Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 22:39
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik heb vandaag 2 jonge ratjes gekocht, maar volgens mij zijn ze niet echt veel gewend. Ik heb wel altijd ratten gehad, maar de laatste had een hele agressieve moeder gehad en zij bleek zelf ook agressief en niet goed tam te maken.

1 van de 2 die ik nu heb bijt ook in mn vinger als ik hem gewoon voor haar neus houd (zodat ze een beetje aan mijn geur kan wennen). Het is niet echt hard, maar meer voorzichtig om te kijken of ze me kan eten ofzo.
Hoe kan ik haar leren dat het niet de bedoeling is dat ze er harder in gaat proberen te bijten?

(tips om ze goed tam te krijgen zijn ook welkom!)
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2005, 23:04
Mara
Mara is offline
Deden die van mij ook, houden ze vanzelf mee op, of ze gaan iig niet harder bijten. Tam krijgen: Vooral in 't begin veel eruit halen. Hoef niet zozeer heel lang, maar vooral vaak, zodat ze eraan wennen om uit de kooi gehaald te worden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 13:38
_Nips
Avatar van _Nips
_Nips is offline
Je kan ook het beste ratjes bij een ervaren fokker kopen dan zijn ze al van kleins af aan aan mensenhanden gewend en veel tammer.

Maar ik heb ook 2 ratjes gehad die niet van een fokker kwamen en die waren erg wild. Je kan het beste op een rustige plaats gaan zitten waar ze gewoon hun gang kunnen gaan (liefst steeds op dezelfde plek in het begin). Je moet ze regelmatig pakken ook al vinden ze dat niet leuk en kunnen ze soms bijten, ze wennen er snel aan.
Je moet veel geduld hebben dat wel... Geef ze af en toe ook iets lekkers zoals fruit of bijvoorbeeld kattensnoepjes.

Succes het komt vast goed
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 14:22
Verwijderd
gewoon heel veel aandacht aan besteden, des noods om de beurt uit de kooi halen. voor ratten isset beter als ze niet alleen zijn, maar een enkele rat krijg je natuuurlijk wel veel sneller tam

zorg dat je kamer ratproof is, ga zitten lezen en laat ze loslopen. jij moet hun veilige plaats worden, ze moeten naar jou toe lopen als ze bang zijn, pak ze dus niet zomaar op enzo
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 22:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Veel uit de kooi halen en ze gewoon een beetje laten lopen (zorgen dat ze niet kunnen ontsnappen). Geef ook geen eten door de tralies van het hok heen, dan kunnen ze je vinger wel eens voor eten aan gaan zien en dan is het logisch dat ze bijten, gewoon veel aandacht aan schenken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna oppas ratjes
Ui
5 11-08-2005 11:51
Flora & Fauna Ratje erbij
Verwijderd
3 21-09-2004 16:58
Flora & Fauna ratje dood -> nieuwe rat erbij
AlopiA
12 02-10-2003 18:10
Flora & Fauna pino en popje mijn ratjes
kleine wicca
19 06-10-2002 15:53
Flora & Fauna 2 ratten...
20marianne12
12 03-09-2002 13:33
Flora & Fauna Tip: Ratten als huisdier
Preaper
14 26-01-2002 21:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.