Oud 15-04-2008, 17:39
Verwijderd
Heb je vaste merken (in de brede zin)? Waarom? Welke variant van het een of ander vind je het lekkerst? Koop je wat in de aanbieding is, of tel je graag wat meer dubbeltjes neer voor die nét wat sappigere/grotere/krokantere/smeuïgere/zoetere etc variant?
Of koop je juist iedere keer een ander merk (in de brede zin) van hetzelfde product?
Ben je op zoek naar bijvoorbeeld dé ultieme Earl Grey thee, of vind je letterlijk de eerste de beste?
En tenslotte: wat zijn je aanraders?

Vertel het ons!
(en dan niet letterlijk al deze vragen gaan beantwoorden natuurlijk, maar er een leuk verhaaltje van. )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2008, 19:12
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Nou ik ben momenteel in deze fase eigenlijk.. ik woon net op mezelf en ben een beetje aan het rondzoeken wat goed/lekker/goedkoop is. Ik probeer een beetje een goeie prijs/kwaliteitverhouding te zoeken. Bij de eerste keer boodschappen had ik alles van het Hoogvliet merk gekocht, en van Euroshopper (AH). Over sommige dingen was ik tevreden (Hoogvliet pasta is gewoon lekker) maar bijvoorbeeld de rijst van de ES was gewoon vies. Dus dan koop ik liever gewoon Basmati rijst waarvan ik weet dat hij lekker is.

Het is gewoon zoeken naar de goeie producten voor de goede prijs. Meestal probeer ik eerst het goedkoopste (tja arme student he) en als ik tevreden ben dan blijf ik daarbij en als je duidelijk proeft dat het goedkoper is ga ik een ander merk proberen. Wel meestal huismerk, maar dan bijvoorbeeld een wat duurder huismerk (c1000 of AH ofzo).

Leuk topic!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 17:10
Verwijderd
Maar weinig reacties.

*upt*
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 19:16
dennis018
dennis018 is offline
Ik kijk zelf vrij vaak naar merken ja,
Ik zou dus echt nooit iets wat ik eet van euroshopper merk kopen (wij kopen alleen wc/keukenrollen van euroshopper ) - alle etens waren en dranken koop ik het liefste van het A-merk..
Maar ik moet erbij zeggen dat het huismerk van de winkel ook vaak erg goed is (ben er bijv achtergekomen dat de yoghurt van deen & spar met appel/kaneel/rozijn smaak ontzettend lekker is!)
Dus dat ik mezelf toch maar wat vaker moet aanleren ook naar de huismerken en goedkopere merken te kijken
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 19:22
goeltje
Avatar van goeltje
goeltje is offline
Ik koop bijna nooit etenswaren van een bepaald merk. Meestal koop ik het goedkoopste merk (huismerk dus) of bioproducten. Wel koop ik in de Lidl bijvoorbeeld makkelijker iets van Linessa (het "dieet"-merk) en sojamelk koop ik ook wel makkelijker van Alpro, omdat die een light versie hebben die ik heel lekker vind.

Verder maakt het me meestal niet echt uit.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 16:26
Darkness_Slut
Darkness_Slut is offline
Bij sommige producten kan ik duidelijk verschil proeven, bij andere bar weinig. Zo vind ik zelf alle melk dus van Campina tot de Zuivelhoeve, echt hetzelfde smaken. Evensals honing, droop, winegums...'

máár meeste vleeswaren koop ik toch wel liever van de AH dan bijvoorbeeld de Liddl: ik probeer het allebei maar blijkt meestal dat ik die van de AH lekkerder vind.En zo veel scheelt het qua prijs niet. Het verschil zit hem vaak in de kleine details maar bij een grote borrel vind ik het onzin om 10 flessen A-merk te kopen: nee hoor, dan gewoon euroshopper. Voor mezelf doe ik dit ook vaak zat ik denk dat mijn koopgedrag merendeels wordt bepaald door de prijzen: het liefste zo laag mogelijk maar van producten waarvan ik echter wéét dat het A-product (veel) lekkerder is dan bijv. huismerk, dan kies ik wel voor het A-merk. Maar dit geldt niet voor zo gek veel producten

lekker onsamenhangend verhaal trouwens, sorry!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 20:52
hermanf
hermanf is offline
Ik zweer bij het AH huismerk. Meestal is het goed, het is nooit echt slecht en sommige dingen zijn echt top (zoals hun ijs, salades en pindakaas om maar wat te noemen) Daarnaast blijk ik in de praktijk veel van Unilever te kopen en dat is ook wel logisch want die hebben veel merken. Hun uitschieter: Robijn (black velvet), ruikt vooral erg lekker. Eiersalade van Johma eet ik ook graag trouwens.

