Oud 30-11-2006, 17:27
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb vandaag een EEG-scan gehad omdat ze vermoeden dat ik een vorm van epilepsie heb, namelijk abscenses. Ik vond de EEG niet eng, maar op het moment dat ze met die lichtflitsen begonnen voelde ik me heel naar. Ik werd heel erg nerveus, gejaagd, voelde me hart heel erg snel kloppen en ik ging schokken, trillen en een soort van verkrampen. Ik weet wel dat ik dit allemaal deed, op het moment dat ik dacht dat het echt heel erg zou gaan worden deed ze het licht uit en moest ik ''ontspannen''. Dit ging totaal niet want mijn arm en benen enzo gingen onwillekeurg schokken, wel minder als tijdens het licht.

Later deed ze weer de lichtjes laten flikkeren en moest ik er weer inkijken, weer werd ik helemaal naar en schokkerig, ook moest ik mijn ogen dichtdoen terwijl dat licht knipperende. Op dat moment leek het alsof ik elke keer wegviel of in elkaar ''krampte''. Maar steeds als ik dacht dat het erger werd zette ze het uit.

Ik ben er best van geschrokken dat ik zo heftig reageer op licht, dat wist ik nooit. Zelfs 15 minuten daarna toen ik daar nog lag kon ik niet meer ontspannen, ik leek wel opgeladen en helemaal gespannen ofzo, ook schokte ik soms nog een beetje. Daarna moest ik ook nog 3 minuten lang zuchten, toen schokte ik niet, maar leek het steeds alsof ik in slaap viel of ''wegraakte'' maar dan riep ze mij terug dat ik door moest zuchten. Ik vond dat erg moeilijk want ik leek steeds ''te verdwijnen''.

Zijn er meer mensen die op deze manier gereageerd hebben of hier iets in herkennen? Ik ben bang dat ik epilepsie heb omdat ik zo gek reageerde.....

Kan iemand mij helpen?

Ik krijg 17 januari pas uitslag....word gek.

xxx een bang meisje.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 18:33
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Hee, mijn zusje heeft epilepsie, maar dan met zware aanvallen. Niet met abscenses, of tenminste in mindere mate.
Zij kan aanvallen krijgen van heftig lichtgebruik, maar als zij een aanval heeft is ze wel buiten bewustzijn. En ik maak uit jouw verhaal op , dat jij wel bij bewustzijn bent. Is dat dan het verschil met abscenses en een complexe aanval ofzo? Ik weet het niet zo goed.

Je kan ook hier deze vraag stellen:
http://www.epilepsie.net/
http://www.epilepsie.nl/
http://www.epilepsienukanhetbeter.nl/index2.html

Hier kunnen ze waarschijnlijk beter antwoord geven, als dit uberhaupt met epilepsie te maken heeft. EN er staat heel veel info op natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 18:34
Mentalgraffiti
Avatar van Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
epilepsie kan inderdaad getriggerd worden door flitsen. Wat jij beschrijft komt ook aardig overeen met wat ik heb geleerd over epilepsie, maar om het zeker te weten zou ik toch even de uitslag afwachten..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 18:35
Mentalgraffiti
Avatar van Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 30-11-2006 @ 18:33 :

Zij kan aanvallen krijgen van heftig lichtgebruik, maar als zij een aanval heeft is ze wel buiten bewustzijn. En ik maak uit jouw verhaal op , dat jij wel bij bewustzijn bent. Is dat dan het verschil met abscenses en een complexe aanval ofzo? Ik weet het niet zo goed.

Je hebt verschillende vormen van epilepsie, ook waarbij je volledig bij bewustzijn bent tijdens een aanval. Bij heftige aanvallen is dit meestal niet zo (kan wel)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 19:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is sowieso toch niet zo heel vreemd dat die lichtflitsen zulke gevoelens oproepen? Ik denk dat ik dat ook alles behalve prettig zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 15:34
Linda1985
Linda1985 is offline
Ik heb epilepsie en kan ook absoluut niet tegen lichtflitsen, ik word al helemaal gek als er "oude" monitor in mn buurt staat met een lage frequente (60Hz oid). Maar wacht gewoon de uitslag even af, je hoeft niet echt heel bang te zijn, het leven gaat gewoon verder of je nou wel of geen epilepsie hebt. Natuurlijk geeft het wat beperkingen, maar je kunt er prima mee leven hoor Sterkte ermee!
__________________
Eej...Houdoe he!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 16:00
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
dank je wel voor jullie reacties.

Ik bedoel het niet raar, maar het gaat me er niet zozeer om of ik het nou wel of niet heb, meer of er hier mensen zijn die mijn reactie herkennen omdat ze zelf epilepsie hebben? En of die herkennen of mijn reactie toch een soort epilepsie is of gewoon gevoeligheid voor licht ofoz, ik zit er gewoon mee...
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Extreme nachtmerries/hallucinaties
Unknown123
19 10-04-2014 23:21
Psychologie 'Angst' voor epilepsie
Prospect
11 25-10-2013 00:11
Lichaam & Gezondheid Ben jij wel eens flauw gevallen?
Soezen
139 10-10-2003 09:59
Psychologie Epilepsie --> Hypochondrie.
Severus
9 21-07-2002 21:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.