Oud 22-03-2012, 23:48
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Volgens de bijbel Genesis 1, zouden we allemaal afstammen van Adam en Eva, en zijn we dus één grote familie, wat toch een probleem kan worden als je daar echt aan vasthoud, bijvoorbeeld bij loterijen of wedstrijden staat soms de regellement dat medewerkers en familie leden van mederkers uitgesloten zijn van deelname. als dat letterlijk zou worden opgenomen. Omdat we allemaal zouden afstammen van Adam en Eva, zou niemand meer aan een loterij of andere soor wedstrijd mee mogen doen. Omdat we allemaal (verre) familie van elkaar zouden zijn.

Of ga je liever voor de wetenschap met de Evolutie theorie, waarin de mens zou afstammen van de Neanderthaler, volgens de Evolutie wetenschappers de voorouders van de huidige mens zou zijn. ofwel de Neanderthaler met de knots (knuppel) in een beren-vel

De kerken zeggen Adam en Eva,
De wetenschappers de Evolutie theorie. De Neanderthaler met de knots in een beren-vel

Waar beloof jij in, de wetenschap of de religie
ga je voor feiten, of meer voor de religie?
of kan het je allemaal weinig schelen,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2012, 05:38
Rainbowsheep
Avatar van Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Wetenschap natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 06:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Waar beloof jij in, de wetenschap of de religie
ga je voor feiten, of meer voor de religie?
of kan het je allemaal weinig schelen,
Ik vind het beeld wat je schetst wel grappig van onze voorouders. Ik heb zelf nooit enige reden gezien om te denken dat er een Adam en Eva zouden zijn. Ik denk dat wij afstammen van Homo erectus en een 'broertje' zijn van Homo neanderthalis (niet een afstammeling) die vanuit het midden oosten is gekomen met houten speren (met stenen punt), primitieve bogen en een mooie haute culutre van bewerkte geiten- en koeienhuiden.

Daarnaast gaat je vergelijking een beetje scheef: we zijn allemaal familie. Uiteindelijk kunnen we altijd gemeenschappelijke voorouders vinden met alle mensen op de wereld. Dat betekent niet dat er een 'Adam en Eva' is geweest, maar meer dat in het verre verleden er een overdracht van genen MOET hebben plaatsgevonden vanuit een gemeenschappelijke voorouder die wij delen.

Als laatste denk ik dat je je vraag een beetje gechargeerd stelt. Afhankelijk van wat je gebruikt als bewijs en hoe je het interpreteert, zijn er 'bewijzen' voor alles. Feiten zijn erg lastig vast te stellen, zeker in het verleden. Ik ben er zelf van overtuigd dat de wetenschappelijke methode de beste is om die te verklaren, maar je kan wachten op een religieuze interpretatie van feiten die eigenlijk helemaal niet zo onlogisch is.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 08:23
Carbi
Carbi is offline
Kerken zijn puur opgericht om geld te vangen, die priesters waren best wel slim.
Domme verhaaltjes schrijven die mensen na zo veel jaren nogsteeds geloven waardoor Mensen nogsteeds naar de kerk gaan en er geld aan uitgeven.

De wetenschappers de Evolutie theorie.
__________________
Jesus can walk on water, cucumbers are 96% water.
I can walk on cucumbers, therefore I am like 96% jesus.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 11:04
Verwijderd
Het adam en eva verhaal is een prima reden om de bijbel belachelijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 11:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Voor zover ik weet kregen Adam en Eva (aldus de bijbel) twee zonen waarvan de oudste de jongste ook nog eens doodmaakte. En toen moest die oudste voor straf gaan zwerven en bespot worden door alle mensen, dacht ik. Ik moet zeggen dat ik altijd verbaasd was waar die mensen dan weer vandaan kwamen. Maar dat was mijn kinderbijbel, dus dat zal wel eens af kunnen wijken.

