Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2016, 19:18
Annawouters
Annawouters is offline
Hallo,
Ik zit nu in de tweede. Laatste tijd is school echt heel zwaar en ik weet echt niet wat ik moet met school. Wil ik elke dag hetzelfde doen, om dan te studeren en een baan te zoeken om weer elke dag hetzelfde saaie werk te doen? Wil ik als ik later kinderen heb terugkijken op mijn jeugd om alleen herinneringen te hebben aan school? Ik heb het idee dat ik nog nooit iets bijzonders heb meegemaakt. Wat is het nut dan van school? Ik weet dat het belangrijk is voor je toekomst enzo, maar je eleft maar 1 keer en ik wil die keer niet verpesten door een saai leven waar nooit iets aan is. Ik sta ook meerdere onvoldoendes en blijf waarschijnlijk zitten. Iedereen zit te zeiken dat ik niks goed doe en dom ben. Volwassenen nemen me nooit serieus. Ben ik de enige die zich zo voelt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2016, 19:52
Krume
Krume is offline
Beste Anna,

Zelf geloof ik niet in hoe deze samenleving werkt maar een ding weet ik wel zeker:
Als je niet geleerd hebt kan je later niks betalen en zal je hoe dan ook ongelukkig worden (tenzij je je zelf kan voorzien zoals ze vroeger deden en dit jouw ding is). Ik zie het bij meerdere mensen op leeftijd die ik ken dat ze depressief raken omdat ze geen kant op kunnen met hun lage inkomen en geen banenmarkt.
Nederland heeft veel mensen die onder minimale levensbehoefte leven.

Wat ik zelf doe is leuke dingen proberen te doen, feestje, hobby, socializen en bezig zijn met dingen die mij afleiden
van het dagelijks leven.

Je vind het nu misschien kut maar later krijg je er hoe dan ook spijt van. Je zal het beste in je naar boven moeten halen om het tot die tijd vol te houden. Zoek afleiding en maak je niet te veel zorgen, dan word je gek, maar probeer je wel te focussen op een opleiding die je leuk vind.

Zonder minimaal een MBO 3 of 4 opleiding kom je praktisch nergens binnen deze maatschappij.
Wel is het belangrijker dat je iets doet wat je leuk vind, dan heb je niet zoveel zorgende gedachtes.

P.S iedereen probeert je dom te laten voelen om zichzelf niet dom te voelen, pubertjes zijn nou eenmaal vreselijk tegen elkaar, en volwassenen zijn zo gestressed dat ze zelf niet eens zien wat ze zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 22:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer jezelf te ontwikkelen, op en naast school. Ik vond mijn middelbare schooltijd geweldig! Ik had tijd voor vrienden, maakte een feestje van alle pauzes, maakte deel uit van de schoolkrant-redactie. Ik heb daar mensen leren kennen waar ik nog veel contact mee heb. Naast school hield ik van fotograferen, bloggen, filmpjes maken, tekenen, schrijven. Ik vond de middelbareschooltijd heerlijk. Ik heb tegenwoordig veel minder tijd voor dat soort dingen en kijk soms nog wel eens met heimwee terug.

De middelbareschooltijd is zo saai als je hem zelf laat zijn. Als je doorzet en een diploma haalt heb je veel meer kansen op een goede maar ook vooral leuke en uitdagende baan. Je hele leven vakken vullen, tsja, daar is weinig aan, maar er zijn genoeg mensen die met plezier naar hun werk gaan. Juist door een fatsoenlijke opleiding hoef je minder hard te werken later om een dak boven je hoofd en brood op de plank te hebben. Dat is een stuk fijner en relaxer dan de rest van je leven lullige baantjes ver onder jouw niveau te hebben puur om je gezin te kunnen onderhouden
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-01-2016, 18:15
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je kan natuurlijk ook studeren en dan iedere dag leuk werk doen. Verder heb je voldoende tijd om "leuke" dingen te doen ook als je voldoende tijd in school steekt om niet te doubleren, dus als je je leven "saai" vindt ligt dat toch echt aan jou en niet aan school. Tenslotte ben je inderdaad verre van de enige luie, eigenwijze puber.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Nuttigheid van school?
Syn
16 18-09-2009 17:52
Algemene schoolzaken Waarom is onderwijs belangrijk?
evcskater
6 25-06-2008 21:59
De Kantine weerwolfspel #32
Eye of Sauron
345 15-04-2007 21:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap het nut van terrorisme-herdenkingen, en hoe inconsequent wij daar mee omgaan
$@nd€r $@l@m@nd€r
20 18-03-2004 14:51
Verhalen & Gedichten [betoog] Het probleem van het onderwijs
Vlooienband
15 19-11-2002 17:48
De Kantine Het nut van webcams
Mr.Oizo
24 01-06-2002 13:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.