Ik ben vrij kieskeurig en ben kritischer dan de meeste mensen als het op dit soort keuzes aankomt vermoed ik. Een deel hiervan is ingegeven doordat mijn moeder vroeger altijd alles bij de Aldi haalde en ik hier door getraumatiseerd ben. Als ik iets koop wil ik dat er smaak aan zit en niet een of ander duister Ruhrgebied aroma - waar ik de Aldi mee associeer. Ook dat Spar (bij mij het dichtst bij) moet het bij mij ontgelden, en dan vooral hun huismerk. Ze lijken soms echt hun best te doen om iets zo vies mogelijk te maken. Dit alles weet ik wel te relativeren, ik ben er werkelijk zeer dankbaar voor dat ik in een land en tijd geboren ben waarin ik binnen handbereik een afgeladen supermarkt aantref met spullen welke voor mij nog uitermate betaalbaar zijn ook. Mijn kieskeurigheid uit zich echter in het feit dat ik graag een blokje om fiets naar de AH om echt te halen wat ik lekker vind.

Laatst gewijzigd op 12-05-2008 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 21:58
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik ben best merkvast, soms als ik een product van een bepaald merk wil hebben en het vak is leeg, dan koop ik het product helemaal niet (dus niet van een ander merk) en kom ik een andere dag wel terug.
Van dingen als yoghurt en melk koop ik sinds kort liever Campina dan de drie andere merken die ze in de Dirk hebben, omdat die over het algemeen langer houdbaar zijn (woon alleen, dus ga vaak over de houdbaarheid heen) en de pakken zijn steviger (heb al twee pakken yoghurt gehad die aan het lekken waren in de koelkast, was ik niet echt blij mee).
Over het algemeen ga ik eerst voor het huismerk/goedkoopste versie, en als die niet lekker is dan ga ik voor een echt merk.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:01
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Ik zweer bij het AH huismerk. Meestal is het goed, het is nooit echt slecht en sommige dingen zijn echt top
De AH huismerk muesli met appel/rozijn is echt heel, heel slecht. Echt, dat ze dat durven te verkopen. Voor de rest is het wel ok. Heb sinds kort een nieuwe verslaving gevonden: de AH classic kaas + tomaat pizza, als je er zelf wat extra basilicum op doet is die echt super lekker!
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:47
PV
PV is offline
Mwah ik ben niet echt merkvast. Ik koop net zo lief een fles frisdrank bij Lidl, als een fles Coca Cola of Sisi bij een andere supermarkt. Het ligt er maar net aan waar ik zin in heb, wat ik nodig heb en hoeveel ik wil besteden. Aanraders heb ik niet echt maar ik vind dat je dingen als lucifers, wc papier, vuilniszakken, schoonmaakmiddel enz prima zo goedkoop mogelijk kunt kopen ipv bij een dure supermarkt. Je gezondheid wordt daar niet slechter van lijkt me.
De keuze is soms wel beperkt (bijvoorbeeld in de Em-Te), van sommige producten heb je maar 1 of 2 soorten, dan valt er weinig te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 10:22
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik vind huismerken of zelfs van die C-merken die ergens onderaan in het schap liggen vaak prima te doen. Er zijn wel een paar dingen waarbij ik altijd een bepaald merk kies, zo had ik een keer een blik soep van één of ander huismerk en dat was echt walgelijk, dus sindsdien neem ik maar gewoon Unox En ik wil alleen Calvé pindakaas, ook al heb ik volgens mij nog nooit andere gehad
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 11:54
Verwijderd
Oh, ik heb eigenlijk geen idee wat ik koop Ik ben zo gewend aan m'n vaste producten dat ik niet eens meer weet welke merken het zijn De meerderheid van wat ik koop is van het AH-huismerk, geloof ik, enkele dingen van euroshopper en verder eigenlijk alles A-merken (ik wil ook alleen Calvé-pindakaas, kreeg vroeger vaak andere merken en die vond ik gewoon niet lekker, zelfde geldt voor Coca Cola, ik wil alleen echte Liga's en Sultana's, in de meeste gevallen het AH-huismerk geprobeerd, maar A-merk was dan toch beter/lekkerder).
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 12:31
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Ik lust alleen Coca Cola, verder doe ik niet zo moeilijk. Als iets van een B of C-merk ook goed te doen is doe ik daar zeker niet moeilijk over.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 16:01
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Sinds ik op mezelf woon en Lidl de dichtstbijzijnde (+goedkoopste) supermarkt is doe ik daar het merendeel van mijn boodschappen. Zo dronk ik vroeger bijna alleen maar Pepsi, maar sinds ik erachter ben gekomen dat ik Cola van Lidl ook best te drinken is (en iets van 35 cent voor 2L kost) koop ik nooit meer Pepsi. Eigenlijk haal ik voornamelijk dingne bij andere supermarkten als ze het bij Lidl niet hebben zoals vleesvervangers. Verder koop ik altijd hetzelfde brood van de bakkerij in de supermarkt, het is gewoon meergranenbrood maar veel lekkerder dan de 'voorverpakte' broden. Voor dat brood ga ik speciaal naar de supermarkt een paar km verderop, maar verder kan ik me eigenlijk weinig producten bedenken waarbij ik heel erg merkvast ben.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.