikker het wordt. of hoe zit het precies?
Nee, dat is onzin. Een haar bevat geen zenuwen, maar is gewoon een uitstootsel van een haarvaatje. Als jij je (hoofd)haar halverwege afknipt, dan 'weet' dat haar niet dat het afgeknipt is: het blijft gewoon op volle snelheid groeien, tot het een bepaalde maximumlengte heeft en dan uitvalt.

Als jij je scheert, dan 'weten' de haarvaatjes in jouw gezicht echt niet of de haar die eruit groeit afgeschoren wordt of niet. Die blijven dus gewoon op hun eigen snelheid produceren en trekken zich niets aan van scheren.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:40
Ndimension
Ndimension is offline
Precies, maar als je het afscheert lijk het dikker, omdat het haar nu geen punt vorm meer heeft, maar een platte vorm.
Trouwens scheermesjes zijn niet duur, bij de kruidvat 2 euro nog wat voor een scheerapparaat en 2 euro voor mesjes
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:49
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Bedankt voor jullie reacties


Ik weet absoluut helemaal niks van scheermesjes enzo, maar je hebt dus een scheerset als in een soort "handvat" () met verwisselbare mesjes, die los verkrijgbaar zijn?

En wat betreft scheerschuim: zit dat standaard ergens bij, of moet je dat los kopen? Of is scheerschuim ouderwets en heb je dat niet meer nodig?


Sorry, maar ik heb me altijd electrisch geschoren en weet er geen zak van af. Ook op internet is duidelijke info moeilijk te vinden.. (En mijn vader scheert zich ook electrisch, heb ik niks aan dus ).
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Jozzy schreef op 19-06-2004 @ 13:49 :
Bedankt voor jullie reacties


Ik weet absoluut helemaal niks van scheermesjes enzo, maar je hebt dus een scheerset als in een soort "handvat" () met verwisselbare mesjes, die los verkrijgbaar zijn?

En wat betreft scheerschuim: zit dat standaard ergens bij, of moet je dat los kopen? Of is scheerschuim ouderwets en heb je dat niet meer nodig?


Sorry, maar ik heb me altijd electrisch geschoren en weet er geen zak van af. Ook op internet is duidelijke info moeilijk te vinden.. (En mijn vader scheert zich ook electrisch, heb ik niks aan dus ).
Je hebt idd een houder die je eenmalig koopt (het handvat dat jij beschrijft ) en je hebt aparte scheermesjes. Je moet wel de juiste mesjes bij de juiste houder kopen, want eigenmerk mesjes gaan niet op gilette houders bijvoorbeeld.
Mach3 is wel het duurste wat er is, maar heel veel mannen gebruiken het, dus die zal wel goed zijn. Je kunt ze in grote pakken gekopen, dan zijn ze relatief voordeliger dan als je ze elke keer per 4 koopt.
Verder moet je scheerschuim (of scheergel) apart kopen. Die heb je ook van gilette, maar zou je ook van bijvoorbeeld een eigen merk kunnen kopen. Dat scheelt niet veel. Je hebt dan nog keuze uit normaal en sensitive.
En tenslotte heb je ook producten voor na het scheren, zoals Aluin. Dat is voor als je kleine wondjes hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:24
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ik prefereer scheerzeep.. Je weet wel, met zo'n kwast. Ik denk omdat het natuurlijker is dan zo'n spuitbusgeval, of zo'n gel.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 14:12
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Mesjes zijn toch veel goedkoper dan een scheerapparaat? Lijkt mij tenminste...

Maar precies zoals Balance zegt, zo werkt het. Easy lijkt me. *maar geen verstand, ben geen jongen *
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 11:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-06-2004 @ 15:12 :
Mesjes zijn toch veel goedkoper dan een scheerapparaat? Lijkt mij tenminste...

Maar precies zoals Balance zegt, zo werkt het. Easy lijkt me. *maar geen verstand, ben geen jongen *
maar de aanschaf van een scheerapparaat is eenmalig, terwijl je mesjes steeds weer moet gaan kopen. Op den duur is een scheerapparaat dus goedkoper.

En ik ben ook geen jongen hoor
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 16:26
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Haha, nou, de toevoeging" (gezicht) ging er meer om dat het niet om down under gaat, daar heb je waarschijnlijk wat andere methoden voor..