Ah, echte bijbel:

Kaïn en Abel 4:1-26

De mens nu had gemeenschap met Eva, zijn vrouw, en zij werd zwanger en baarde Kaïn; en zij zeide: Ik heb met de Heren hulp een man verkregen. Voorts baarde zij zijn broeder Abel. (...) Toen zij in het veld waren, stond Kaïn tegen zijn broeder Abel op en doodde hem. Er is nu dus 1 broer over, en God is boos op hem en zegt dat hij moet zwerven en alles. Kaïn vindt de straf te zwaar, want: Mijn misdaad is te groot om de straf te kunnen dragen. Zie, Gij verdrijft mij heden uit het land en ik zal voor uw aangezicht verborgen zijn, een zwerver en een vluchteling op de aarde, ieder, die mij aantreft, zal mij doden. En hierna zegt God dat dat niet zal gebeuren en uiteindelijk krijgt Kaïn kinderen van zijn vrouw.

Oftewel, er zijn twee mensen, die krijgen twee kinderen, de éne broer maakt de ander dood, maar vindt dan in de wijde wereld (waar hij bang is dat 'een ieder die hem aantreft' hem zal doden) wel ineens een vrouw. Ik vind het een beetje niet helemaal te rijmen met dat wel allemaal van Adam en Eva afstammen, zeg maar.

Verder geloof ik er niet in enzo. En denk ik dat we allemaal wel een zooi genen delen, maar dat je moeilijk mensen kunt gaan wijsmaken dat alles 1 familie is en mensen dus nooit mee mogen doen met een loterij e.d. Dat bedoelen ze namelijk niet met die kleine lettertjes.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 14:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
De kerken zeggen Adam en Eva,
Nee. De katholieke kerk heeft de evolutietheorie vanaf het begin al geaccepteerd, en de meeste andere kerken hebben er ook geen probleem mee. Sowieso is het letterlijk interpreteren van Genesis pas begin twintigste eeuw weer een beetje teruggekeerd in het christendom.

Citaat:
De wetenschappers de Evolutie theorie. De Neanderthaler met de knots in een beren-vel
Nee. Homo sapiens leefde naast de Neanderthaler, we stammen niet van ze af.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 14:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Oftewel, er zijn twee mensen, die krijgen twee kinderen, de éne broer maakt de ander dood, maar vindt dan in de wijde wereld (waar hij bang is dat 'een ieder die hem aantreft' hem zal doden) wel ineens een vrouw. Ik vind het een beetje niet helemaal te rijmen met dat wel allemaal van Adam en Eva afstammen, zeg maar.
Adam en Eva kregen negen kinderen, waaronder een paar dochters. Ze staan niet allemaal in de Bijbel vermeld, maar de Bijbel is natuurlijk maar een beperkte selectie van verhalen uit de joodse mythologie. In andere joodse teksten staat een vollediger overzicht van Adam en Eva's nageslacht.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 14:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Daarnaast gaat je vergelijking een beetje scheef: we zijn allemaal familie. Uiteindelijk kunnen we altijd gemeenschappelijke voorouders vinden met alle mensen op de wereld. Dat betekent niet dat er een 'Adam en Eva' is geweest, maar meer dat in het verre verleden er een overdracht van genen MOET hebben plaatsgevonden vanuit een gemeenschappelijke voorouder die wij delen.
Die gemeenschappelijke voorouders kun je toch Adam en Eva noemen? Als je god, de tuin van eden en de pratende slang weghaalt dan is dat toch ook precies wat er gebeurd is?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 14:56
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nee. Homo sapiens leefde naast de Neanderthaler, we stammen niet van ze af.
O ja joh?

Genetic evidence suggests interbreeding took place with anatomically modern humans between roughly 80,000 and 50,000 years ago in the Middle East, resulting in 1–4% of the genome of people from Eurasia having been contributed by Neanderthals.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neanderthal
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 14:57
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Adam en Eva kregen negen kinderen, waaronder een paar dochters. Ze staan niet allemaal in de Bijbel vermeld, maar de Bijbel is natuurlijk maar een beperkte selectie van verhalen uit de joodse mythologie. In andere joodse teksten staat een vollediger overzicht van Adam en Eva's nageslacht.
Aha! Nou, dat maakt het dan iets begrijpelijker.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 17:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
O ja joh?

