Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2009, 16:19
loeserr
Avatar van loeserr
loeserr is offline
sinds een weekje of 2 heb ik een ontstoken lever, naast dat ik absoluut geen alcohol mag drinken mag ik ook absoluut niet vet eten. In een studentenhuis is het namelijk niet zo makkelijk om vetvrij te eten

en om nou elke dag sla, komkommer en tomaat te eten is ook weer zo wat!

alle tips zijn welkom
__________________
diamonds are forever
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2009, 16:24
Verwijderd
Ei-vrije pasta met tomatensaus, couscous of rijst met gekookte groenten erdoorheen, gekookte aardappelen met gekookte groenten en appelmoes. Verder weet ik ook niets
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 17:40
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Kun je niet via je dokter wat informatie krijgen (van een diëtist o.i.d.)? Hoelang moet je dit dieet volhouden?
Na wat googlen, hier bv, rijst/ gekookte aardappelen, gestoomde groentes/gekookte groentes/rauwkost, soya producten (aangezien je geen vlees/vis/eieren mag? of mag je wel wát?).
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:03
Kanelemans
Kanelemans is offline
Gekookte witte vis met rijst of aardappels en gekookte of rauwe groenten. Of een blikje tonijn. Of kalkoen. Of naturel quorn. Of het wit van een ei.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 04:15
Verwijderd
Hier staan een hoop dingen die best lekker klinken. Er zit zelfs patat bij Wat eigenlijk helemaal niet zo raar is, want patat is natuurlijk gewoon aardappel en dat kun je prima in de oven maken. Maar dan nog.

Ik denk trouwens dat die temperaturen in Fahrenheit uitgedrukt zijn, want 500 graden lijkt me wat aan de hoge kant voor Celcius.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 04:19
Verwijderd
Je kunt ook aardappelpuree maken, en dan eiwit erdoorheen stampen in plaats van melk en boter. Wel snel zijn, want de aardappels moeten zo heet mogelijk zijn maar het ei mag niet stollen voordat je het er doorheen gestampt hebt. Met wat gekookte groente erdoorheen en eventueel wat kruiden moet dat goed te doen zijn.

En verder kun je dingen marineren in sojasaus of wijn en dan in de oven stoppen. Dat kan ook aardig lekker zijn, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 04:23
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
[Wat eigenlijk helemaal niet zo raar is, want patat is natuurlijk gewoon aardappel en dat kun je prima in de oven maken. Maar dan nog.
Geloof me, die zooi is niet te eten.
Hier in Zweden gebruiken ze altijd de oven i.p.v. een frituurpan, stelletje smaaklozen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 08:31
House_sexy
House_sexy is offline
Wonton Soep met bijv. Kipfilet..

In soep zit niet veel vet ( mits geen vette vleessoorten e.d. worden gebruikt )
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Geloof me, die zooi is niet te eten.
Hier in Zweden gebruiken ze altijd de oven i.p.v. een frituurpan, stelletje smaaklozen.
Ik vind dat best te doen hoor, 't is niet hetzelfde als gefrituurde friet natuurlijk, maar ik vind 't best lekker
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 00:21
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik vind dat best te doen hoor, 't is niet hetzelfde als gefrituurde friet natuurlijk, maar ik vind 't best lekker


Waarom valt er met vrouwen nooit over frituurvoer te praten?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 11:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bij alles wat je kookt hoef je natuurlijk geen vet te gebruiken. Ook quiches zijn heel goed te bakken zonder vet, of met heel weinig vet. En inderdaad toch veel salades.
Ook kip is een beestje met weinig vet. Moet je hem niet in een liter vet gaan bakken, maar in een dun laagje speciaal vetarm bakvet ofzo. Of hem koken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 15:41
Verwijderd
Citaat:


Waarom valt er met vrouwen nooit over frituurvoer te praten?

Ik eet vaker gefrituurde friet dan overfriet, ik zei alleen dat ik die ovenfriet best te eten vind.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 10:10
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dat bedoelde ik dus met dat er niet met vrouwen over te praten valt
Het is opzich inderdaad te eten, mits je er dusdanig veel saus overheen gooit dat je die slappe zooi niet meer proeft
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 17:14
Verwijderd
MiBe, het is een topic over vetvrij avondeten. Je gaat toch ook niet zeggen van 'stomme forumers met jullie gekookte groente, geroerbakt is veel lekkerder, jullie snappen er niks van'? Als ik zin heb in friet en de keuze is tussen geen friet of ovenfriet, dan zou ik het wel weten. Niet zo zeuren.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 22:22
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik denk dat je vooral met salades moet experimenteren, daar kun je immers van alles door gooien zeg maar. En zoals al gezegd: bij dingen als couscous en bulghur heb je geen olie nodig, en dat is toch weer wat anders en vullender dan alleen groenten.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken? #19
IcedEarth
500 14-05-2007 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.