Oud 18-07-2019, 22:44
VividMist04
VividMist04 is offline
Hallo,

Ik ben Nikki en ik ben een 17 jarige meid met autisme. Ik heb al twee bijbaantjes geprobeerd maar bijbaantjes over het algemeen bezorgen me zoveel spanningen dat ik zelfs de dagen dat ik niet moet werken me extreem onrustig en gespannen voel. Ik heb een heel groot doorzettingsvermogen, maar een bijbaantje kan ik niet hebben.

Ik kan gelukkig goed tekenen maar dat is geen zekerheid en het is niet veel. Is er een andere manier waarop ik met mijn autisme met zekerheid naast mijn studie (waar ik na de zomervakantie mee ga beginnen) geld kan verdienen, terwijl het me niet lukt om een bijbaantje te hebben? Ik moet mijn maandelijkse studiekosten en kleding en verzekeringen etc betalen... Het heeft haast want ik ben bijna 18... Ik ben het zat maar 5 euro per maand te hebben om uit te kunnen geven.

Mijn moeder is een soort bedrijfsarts en vertelt me dat wat ik voel op een arbeidsongeschiktheid lijkt maar dan voor bijbaantjes, maar dat bestaat niet, toch?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Nikki
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2019, 10:05
Nora01
Nora01 is offline
Hi Nikki!

Wat een vervelende situatie! Mijn neefje van 18 heeft ook autisme en die werkt bij een heel klein bedrijfje waar ze daar goed mee om kunnen gaan. Hij pakt volgens mij orders in voor verzending. Juist omdat het zo'n klein bedrijf is (volgens mij maar 5 man) voelt hij zich daar meer op zijn gemak dan bij een gemiddeld bedrijf, hij kent daar namelijk iedereen en weet waar hij aan toe is. Hij kan ook zelf per dag bekijken of en hoe lang hij wilt werken. Ik weet niet of zoiets eventueel nog een mogelijkheid zou zijn? Ik weet niet wat voor bijbaantjes je hebt geprobeerd. Of misschien folders rondbrengen, honden uitlaten of werk wat je vanuit huis kan doen?

Als je moeder bedrijfsarts is, dan denk ik dat zij jou het beste kan helpen hiermee. Zij weet ook wat bij je past en heeft er verstand van. Weet je moeder hoe veel spanning dit bij je oproept en hoe graag jij aan de slag wil?

Ik heb niet echt hele goede tips voor je en weet niet of je er iets aan hebt, maar ik hoop wel dat je snel iets kan vinden. Dat het bij die 2 bedrijven niet is gelukt, hoeft niet te betekenen dat je het helemaal niet kan, misschien heb je gewoon pech gehad met 2 banen die niet bij je passen. Ik heb zelf ook pas bij mij 3e of 4e werkgever als bijbaantje het naar mijn zin gehad. Ik wens je in ieder geval heel veel succes.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2019, 18:04
VividMist04
VividMist04 is offline
Citaat:
Hi Nikki!

Wat een vervelende situatie! Mijn neefje van 18 heeft ook autisme en die werkt bij een heel klein bedrijfje waar ze daar goed mee om kunnen gaan. Hij pakt volgens mij orders in voor verzending. Juist omdat het zo'n klein bedrijf is (volgens mij maar 5 man) voelt hij zich daar meer op zijn gemak dan bij een gemiddeld bedrijf, hij kent daar namelijk iedereen en weet waar hij aan toe is. Hij kan ook zelf per dag bekijken of en hoe lang hij wilt werken. Ik weet niet of zoiets eventueel nog een mogelijkheid zou zijn? Ik weet niet wat voor bijbaantjes je hebt geprobeerd. Of misschien folders rondbrengen, honden uitlaten of werk wat je vanuit huis kan doen?

Als je moeder bedrijfsarts is, dan denk ik dat zij jou het beste kan helpen hiermee. Zij weet ook wat bij je past en heeft er verstand van. Weet je moeder hoe veel spanning dit bij je oproept en hoe graag jij aan de slag wil?

Ik heb niet echt hele goede tips voor je en weet niet of je er iets aan hebt, maar ik hoop wel dat je snel iets kan vinden. Dat het bij die 2 bedrijven niet is gelukt, hoeft niet te betekenen dat je het helemaal niet kan, misschien heb je gewoon pech gehad met 2 banen die niet bij je passen. Ik heb zelf ook pas bij mij 3e of 4e werkgever als bijbaantje het naar mijn zin gehad. Ik wens je in ieder geval heel veel succes.
Heel erg bedankt voor je reactie. Pakketjes inpakken om op te sturen lijkt me heel fijn, maar zo iets is vast niet in de buurt. Ja, mijn moeder weet me inderdaad goed hierbij te helpen, maar toch weet ze weinig raad met deze situatie aangezien de werkgelegenheden voor een bijbaantje in mijn omgeving. Ik zal eens meer onderzoek doen naar kleine bedrijfjes in de buurt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Niet suicidaal maar levensmoe? Autisme?
VividMist04
32 22-07-2019 12:56
Wegwijzen & Voorstellen Voorstellen
VividMist04
8 22-07-2019 12:36
Psychologie Ik kan mijn autisme niet accepteren
Verwijderd
18 28-08-2010 16:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 21:06
Psychologie ASS en normaal willen zijn
Spectraal
15 13-11-2007 08:47
Muziek Pats hier met je muziekcollectie
telluriet
216 05-09-2004 20:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.