Genetic evidence suggests interbreeding took place with anatomically modern humans between roughly 80,000 and 50,000 years ago in the Middle East, resulting in 1–4% of the genome of people from Eurasia having been contributed by Neanderthals.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neanderthal
Ja, jij en ik stammen wel van ze af, maar onze soort bestond toen al.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Adam en Eva kregen negen kinderen, waaronder een paar dochters. Ze staan niet allemaal in de Bijbel vermeld, maar de Bijbel is natuurlijk maar een beperkte selectie van verhalen uit de joodse mythologie. In andere joodse teksten staat een vollediger overzicht van Adam en Eva's nageslacht.
hmm. ik gok zelfs dat ze meer dan 9 kinderen kregen: Genesis 5:4 Adams dagen waren, nadat hij Seth verwekt had, achthonderd jaar; en hij verwekte zonen en dochters.

Daarnaast wil ik niet zeggen dat ik alleen voor religie ga, maar ja ik geloof Genesis 1 (en daarnaast de hele bijbel)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 11:12
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
hmm. ik gok zelfs dat ze meer dan 9 kinderen kregen: Genesis 5:4 Adams dagen waren, nadat hij Seth verwekt had, achthonderd jaar; en hij verwekte zonen en dochters.

Daarnaast wil ik niet zeggen dat ik alleen voor religie ga, maar ja ik geloof Genesis 1 (en daarnaast de hele bijbel)
Wat vind je dat er met mij moet gebeuren als ik je zou verkrachten?

Noot voor de onoplettende forumbazen: dit is niet werkelijk een dreigement.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 11:54
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Citaat:
Wat vind je dat er met mij moet gebeuren als ik je zou verkrachten?

.
God zal het je vergeven, volgens de bijbel, maar de samenleving en de Nederlandse wetgever zijn minder vergevingsgezind, en zal je veroordeeld worden tot een vrijheidsstraf, en draai je de gevangenis in. Maar in andere landen zijn ze nog strenger. En kom je er minder genadig van af. In de Arabische landen is steniging van verkrachters eerder regel dan uitzondering
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 12:07
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
God zal het je vergeven, volgens de bijbel, maar de samenleving en de Nederlandse wetgever zijn minder vergevingsgezind, en zal je veroordeeld worden tot een vrijheidsstraf, en draai je de gevangenis in. Maar in andere landen zijn ze nog strenger. En kom je er minder genadig van af. In de Arabische landen is steniging van verkrachters eerder regel dan uitzondering
Volgens mij heb jij de bijbel niet gelezen. In de bijbel staat dat wanneer ik een (ongetrouwd) meisje verkracht, ik met haar moet trouwen en ik de vader een bruidsschat moet geven.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 12:16
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Volgens mij heb jij de bijbel niet gelezen. In de bijbel staat dat wanneer ik een (ongetrouwd) meisje verkracht, ik met haar moet trouwen en ik de vader een bruidsschat moet geven.
Maar alleen als ze maagd is! Volgens mij moet ze anders gestenigd, maar dat laatste weet ik niet zeker. Als ze geen maagd is mag je je geld in ieder geval mooi in je zak houden
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Maar alleen als ze maagd is! Volgens mij moet ze anders gestenigd, maar dat laatste weet ik niet zeker. Als ze geen maagd is mag je je geld in ieder geval mooi in je zak houden
hmm. als ze geen maagd meer zou zijn dan zou de man ook gestenigd moeten worden (en het meisje alleen in het geval ze niet om hulp zou hebben geroepen)
ik heb deze discussie al eerder in een ander topic gevoerd geloof ik...

Daarnaast geloof ik dat de geboden uit het O.T. specifieke geboden waren voor het volk van Israël waar wij wel dingen van kunnen leren, maar die wij niet hoeven te houden.
Hierbij maak ik een uitzondering voor de 10 geboden, omdat dat geboden zijn die Jezus noemt in het N.T.