Iig, het is goed dat ik er nu een en ander van weet, dank jullie wel. Zal binnenkort wel eens rond gaan kijken in winkels (altijd handig), nu maar hopen dat ik m'n gezicht een beetje heel laat!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 23:31
Type
Avatar van Type
Type is offline
Mesjes zijn wel gladder, maar ik ben daar ook te lui voor.

Ik scheer me dagelijks met ook een Philishave, maar voor speciale gelegenheden (mijn gala laatst) pak ook nog wel even het mesje, voor dat 'baby-billetjes glad' idee
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 23:33
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Jozzy schreef op 20-06-2004 @ 17:26 :
Haha, nou, de toevoeging" (gezicht) ging er meer om dat het niet om down under gaat, daar heb je waarschijnlijk wat andere methoden voor..

Iig, het is goed dat ik er nu een en ander van weet, dank jullie wel. Zal binnenkort wel eens rond gaan kijken in winkels (altijd handig), nu maar hopen dat ik m'n gezicht een beetje heel laat!
Rustig scheren, scheelt een hoop wondjes .
Maar ik vind scheermesjes beter scheren, het is glader en makkelijker omdat ik een sikje heb. En een scheerapparaat wil dan wel eens een paar haren er uit trekken, dat voel niet fijn
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 01:12
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Scheermesjes scheren niet zó veel gladder dan scheerapparaat. Met een mesje heb jij dus rond 3 uur waarschijnlijk alsnóg stoppels staan.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:04
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Scheelt het eigenlijk veel of je zo'n geval met 2 mesjes hebt, zoals ik, of een met 3 of tegenwoordig al 4 ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:46
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 21-06-2004 @ 10:04 :
Scheelt het eigenlijk veel of je zo'n geval met 2 mesjes hebt, zoals ik, of een met 3 of tegenwoordig al 4 ?
ach het klopt wel dat je dan minder scheerbewegingen hoeft te maken, dus die reclame klopt wel. Verder is scheren hoe dan ook een ongemak, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:57
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-06-2004 @ 12:29 :

En ik ben ook geen jongen hoor
Weet ik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:45
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
p-chez schreef op 21-06-2004 @ 02:12 :
Scheermesjes scheren niet zó veel gladder dan scheerapparaat. Met een mesje heb jij dus rond 3 uur waarschijnlijk alsnóg stoppels staan.
Hmmz, valt tegen.... Ik wist wel dat het geen wereld van verschil zou maken, maar ik hoopte dat dit toch een beetje minder zou blijven. Ach, ik zal wel eens op zoek gaan naar dat spul, maar met dit in m'n achterhoofd ben ik waarschijnlijk minder bereid "veel" geld uit te geven (met veel bedoel ik dus ook in de toekomst).
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 01:35
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Jozzy schreef op 21-06-2004 @ 20:45 :
Hmmz, valt tegen.... Ik wist wel dat het geen wereld van verschil zou maken, maar ik hoopte dat dit toch een beetje minder zou blijven. Ach, ik zal wel eens op zoek gaan naar dat spul, maar met dit in m'n achterhoofd ben ik waarschijnlijk minder bereid "veel" geld uit te geven (met veel bedoel ik dus ook in de toekomst).
Ach, 't maakt waarschijnlijk wel wát verschil... maar niet enorm veel.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 06:47
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 21-06-2004 @ 10:46 :
ach het klopt wel dat je dan minder scheerbewegingen hoeft te maken, dus die reclame klopt wel. Verder is scheren hoe dan ook een ongemak, vind ik.
Ach, met een vrolijk muziekje erbij (:
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:51
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
EggeD schreef op 21-06-2004 @ 10:04 :
Scheelt het eigenlijk veel of je zo'n geval met 2 mesjes hebt, zoals ik, of een met 3 of tegenwoordig al 4 ?
Ik weet niet... Ik vraag me in ieder geval wel af; als het 1e mesje het haartje optilt, en de 2e en 3e scheren hem af, hoe deden ze dat dan vroeger toen ze nog maar 1 mesje hadden?
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 23-06-2004 @ 12:51 :
Ik weet niet... Ik vraag me in ieder geval wel af; als het 1e mesje het haartje optilt, en de 2e en 3e scheren hem af, hoe deden ze dat dan vroeger toen ze nog maar 1 mesje hadden?
Je kijkt te veel naar Lebbis en Jansen...

Maare, volgens mij is het met het mes minder vaak op een dag nodig, als het al 2 keer nodig is. Mijn huidige vriend scheert met mesje, mijn ex met apparaat, maar het verschil is wel te zien
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.