Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 19:03
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
ik heb echt heel vaak een bloedneus zo'n 4 keer week ofzo weet iemand wat ik daar aan kan doen??
greetz
__________________
■▲■▲■▲
Oud 09-06-2002, 19:07
Verwijderd
je kunt naar de huisarts gaan, daar kunnen ze het dichtbranden oid.
Oud 09-06-2002, 19:08
madasun
geen idee, sorry
de dokter vind je zeker geen optie? want die zal het wel weten neem ik aan
Oud 09-06-2002, 19:12
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
ik ben als naar de dokter geweest. toen moest ik naar het ziekenhuis gingen ze bloedprikken voor als ik ergens allergisch voor was maar dat was duz niet zo...
__________________
■▲■▲■▲
Oud 09-06-2002, 19:27
Verwijderd
Een bloedneus kan een gevolg zijn van een infectieziekte zoals verkoudheid, griep, mazelen, maar ook van bloeddrukverhoging. Op de plaats van de meeste bloedingen, vooronder op het neustussenschot, zitten meestal enkele oppervlakkige bloedvaatjes. Meestal is een bloedneus echter erg onschuldig en gaat binnen een paar minuten over. Als de bloedneus echter een half uur aanhoudt, ga dan naar een arts. Ook vaak terugkerende neusbloedingen zijn een reden voor doktersbezoek. Als u bloedneuzen heeft en ouder dan 40 bent of u vermoedt dat uw bloeddruk te hoog is, ga ook dan naar uw huisarts. Een neusbloeding bij een kind kan ook worden veroorzaakt door een voorwerp dat het kind in de neus geduwd heeft, bijvoorbeeld een knikker of kraal. Die moet er dan wel snel uitgehaald worden.

(bron: http://www.gezondstegids.nl/gg/gg.ph...tie=toon&id=69)
mmm heb je ook nie veel aan, gloof ik


Bloedneus
bloedverlies uit de neus.

Oorzaken
Een bloedneus heeft bijna altijd een onschuldige oorzaak. Het neusslijmvlies is dun en vrij teer en bevat veel bloedvaatjes. Als zo'n bloedvaatje stuk gaat, kan er een bloedneus ontstaan. Dit kan optreden na verwondingen (tik op de neus of neuspeuteren). Wanneer de lucht erg droog is of bij een infectieziekte zoals verkoudheid, griep of mazelen, gaat het slijmvlies eerder bloeden.
Bloed uit de neus kan ook optreden bij gezwellen van de neus, of als symptoom bij een schedelbasisfractuur.

Eerste hulp
Het beste kan men al zittend, het hoofd iets voorover gebogen houden. Het bloed stroomt dan weliswaar uit de neus, maar de bloeding is dan het snelst gestelpt. Een andere methode is met duim en wijsvinger de neusvleugels gedurende vijf tot tien minuten dicht te knijpen. Als het bloeden hierna niet gestopt is, moet een arts geraadpleegd worden.
Wat men niet moet doen, is met de hoofd achterover gaan zitten en het bloed inslikken. Indien er bloed in de mond komt, kan dit het best worden uitgespuugd.

Behandeling
De arts zal als de eerder genoemde middelen niet helpen, uiteindelijk de bloeding trachten te stelpen door de neus vol te stoppen met watten, of door het bloedende vat dicht te schroeien.

(bron: http://www.dokterdokter.nl/)
Oud 09-06-2002, 20:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik heb dat ook gehad, zo vaak als jij... soms werd ik wakker met een bloedneus, dus kreeg het zelfs als ik lag te slapen!
ik denk dat het bij mij kwam doordat ik hooikoorts heb en dus veel aant niezen, snuiten enz ben met m'n neus... maar 't was ook in de winter, dus echt precies weet ik het niet
maar ik denk eigenlijk niet dat het heel veel kwaad kan, als ze maar niet te lang duren..!!
Bij mij ging het vanzelf over, dus ik hoop bij jou ook!

Anders gewoon nog een keer naar de dokter gaan, want ze hebben meestal de neiging om het gauw te laten rusten. Zo van 'we hebben gekeken of het dit of dat was, dat bleek van niet... nou dan is het iets anders' en daar moet je het dan maar mee doen.... Gewoon vragen om verder te zoeken!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-06-2002, 20:51
biertjehappen
Avatar van biertjehappen
biertjehappen is offline
Ik heb het echt mijn hele jeugd gehad maar het gaat in je pubertijd vaak van zelf over. Ik had het echt iedere dag soms wel 5 keer op een dag, ik zag door dat bloedverlies vaak erg wit. Nu heb ik het nog maar 2 keer per week ongeveer. Het wordt ook steeds minder heftig. Vroeger had ik het soms in twee neusgaten tegelijk. Ik weet nu tenminste als geen ander hoe je een bloedneus moet behandelen

Dichtbranden was een optie geweest maar het kan daardoor ook erger worden.