@schrödinger, als jij me zou verkrachten (en ik ben blij dat het geen bedreiging is) zou ik niet met je trouwen, ook niet als ik nog maagd zou wezen.
Daarnaast geloof ik dat God je zou willen vergeven als je oprecht berouw toont.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2012, 16:13
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
hmm. als ze geen maagd meer zou zijn dan zou de man ook gestenigd moeten worden (en het meisje alleen in het geval ze niet om hulp zou hebben geroepen)
ik heb deze discussie al eerder in een ander topic gevoerd geloof ik...

Daarnaast geloof ik dat de geboden uit het O.T. specifieke geboden waren voor het volk van Israël waar wij wel dingen van kunnen leren, maar die wij niet hoeven te houden.
Hierbij maak ik een uitzondering voor de 10 geboden, omdat dat geboden zijn die Jezus noemt in het N.T.

@schrödinger, als jij me zou verkrachten (en ik ben blij dat het geen bedreiging is) zou ik niet met je trouwen, ook niet als ik nog maagd zou wezen.
Daarnaast geloof ik dat God je zou willen vergeven als je oprecht berouw toont.
Heb je toevallig Mattheüs 5 ook gelezen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast geloof ik dat God je zou willen vergeven als je oprecht berouw toont.
Nice. brb rape.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 16:54
Verwijderd
Er is uiteraard een uitsluitsel van de religieuze versie in die zin dat men het letterlijk opvat. Maar in die zin dat men dieper nadenkt komt met er inderdaad op uit dat er ooit lang, lang geleden een Adam en een Eva geweest zijn waarvan alle mensen momenteel van afstammen. Met name de Homo erectus die dan weer afstamt van de Homo Australopithecus en ga zo maar door tot je een microscopisch wezen hebt dat helemaal aan de basis ligt van ons bestaan. Dus in feite zoals eerder zou in die zin weeral de wetenschap gepaard met de religie kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Heb je toevallig Mattheüs 5 ook gelezen?
Al meerdere keren, maar ik heb het net nog even opgezocht en ik denk dat je het verkeerd interpreteert en voor een goede uitleg daarover wil ik je verwijzen naar deze site: http://www.answering-islam.org/Dutch...entvervult.htm
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 18:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Al meerdere keren, maar ik heb het net nog even opgezocht en ik denk dat je het verkeerd interpreteert en voor een goede uitleg daarover wil ik je verwijzen naar deze site: http://www.answering-islam.org/Dutch...entvervult.htm
Het feit dat er zo veel tekst nodig is voor een poging om wat krom is recht te lullen zegt al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat er zo veel tekst nodig is voor een poging om wat krom is recht te lullen zegt al genoeg.
heb je het gelezen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 18:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
heb je het gelezen?
Nee, natuurlijk niet, maar als je de belangrijkste punten wil samenvatten wil ik daar wel even op ingaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2012, 20:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Daarnaast geloof ik dat de geboden uit het O.T. specifieke geboden waren voor het volk van Israël waar wij wel dingen van kunnen leren, maar die wij niet hoeven te houden.
Waarom geloof je dat?
Citaat:
Hierbij maak ik een uitzondering voor de 10 geboden, omdat dat geboden zijn die Jezus noemt in het N.T.
Dus jij wil nooit iets dat een ander heeft?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 18:10
Verwijderd
sorry maar ik geloof niet in god.
geef mij maar de evolutie theorie klinkt allemaal veel logischer, op het begin na.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 18:46
Verwijderd
Citaat:
sorry maar ik geloof niet in god.
geef mij maar de evolutie theorie klinkt allemaal veel logischer, op het begin na.
Want adam en eva en de pratende slang klinken plausibel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 19:21
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Citaat:
sorry maar ik geloof niet in god.
geef mij maar de evolutie theorie klinkt allemaal veel logischer, op het begin na.
Welk begin?
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 16:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ja, jij en ik stammen wel van ze af, maar onze soort bestond toen al.
Dus onze soort is we en jij en ik zijn.... Ik snap het!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 17:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dus onze soort is we en jij en ik zijn.... Ik snap het!
Linda Prins bedoelde dat de soort homo sapiens afstamt van de neanderthaler; dat is niet zo. Dat corrigeerde ik.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 22:14
Verwijderd
Grappig dat er in de 21ste eeuw nog mensen zijn die eerder in de bijbel geloven dan in de wetenschap. Geeft ook meteen aan hoe dom de meeste mensen zijn. Dat je gelovig bent is 1 ding, maar ook daadwerkelijk wetenschap tegenspreken... aandoenlijk.

