Oud 15-01-2008, 16:14
thirzajoy
thirzajoy is offline
Hallo,

Ik zit op een school met grijze muren, grijze vloeren en een wit plafond. Gevangenis effect dus.

We willen als leerlingenraad hier iets aan doen maar stromen niet echt over van de inspiratie.

Hebben jullie iets gaafs op school, waar het gebouw mooier/gezelliger/leuker van word? Of hebben jullie ideeen?

Alvast bedankt!

Thirza
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2008, 16:23
Verwijderd
De muren verven in een kleur?

En/of dingen op de muur verven/hangen, bv. tekeningen, schilderingen van tekenlessen of gedichten of foto's van leerlingen en/of in vitrinekasten dingen die leerlingen gemaakt hebben bij handvaardigheid of techniek ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 16:26
Verwijderd
POSTERS !!!!!
en kleurtje, en dan meteen fel, limegroen ofzo, dat gaat een tijdje mee, en staat licht.
schrijf een of andere contest uit voor de beste aankleding van je school, dan krijg je altijd wel iets waar je wat mee kan
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 19:34
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Mijn CKV lerares had het leuke idee de kleuren uit te kiezen voor onze school. In plaats van lichtblauwig is alles nu knalgeel met af en toe een oranje/felrode deur ertussen. Ik kan je vertellen dat dat er ook niet leuker op is geworden -_-

Maar verder hangen wij altijd alle knutselwerkjes van de onderbouw aan de muren (we hebben grote prikborden op de muren), projecten van allerlei andere vakken, krantenknipsels die interessant zijn voor leerlingen, alle klassenfoto's ingelijst en heel veel posters. Dat maakt het al een stuk leuker als verven geen optie is!
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 19:47
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Wij hebben graffiti binnen in de kantine op de muur.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 09:32
Nyawa
Wij hadden op de middelbare school altijd een foto-expositie aan de muur hangen, meestal van CKV-leerlingen, en ook veel tekeningen van bovenbouwleerlingen. Buiten heeft er ooit een mooi stuk graffiti op de muur gestaan. En tja, gewoon vragen of jullie de muren mogen verven? Hoeft niet eens zo fel, gewoon een pastelkleur maakt het al een stuk gezelliger.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 23:43
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Maar verder hangen wij altijd alle knutselwerkjes van de onderbouw aan de muren (we hebben grote prikborden op de muren), projecten van allerlei andere vakken, krantenknipsels die interessant zijn voor leerlingen, alle klassenfoto's ingelijst en heel veel posters. Dat maakt het al een stuk leuker als verven geen optie is!
Dat is idd ook leuk, en hadden wij eerst ook toen ik nog op school zat. Maar in mijn laatste jaar mocht het niet meer van de brandweer. Ik weet niet of dat een redelijk algemeen idee is van de brandweer/gemeentes.

En idd gewoon wat kleur kan al veel doen. En graffiti en shit, er zijn vast veel mensen die hun creativiteit ook wel eens op de muur van school willen maken. Wij hadden sowieso veel gekleurde muren en vloeren, maar ook een ruimte waar een paar getallenteerde leerlingen een mooi stuk graffiti en verf hebben gemaakt.

Ik betwijfel alleen of jouw school dat toe zal laten als ze nu blij zijn met grijs en wit


offtopic: oh het leek me altijd zo vet om mn school naar mijn idee in te richten, meer chillruimtes met verschillende stijlen en kleuren en daarbij ook muziek, die ook per ruimte anders kan en banken en tafels ipv picknicktafels, en zitzakken en dingetjes aan het plafond en gordijnen en jaaaa
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 13:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
mens(en) met talent, verf en eventueel sjablonen aan de slag laten gaan. wij hadden in het klassieke talen lokaal een hele mooie oranje wand met zwarte griekse schilderingen .
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 13:00
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Wij hadden ooit in het klassieke talen lokaal geschilderde zuilen en druivenranken en 'klassieke graffiti' (carpe noctem en zo ) Totdat de chagrijnige conciërges het weer overschilderden
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 21:36
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Bij ons hingen er altijd tekeningen, schilderijen en collages van leerlingen in de gang. Er werden een paar mooie uitgekozen en die werden opgehangen. De school moet de werkstukken toch een bepaalde tijd bewaren voor de inspectie, dus ophangen was geen probleem. In de kantine hingen altijd foto's van een schoolreis. Die werden uitgekozen aan de hand van een fotowedstrijd na de jaarlijkse romereis. Hebben hele mooie foto's tussen gehangen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:38
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
planten en bloemen!
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 10:12
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Bij ons kwamen ze enkele dagen voor de infodag voor toekomstige leerlingen allemaal mooie planten en dingen in de school zetten. Twee dagen na de infodag was alles natuurlijk weer netjes weg
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 12:21
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ja, dat was bij ons ook altijd zo Er werd in de week voor de infodag ook altijd geverfd, de rest van het jaar nooit.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 22:59
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Bij ons zijn een aantal muren als bv-eindexamenopdracht een schildering opgemaakt. Dat is opzich wel gaaf
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 15:07
Gunkan
Gunkan is offline
@ Anais:

Holy crap, dat is wel heel hypocriet! o_O
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 20:30
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
@ Anais:

Holy crap, dat is wel heel hypocriet! o_O
Ja, bij mij op school ook. Ik fietste vorige week aan het einde van de middag weer eens langs m'n school en toen ik naar binnen keek zag alles er super mooi en netjes uit. Mja, de koningin was binnen. Vandaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Verhalen & Gedichten Boekbespreking: het gekozen boek!
Verwijderd
56 24-12-2004 17:21
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Eindexamens 2003 Hoe was het feest en de laatste lesdag/stunt??
lucy48
29 30-04-2003 18:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Heeft de Islam een...
Fillastiene
100 17-04-2003 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.