Dus wacht ermee en het wordt steeds minder.
Oud 09-06-2002, 21:13
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
slik je medicijnen? Want door bepaalde medicijnen kun je dat ook krijgen...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Oud 09-06-2002, 23:23
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
slik je medicijnen? Want door bepaalde medicijnen kun je dat ook krijgen...
Ja dat klopt, dat heb ik ook door bepaalde medicijnen.
ik had perioden en dan had ik dagelijks meer dan 2 neusbloedingen.

maar wat je kunt doen is, en dat helpt bes wel. Met een
Labello-achtige lippenstift, of gewoon vaseline, met je vinger <> in je neusgaten smeren. gewoon een beetje.
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Oud 10-06-2002, 13:13
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Iemand uit mijn klas heeft ook vaak een bloedneus. Na onderzoek van de dokter blijkt zijn bloed minder snel te stollen dan bij de gemiddelde mens.
Al vraag ik mij nu af hoe hij dan steeds aan die bloedneus komt, maar dat zal daar dan ook wel mee te maken hebben.

Als ik jou was zou ik nog eens naar de dokter gaan en vragen of ze iets anders willen onderzoeken dan een allergie.
Oud 10-06-2002, 14:26
Sciza
Avatar van Sciza
Sciza is offline
Ik had vroeger vaak bloedneuzen, omdat ik medicijnen slikte waar iets inzat wat mijn bloed dunnen maakte en daardoor vloog het zo m'n neus uit...

Nu slik ik die dingen niet meer, maar soms wil mijn neus nog wel eens gaan bloeden door verandering van luchtdruk, of wanneer ik erg actief ben geweest.
Je kan idd een adertje dicht laten branden, als je er veel last van hebt.

Mijn broertje heeft ook last van bloed dat minder goed stolt, daardoor duurt het heel lang voor een wondje geneest. Wanneer je dan dus 1 keer een bloedneus krijgt, en een tijdje later niest, kan het wondje zo weer open gaan...
__________________
- * - Deze sig is voor mijn allerliefste vriend - * -
Oud 10-06-2002, 20:00
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
slik je medicijnen? Want door bepaalde medicijnen kun je dat ook krijgen...
nee dat niet
__________________
■▲■▲■▲
Oud 10-06-2002, 20:20
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
ik heb er ook last van gehad, bij mij ging het vanzelf over.
mijn zus heeft het een keer dicht laten branden, das ook wel handig.
__________________
ja, en dus?
Oud 18-07-2006, 12:11
Verwijderd
ok.. ik heb het ook. elke dag rond 1 uur een bloedneus, echt irritant. (is nu alweer bezig -_-) maar dat dichtbranden klinkt vet eng, is dat pijnlijk..?
Oud 18-07-2006, 12:12
Verwijderd
Citaat:
THEOBSESSIVE schreef op 18-07-2006 @ 13:11 :
ok.. ik heb het ook. elke dag rond 1 uur een bloedneus, echt irritant. (is nu alweer bezig -_-) maar dat dichtbranden klinkt vet eng, is dat pijnlijk..?
daar had je vast wel een eigen topic voor mogen openen...

ik denk dat je wel een plaatselijke verdoving kunt krijgen voor het dichtbranden.
Oud 18-07-2006, 12:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
THEOBSESSIVE schreef op 18-07-2006 @ 13:11 :
ok.. ik heb het ook. elke dag rond 1 uur een bloedneus, echt irritant. (is nu alweer bezig -_-) maar dat dichtbranden klinkt vet eng, is dat pijnlijk..?
Mijn broertje heeft dat gehad en het werd wel verdoofd, hij moest iets opsnuiven. Daarna voelde je er niets of iig weinig meer van. Dat dichtbranden helpt alleen lang niet altijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-07-2006, 12:26
VelvetDreams
Avatar van VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Ik heb er eens een gahad van drie uur
Oud 18-07-2006, 12:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Slotje maar inderdaad, dit topic is wel erg oud om in door te praten. Als je nog meer info wilt van mensen kun je een nieuwe openen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hebben jullie wel eens last van een bloedneus?
Jordyqwerty
17 18-08-2012 22:58
Lichaam & Gezondheid Tips tegen bloedneuzen
AC Milan 7
39 12-09-2006 09:15
Verhalen & Gedichten Een nacht met Cleo
Verwijderd
1 28-12-2005 11:50
Lichaam & Gezondheid bloedneus
phensicske
13 26-01-2004 11:49
Lichaam & Gezondheid [Bloedneus] stop technieken
KrizzZzZZzzjE :P
27 03-06-2003 16:18
Lichaam & Gezondheid Bloedneus
Hugh
25 08-03-2003 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.