@djossie: Net iemand vermoord, maar ik heb echt spijt. Zo, nu is het weer goed. Toch?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 22:41
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Nice. brb rape.
Citaat:
@djossie: Net iemand vermoord, maar ik heb echt spijt. Zo, nu is het weer goed. Toch?
Alles goed en wel, ik geloof ook niet/nauwelijks, maar een god zou pure oprechtheid toch wel herkennen lijkt me. Het idee dat je iemand vermoordt/verkracht en dan zelf liever dood wilt van ongeluk.

Hierop ingaan is dus pure bullshit.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"

Laatst gewijzigd op 28-03-2012 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Alles goed en wel, ik geloof ook niet/nauwelijks, maar een god zou pure oprechtheid toch wel herkennen lijkt me. Het idee dat je iemand vermoord/verkracht en dan zelf liever dood wilt van ongeluk.

Hierop ingaan is dus pure bullshit.
Oprechte spijt (en dan niet omdat ze er de gevangenis voor in moeten gaan, maar voor de onethische daad op zich) is meestal afwezig bij moord, en een pedofiel gaat meestal keer op keer de fout in. Wat jouw God met deze personen doet in jouw hiernamaals maakt me niet veel uit, maar in mijn wereld wil ik ze in de cel zien wegrotten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 23:05
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Oprechte spijt (en dan niet omdat ze er de gevangenis voor in moeten gaan, maar voor de onethische daad op zich) is meestal afwezig bij moord, en een pedofiel gaat meestal keer op keer de fout in. Wat jouw God met deze personen doet in jouw hiernamaals maakt me niet veel uit, maar in mijn wereld wil ik ze in de cel zien wegrotten.
Je mist mijn punt, naast het feit dat ik geen god heb. Weten dat je met oprechte spijt vergeven kunt worden, staat niet gelijk aan vooraf verkrachting en vergeving kunnen inplannen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 06:46
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Alles goed en wel, ik geloof ook niet/nauwelijks, maar een god zou pure oprechtheid toch wel herkennen lijkt me. Het idee dat je iemand vermoordt/verkracht en dan zelf liever dood wilt van ongeluk.
zm en alles dan herkent de rest van de wereld het ook
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2012, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Alles goed en wel, ik geloof ook niet/nauwelijks, maar een god zou pure oprechtheid toch wel herkennen lijkt me.
Lijkt me niet.
Citaat:
Het idee dat je iemand vermoordt/verkracht en dan zelf liever dood wilt van ongeluk.
Daar lijden weinig moordenaars aan.
Citaat:
Hierop ingaan is dus pure bullshit.
En toch doen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 19:16
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Lijkt me niet.
Wel in sommige religieuze definities van goddelijkheden. Als je die goden accepteert om verder te kunnen speculeren, kun je ook dit accepteren.

Citaat:
Daar lijden weinig moordenaars aan.
Bron? Daarnaast, dat is mijn punt niet. Het gaat om de boodschap.

Om er toch even op in te gaan: veel plegers van zware misdrijven doen misschien ook niet meer aan zelfreflectie omdat ze bang zijn dat ze dan zien dat ze volgens zichzelf en anderen niet meer te redden zijn. Wat zo'n religieuze boodschap 'God kan je vergeven als je oprecht spijt hebt' nog een functie kan geven ook.

Denk aan een scenario waarin je iemand vermoordt omdat je hem net ervoor betrapt hebt met je vriendin. Je wordt opgesloten, kan niet meer met jezelf leven en erger: je verwacht niet dat er ook maar één entiteit buiten jou is (andere mensen inbegrepen) die je hierna nog kan accepteren voor wie je bent. Dus waarom zou je überhaupt nog aan jezelf werken? Dit ondanks dat je nog ongelooflijk veel zou kunnen bijdragen aan de maatschappij en deze moord/doodslag daarbij kunt oppakken als iets leerzaams om nooit meer in dezelfde val te lopen. Op zo'n moment is de boodschap dat iets/iemand jouw innerlijke strijd herkent en prijst, een heel welkome.

Citaat:
En toch doen
Het is dat het me weinig tijd kost om te antwoorden.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Voor zover ik weet kregen Adam en Eva (aldus de bijbel) twee zonen waarvan de oudste de jongste ook nog eens doodmaakte. En toen moest die oudste voor straf gaan zwerven en bespot worden door alle mensen, dacht ik. Ik moet zeggen dat ik altijd verbaasd was waar die mensen dan weer vandaan kwamen. Maar dat was mijn kinderbijbel, dus dat zal wel eens af kunnen .
Of je bent een troll of je denkt niet na of je ook egt alleen maar dit stukje uit de bijbel gelezen en niet meer. In die tijd was de gemiddelde leeftijd zo'n 800 jaar en God zei tegen Adam en Eva dat zich zich moesten vermenigvuldigen. Het zou nogal onlogisch zijn als ze 800 jaar zouden worden en maar 2 kinderen kregen! Ze kregen er namelijk een stuk of 100


En het klopt idd dat we allemaal familie zijn van elkaar maar omdat dat al ontelbaar aantal jaar geleden is word daar geen rekening meer mee gehouden. En als ze die regel bij loterijen egt zo streng zouden hanteren zouden ze er een stamboom bij moeten pakken en van 100den jaren terug alle familie leden van die persoon opschrijven
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Je mist mijn punt, naast het feit dat ik geen god heb. Weten dat je met oprechte spijt vergeven kunt worden, staat niet gelijk aan vooraf verkrachting en vergeving kunnen inplannen.
God weet alles je kan het dus niet inplannen
Voordat Jezus aan het kruis werd gehangen moesten we helemaal vrij van zonden zijn om naar de hemel te mogen. Maar Jezus heeft de zonden op zich genomen dus het enige wat we nu nog moeten doen is geloven in God, Jezus en OPRECHT spijt hebben van al je zonden
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 09:15
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Of je bent een troll of je denkt niet na of je ook egt alleen maar dit stukje uit de bijbel gelezen en niet meer. In die tijd was de gemiddelde leeftijd zo'n 800 jaar en God zei tegen Adam en Eva dat zich zich moesten vermenigvuldigen. Het zou nogal onlogisch zijn als ze 800 jaar zouden worden en maar 2 kinderen kregen! Ze kregen er namelijk een stuk of 100
Ik denk dat je je wel moet bedenken dat ze dus allemaal 'broer en zus' waren jouw visie. Ik ben zelf bioloog: broer en zus generatie op generatie zorgt voor een vermindering van de genetische diversiteit. Voor een vergroting van diversiteit heb je ongeveer 3500 unieke genetische patronen nodig.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je je wel moet bedenken dat ze dus allemaal 'broer en zus' waren jouw visie. Ik ben zelf bioloog: broer en zus generatie op generatie zorgt voor een vermindering van de genetische diversiteit. Voor een vergroting van diversiteit heb je ongeveer 3500 unieke genetische patronen nodig.
Ik denk dat God daar wel rekening mee heeft gehouden hoor
En ook niet alles staat in de bijbel omdat dat de eerste mensen waren en dat allemaal mond tot mond gaat dus er is vast wel eens iets verkeerd gezegd of iets vergeten
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 10:03
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik denk dat God daar wel rekening mee heeft gehouden hoor
En ook niet alles staat in de bijbel omdat dat de eerste mensen waren en dat allemaal mond tot mond gaat dus er is vast wel eens iets verkeerd gezegd of iets vergeten
Je zegt hier twee dingen:
- Een god heeft het vast goed gedaan
- Het Adam en Eva verhaal is niet te vertrouwen.

Punt 1 - Je zegt dat Adam en Eva een variabele genetische samenstelling hadden tijdens hun leven? b.v. begonnen met een zwarte huidskleur, daarna Chinees, toen Indisch, Amerikaans, Aboriginal en Europees.

Punt 2 - Als het niet te vertrouwen is, dan is het verhaal wat mij betreft waardeloos. Dan is elk verhaal hier wel in te zetten.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Je zegt hier twee dingen:
- Een god heeft het vast goed gedaan
- Het Adam en Eva verhaal is niet te vertrouwen.

Punt 1 - Je zegt dat Adam en Eva een variabele genetische samenstelling hadden tijdens hun leven? b.v. begonnen met een zwarte huidskleur, daarna Chinees, toen Indisch, Amerikaans, Aboriginal en Europees.

Punt 2 - Als het niet te vertrouwen is, dan is het verhaal wat mij betreft waardeloos. Dan is elk verhaal hier wel in te zetten.
Ik heb nooit gezicht dat het niet te vertrouwen is
De mensen die de bijbel schreven kregen alles wat ze op moesten schrijven van God
En ik zeg niet dat Adam en Eva iedere dag van huidskleur veranderd maar het zou kunnen zijn dat Adam en Eva donker getint waren en ze een paar albino kinderen kregen ofso
Ik weet niet hoe god dit heeft opgelost maar dat hij dat heeft gedaan weet ik wel
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 12:08
Verwijderd
Citaat:
De mensen die de bijbel schreven kregen alles wat ze op moesten schrijven van God
Nope.
Citaat:
En ik zeg niet dat Adam en Eva iedere dag van huidskleur veranderd maar het zou kunnen zijn dat Adam en Eva donker getint waren en ze een paar albino kinderen kregen ofso
Nee, dat zou niet kunnen.
Citaat:
Ik weet niet hoe god dit heeft opgelost maar dat hij dat heeft gedaan weet ik wel
Hij heeft er niets mee te maken gehad en adam en eva bestaan niet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 15:15
Verwijderd
je maakt een spellingsfout
Ik zal het wel ff verbeteren voor je:
adam en eva bestaan niet meer.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 16:33
Verwijderd
Oh hou toch op, je gelooft toch niet daadwerkelijk in het verhaal van Adam en Eva? En nog erger, je denkt toch niet echt dat men toen 800 jaar oud werd? Je bent extreem irrationeel als je de verhalen in de Bijbel letterlijk neemt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 16:36
Verwijderd
Citaat:
je maakt een spellingsfout
Ik zal het wel ff verbeteren voor je:
adam en eva bestaan niet meer.
Als dat al een fout zou zijn zou het geen spellingsfout zijn. Daarnaast maak jij een denkfout.


En inderdaad, zelfs voor bijbelse begrippen is het adam en eva verhaal wel heel erg ridicuul en simpel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Of je bent een troll of je denkt niet na of je ook egt alleen maar dit stukje uit de bijbel gelezen en niet meer. In die tijd was de gemiddelde leeftijd zo'n 800 jaar
hehehe
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 16:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Of je bent een troll of je denkt niet na of je ook egt alleen maar dit stukje uit de bijbel gelezen en niet meer. In die tijd was de gemiddelde leeftijd zo'n 800 jaar en God zei tegen Adam en Eva dat zich zich moesten vermenigvuldigen. Het zou nogal onlogisch zijn als ze 800 jaar zouden worden en maar 2 kinderen kregen! Ze kregen er namelijk een stuk of 100
Rond je 50ste treed de menopauze op, daarna is een vrouw niet meer vruchtbaar omdat haar eicellen als 't ware op zijn. En als ik me niet vergis vond Sarah het wat later in de bijbel héél erg grappig dat God dacht dat ze nog een kind zou kunnen krijgen terwijl ze al heel oud was - en die was volgens mij nog geen 800. Maar goed, ik ken alleen de kinderbijbel omdat ik die ooit gelezen heb, dus ik heb even gemist dat mensen destijds tot hun 800ste kinderen baarden. Dat zie je tegenwoordig niet zo vaak meer.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.